Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   shoreline - From Russia With Love (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4231-shoreline-russia-love/)

Shell Peppe 2011-01-15 10:30

Dags att vända trenden nu Shorline!
Vad tror du om dagens bataljer?
Sitter & funderar på hur jäkla jämt det är mellan Omsk & Magnitogorsk, båda spelar i dag. Whats you pick there?
Sugen på Omsk till @ 1,700 dom har ju en lättare match på papperet men som Khl har tett sig senaste tiden vete fan om det hjälper.

shoreline 2011-01-15 10:52

Riktigt segt med Riga igår.

Lägger upp kl 12 spelen nu.

shoreline 2011-01-15 10:55

Ogiltigt spel-ID: 240663

Ogiltigt spel-ID: 240667

Hinner inte med någon motivering, tyvärr.

shoreline 2011-01-15 12:29

Är väl vansinnigt att fortsätta rygga mig i nuvarande form. Men vi försöker ändå!

Ogiltigt spel-ID: 240790

Tror att Salavat är rätt slitet efter två hårda matcher mot Avangard och Lokomotiv. Atlant får tillbaka Oleg Petrov och jag tror att man kommer stänga igen rätt bra här och satsa på snabba omställningar. Har definitivt material nog för att greja minst ett kryss här.

Ogiltigt spel-ID: 240791

Avtomobilist vann senaste mötet på straffar. Det följdes upp med en skrällseger mot Ak Bars.
Därför tror jag inte att man har ork eller kapacitet att störa Neftekhimik ännu en gång.
Hemmalaget är hopplöst ojämna, men efter ett par förluster så borde det rimligtvis vara dags för en seger igen.
Får man bara igång ett hyfsat målvaktsspel här så är mycket vunnet!

shoreline 2011-01-15 14:16

Miss på Avangard. Leder 2-1 och har kontroll på matchen och verkar närmare ett 3-1, men åker på en kontring och vips så var det kört.

Underspelet in. Efter första perioden kunde varit kört i princip, men i resten av matchen såg det ut som väntat.

shoreline 2011-01-15 15:10

Atlant 3-3. Nu får vi hoppas att Neftekhimik gör sitt!

shoreline 2011-01-15 17:22

4-2 Neftekhimik.
3-1 idag. Plus för en gångs skull 2011.

AndreasH 2011-01-15 17:29

Bra jobbat!

shoreline 2011-01-16 12:00

Ogiltigt spel-ID: 242606

Resultatmässigt är Dinamo i fritt fall. Men jag tycker resultaten ljuger en aning. Man spelar klart bättre än vad formen antyder.
Nu är man förstärkt med Miro Satan som fick mycket istid direkt mot Vityaz. Jag tror att han kommer bli en riktigt bra värvning för Dinamo som annars saknat en riktigt bra forward.
Spartak var länge utspelat mot Minsk men lyckades ändå sno med sig tre poäng. Nu tror jag att flytet är slut för "folkets lag" och att Dinamo äntligen lyckas avsluta sin förlustsvit.

Ogiltigt spel-ID: 242607

Lika osannolikt som det var att Minsk förlorade senast, lika osannolikt var det att Severstal kunde ta matchen mot Riga till förlängning.
Kvittering med 1,5 minut kvar av ordinarie, och sen seger i OT.
Severstal skulle givetvis ha förlorat den matchen, men den kommer här istället.
I.o.m att Minsk har spelat c:a 4 matcher fler än rivalerna om slutspelsplatsen så är inte en plats i slutspelet så säkert som det ser ut. Man måste antagligen vinna hemmamatcherna åtminstonde för att vara helt klara. Och ett Severstal som uppenbarligen inte är i spelmässigt toppslag för tillfället bör vara en lämplig uppgift.

shoreline 2011-01-16 18:00

Några kronor plus efter en 1-1 dag.
Dinamo var spelmässigt bättre än Spartak, men man kommer inte ur sin formsvacka helt enkelt.

Minsk fick lite utdelning tillslut, och vinner bekvämt (Säger jag med några minuter kvar)

shoreline 2011-01-17 11:34

En hel hög med spel idag.

Ogiltigt spel-ID: 243839

Hemmalaget kommer från en förlust mot Lokomotiv, en match som kunde ha slutat hur som helst egentligen. Utgår ifrån att man är rejält revanschsuget här.
Atlant gjorde en riktigt bra match mot Salavat men föll i OT. Tror inte att laget är kapabelt att prestera två bra matcher i rad mot ligans absoluta topplag, den bredden finns inte riktigt.

Ogiltigt spel-ID: 243841

Payback time för Ak Bars som föll mot Avtomobilist på hemmaplan senast. Sen dess har man fått vila ett par dagar medans Avtomobilist fick se sig utspelat mot Neftekhimik. Har väldigt svårt att se hur Ak Bars inte ska kunna vinna det här. Det som får mig att tveka en aning är att Avtomobilist är starka hemma, även om Ak Bars är lika starka på bortaplan och är ett mycket bättre lag i grund och botten.

Ogiltigt spel-ID: 243844

Lokomotiv fortsätter med sin hyperoffensiva hockey & är antagligen det lag i KHL som kan balansera sig mellan underhållning och nå resultat bäst av alla.
Traktor har jag varit inne på innan. Man har ingen målvakt som håller, och speciellt inte mot topplagen.
Om Lokomotiv spelar sitt vanliga spel lär man peppra hemmakeepern (oavsett vem av de fyra som står) med skott och jag tror inte att man behöver skjuta fler än 25 skott för att göra typ 4 mål här.

Båda lagen är över i 5/6 senaste hemma/borta matcher och har mötts en gång tidigare i år. 6-5 till Lokomotiv den gången.

Ogiltigt spel-ID: 243843

Finns inte samma statistiska backup till det här spelet. Men Torpedo har visat ett uselt försvars/målvaktsspel på sistonde och jag tror inte att man kommer bättra sig här. Speciellt inte i en match som man behöver vinna och därför gå framåt. För ger man Salavat ytor så kommer de att straffa dig. Men likväl kommer de bjuda på en hel del defensivt, som vanligt.

Testar även ett par målskyttsspel i den här matchen.

Ogiltigt spel-ID: 243845

Dags för KHL's poängkung att göra lite mål igen. Högt odds!

Ogiltigt spel-ID: 243847

Salavat gör ofta mycket mål. Kedjan med Thoresen och Radulov gör oftast mål. Spelar extremt mycket i PP och att någon av dem gör mål ger ju pengarna tillbaka och jag tror det finns en god chans att båda två petar in någon puck ikväll.

Dompa 2011-01-17 12:45

Uppskattar dina rekar, håller tummarna att det blir en + dag idag. :KO:

Iamaweakishspeller 2011-01-17 15:00

Ryggade dagens i sista stund. :)

robbson11 2011-01-17 15:04

missade med 4 minuter..:sad44:

shoreline 2011-01-17 15:35

Mållöst hittils i Traktor - Lokomotiv vilket är en klar missräkning

Salavat-Torpedo 2-1, maximal utdelning för hemmalaget hittils.

Ak Bars har 1-0, spelade 5 mot 3 i slutet av första men kunde tyvärr inte dryga ut.

Magnitogorsk ligger under med 0-2 och är totalt utspelade. Ska vara glada att det "bara" står 0-2.

Bolt 2011-01-17 15:53

Vilka har målat för Salavat?

NoClue 2011-01-17 16:00

Oleg saprykin och Aleksandr Pankov
Enligt svenska spel.

Bolt 2011-01-17 16:12

Tack, jobba radulov

shoreline 2011-01-17 16:15

Nu har Radulov gjort mål.

Bolt 2011-01-17 16:18

härligt! bra rekar som vanligt :) tackar!

shoreline 2011-01-17 16:29

3-1 Salavat-Torpedo efter 2 perioder, och Radulov nätade som sagt.

Precis som väntat så behövde inte Lokomotiv skjuta så värst mycket. 5 mål på 11 skott i den andra perioden. Helt otroligt uselt av Traktors förstakeeper Travis Scott som byttes ut efter fyra insläppta, och lämnade plats för en ännu sämre målvakt. Överspelet inne.

Magnitogorsk har spelat upp sig och dominerar den andra perioden. Hade en 3-2 puck inne som dömdes bort (korrekt) och hade en jättemöjligthet att ta ledningen men Koval i Atlants mål stod för en av säsongens svettigaste räddningar.

Ak Bars leder 2-1, släppte in sitt mål i spel tre mot fem. Jämn andra period.

shoreline 2011-01-17 17:10

Kunde ha blivit en riktigt bra dag, men tyvärr så är det 1-måls marginal emot i överspelet (Salavat-Torpedo) & i Magnitogorsk.

Hade såklart varit optimalt ifall Thoresen skickat in 4-2 i tom bur, men det kommer nog nästa gång!

alexybt 2011-01-17 20:14

Tackar shoreline, ryggade över i Lokomotiv!

shoreline 2011-01-18 10:59

Ogiltigt spel-ID: 245150

Ett spel idag. Dinamo Riga hemma mot ett uppgivet CSKA.
Hemmalaget kommer från två raka förluster efter förlängning/straffar. Dessförinnan hade man två raka segrar.
Har svårt att se hur ett CSKA utan något att spela för ska kunna rubba Riga i Lettland. CSKA kommer från tre bedrövliga insatser där vilja och motivation lyst med sin frånvaro.

Riga har förvisso ett 9p försprång till strecket (två matcher mer) men är inte klara för slutspel ännu, och jag kan tänka mig att man gärna klättrar upp någon placering för att slippa Lokomotiv & SKA i slutspelet.

Shell Peppe 2011-01-18 11:13

Ryggar utan att blinka, var inne på samma spår...
:cheers:

Iamaweakishspeller 2011-01-18 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 97820)

Ogiltigt spel-ID: 245150

Ett spel idag. Dinamo Riga hemma mot ett uppgivet CSKA.
Hemmalaget kommer från två raka förluster efter förlängning/straffar. Dessförinnan hade man två raka segrar.
Har svårt att se hur ett CSKA utan något att spela för ska kunna rubba Riga i Lettland. CSKA kommer från tre bedrövliga insatser där vilja och motivation lyst med sin frånvaro.

Riga har förvisso ett 9p försprång till strecket (två matcher mer) men är inte klara för slutspel ännu, och jag kan tänka mig att man gärna klättrar upp någon placering för att slippa Lokomotiv & SKA i slutspelet.

Vill utbrista "RÄNTA" i sann RoK-anda. Ryggar denna.

Pohjan 2011-01-18 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller (Inlägg 97888)
Vill utbrista "RÄNTA" i sann RoK-anda. Ryggar denna.

Inga fördärvade spel nu genom att dra in ROK..

shoreline 2011-01-18 22:41

Med en målvakt som släpper in 3 av 15 skott behöver man inga fiender.

shoreline 2011-01-19 11:13

Ogiltigt spel-ID: 246499

Ett Avangard som vinner utan att imponera mot ett kroniskt bortasvagt Neftekhimik, ska väl bara kunna gå på ett sätt?
Nu är det tyvärr inte så enkelt, men ett bortalag som nu klarat sig ur säsongens värsta kris och antagligen kan boka en plats i slutspelet tror jag inte riktigt har motivationen här. Neftekhimiks 5-15 på bortais imponerar inte heller.

Det gör däremot Avangards 20-3 på hemmaplan. Nu har man inte spelat på topp i de senaste omgångarna men ändå fått med sig resultat, nu tror jag att det är dags för en urladdning snart igen och varför inte redan ikväll? I potten ligger ändå en conference-seger.

Ogiltigt spel-ID: 246500

Ogiltigt spel-ID: 246501

Ok, här sitter oddsen verkligen helt fel. Att Ak Bars står i över 1.80 på bortais mot mittenlagen Yugra känns nästan sjukt.
Jag har försökt hitta någon skadeinfo om Ak Bars, men inga nya avbräck. Kanske luras bolagen av Yugras tre raka segrar? Men då ska man komma ihåg att två av dem var mot Amur & Novokuznetsk. Senast vann man med 3-1 borta mot Sibir, vilket imponerar men man var tillbakatryckta i stora delar av matchen.

Ak Bars går likt Avangard för segern i Eastern Conference och då finns det inget utrymme för poängtapp.
Laget ser dessutom riktigt starkt ut utöver plumpen hemma mot Avtomobilist och kan man slänga in en PP-femma med Nikulin och Korneev på backplats och Morozov, Kapanen & Hossa framåt, ja då har man det rätt bra ställt.

Ogiltigt spel-ID: 246502

Väst mot öst. Ett formstarkt SKA mot ett trött Magnitogorsk. iaf om vi ska se till de senaste matcherna.
Hemmalaget har såklart väntat på att få spänna musklerna mot lagen i öst igen, och det är ett viktigt test för SKA för att se vart laget står i förhållande till jättarna Salavat, Ak Bars, Avangard och Magnitogorsk.
Sett till trupperna så tycker jag att SKA har en minst lika bra som ovanstående, och när det vankas toppmatcher så har de gamla Jasjin&Suchinskij en förmåga att höja sig och dra med sig resten av laget.
Magnitogorsk är, precis som tabellen visar, ett riktigt bra lag och ska absolut inte avfärdas p.g.a lite halvkass form. Men inför ett utsålt Ice Palace så har jag svårt att se SKA förlora.

Ogiltigt spel-ID: 246504

Ogiltigt spel-ID: 246506

Spartak har inte spelat särskilt bra men ändå fått med sig segrar. Det tyder ändå på någon form av styrka.
Oftast så har den stavats, Dominik Hasek. Men även när den gamle haft lite sämre dagar så har ersättaren, Yakhin, visat sig vara en fullgod ersättare (har faktiskt bättre stats än Hasek).
Nu möter man ett uppgivet Traktor som här om dagen skeppade iväg en av sina bästa forwards (Pestunov, fyra i interna poängligan, mest istid av forwards) till OHK Dinamo.
Ni känner redan till deras usla målvakttsspel och även om Spartak inte är det starkaste laget, offensivt, i ligan så behövs det nog inte så mycket ansträngning för att sätta 3-4 puckar bakom Traktors målvakt. Oavsett vilket stackare de sätter i målet.

http://en.khl.ru/stat/players/185/all/3412/
Där kan ni själva se Traktors målvaktsstatistik. Och undrar ni om Sokolov så är han inte längre kvar i klubben.

Dompa 2011-01-19 11:38

Ska försöka haka på alla spel, men har en liten stund att titta på det närmare. Tackar! :thumbup:

Freee123 2011-01-19 11:54

Skönt att se Spartak och Kazan, var lite inne på dom själv så nu blev de spelen givna ;)

shoreline 2011-01-19 15:27

Avangard gör mig vansinnig. Borde egentligen redan ha avgjort det här.
Har 3 raka PP i andra perioden men sumpar alla tre, istället gör Neftekhimik 2-2 på sitt enda, men som tur var så gjorde Cerevenka 3-2 strax efter.
30-11 i skott till Avangard.

Iamaweakishspeller 2011-01-19 17:07

3 av 3 hittills! Fint!

shoreline 2011-01-19 19:30

Strålande dag (6-0), det var på tiden!

Spartaks avslutning tåls att nämnas. Man spelar alltså 3 mot 5 med mindre än sex minuter kvar av matchen. Lyckas reda ut det för att sen sätta 3-2 med dryga minuten kvar att spela vilket gav jackpot åt mig/oss.

Iamthelegion 2011-01-19 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 98209)
Strålande dag (6-0), det var på tiden!

Spartaks avslutning tåls att nämnas. Man spelar alltså 3 mot 5 med mindre än sex minuter kvar av matchen. Lyckas reda ut det för att sen sätta 3-2 med dryga minuten kvar att spela vilket gav jackpot åt mig/oss.

Ja jösses, trodde jag skulle jinxa ännu ett av dina lir men denna gång gick det vägen. Stort tack!

Piturek 2011-01-19 19:41

Imponerande! Tack för dagens skörd!

bokis29 2011-01-19 19:43

Snyggt med grönt :KO:

fishy 2011-01-19 19:50

Tackar !:clap:

Shell Peppe 2011-01-19 19:54

:clap::hattenav::clap:

robbson11 2011-01-19 21:19

:clap:

Tackar!!