![]() |
Tänkte det skulle vara intressant att posta lite siffor till dagens spel också, har suttit och tweak:at lite helgen för att se om det leder fram till nåt bättre. Procenten/oddset är på 1X2 och inte underspelet.
Spelet på Blues kan ju tyckas lite märkligt enligt oddsen men Tappara saknar en massa spelare idag och i siffrorna nedan är inte det med i beräkningen.
1.85 6.25 3.33
1.54 7.14 5.56
2.13 5.26 2.94
4.55 5.88 1.64 Så då får vi se hur rätt eller fel ute man var efter matchen :) |
Så till dagens matcher, tweak:at ännu mer på systemet så får se vad det ger idag. Blues och Ässät vann ju sina matcher till slut men inte på ordinarie tid tyvärr. Detta spelas i alla fall i hockeyn idag, ska kolla på Salibandymatcherna nu också och se vad som kan tas fram där.
Fördelning 1X2: 39-16-45 (2,56 6,25 2,22) Förväntade mål: 2-3, 3-3, 2-2, 3-2, 2-4
Fördelning 1X2: 28-17-55 (3,57 5,88 1,82) Förväntade mål: 2-3, 2-2, 1-3, 1-2, 2-4
Fördelning 1X2: 16-14-70 (6,25 7,14 1,43) Förväntade mål: 1-3, 1-4, 2-3, 1-2, 2-2 |
Tänkt att sätta en 2:a på alla dom 3 hockeymatcherna sen -1.5 mål till Kookoo i mål??
|
Citat:
Lycka till att följa, men gör det på eget bevåg.:cheers: |
Man blir ju nästan sugen på att sätta en dubbel eller en trippel här :cheers:
|
Jukurit och Kookoo får det bli en dubbel på idag
|
Får väl säga grattis till dubbeln då :)
Dagens matcher blev ju rätt ok ändå, D Team lyckades tappa sin fina ledning till förlust (var iofs inom ramarna). Salibandyn slutar med en vinst och en förlust. |
Så till morgondagens två matcher då, blev följande:
Fördelning 1X2: 60-16-24 (1,67 6,25 4,17) Förväntade mål: 3-2, 4-2, 3-3, 4-3
Fördelning 1X2: 32 20 48 (3,13 5,00 2,08) Förväntade mål: 1-2, 2-2, 1-1, 2-1 |
där blir det väl ett spel på under 5 iaf
|
Jaha, Ilves lyckades ju inte slå TPS då så verkar som tränarebytet haft en liten effekt i alla fall för TPS. Överspelet satt ju i den matchen till slut men att underspelet i Kärpätmatchen inte satt är helt bisarrt. Det står 1-0 efter två perioder och sedan sätter dom 7 mål i sista så matchen slutar 4-4, kom inte målvakterna ut på isen inför sista perioden eller?
Dock ser man ju att krysset fanns med i beräkningarna på antalet mål men oddset räckte inte till riktigt idag. Får kolla över kryssvärderingarna framöver lite mer. |
ja fy fan vilken sjuk match satte under 5 på den :(
|
Citat:
|
Gör som RobinD och summerara denna svarta Januari månad, finns några ljuspunkter men annars har det varit mörkt som fan :cry:
Blåvita Hockeyn Antal spel: 78 Vinster: 30 Förluster: 46 Push: 2 ROI: 78.27% Blåvita Innebandyn Antal spel: 36 Vinster: 15 Förluster: 31 Push: 0 ROI: 86.46% Blåvita Fotbollen Antal spel: 8 Vinster: 6 Förluster: 1 Push: 1 ROI: 160.88% Blandverket Antal spel: 134 Vinster: 69 Förluster: 54 Push: 11 ROI: 120.45% Så dom två sista räddar i alla fall månaden så den slutar plus, nå nya tag nu och så ser vi till att Februari blir en mer givande månad! |
Man får glatt konstatera att Februari börjat riktigt hyfsat, mycket mer grön än rött i sheeten :)
Kan dock konstatera nu att jag har några boogielag i hockeyn, Sport och Lukko har en fantastisk förmåga att fucka upp dom flesta spelen jag har lagt för eller emot dom. KooKoo och Pelicans är däremot tvärt om, så kanske dags att hålla sig i från Sport och Lukko framöver tror jag bestämt! SPORT 14 lagda spel, 3 vinster och 10 förluster samt 1 push med 49.05% ROI. LUKKO 12 lagda spel, 2 vinster och 10 förluster med 39.89% ROI. PELICANS 19 lagda spel, 17 vinster och 2 förluster med 185.43% ROI KOOKOO 16 lagda spel, 11 vinster och 5 förluster med 136.28% ROI. |
Det var då självaste fan vad man ska åka på alla sjuka kvitteringar i slutet och diverse fitterier, åkte på två igår då Bremen samt Oulu kvitterar till 1-1 i 92:a med nån sekund kvar av förlängningen!
Idag gör Auxerre 1-1 i 86:e, RoPS tappar både 3-1 samt 4-2 ledning och matchen slutar 5-6 till JJK. Sedan ska vi inte glömma Sevillas oförmåga att göra mål trots massvis med chanser :gun_bandana: Dagens enda nöje so far är att spelet på Liverpool satt till 7.20 så ligger just nu +/-/0 på det. |
Var ju lite synd och rätt typiskt att man skulle bli buttfuckad med 1.36 kvar av första perioden då LeKi gör 1-1 på en onödig utvisning. Handikappspelet satt ju utan problem men dom kunde väl fan ha sparat sitt enda mål till andra eller tredje perioden?!
Annars en rätt tråkig måndag med inte mycket spelbart, kollar man kalendern lite snabbt så ser ju resten av veckan rätt kass ut också med spelobjekt. |
Jag förstår inte varför du inte endast spelar live? 43 av dina 342 spel är live och på dem har du drygt 216% ROI och endast 8 förluster!
Dessa vinster (4581 units) utgör nästan hälften av dina vinster totalt (10416). Imponerande! :cheers::clap: |
Det är nog så att "live" filtret inte fungerar korrekt för det är nog inte i närheten av det på långa vägar.
|
|
Har också lagt märke till detta. Väldigt imponerande!
Har sett några bet där favoriterna fått ett baklängesmål och den finurlige Pacman slänger in ett bet till 3,5:ish ggr pengarna, och lyckas :) Well done! |
Pacman, angående ditt lir på Tampere Utd i eftermiddag. I ditt sheet har du skrivit -0.25, men det ska väl vara +0.25 eftersom de är dogs? :)
|
Se på fan, du har ju så rätt ;)
Kan inte ens skylla på att jag var full vid denna tiden, nå fixat nu i alla fall så det står korrekt! |
Nu lyckades ju då TamU tappa sin 0-2 ledning till 2-2 så blev bara en halvvinst på det. Hockeyn ser allt bättre ut och gick 3/4 idag, underspelet i innebandyn på 11.5 satt konstigt nog med tanke på att det hade gjorts 7 mål i första perioden :ohmy:
Mer ligacupmatcher, innebandy samt hockeymatcher imorgon så finns en hel del att beta av! Until then... |
Får väl summera helgen redan nu för kommer att vara busy resten av den, gårdagen mer än godkänd men med lite oflyt och det verkar hålla i sig idag :( Dagens tre första spel börjar med kvitteringsfittningar i 89:e, 89:e och 82:a så hyfsat tröttsamt!!!
Vi hoppas att resten av spelen sitter då så att det blir en fin grön summa i slutändan :) |
Har ryggat dig nitiskt ett bra tag nu med mycket fina resultat (blandverk-sheetet), keep up the good work :hattenav:
|
Hej!
Vart spelade du Watford - Preston HT/FT 1 till 1,7? Jag hittar den till 2,25 på bet365. Har jag förstått det rätt att HT/FT blir samma sak som 1/1 HT/FT eller är jag lite efter? Ganska ny på betting |
Citat:
Ganska säker på att det ska vara raka ettor på båda spelen. |
Jo fan Majo har rätt, jobbigt när det inte resettas som allt annat när man lägger upp spelet. Ska fixa det nu!
|
Fan va skönt med en hockeysweep idag också, var ett tag sedan senast men blev 5/5 idag och nästan +16 units på det :)
|
Du har råkat rätta fel på underspelet i Arsenal-Barca matchen. Ska vara halv förlust.
|
Tack för det :)
Rättade via mobilen som blev nog ett felklick bara då i all hast. |
Tack själv för dina lira :)
Såg nu att Scunthorpe är fetmarkerad men står att du spelat en tvåa till höger, vad har du spelat? |
Tvåan på Derby är det som gäller där idag!
|
:hurt: :idiot:
Hade hunnit lira Scunthorpe innan jag såg felet! |
Har funderat lite på att börja ett litet experiment efter att ha läst genom single vs parlaytråden och det är att börja köra ett dagens dubbel sheet där det blir en dubbel per dag om det finns spelbara objekt och se hur det slår ut. Borde kunna gå att få ut nåt vettigt ut det med rätt strikt urval. Måste ju ha nåt att köra på nu när hockey och innebandyn börja gå mot slutet av säsongen och det är ju ett tag innan fotbollen drar igång på riktigt :)
|
Jaha, man verkar inte komma undan dessa kvitteringsfittningar dom fem sista i varje match utan det verkar vara mer regel än undantag för tillfället. Ligger väl över 20+ spel denna månaden som vänts från vinst till förlust på dom sista tio eller på övertid :gun_bandana:
Det enda som känns riktigt bra är fotbollen och mest då ligacupen där jag bara har 1 förlust på dom senaste 13 spelen så det har man i alla fall att falla tillbaka på. Ska bli intressant att se hur månaden slutar om några dagar, ett stort lyft från den svarta januari månaden blir det i alla fall! |
Inte mycket spelbart idag så blandverket får ligga orört idag faktiskt. Experimentet med dagens dubbel började ju bra då båda hockeymatcherna satt så 4/4 matcher korrekta i dag i hockeyn och 1/2 i innebandyn. Nu blir det att softa lite, kicka tillbaks med en kall pilsner och sedan kanske kolla på morgondagens matcher. Fem sm-liigamatcher står på schemat tillsammans med en hel del fotboll :)
|
tack för dagens hockey!
|
Så tänkte passa på att dra lite kort om systemet då för att ta fram mina siffror.
Det baseras på antalet gjorda mål i snitt i respektive liga och även snittet på gjorda mål hemma och gjorda mål borta. Efter detta räknas det fram ett Attack/Försvarsvärde baserat på hur laget i fråga håller sig till ligasnittet. Detta räknas fram som ett snittvärde av antalet gjorda mål (för attackvärdet) totalt i ligan, över dom sex senaste samt över dom tio senaste matcherna. Försvarsvärdet räknas fram på samma sätt men över antalet insläppta mål då. Detta leder oss då fram till ett "förväntat" antal mål från båda lagen, se screenshotet nedan. Utifrån dessa siffror så kör jag även lite poisson distribution på det för att få fram procentsiffrorna. Sedan jämför jag dessa med vad bolagen anser att procenten bör vara och om mina är högre så finns det ett värde i det spelet. Dom gråmarkerade spelen i exceldumpen är dom som jag anser ha bäst värde idag, inte självklart att dom går in men det är ju en annan sak. Det man får tweaka med ännu är ju procenten baserat på laguppställningar, skador osv för att få fram ett korrekt värde. Jag tar inte hänsyn till historiska möten mellan lagen för det blev lite skevt men jag kollar ju över dessa innan jag lägger spelen för att se om det fortfarande håller eller om man ska modda eller skippa det. Finns mycket att tweaka och fundera på ännu men det är en början i alla fall. http://i56.tinypic.com/ipzhvk.jpg |
Rätt bra dag igår då för mitt lilla exempel ovan, 3 vinster och en push för dom markerade spelen om nu nån ryggade dessa. Tillsammans med dom andra tre jag hade lagt upp i hockeysheetet så blev det sex vinster och en push då :)
Nu ska jag kolla över dagens sex matcher i Salibandyn och se vad man kan skaka fram där! |