Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Eddie Hitler bettar på Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/2409-eddie-hitler-bettar-pa-speedway/)

Overkill 2010-07-19 18:59

20:30 F Lindgren (Wolves) o12.5 1.90 @ NB - 5u

Lindgren kan den här banan utan och innan, detta är första kvartsfinalen i bäst av två i Knockout Cup så det gäller att stjärnan presterar ikväll och hjälper till så att Wolves får ett bra utgångsläge inför returen. Under säsongen har Lindgren kört 11 matcher på hemmaplan, under dessa har han 12.54ppg men han har varit över linan i 8/11 matcher varav de fyra senaste. Detta är absolut värt medelstake, jag litar på Freddie ikväll. :)

eddieh 2010-07-19 19:11

Peterborough -6,5 vs Poole @ 1,85 Unibet

3 u

Precis som speedmagic var inne på så kommer ligaledarna Poole få bekänna färg i kväll.P-boro går som tåget på hemmabana för tillfället.I senaste hemmamatchen mot kapabla Swindon så ledde man med 15-3 !!! efter 3 heat.Man hade samlat laget innan och haft ett allvarligt snack,och det gav resultat.Kvällens hemmamatch sänds på Sky Sports,så räkna med ett minst lika laddat hemmalag.

Poole har haft det tufft på bortabana på slutet,deras bästa förare C.Holder brukar inte trivas på East of England Showground,som P-Boros hemmabana heter.

Overkill 2010-07-19 19:20

20:30 Belle Vue v Lakeside -11 (1x2) 1.80 @ B365 - 4u

Ikväll kommer Lakeside till start med Richardson som etta, han gör comeback efter sjukdom ikväll. Frågan är hur statusen är på britten? Jag har en liten, liten känsla att han kan floppa ikväll och detta är inte en av hans favoritbanor om man säger så heller. Richardson ställs för övrigt mot BV's etta H Andersen i två av sina fyra ordinarie heat och bara det kan bli tufft. BV behöver poäng om de fortfarande vill ha chansen att "clincha" en playoffplats efter grundserien är avklarad, då krävs det segrar i hemmamatcherna och gärna med marginal.

Lakeside har för övrigt flertalet förare som inte har kört bra på denna bana varken det tidigare mötet denna säsong eller förra säsongen.

Båda lagen är helt ordinarie, inga skadade. Jag testar strax under medelstake här. :)

Overkill 2010-07-19 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 50586)
Peterborough -6,5 vs Poole @ 1,85 Unibet

3 u

Precis som speedmagic var inne på så kommer ligaledarna Poole få bekänna färg i kväll.P-boro går som tåget på hemmabana för tillfället.I senaste hemmamatchen mot kapabla Swindon så ledde man med 15-3 !!! efter 3 heat.Man hade samlat laget innan och haft ett allvarligt snack,och det gav resultat.Kvällens hemmamatch sänds på Sky Sports,så räkna med ett minst lika laddat hemmalag.

Poole har haft det tufft på bortabana på slutet,deras bästa förare C.Holder brukar inte trivas på East of England Showground,som P-Boros hemmabana heter.

Haha, jag skrev precis en rek på denna också. Är det ok om jag lägger ut den? :claps:

ED: Äh, tar saken i egna händer. Tror inte du har något emot det, Eddieman. :) Fler tankar om samma spel är ju bara bra helt enkelt.

20:30 Peterborough v Poole -6.5 1.85 @ UB - 5u

Kvällens TV-match på SKY Sports, det innebär två riktigt laddade lag! Det, enligt många bästa laget genom tiderna i Elite League, Poole gästar ruskigt hemmastarka Peterborough Panthers. Det kommer bli en otroligt härlig match så har ni tillgång till den kanalen eller en stream, se denna match om ni vill se bra speedway.

Båda lagen har aviserat helt ordinarie lag, inga skador.

Poole har haft det lite segt ställt på bortaplan senaste veckorna, och senast i fredags fick de sin bortamatch mot Coventry inställd pga vattensjuk bana och det gör ju inte saken bättre. Under fotbolls-VM har de flesta lagen hållit igång med matcher, men inte Poole, och det visar sig nu efter när de övriga har åkvanan i kroppen.

Peterborough krossade Swindon senast på hemmaplan men det var lite för att gästerna saknade förare och hade trubbel. Oerhört viktig match för hemmalaget som slåss om den sista playoffplatsen med framförallt just Swindon så alla poäng är välkomna! Lite kuriosa är att Peterborough var det första laget att slå Poole denna säsong och det skedde på hemmaplan i serien så gästerna är absolut inte oslagbara trots den fina serieledningen men det är framförallt inledningen av serien som hjälpt till där.

Medelstake, heja Panthers! :)

pankbank 2010-07-19 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 50577)
Det är två deltävlingar kvar.

:gun_bandana: :idiot: .

:)

så när är sista deltävlingen? bara undrar ,så jag kan håll koll på banken.

Overkill 2010-07-19 20:19

Stream till Panthers v Pirates - Sky Sports 3 - EverythingOnTV - Free Live TV Streaming, Live Broadcasting, Live Videos, Live Football!

:)

Overkill 2010-07-19 22:36

-19u

KATASTROF!

eddieh 2010-07-19 22:58

-4,5u

Nu går det tungt,men jag tyckte att B.Pedersen var trea i heat 12 att döma av reprisen.
Det hade i så fall betytt 8 poäng på honom.Får se hur judarna på B365 rättar spelet...

eddieh 2010-07-19 23:10

HA!

Spelet rättat som vinst,Bjarne Pedersen 8 poäng.

+0,1 u

:sweatdrop:

Bjarne Pedersen 8
P-Boro 49 Poole 44
Lee Richardson 9
(matchen avbröts med ett heat kvar att köra,därför void)

Overkill 2010-07-20 00:13

Så Ward var alltså före Bjarne i 12th?! Tyckte det var jättenära på reprisen.

Skönt!!! -1.9u

pankbank 2010-07-20 08:47

hej. fick ni alltså pengarna tillbax på peterbrough?void. vilken sajt? på bet365 blev det förlust men hcp-6.0 ....
jag påpekade detta på support. hon höll med mej. men i deras regler står det " om en matchen avslutas före race 9 räknas det in" "hade avslutats vid race 8 hade det blivit pengarna tillbax" säger hon.

jävla lögnarslyna :whistling:

Overkill 2010-07-20 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 50649)
hej. fick ni alltså pengarna tillbax på peterbrough?void. vilken sajt? på bet365 blev det förlust men hcp-6.0 ....
jag påpekade detta på support. hon höll med mej. men i deras regler står det " om en matchen avslutas före race 9 räknas det in" "hade avslutats vid race 8 hade det blivit pengarna tillbax" säger hon.

jävla lögnarslyna :whistling:

Belle Vue vann med 10p, matchen avslutades pga regn med ett heat kvar att köra. På denna blev det PUSH.

Peterboroughs match avslutades och de vann bara med 5p, FÖRLUST där.

pankbank 2010-07-20 12:36

okej. tänkte det var push=ogiltigt spel, när du hade skrivit i rött 49-44.

Overkill 2010-07-20 14:28

19:00 Vargarna v Västervik -16.5 1.90 @ UB - 5u

Tror denna match kommer rinna Västervik ur händerna ganska snabbt. Vargarna har alltid varit ett riktigt starkt hemmalag och Kråkvilan är aldrig rolig att köra på för de gästande lagen. Vargarna ställer upp med samma lag som krossade Rospiggarna med 63-33 förra veckan hemma.

Västervik fick ett sent återbud av Klindt igår kväll och de kunde inte få in någon som ersättare med så kort varsel pga tidpunkten. Kylmäkorpi flyttas upp till Klindts plats och på reserven kommer Bergqvist/Messing köra tillsammans.

Det här kan bara inte sluta bra för det småländska laget och jag testar medelstake här. Vargarna +20 ikväll.

pankbank 2010-07-20 14:38

:hattenav:

finns på bet365. jag satsar 6 U=24$ -16 1.90 och 1$ -16 oavgjort15.00 ifall att....

men magic och eddie vet bäst om speedway ;)

jag börjar få mardrömmar om alla siffror. känner mej som mannen i filmen Pi

Overkill 2010-07-20 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 50718)

finns på bet365 -16 1.90 och -16 oavgjort 15.00.

-16 AH blir det då, men med oddset 1.77 om man viktar insatsen på rätt sätt.

Overkill 2010-07-20 14:42

19:00 Vetlanda v Valsarna -20.5 1.75 @ B365 - 3u

Jag håller Vetlanda som det jämnaste och stabilaste laget i serien, hemma i Vetlanda tappar de nästan aldrig poäng och detta ska vara en transportsträckematch. Många förare i hemmalaget har toppat formen och frågan är egentligen bara hur pass bra nykomlingen Valsarna hänger med i heaten. Jonasson/Aspegren på reserven.

Gästerna saknar båda bröderna Laguta, tjecken Kus får chansen istället för A Laguta. Reserven Mellgren skadades nyligen och finns inte med i laguppställningen ikväll heller. På reserven finns Palovaara/Jablonski. Den sistnämnde är duktig men räcker det ikväll?

I reservmatchen så ska nog Vetlanda kunna ha en edge och på de ordinarie platserna ska det inte vara något som helst snack egentligen! Håller ner insatsen till 3u här.

Overkill 2010-07-20 14:57

19:00 G Hancock (Piraterna) u13 (1x2) 2.15 @ B365 - 8u
Liknande spelet på B Pedersen som vanns igår kväll. Hancock har varit över denna lina en gång denna säsong på bortaplan, han har snittat 11ppg på de fem bortamatcher hittills denna säsong. Han har varit under linan tre gånger och exakt 13p en gång. Förra säsongen körde han för Rospiggarna och i bortamötet med Lejonen så slutade han på 12p och med ett snitt på 12.88ppg (9 bortamatcher). Ikväll finns det viss risk att Piraterna får läge att toppa och då kan de stoppa in Hancock, alltså kan han få sex heat ikväll men det fick han även i Gislaved förra säsongen och slutade trots allt på 12p som tidigare nämnts. Nä, här måste jag testa strax under maxinsats, detta odds ska ner till regionen runt ~1.75-1.80.

Overkill 2010-07-20 15:27

19:00 P Pawlicki (Rospigg) v P Karlsson (Dackarna) 1.90 (1x2) @ B365 - 6u
Pawlicki har snittat 2ppg (2 hemmamatcher) denna säsong och man får väl tänka på att det är hans första år i Elitserien, killen är trots allt bara 18 år. Han kör bra i både Polen och England, det är nog bara en tidsfråga innan det börjar stämma i Sverige med. Så här har lagledaren Mikael Teurnberg sagt om unge Pawlicki inför kvällens match:

Citat:

När vi värvade honom visste jag bara att han var en mycket lovande förare. jag tycker att han gjort det man kan förvänta sig, och lite till, av en 18-åring som kör sitt första år i Sverige. Han behöver lite mer tid för att köra bra även på vår bana i Hallstavik, sedan blir det kanonbra.
Om det inte finns Elitserierutin i Pawlicki så finns det desto mer i Peter Karlsson som fyller 41 i år. Han har inte kört på Orionparken sedan -08 i Elitseriesammanhang men han verkar trivas på banan ändå, -06 10p (6h), -07 12p (5h) & -08 10p (5h). Har gått lite upp och ner för Karlsson denna säsong men han tar sina poäng. IMO ska det skilja minst 2-3p mellan dessa till bortaförarens fördel ikväll så jag testar till 1.90 med strax över medelstake.

pankbank 2010-07-20 18:29

varför har dackarna bara hcp -10?

eddieh 2010-07-20 18:36

Har inte haft så mycket tid att reka i dag men här kommer några lir som jag tror på;

Rune Holta under 11,5 @ 2,10 Expekt

3 u

Rune Holta exakt 12 @ 6,00 B365

0,5

Jaroslaw Hampel under 12 @ 2,50 B365

3 u

Jaroslaw Hampel exakt 12 @ 6,00 B365

0,5 u

Sebastian Ulamek over 9 @ 2,40 Nordicbet

2 u

Kort motivering till mina spel,Holta tar mycket poäng men har en känsla av att han kan få det lite kämpigt med Orionparkens trånga kurvor i kväll.Han har fortfarande ont efter en ruggig krash i Polen för två veckor sedan.Dackarna vinner ändå i kväll utan att Rune behöver maxprestera.

Underspelet på Hampel kan tyckas lite snett,men jag tycker det luktar snittsänkning lång väg på hemmalagets toppförare i kväll.Det snittsänktes i förra hemmamatchen mot V-vik,och jag tror man fortsätter med det i kväll mot usla Valsarna.

Av ovanstånde anledning så tror jag att Valsarnas Ulamek kan komma upp i 10 poäng ikväll,förutsatt att han får köra 6 heat.Det borde han få IMO.

("Snittsänkning" en förare förlorar medvetet mot en annan,för att sänka sitt personliga snitt,så att lagsnittet inte blir för högt.)

pankbank 2010-07-20 21:14

:cheers:

Overkill 2010-07-20 21:16

4-0 och +21.35u

ÄNTLIGEN !!!!! :cheers: :smoke:

Johann1 2010-07-20 21:17

Tack, det satt hårt åt. (Vargarna -16) Puuuhhh

Overkill 2010-07-20 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Johann1 (Inlägg 50769)
Tack, det satt hårt åt. (Vargarna -16) Puuuhhh

Spänning och valuta för insatsen. :evilgrin39:

muRum 2010-07-20 21:23

Jadu det sista heaten satt man och svettades speciellt när man inte såg hur det var mellan Harris och Kris i slutet :p

pankbank 2010-07-20 21:28

faktiskt längesen jag tittade på speedway på tv. troligtvis senast nån vm runt år 1995 :) . men ikväll tittade jag på canal+.

Overkill 2010-07-21 17:19

20:30 D Watt (Poole) v P Karlsson (BV) -2 (3-way) 1.90 @ B365 - 5u
Håller "aussien" som den bättre föraren av de två. Igår gjorde Watt en hyfsad match för Lejonen i Elitserien (8p på 5h) men han kan mycket bättre. I kvällens match förväntar sig, iallafall jag, att han gör bättre ifrån sig än de senaste hemmamatcherna. Hans lag Poole har 10p att plocka in på BV i detta returmöte för att knocka ur de ur cupen och det ska de absolut klara. Dock krävs hårt jobb från samtliga förare, däribland Watt.

PK hade en sval kväll på Orionparken igår kväll när Dackarna krossade Rospiggarna, endast 2p inkörda på sina fyra heat. Är formen nedåtgående? Nja, i England har han ändå kört hyfsat denna säsong. 6 & 9 poäng har han tagit på de två matcherna han kört här i år.

De möts i två av sina fyra ordinarie heat och Watt ska absolut inte ta stryk på hemmaplan i dessa möten, sen är det upp till honom att plocka tillräckligt med poäng i de andra ordinarie heaten för att vara före PK med minst 3p. Nä, detta fixar "aussien". Investerar medel på denna!

20:30 D Davidsson (Lakeside) v B Barker (Coventry) H2H (3-way) 2.00 @ B365 - 3u
Kan tyckas vara två jämna förare om man jämför de två med varann och det stämmer också. Båda kör på ordinarie ikväll och det tycker jag ändå ger en liten edge till Barker trots bortabana. Davidsson strugglar en del i EL för tillfället och imponerar verkligen inte.

Barker är fem år yngre men minst lika bra och t o m kanske snäppet vassare än svensken. Han har kört helt ok i EL denna säsong som ordinarie förare i Coventry, men jag tror det finns mer att ta av den 22-årige britten. På sistone har han strugglat lite i bortamatcherna dock, senast han var här så körde han in 6p på fem heat.

Håller faktiskt Barker som liten, liten favorit i denna H2H och testar smallstake här. :)

20:30 L Madsen (Poole) v P Hougaard (BV) +1 (3-way) 1.90 @ B365 - 6u
Dansk-duell bjuds vi på ikväll också. Madsen var krasslig pga någonting med maten i måndags när Poole förlorade toppmötet borta mot Peterborough, det såg man verkligen. Inget stämde för honom och han körde endast 3h den kvällen, med 1p som resultat. Är han tillräckligt kry för att vara 100% ikväll? Jag är inte riktigt säker, han har inte imponerat de tre senaste matcherna när han kört som ordinarie med 1,5,4 poäng som resultat.

Hougaard har jag aldrig haft mycket för, han är en riktig choker men här måste jag faktiskt testa då man får +1 (3-way) på honom. Han har trots allt kört väldigt bra i många matcher denna säsong i EL och på bortaplan har det gått helt ok.

De möts i ett ordinarie heat ikväll och är Hougaard inte efter Madsen där tror jag denna H2H sitter komfortabelt. Trodde faktiskt inte ens att man skulle få +1 (3-way) på Hougaard men nu är det som det är. Strax över medel är denna absolut värd trots mitt hat mot den unge dansken!

Overkill 2010-07-21 17:37

Tre rekar, det var allt för idag. :)

Overkill 2010-07-21 22:39

Kall kväll. 1-2 och -8u

Over & out

Overkill 2010-07-22 18:43

Inga analyser idag, kort om tid.

20:30 L Richardson (Lakeside) v A Shields (Lakeside) +0.5 1.85 @ NB - 5u

20:30 Peterborough v Wolverhampton -11 (3-way) 1.90 @ B365 - 10u

20:30 K Bjerre (Peterborough) o12 AH 1.70 @ NB - 6u

20:45 Eastbourne v Lakeside -6.5 1.80 @ Expekt - 6u

arfert 2010-07-22 18:47

Griparna till 2,10 känns helt okej. Örnarna saknar Norbert och Dennis.

eddieh 2010-07-22 19:18

Kort om tid för analyser,men jag kommer köra hårt på ett spel ikväll;

P-Boro -11 vs Wolves @ 1,90 B365

5 u (Maxinsats)

Hkp oavgjort Wolves + 11 @ 15.00 B365

0,2 u

P-boro kan bättre än senast då det blev seger med 5 poäng mot Poole.Att få köra två hemmamatcher samma vecka är perfekt för hemmaförarna.

Jämför denna lina med Nordicbet som har -15,5 på P-boro...
Wolves kommer att köra RR för Skornicki,lägg därtill att Klindt gör comeback efter skada.P-boro banan är så långt i från Wolves hemmabana man kan komma vad gäller utförandet.Känslan att P-boro vinner stort i kväll,är mycket stark hos mig.

Over and out.

eddieh 2010-07-22 19:28

Såg nu att även speedmagic,liksom jag kör maxinsats på P-boro -11,skynda fynda gott folk innan det slashas!!!

htsolna08 2010-07-22 19:30

-13 har bet365

-11.5 finns på expekt till 1.80

eddieh 2010-07-22 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 51058)
-13 har bet365

-11.5 finns på expekt till 1.80

Nu var dom snabba,verkar som de har insett sitt misstag,men -11,5 är ju i princip samma sak.

Edit ;-12,5 @ 1,80 på Expekt nu.:whistling:

htsolna08 2010-07-22 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 51056)
Kort om tid för analyser,men jag kommer köra hårt på ett spel ikväll;

P-Boro -11 vs Wolves @ 1,90 B365

5 u (Maxinsats)

Hkp oavgjort Wolves + 11 @ 15.00 B365

0,2 u

P-boro kan bättre än senast då det blev seger med 5 poäng mot Poole.Att få köra två hemmamatcher samma vecka är perfekt för hemmaförarna.

Jämför denna lina med Nordicbet som har -15,5 på P-boro...
Wolves kommer att köra RR för Skornicki,lägg därtill att Klindt gör comeback efter skada.P-boro banan är så långt i från Wolves hemmabana man kan komma vad gäller utförandet.Känslan att P-boro vinner stort i kväll,är mycket stark hos mig.

Over and out.

Tack för Peterborough! :hattenav:

eddieh 2010-07-22 22:35

Piece of cake!

Peterborough 57 Wolves 35

+ 4,3 u

Overkill 2010-07-22 22:37

Peterborough krossade som väntat Wolves.

Bjerre stod på 10p, hade ledningen i nomineringsheatet när han får stopp på andra varvet... Helt oförklarligt och jobbigt att gå -6u på det spelet, känns som jag var helt rätt ute dock där så vad kan man göra. :rant:

eddieh 2010-07-22 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 51104)
Peterborough krossade som väntat Wolves.

Bjerre stod på 10p, hade ledningen i nomineringsheatet när han får stopp på andra varvet... Helt oförklarligt och jobbigt att gå -6u på det spelet, känns som jag var helt rätt ute dock där så vad kan man göra. :rant:

Tyvärr så är det en del av sporten,cyklar stannar.Inget att göra åt.:sad: