![]() |
Vi ryggar Djurgården.
|
damallsvenskan, klassskillnad och målvaktsproblem i hemmalaget.
Spoiler:
vilket jälva *bs* jag kom med, 2-0 dirket men damfotboll kan gå fort men många mål...hoppas. |
kan man va mer fel ute till varje spel man lägger?? gillar fortfarande mitt x2 spel men vad hjälper det när gnaget gör ett dirket... mycke match kvar dock, men uppförsbacke.
|
spel 19-20 söndag middagtid
Spoiler:
|
allsvenskan, lagt just innan spelstop
Spoiler:
|
brrrr, känner mig iskall... sammanställer senare. måste bryta ihop o komma igen.
|
spel 21-24
Spoiler:
|
wta tennis
Spoiler:
fy f-n, torsk med 1-2, efter att ha vunnit första set. likadant med ett annat tennis spel jag lade idag utanför denna bok. |
irish ht
bortalaget har inte gjort mål innan halvtid på sex!!! matcher, bohemians stats skrämmer egentligen ingen men 1,94 kunde jag inte låta bli. Spoiler:
inte gjorde bortagänget mål nu heller, men tyvärr inte heller bohimians... gillar dock spelet, hur man nu kan gilla en fail?!?! |
nhl o/u, inget utstick alls, gillar spelet helt enkelt. tveksam till att hawks släpper till samma typ av match som sist.
Spoiler:
PUSH! |
spel 25-27
Spoiler:
|
super cup island
har även spelat hafn-0,75 men med bara 4 bookies att räkna fram snitt på får det bli utanför denna bok. Spoiler:
|
Hur går det för Kelly?
|
Citat:
spel 28 Spoiler:
|
fotboll finland tidigt lagd, hoppas jag är rätt ute, oddsen kan falla en aning närmare match. honka vann båda lagens möten i ligan förra året med 5-1h resp 5-3b.
ö2,5 finns nu nos nordicbet till 1,90 och det bokar jag också med samma insats dock utanför boken, har inte några andra bookies att jämföra med. båda lagen har gjort 6mål/3matcher, jaro har även släppt till 6mål medan honka bara släppt in 2. tror det blir 1-2 eller 1-3 här. honka gjorde förra säsongen 65mål/26matcher, alltså 2,5mål/match. två bra spel dessa men bara den raka tvåan till dagboken just nu. Spoiler:
överspelet stiger i odds och finns till fina 2,09 hos tex pinnen. |
kör en rygg i norge till ikväll:
https://www.sharps.se/forums/showthre...7464#post37464 Spoiler:
iskallt spel tyvärr, bara att leta nytt. |
nhl,
Spoiler:
|
|
måste få kräkas ur mig lita av vad jag har på hjärtat.
hade behövt under4 i matchen ifk-aik för att klara push, ja, ni hör ju själva hur absurt det låter. med de förutsättningar som gällde trodde jag aldrig att det skulle rinna iväg som det gjorde. men all heder till ifk som inte lämnade över intiativet efter sitt lednngamål utan fortsatte att spela ganska offensivt o positivt. iofs så har ifk visat vid några tillfällen tidigare att det kan rinna iväg(kalmar o elfsborg). trodde helt enkelt att båda lagen va för rädda för att förlora. det som slog mig en bit in i första halvlek va hur pass stor del av spelet som utgjordes av kortpassningsspel, av båda lagen då alltså. ganska framgångsrikt stundum också med tanke på underlaget. kortpassningsspel i samma andetag som ifk, vad ger ni mig för den!! att följa aik nu är som att sitta och titta på lyxfällan och riktigt gotta sig i andras problem, för(hud)mjukade till allmänhetens beskådan. vi får se om de får nån ordning på torpet i slutet av programmet, öhhh förlåt i slutet av säsongen menade jag... normalt så gynnas ju sällan mästarlagets poängskörd i samband med cl-kval i juli-augusti, mycket som talar emot mästarna 2lax9, upp till dem att visa annat. lasse granqvist sa vid ett tillfälle nåt i stil med att "aik måste kanske vänja sig vid tanken att degradering är en realitet". där i ligger kanske en del av problemet, tror inte det finns i någon av de gul/svartas verklighet att detta kunde hända. nu har svensk fotboll endast i två säsonger bestått av 16 lag, således finns inte så mycket statestik att grunda några teser på men på dessa två årgångar så åker man ur serien på 25 resp. 22 poäng och man tar sig till kval via 24 o 29 poäng. med tanke på att lag som gais, bp och mjällby redan har 15-16 poäng, alltså lag som på förhand va sedda som botten kandidater och att lag som häcken, kalmar o ifk som förväntats vara högre upp blir situationen än mer kritisk i solna. de sk räddningsplankorna har ett mycket värdefullt försprång. jag förväntar mig att det krävs nåt liknande som förra året för en kvalplats, alltså 28-29p. fattas alltså 23p på 19 matcher så man måste börja vinna matcher. aik-tff i nästa omgång blir ju en "do or die" bokstavligen för gnaget. phral vs. wesström, knappast nån diskution vem som har övertag i den aspekten. nisse o bojan avstängda, pavey o ortiz tillbaka antar jag. vet inget om tff nu, men får redan nu samma känsla som inför dagens match. målsnålt, tight, tff kommer ju inte att va missnöjda med kryss här antar jag. kommer att tänka på spurs början på förra säsongen där man låg sist en bit in i oktober kanske november till och med men lyckades ta sig på säker mark innan säsongen va över med god marginal. aik kan göra nåt liknande. angående min dagbok så är jag nu på minus för första gången sen starten men med ett spel tidigt lagt som är levande. lite märkvärdigt att man fortfarande låg plus fast jag hade två fler förluster än vinster. med en normal träffbild på minimum 58-60% så förstår väl alla att det kan va ett bra system med formeln. kom ihåg att jag ännu inte tagit bookies edge med i mina uträkningar och att jag själv väljer till vilken grad(25,50,75 el.100%) av kelly jag går in med beroende på hur jag ser på spelet. då menar jag hur informerad jag är i spelet, är det en favorit eller "dog" och om det är en rygg jag känner att jag litar på etc. Spoiler:
|
i och med att sharps har lagt upp sitt sheet på siten nu så kommer jag att ha ett kelly sheet. nu efter 31 spel ligger jag -0,84% så reloadar upp till 1000u igen och börjar sheetet med spelet i finland på söndag som jag lagt tidigt.
|
spelar 34u på under 21,5 i matchen kraj-quer i belgrad, skriver mer sen....
Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
nu är sheetet uppdaterat med alla spel sen boken startade. |
nba, tailar papak
Spoiler:
|
wta madrid
Spoiler:
|
kör två under spel i allsvenskan
en total fail i bp-kff. bp seriens målsnålaste lag hade ju en kass omgång innan denna och jag trodde på att man skulle fokusera hårt på att hitta tillbaka till spelet man hade innan. kff hade 0-0 o 1-0 innan denna men vad hjälper det mig nu....hehe. göteborgsmatchen va ju ganska lugn även om domaren hade blåst mer... Spoiler:
|
mlb
Spoiler:
|
tailar sharps o idag. expekt gav ett litet utstick
Spoiler:
|
island igen, dessutom ett pick av robin
kamp i första omgången mellan två av de största klubbarna i island. för närvarande finns kvaliteten hos FH och man bör ha god chans. Spoiler:
ojoj, spelövertag o ribbträff får jag rapporter om. känns som ett steg framåt följs av två steg bakåt just nu... funderar seriöst på att köra ett 1,28 lir imorgon... måste leta på träffarna igen. |
island: gillar inte att spela superfavoriter men gör ETT undantag. blev ett fjuttbet på ett fjuttodds. måste bara ge mig en träff igen. det bättre spelet är ju -1,75 på kr men har den utanför denna bok. kan bli slakt denna match...:gun_bandana:
Spoiler:
|
play off england:
Spoiler:
|
nhl
Spoiler:
|
+1 nhl
Spoiler:
|
nba
nästan hela sharps är inne på boston inatt Spoiler:
|
Men va faan fel bok:skamsen::drunk: Sorry comprende, raderar och lägger in inlägget där det ska vara dvs "smalke & comprende plockar lingon":innocent:
|
Citat:
nåja, kör vidare med ett spel som jag vet nikobellic är inne på wta madrid, vilket scoop va?? Spoiler:
|
la liga:
europa på spel för getafe i detta derby. atletic kanske inte är alltför motiverade efter uefa vinsten i veckan. getafe testas. Spoiler:
|
wta
hade nog gått in med mer till dessa om jag inte redan tidigare spelat hcp till lite lägre odds hos 5dimes. den som hinner o vill ta rygg rekomenderar jag att betta lite hårdare. Spoiler:
|
island:
Spoiler:
|
island söndag-måndag.
Spoiler:
båda lagen kommer med varsinn seger från första omgången, stjarnan vann med 4-0 över grindavik o fylkir vann till slut(alla mål i andra halvlek) över nykomlingarna selfoss med 3-1 borta. Spoiler:
grindavik saknar sin kapten o bästa forward pga röda kort i förra matchen. keflavik bröt en barriär att äntligen vinna borta genom 1-0 vinsten mot breidablik så tror på en till mot ett på pappret svagare lag. |