Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-05, 12:37   #1
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

5/5 Kl 19:00 Tippeligaen (Norge)


Har idag hittat två spel som jag tycker ser intressanta ut i Norska ligan som jag tänkte dela med mig av:

Strømsgodset vs Odd Grenland
Idag tar "Godset" emot Odd på hemmaplan. Man har vunnit tio raka matcher hemma och hoppas ikväll på att man ska kunna ta den elfte raka mot gästerna. Strømsgodset har haft en bra inledning på säsongen, på hemmaplan, och gått sämre borta. I tabellen placerar man sig just nu på en fjärde plats med 16 poäng på nio omgångar. På fem hemmamatcher har man tagit 5 segrar och alltså inte tappat en enda poäng.

Odd Grenland har inte riktigt levt upp till förväntningarna iår och parkerar för närvarande på en 11:e plats i ligan. Man har skrapat ihop 2 segrar hittills och i sina fyra senaste matcher har man noterat 3 kryss och en brakförlust mot Vålerenga med 1-6.

Godset har ett ungt lag som inte riktigt har förstått vad det innebär att förlora ännu. Och det finns egentligen ingenting som talar för Odd förutom att man kanske skulle kunna få ett trendbrott. Till oddset 2.04 tycker jag absolut att den raka 1:an är spelbar här.

Vålerenga vs Hønefoss
Här är det klasskillnad. Nykomlingarna Hönefoss ska inte kunna stå emot Vålerenga en vanlig dag. Hønefoss har lyckats knipa en seger och en oavgjord hittills under säsongen och ligger på en jumboplats i serien. Vålerenga å andra sidan varvar bra insatser (6-1 mot odd) med lite sämre (0-1 mot Strömsgodset borta senast). Enga vill nog revanchera sig på en gång för förlust senast och kommer att komma med full kraft in i den här matchen.

VIF har varit starka hemma på Ullevål hittills iår och nykomlingarna kommer nog att få det riktigt jobbigt.

Vålerenga saknar Birger Madsen.
Hønefoss saknar Leo Olsen, Benny Olsen, David Hanssen, Lars Lafton och Madiou Konate.

Picks:
Vålerenga -1.5 @ 1.97 (3u)
Strömsgodset @ 2.04 (3u)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 13:08   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly Visa inlägg
Har idag hittat två spel som jag tycker ser intressanta ut i Norska ligan som jag tänkte dela med mig av:

Strømsgodset vs Odd Grenland
Idag tar "Godset" emot Odd på hemmaplan. Man har vunnit tio raka matcher hemma och hoppas ikväll på att man ska kunna ta den elfte raka mot gästerna. Strømsgodset har haft en bra inledning på säsongen, på hemmaplan, och gått sämre borta. I tabellen placerar man sig just nu på en fjärde plats med 16 poäng på nio omgångar. På fem hemmamatcher har man tagit 5 segrar och alltså inte tappat en enda poäng.

Odd Grenland har inte riktigt levt upp till förväntningarna iår och parkerar för närvarande på en 11:e plats i ligan. Man har skrapat ihop 2 segrar hittills och i sina fyra senaste matcher har man noterat 3 kryss och en brakförlust mot Vålerenga med 1-6.

Godset har ett ungt lag som inte riktigt har förstått vad det innebär att förlora ännu. Och det finns egentligen ingenting som talar för Odd förutom att man kanske skulle kunna få ett trendbrott. Till oddset 2.04 tycker jag absolut att den raka 1:an är spelbar här.

Vålerenga vs Hønefoss
Här är det klasskillnad. Nykomlingarna Hönefoss ska inte kunna stå emot Vålerenga en vanlig dag. Hønefoss har lyckats knipa en seger och en oavgjord hittills under säsongen och ligger på en jumboplats i serien. Vålerenga å andra sidan varvar bra insatser (6-1 mot odd) med lite sämre (0-1 mot Strömsgodset borta senast). Enga vill nog revanchera sig på en gång för förlust senast och kommer att komma med full kraft in i den här matchen.

VIF har varit starka hemma på Ullevål hittills iår och nykomlingarna kommer nog att få det riktigt jobbigt.

Vålerenga saknar Birger Madsen.
Hønefoss saknar Leo Olsen, Benny Olsen, David Hanssen, Lars Lafton och Madiou Konate.

Picks:
Vålerenga -1.5 @ 1.97 (3u)
Strömsgodset @ 2.04 (3u)

Trevligt, picket på vålerenga la jag i måndags, den jobbar jag in med dig!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 13:33   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 174
Sharp$: 425
Standard

Nog för att man gått på en och annan mina i Tippeligaen genom åren.. Och Fan i mig en del helsjuka regelrätta A-bombs också för den delen Men tycker dessa känns riktigt jävla fina på förhand... Im In
Snivar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 13:51   #4
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snivar Visa inlägg
Men tycker dessa känns riktigt jävla fina på förhand...
Det brukar väl de flesta göra

Vi får se hur det går!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 15:47   #5
 
Perfections avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 78
Sharp$: 67
Standard

Denna testas!
__________________
cashflow

Winners never quit
Perfection är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 16:13   #6
 
VinsomCashs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 150
Sharp$: 11
Standard

Detta ger vi en chans! =)
VinsomCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 17:18   #7
 
forxas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 7
Standard

Let's do this!
forxa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:25   #8
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 32
Standard

1-0 till greenkand
jonnolainen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:49   #9
 
Josef123s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 14
Sharp$: 12
Standard

går ju kanon för godset..... not
Josef123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:50   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Josef123 Visa inlägg
går ju kanon för godset..... not
Och med det vill du säga? I halvtid dessutom..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:58   #11
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Det var ett jävla tjatande från folk efter att halva matcher gått eller att det blir en torsk. Fan, ni behöver inte rygga om ni inte vill så sluta gnäll nu förihelvete!
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 19:56   #12
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Totalt världeös kväll.

Bara ta nya tag
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 22:15   #13
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Shit happens, upp på hästen igen bara

Lustiga med vissa på forumet är att dom tror att rekar som läggs ut här ska lyckas till 100% varje gång. Tyckte själv att dessa såg bra ut på förhand och fanns även folk på andra ställen som spelat dom på samma sätt.

Själv så hade man ju en förnedrande förlust igår och idag som borde suttit men det är ju en del av charmen med spelet!
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 18:16   #14
 
Josef123s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 14
Sharp$: 12
Standard

Med det vill jag inte säga mer än att det inte går bra för dom. Ryggade men med en liten insats, Tycker inte att det var ett dåligt spel samt att det var en bra rek. Synd helt enkelt
Josef123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 18:36   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Josef123 Visa inlägg
Med det vill jag inte säga mer än att det inte går bra för dom. Ryggade men med en liten insats, Tycker inte att det var ett dåligt spel samt att det var en bra rek. Synd helt enkelt
Det tolkades inte så, utan tolkades som gnäll. Tänk på hur du uttrycker dig så slipper vi missförstånd. Mot nya vinster!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td