![]() |
är spel mot ett mål, tyvärr spelar Amur mot ett mål utan målvakt. Eller det står en person utklädd till målvakt, men han verkar inte riktigt förstå vad han ska göra.
19-4 i skott i andra perioden... |
3-4, nu kör vi!
|
Citat:
|
37-20 i skott. varav total utspelning i period 2-3. ändå torsk 3-4... segt!!!!!
|
Ogiltigt spel-ID: 231090 Med tanke på att Dinamo inte vunnit på sex matcher så finns det liksom inte att inte tro på SKA i den här matchen. Hemmalaget har helt plötsligt häng på andraplatsen i western conf. och mot ett formsvagt Dinamo som dras med ett helt gäng skador så bör SKA kunna vinna inför en hemmapublik som oftast sluter upp och ställer sig bakom laget när fienden från Moskva är på besök, så räkna med ett taggat hemmalag. Ogiltigt spel-ID: 231092 Jag håller fast vid att Atlant är bättre än vad tabellen visar. Nu möter man ett Dinamo Riga som gjort bra matcher på sistonde men som inte får någonting med sig. Senast mot Lokomotiv så knäcktes man av ett tveksamt domslut (3-1 målet) och med tanke på hur mycket man gnällt i media på sistonde så är känslan att det är en uppgivenhet i truppen. Man saknar dessutom ett par viktiga spelare, och jag har svårt att se Atlant förlora en tredje raka match nu när man jagar en plats bland de fyra första. |
kan ju inte hitta dom där matcherna på bet365¨...
|
Citat:
|
men ska sankt p möter ju dynamo moscow idag?
|
Citat:
Ja, den började 15:00 |
Jämn match i Sankt Petersburg. 1-0 efter 2 perioder.
Atlant i underläge 1-2. Leder skotten med 34-8.... |
Tråkigt med SKA. Tappar ledningen 2ggr och har vid två tillfällen efter 2-2 puckar som dansar på linjen. Samtidigt har man ett 3-5 spel emot sig i 1,5 minut.
Atlant borde ha vunnit med 20-0, typ. Vinner skotten med 46-16, men ändå satt det hårt inne |
Vi jobbar vidare och försöker vända den negativa trenden.
Ogiltigt spel-ID: 232449 Avangard kommer förvisso från en hård match mot Magnitogorsk, men det här ska vara en överkomlig uppgift för ligans starkaste hemmalag (19-3) Avangard (och de övriga topplagen i öst) måste vinna det mesta som återstår ifall man vill vinna serien, eller åtminstonde komma bland de två första. Man är i extremt bra form, och det enda som gör mig tveksam är just att man skulle vara lite slitet efter senaste matchen. Men tittar man på resultaten under säsongen så har Avangard oftast presterat bra i matcherna som följer efter ett toppmöte, så jag tror man fixar det här ändå. Har mött Novokuznetsk två gånger under säsongen och vunnit med tre eller fler mål i båda matcherna. Ogiltigt spel-ID: 232451 Mötts två gånger, sex mål i båda matcherna. Båda lagen snittar på lite mer än fem mål gjort/insläppt under säsongen. Men det som får mig att lägga det här spelet är Traktors målvaktsbekymmer. Man har ingen målvakt som håller för spel i KHL och det krävs sällan speciellt många skott för att få hål på Traktor. Neftekhimik blandar och ger, alltsom oftast, och visade även de att målvaktsspelet knappast var på topp senast. Tror inte på någon målfest, alá 7-7 här, men över sex man absolut kunna nå över. |
Kanske var lite tur i oturen att man glömde av att rygga Omsk igår, kliver in LIVE på [email protected].
Nu får de vända och vinna med tre. :hattenav: |
0-2 Avangard. Vi kan nog ge upp den nu, de har skjutit 7 skott på 1,5 period.
|
Helt overkligt hur de kan torska!
Synd Shoreline, Bara att köra på! |
Blev lite fart på dem mot slutet iaf, men det spelar ju mindre roll.
Överspelet satt dock, betydligt enklare än jag trodde. |
Inte en enda plusdag under 2011 för min del, och formen är ju allt annat än bra.
Men skam den som ger sig! Ogiltigt spel-ID: 233794 Fortsätter att spela Atlant. Efter ett bottennapp mot CSKA var man riktigt bra senast mot Riga och borde vunnit med större siffror. Har en skadefri trupp, och har alla möjligheter att komma fyra i serien vilket ger en extra hemmamatch i första slutspelsrundan. Dinamo Minsk har två raka segrar på bortaplan, mot Torpedo och Lokomotiv, vilket imponerar. Men Minsk är ojämna, och jag tror inte att man har det i sig att vinna tre raka bortamatcher. Nu saknar man dessutom en av sina bästa forwards i Maxim Spiridonov (11+19). Har mötts två gånger i Minsk (2-1, 4-3 till Dinamo) och en gång i Moskva (Seger Atlant). |
Ja, det är spikrak väg nedåt för mig just nu, formmässigt. Atlant skulle givetvis ha vunnit, men fick nöja sig med att göra det efter straffar.
Så kanske är det bäst att gå emot mig i morgon? Skitsamma, här kommer tisdagens spel. Ogiltigt spel-ID: 234729 Toppmöte i öst, och en väldigt viktig match om vilka som ska vinna divisionen. Salavat har vunnit alla tre hemmamatcher mot Avangard, Ak Bars och Magnitogorsk på hemmaplan tidigare den här säsongen, och man höjer sig alltid i den här typen av matcher. Har ett frågetecken för Grigorenko vilket givetvis är ett avbräck, men det finns så mycket annan offensiv kvalité att jag tror det löser sig. Salavat är mycket upp och ner, och efter en fantastiskt fin formkurva så har man nu två raka förluster. Men det blir inte tre, det vill jag nästan lova. Och Salavat till över 2 gånger pengarna är alltid spelbart. Ogiltigt spel-ID: 234730 De har mötts tre gånger i år, vid alla tillfällen har det blivit sex eller fler mål. Salavat är över i 6/6 senaste hemmamatcherna, Avangard vid 3/6 senaste bortamatcherna. Är två offensiva lag i grunden. 4-2, 5-2, 5-3? Ogiltigt spel-ID: 234732 Chansspel! Magnitogorsk trivs inte mot Yugra vilket tre raka kryss under säsongen visat. Det här är också två lag som avgör/förlorar mer än en fjärdedel av sina matcher efter förlängning/straffar så statistiskt så talar det för ett avgörande efter ord. matchtid. |
äh, jag orkar inte.
"Det går bra nu" |
Salavat tryckte på bra i sista och överspelet borde åtminstonde gått hem men variansen slår hårt nu. Bara kämpa på och hoppas du hittar flytet igen som före/runt Jul.
|
Citat:
|
Klart jag inte ger upp! Jag har sagt det förut, min personliga målsättning inför den här säsongen var att gå lite plus i KHL.
Där ligger jag fortfarande, men jag hade hellre haft en jämnare formkurva än den här berg och dalbanan som varit de senaste två månaderna. |
Ogiltigt spel-ID: 236097 Båda lagen snittar över 5 mål i sina matcher, och på sista tiden har Amur varit inblandat i en del målrika fighter. Tror dessutom att det kommer vara en lite slapp inställning i försvarsspelet i den här matchen då Barys i princip redan är klart för slutspel och Amur kommer att missa det. Så det finns ingen anledning att hålla igen för hemmalaget. |
Ogiltigt spel-ID: 236099 Jätteviktig match kring slutspelsstrecket. Riga tycker jag inte ska vara indraget här då man har en trupp som absolut ska finnas med i slutspelet. Nu har man haft mycket skadeproblem under säsongen, men senast mot Dinamo så var bl.a Ozolinsh tillbaka och det gav resultat direkt. Nu saknar man Tellqvist (Holt ersätter med bravur) samt en av sina bättre backar, men Ozolinsh är den viktigaste spelaren i försvaret och hans återkomst gör hela laget bättre. 2-1 i inbördes möten till Spartak, men hemmaplan och matchens karaktär gör att jag spelar Riga. Min egna form gör att jag spelar DnB. |
4-2 Barys i mitten av tredje. Får jag gissa att ingen hann rygga? ;)
|
Jo minsann hann man :)
Jag var tom så modig att jag tog ö. 5.5 och det visade sig va ganska bra. Thank's Shoreline! |
Citat:
|
På jobb med en otrevlig brandväg :sad44:
|
Värvas en del nu inför slutspelet.
SKA gör klart med Peter Prucha (även om jag inte fattar vad man ska med ännu en offensiv spelare till) & OHK Dinamo värvar in Miro Satan, som om han kommer upp i normal standard gör Dinamo till en guldaspirant |
5-1 Riga, och äntligen en plusdag.
|
Ogiltigt spel-ID: 237533 Har mötts tre gånger i år, och 2-1 i matcher till Avangard. Det har dock varit OT/SO segrar eller så har Avangard vunnit med uddamålet. Ska inte säga att det är två jämnbra lag, för Avangard är bättre. Men jag tror att man kan vara rätt slitet efter ett par hårda matcher på slutet mot Salavat och Magnitogorsk. Det här är dessutom Sibirs sista chans att haka på i jakten om en topp fyra placering (vilket skulle vara en jätteskräll) Ogiltigt spel-ID: 237534 Spelet baseras endast på en sak. Traktors värdelösa målvaktsspel. Ingen av lagets tre målvakter har en räddningsprocent på över 89%, då förstår ni hur illa ställt det är. Atlant brukar förvisso inte vara inblandat i några målfester, men samtidigt så har man en offensiv som absolut ska kunna göra 3, kanske fler mål här. Traktor är bra offensivt och lär kunna bidra med ett par mål även de. Ogiltigt spel-ID: 237536 Salavat. Den här speldagbokens absolut största förlustlag!! Nu skiter jag i det och kör på överspelet i alla fall. 6-1 till Salavat när lagen möttes i Yaroslavl tidigare under säsongen. Grigorenko saknas fortfarande (Med största sannolikhet) men med tanke på hur många chanser man skapade senast mot Avangard så var det ett mirakel att det inte blev mer än fem mål. Lokomotiv kommer säkerligen utnyttja Salavats usla försvarsspel och bidra med 3, kanske fler mål här. 4-3, 4-4? Ogiltigt spel-ID: 237537 Avtomobilist har gått över linan i sina sex senaste bortamatcher. Det bygger mycket på att man lämnat taktiktavlan hemma och bara går in och kör, oavsett motstånd. Det finns en "Skitsamma" attityd över laget sen man insett att man missar slutspelet, och det har gett bättre resultat och framförallt mer underhållande hockey. Nu kommer man säkert lämna en del ytor åt Ak Bars och då kommer det bli mål. Nu har inte hemmalaget bjudit på några målfester på sistonde, men då har man också mött lag som ställt fem man framför egen målvakt. Det händer inte här. |
Ryggar överspelen i Lokomotiv & Atlant!
Nu kör vi! :) |
Överspelet i Salavat-Lokomotiv gick ju smärtfritt.
Och Push(Första i den här spelbokens historia!) på Sibir. Lite bittert då man gjorde 2-1 med mindre än sju minuter kvar och sen spelade 5 mot 4 de sista två minuterna. Men samtidigt så var Avangard det bättre laget i en rätt dålig match. |
Ja lokomotiv sa bara smack.. tack :)
Får se till att jobba in atlant nu i 3e! |
Traktor slängde in Travis Scott mellan stolparna idag. Hade förvisso bara spelat två matcher, men hade ändå den smickrande statistiken. 78 i räddningsprocent & 4.51 insläppta per match.
Idag verkar han tyvärr vaknat på en annan sida och har räddat 18 av 20 skott. Men då bör det noteras att han var 14/14 i den första perioden. I den andra är han mer sig själv och räddade 4/6 skott. |
Ser rätt kört ut i atlant, tog rygg på akbars så täcker vi upp lite :)
|
Ja, 2-2 tyvärr. Atlant kom inte upp i normal standard i sista perioden men ska tydligen haft en jättechans att avgöra.
Nu får vi hoppas på fler mål i Kazan! |
Förlust på sista spelet tyvärr. Ak Bars kom inte alls upp i den klass jag trodde att de skulle göra.
|
Ogiltigt spel-ID: 239173 Lite lägre insatser idag. Dinamo Minsk är ett av fyra lag som mer eller mindre är inblandade i kampen om slutspelsplatser. Formen är upp och ner, men senast förlorade man lite orättvist hemma mot SKA. I mina ögon har man ett bättre lag än Spartak, som senast föll mot Dinamo Riga i en match där Dominik Hasek för första gången på rätt länge var mänsklig igen och byttes ut efter fem insläppta mål. Minsk har alltid ett grymt stöd på hemmaplan inför 13000 galna vitryssar och en fredagskväll och chans att rycka ifrån Spartak i kampen om en slutspelsplats, den tror jag inte att man missar. Ogiltigt spel-ID: 239174 Riga har fått tillbaka spelare och då kommer också resultaten. Två raka hemmasegrar mot Moskvalagen Dinamo och Spartak. Nu kommer Severstal på besök, ett lag som har överraskat under säsongen och sett till trupperna så borde de här två lagen egentligen byta plats i tabellen. Severstal har haft lite kris utanför isen där både lagets tränare och ordförande stängts av efter att ha varit inblandade i ett gäng skumma affärer som nu utreds av KHL. I första matchen utan tränaren syntes det på laget då man föll med 2-7 hemma mot Vityaz. Senast vann man mot CSKA med 4-2, men det finns ingen som kan förklara hur det gick till då man var utspelat långa stunder. Rigas motivation att befästa sin slutspelsplats tror jag väger över här ikväll. |
Ryggar Minsk! :thumbup:
|