![]() |
Ja vi jinxade det bra så nu blev det inte många träd KP.
|
Hemskt ja. :cry:
Har två golfspel levande inför kvällens/nattens runda och det kommer nog ett eller ett par spel på morgondagens cricket senare. |
Nu blir det träd! 104% Roi på 250 spel för mig. Tack för kaffet!
|
Kul att höra Seebbo, hoppas det är grönt för de flesta som följer med på tåget.
---- Om någon ryggade Pakistan-Nya Zeeland-spelet (Pakistan to win) så kan jag verkligen rekommendera att ratta in matchen (streamas på Wiziwig, start 07.00 svensk tid) eftersom det är ett riktigt intressant läge ur Test-cricket perspektiv. Pakistan har redan en relativt stor (300+ runs) ledning och kommer börja fjärde dagen i ett ruggigt tempo för att sedan "ge upp" sin rätt att slå så man har 1 och 1/2 dag på sig att få ut NZs slagmän. Bet365 har liveodds på Pakistan till 1.22 just nu och jag tycker det är relativt korrekt satt, hoppas på vinst i vårt spel. ---- Sista Test-matchen mellan Bangladesh och Zimbabwe spelas idag, start 04:30. X2 till över 2.70 gillas, visst kommer Zimbabwe få det svårt men tror inte det blir enkelt att få ut spelare på planen i Chittagong. Spelade även Knights imorgondagens RamSlam-match, den har dock sjunkit en del och 2.44 känns inte direkt spelbart. |
Cricketuppdatering:
Ingen höjdare att kolla på de första timmarna men efter att Pakistan lämnat över slagträna till NZ så gick det snabbt. Nya Zeeland har två wickets kvar men måste spela minst 90 overs till imorgon och det finns i princip ingen chans att de klarar det. Pakistan kommer vinna, har redan rättat den grön. Med det spelet inne är nu sheetet på sitt högsta nettoplus sedan start vilket är kul (lär väl endast vara temporärt men ändå). RamSlam T20-matchen voidas efter regn. Kanske lika bra, Knights förlorade tossen och hade fått det svårt om mindre än 20 overs hade spelats. När det gäller X2 på Zimbabwe så har Bangladesh spelat väldigt bra. Detta behöver inte nödvändigtvis påverka sannolikheten för X och spelet lever än i högsta grad. Jag hoppas att Zimbabwe kan stanna inne i mitten av plan länge imorgon (och övermorgon), vara metodiska när man slår och då kan vi få ett icke-resultat. ---- Tre nya golfspel ligger uppe inför turneringen i Mexiko som startar imorgon. Howell III spelar bra i södra breddgrader, Streb leder FedEx Cup och English har missat cutten i 2 av 3 starter, och MacKenzie känns tyngre än Svoboda (dock inte viktmässigt). Samtliga spel backas även av den statistik jag brukar använda mig av. Fore! |
Sorry om jag är jobbig. Ny här osv. Men kan inte hitta spelen? Kan hitta Svoboda mot Swafford och MacKenzie mot Huh, men inte Svoboda mot MacKenzie?
Ursäkta. |
Jag antar att du inte spelar på Pinnacle för där finns den. Olika bolag har ju olika matchups.
Edit. Värt att nämna är väl att alla spel Maddmax lägger är just på Pinnacle. |
Citat:
Visste inte jag. Tack! Glömde att jag hade Pinnacle :) |
Du kan se i Maddmaxs spreadsheet att det är på Pinnacle.
|
Nattens match Lakers - Spurs är rättad som förlust i ditt sheet. 51 jämnt borde vara en push.
|
Tjenixen alla Sharpsare,
God fortsättning på er, hoppas ni kan summera upp ett grönt spelår om några dagar. Jag har beslutat att bli 'free agent' igen och kommer tillsvidare lägga upp spel här. Har även träffat en likasinnad som har bra insikt när det gäller amerikansk fotboll och collegebasket. NCAAF och NFL lider mot sitt slut men ska försöka lägga upp NBA (1Q) som tidigare och NCAAB (HT) i den mån det går i ett nytt sheet (https://www.sharps.se/spreadsheet/34734). Lycka till med spelandet, all-in to win! :skamsen: |
Kul att du är tillbaka!
Hur har spelandet gått nu under din tout-tid? :) |
Citat:
|
Blev väldigt många spel idag, upplagda vid olika avstånd till spelstopp. Eftersom jag har lite hjälp med NCAAn så går det nog inte att undvika. NBAn försöker jag dock ha uppe innan midnatt svensk tid, om inte långt före.
Mycket matcher även imorgon, förhoppningsvis med resultat så man kan kirra en flaska skumpa. Har inte lagt upp det i sheetet men tror Hobart kommer vinna i Australien imorgon, spelbar ner till 1.80. BOL! |
9-6 idag efter mycket om och men.. Variansen visar sin vackra sida efter 50+ spel. Förhoppningsvis kan det fortsätta såhär och plana ut istället för att störtdyka. Fem riktigt intressanta fotbollsmatcher imorgon, medans halvpaus i all basket. Ett par spel lär det bli iallafall.
Edit: Väljer att gå in på Perth nu när vi får över 1.70. Håller tummarna, cricketen måste börja gå stolpe (eller wicket) in snart. |
Var följer du NCAA-basketen? Ser att du ibland rättar spel där det är över 4min kvar enligt officiella hemsidan.
North Dakota låg under 17-27 med 2.21 kvar, men ändrades precis till 27-20, så det var uppenbarligen något fel där. :D |
Citat:
|
Cricketen gick inget vidare imorse men i USA blev det 8-3-1. Har spelat på collegebasket tidigare och alla kommer väl ihåg RAS men det är inte förräns nu jag förstått vilken fin marknad det är. Tyvärr är HT mycket limiterad hos Pinnacle men än så länge har det inte varit mycket rörelse där.
Hoppas på en bra januari månad, då lär det kunna rulla på hela vägen till MLB-säsongen. BOL! |
6-4 idag (7-4 med cricketen inräknad).
Mycket basket imorgon, 100+ matcher i collegeligan tror jag. Även NFL och en bowlmatch. Och NBA. På återseende. BOL! |
13-8 idag (13-9 med cricketen inräknad). NBA gick inte riktigt som planerat, tyvärr.
Lite lugnare imorgon som tur är men en del intressanta matcher tidigt. BOL allihopa. |
Det kommer nog bli ganska ryckigt när spelen läggs även idag. Även lugnare dagar som denna har mycket matcher och jag kan inte gå igenom allt i en omgång. Har iallafall fem spel uppe i sheetet nu och det lär komma fler så småningom.
Om någon ryggade krysset i Sydafrika-Västindien (Test-matchen @ 5.70) så be en bön för regn i Kapstaden imorgon. Västindien gjorde ett bra jobb idag och är inom 10 runs (med 8 wickets kvar). Regnar hela morgondagen bort (önsketänkande) räcker det att man trycker upp 200~ på tisdag för att SA endast spelar ut matchen. Oavsett väder så håller vi tummarna för många WI runs i sakta mak imorgon/alternativt tisdag. Gillar man att spela på väder så erbjuder bet365 7.50 just nu, vilket jag anser är väldigt generöst. |
Här har du adressen till det nya sheetet - spreadsheet/34734
Så klistrar du in det som du gjorde med det gamla. :) |
Tack du vise. :hattenav:
Det blev 6-5-1 idag (7-5-1 med cricketen) efter en del stolpe ut. Milwaukee missar med en halv poäng, Sacramento med en poäng. North Texas blir push efter UTSA gör poäng i absolut sista tiondelen av halvleken. Har lagt till ett par cricketspel, Indien X2 mot Australien efter Kohlis fina insats senast. Johnson missar denna matchen för aussie och kan bara ett par till spelare stå upp i bortalaget så tycker jag korrekt odds bör vara runt 1.90 istället. Spelar även Sydney Sixers som är 3-1 efter fyra spelade mot Stars 1-3. Stars har visserligen KP i truppen nu tillsammans med Maxwell och Sixers kommer sakna båda sina Smiths men har en mycket bra bowling lineup. Känns som 2.40 är i överkant när vi bara pratar 20 overs. Lycka till allihopa! |
Det som pågår på Bet365 live just nu, är det bara odds för en av testmatcherna eller den totala matchen? Jag fattar som ingenting av cricket och än mindre om detta upplägg.
|
Citat:
Tyvärr spelade WI bort sig enormt idag, trots att fyra timmar av matchen regnade bort. Under all kritik, men tyvärr är det ett signum för karibbierna i det långa formatet. Sedan än mer stolpe ut då Sixers nästan, nästan vinner. Det går till övertid (vilket händer i färre än 5% av T20-matcher) och man förlorar. Ingen bra dag i övrigt, efter cricketen blev det 3-4-2 (2-2 i NBA och 1-2 i NCAA). Som tur är gick GSW in med marginal, avvek från flatbet på den själv och har näsan över ytan för dagen (inte för att någon bryr sig :evilgrin39:). Nya tag imorgon. BOL! :cheers: |
Bör även tillägga att Indien har stora problem med Australien tyvärr. Detta kan dock bero till stor del på underlaget (mycket tyder på det) vilket borde vara en fördel för krysset. En slagvänlig yta lär göra att det inte blir några 'declarations' och en långspelad match.
Vid skrivande stund har Australien 242/2 och de kommer säkerligen köra på till över 400 (jag önskar självfallet att Indien stoppar dom innan). Det lär göra att Indien inte kommer slå förrän imorgon förhoppningsvis. |
kommer det några basketspel idag? :)
|
Citat:
Av något underligt skäl har jag gjort illa höften och alla vardagliga ting tar mycket längre tid just nu. Jag vet inte riktigt hur, endast att jag är för ung för en operation.. :rolleyes: |
Citat:
|
Citat:
Ska kanske passa på att uppdatera om Australien-Indien då jag vet att flera har ryggat det spelet. Australien fullkomligt krossade den indiska attacken under första och andra dagen och deklarerade vid 572/7, en mycket imponerande score. Dock tog det upp mycket tid, även om man höll en relativt hög runrate (3.75), och Indien spelade endast 25 overs under andra dagen. Vijay åkte ut som duck (utan att Indien fått upp en run på tavlan) men laget kämpade bra efter det. Rohit Sharma åkte ut idag, mycket onödigt, och Suresh Raina blev också duck (ganska otroligt med tanke på hur planen ser ut). Kohli (som jag nämnde när jag lade spelet) har sett fantastiskt bra ut och är inte ute än. Han har knåpat ihop 140 runs. Efter tredje dagen är Indien 342/5 och jag tror man har två mål med morgondagens spel. Det första, och viktigaste, är att få in minst 31 runs till. Leder Australien med mer än 200 runs inför andra omgången så kan man tvinga Indien att spela först. Det andra målet blir att äta upp så mycket tid som möjligt. På det hela taget ser det ganska ljust ut för krysset, jag skulle uppskatta att vi har ~75% chans att vinna. BOL! |
För eventuellt intresserade. Jag tror att Stanford HT inatt kan vara veckans bästa spel. Privat gör jag det intressant och dubblar insatsen. :cheers:
|
Ibland är det bra att sticka ut hakan lite. Stanford låg under i princip hela vägen till 17:e minuten då bredden tog ut sin rätt och man ledde (relativt) komfortabelt med 37-32 i halvtid. Även Dayton, NDSU, Old Dominion och Hornets gjorde ett bra jobb (att Towson missade tar jag med ro).
Händelserikt i Aussie-matchen, hoppas att planen inte torkar upp för mycket imorgon och att Indien kan spela ut hela dagen (för ett kryss). Gillar även hemmalaget i morgondagens Big Bash och testar Västindien mot Sydafrika i T20. WI pendlade upp och ner i odds under dagen (uppe i 2.15 som högst) men nu när uppställningarna är ute tycker jag det finns värde i 2.04. Pollard och Bravo sägs inte vara med i VM-truppen för ODI och jag kan tänka mig att de är ordentligt arga och tar med sig stora slagträna imorgon. Sydafrikas trupp är medioker och man saknar minst 5 namn som borde vara med i en startelva. BOL! |
Snyggt!
Stabil natt, bra marginal på det mesta.
Trodde aldrig jag skulle tycka att cricket var spännande (trots att min far är engelsman) men twenty20 är ju riktigt spännande. Wicket -6 -Wicket - :). Inget för hjärtsvaga att livebetta på dock. I Tisdags var Perth uppe i odds 10 strax innan dom gick o vann på riktigt snygg bowling. Tack för tipsen! |
Citat:
Sydney missade imorse och jag får ta på mig lite av skulden. Man ska aldrig spela favoriten när det är regn i luften och Australien-Indien spelades bara 20 minuter bort. Jag såg själv hur det mörknade (live) men reflekterade inte över att BBL-matchen var runt knuten.. Aja. |
Stream till SA-WI:
http://crichd.tv/willow-cricket-live...-free-usa2.php |
Förlåt om jag bumpar din dagbok, har följt den ett tag intressant läsning!
Täknte bara ställa en fråga kanske inte bara till dig utan även andra, hur bokför ni era spel? Kör ni Excel? Är de isf ett färdigbyggt dokument eller har ni något eget system? mvh en noob som tänkte börja spela lite mer på allvar. |
Citat:
Tror det har postats en del excel-mallar på forumet annars, antagligen i 'Tänkarhörnan'. |
Hur uppskattar du chansen till Indien X2 nu?
|
Citat:
Just nu tror jag att man kommer deklarera direkt och då är sannolikheten för kryss något lägre. Att spelet går in skulle jag säga har 65-70% chans om vi utgår från det "sämre" alternativet. |
https://i.imgur.com/Sy9RQpZ.png?1
Ibland är det tur att man missar vissa spel! ;) Keep up the good work! |