Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Robin nöter Belgien/Holland (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/4368-robin-noeter-belgien-holland/)

timadolf 2010-11-08 20:40

Jag vill inte peka eller något men jag sade INNAN säsongen att du e BELGIEN.
Självklart ska du testa hela säsongen och göra en värdering men har jag inte lite rätt so far?
Har du inte lite mer kunskap om Belgien eller e det bara tillfälligheter?

RobinD 2010-11-08 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av timadolf (Inlägg 77335)
Jag vill inte peka eller något men jag sade INNAN säsongen att du e BELGIEN.
Självklart ska du testa hela säsongen och göra en värdering men har jag inte lite rätt so far?
Har du inte lite mer kunskap om Belgien eller e det bara tillfälligheter?

So far har du ju rätt, enkelt när man ser på statsen. Bra plus i Belgien och nästan lika mycket back i Holland.

Tror och hoppas att det jämnar ut sig, men tills vidare kommer jag ställa högre krav på mina spel i Holland och försöka öka frekvensen totaler där jag tror att jag kanske kan öka min ROI i holland lite.

Däremot så är ju säsongens urval allt för litet och jag bör rimligen hamna grönt när vi summerar.

Har tyvärr fallit mycket på att jag spelat annorlunda i Holland än i Belgien. Tailar mycket fler favoriter, eller klara favoriter för vinstoddsen ligger på 1.7995 i snit för de 14 spelen och 1.85 totalt i Holland.

I Belgien har jag ett snittodds på 2.12 och ändå högre träff%.

Vi får se vart det landar, kan vara så att det helt enkelt är svårare att cappa matcher man inte kan följa via tv-sändningar.

timadolf 2010-11-08 22:03

Ja vi får se efter säsongen! Du jobbar hårt och gör ett bra arbete, men det känns som du hittar bättre värde och kan lagen lite bättre i Belgien. Men visst kan siffrorna jämna ut sig, så du landar på 105 Holland och 110 Belgien. Javisst kan det vara lätt för mig att säga i efterhand, men jag sade INNAN säsongen började Robin, att du e vassare i Belgien.
Det e mycket bra att du skiljer på många grejer iaf. så du kan finna samband med hur du cappar och hur det går!

RobinD 2010-11-08 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av timadolf (Inlägg 77364)
Ja vi får se efter säsongen! Du jobbar hårt och gör ett bra arbete, men det känns som du hittar bättre värde och kan lagen lite bättre i Belgien. Men visst kan siffrorna jämna ut sig, så du landar på 105 Holland och 110 Belgien. Javisst kan det vara lätt för mig att säga i efterhand, men jag sade INNAN säsongen började Robin, att du e vassare i Belgien.
Det e mycket bra att du skiljer på många grejer iaf. så du kan finna samband med hur du cappar och hur det går!

Jag har rätt bra koll på vart jag underpresterat och vart jag haft "otur". I Holland än så länge så har jag inte hittat tillräckligt bra spel, det är nog inte svårare än så. Även om många stolpe ut förekommit så skyller jag inte på något och filtrerar ofta mina spel i efterhand för att hitta trender att bygga vidare på.

Säsongen är fortfarande ung och 9u är inte mycket att hämta igen om man tänker efter.

Det ska nog gå till slut hoppas jag.

Edit: med tanke på att jag spelat seriöst sedan december 2009 och egentligen inte rekat och fört stats ordentligt sedan sharps öppnade så är jag väldigt nöjd med vad jag presterat hittils.

Jag är plus på egna spel i över ett års tid. Små summor javisst, men plus är plus. Belgien har jag ju ROI på över 110% sett över ~100-150 spel så där måste jag ju göra något rätt. Kan inte enbart vara tur.

Vlad 2010-11-08 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 77371)
Jag har rätt bra koll på vart jag underpresterat och vart jag haft "otur". I Holland än så länge så har jag inte hittat tillräckligt bra spel, det är nog inte svårare än så. Även om många stolpe ut förekommit så skyller jag inte på något och filtrerar ofta mina spel i efterhand för att hitta trender att bygga vidare på.

Säsongen är fortfarande ung och 9u är inte mycket att hämta igen om man tänker efter.

Det ska nog gå till slut hoppas jag.

Edit: med tanke på att jag spelat seriöst sedan december 2009 och egentligen inte rekat och fört stats ordentligt sedan sharps öppnade så är jag väldigt nöjd med vad jag presterat hittils.

Jag är plus på egna spel i över ett års tid. Små summor javisst, men plus är plus. Belgien har jag ju ROI på över 110% sett över ~100-150 spel så där måste jag ju göra något rätt. Kan inte enbart vara tur.

Tror också du kan fixa bra plus i Holland. Inte tillräckligt med spel för att avgöra ännu även om Belgien går bättre.

Jag ligger back en del på Brasilien i mitt sheet och där har jag bäst resultat totalt under de 2 senaste åren i hela Sydamerika. Däremot har jag 100% träff på Mexiko som jag börjat spela på nyligen men 6 spel säger inte så mycket så lär svänga i båda länderna.

RobinD 2010-11-08 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 77379)
Tror också du kan fixa bra plus i Holland. Inte tillräckligt med spel för att avgöra ännu även om Belgien går bättre.

Jag ligger back en del på Brasilien i mitt sheet och där har jag bäst resultat totalt under de 2 senaste åren i hela Sydamerika. Däremot har jag 100% träff på Mexiko som jag börjat spela på nyligen men 6 spel säger inte så mycket så lär svänga i båda länderna.

Sådant är lustigt, men som sagt variansen finns mitt ibland oss:)

Erikbgif 2010-11-08 23:22

Resultaten i Holland kommer nog så småningom :)

RobinD 2010-11-09 19:53

2010-11-09 Dordrecht - Volendam (Dutch Cup)

Datum: 2010-11-09
Tid: 20:00
Sport: Fotboll
Land: Holland
Liga: Dutch Cup
Match: Dordrecht - Volendam

Spel: Volendam +0
Insats: 250.00
Odds: 2.520
Bolag:

Motivering:
Hittar ingen motiverad anledning till att Volendam har stigit så kraftigt i odds mer än att Dordrecht är i form.

Men Volendam kommer med 8-4-0 inför detta möte och är seriens överaskning. Nog fan ska de inte ge 2.63 i DnB som de gör på bet365.

Tyvärr hade jag ingen deg där och det blev på betfair.

Historiskt sett så är det 39% chans att vi förlorar insatsen så bet365 slår statistiken här. Däremot så anser jag att Volendam är ett långt bättre lag än vad statistiken säger och går emot droppen ikväll.

RobinD 2010-11-09 22:00

Ogiltigt spel-ID: 152686

Detta var ju skönt, hoppas att några hann följa detta spel.

Satte även två andra spel i hjärnan som jag aldrig tryckte av själv pga att jag inte kände att jag haft tid nog att smälta spelen samt att det har gått trögt i Holland.

Hann inte ens kolla upp oddset på both to score mellan Standard och Genk, hade kanske inte ens spelat. Samma sak med med över 2.5 i cambuur-RKC, Interwetten var ena bookien med 1.70 och då kändes det inte rätt att reka den. Ger lite självförtroende att vara rätt ute idag igen iaf.

Overkill 2010-11-09 22:17

Tack, tack mannen. Mycket skönt att den hittade hem. :)

RobinD 2010-11-09 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 77696)
Tack, tack mannen. Mycket skönt att den hittade hem. :)

Ja verkligen, innebär för egen del att OM bägge överspelen sitter imorn så är jag ca 1u från rätt sida av 0 i Holland också:)

RobinD 2010-11-10 10:13

PSV har fortfarande inte släppt sitt lag för kvällen, men det mesta tyder på att det blir lite rotation i laget. Dzduszak och Toivonen ligger nära till hands för att få vila. Likaså Reis som är avstängd. Men bredden är bra och spelare som Koevermans, Amrabat, Berg, Maza, kanske Wuyts kommer sannolikt få speltid enligt psv.nl.

Även Manolev som återhämtat sig från skada verkar få speltid.

Spelvärdet på över är borta och den fega tradar ut med många punkters marginal precis som jag sa vid släppet av spelet: oddsportal

RobinD 2010-11-10 20:20

Den som är vill vara säker köper sig ur överspelet då risken finns att matchen är död nu.

RobinD 2010-11-10 20:22

2010-11-10 Lierse - RFC Tournai (Belgian Cup)

Datum: 2010-11-10
Tid: 20:30
Land: Belgien
Liga: Belgian Cup
Match: Lierse - RFC Tournai

Spel: Lierse HT/FT
Odds: 2.000
Bolag:

Motivering:
Blir tre snabba rekar eftersom det är nära inpå spelstopp.

Lierse är ett klart bättre lag än sistaplacerade Tournai i Exqi. Lierse slarvade i helgen bort 2-0 i paus till 2-2 mot Lokeren.

Man behöver den här vinsten för självförtroendet och Tournais situation i Exqi är värre än Lierse motsvarande i Jupiler och de kommer inte klara av att stå emot Lierse här.

HT/FT för mig.

RobinD 2010-11-10 20:25

2010-11-10 GBA - Club Brugge (Belgian Cup)

Match: GBA - Club Brugge

Spel: Club Brugge
Odds: 2.050
Bolag:

Motivering:
GBA är i en jobbig situation med uselt spel, upprörda fans och interna stridigheter.

Club Brugge har svårt att få till jämnheten, men när de är som bäst är det toppklass i Belgien. Det har de visat i EL-spelet t ex. Jag tycker att CB ska vara större favorit än vad Expekt tycker. 1.95 är mitt odds så inte extremt bra värde. Hade Vargas kunnat delta hade jag sänkt min värdering men hans näsa är av och han måste vila. Litet avbräck. GBA saknar dock folk de med...

RobinD 2010-11-10 20:27

2010-11-10 KV Kortrijk - KV Mechelen (Belgian Cup)

Match: KV Kortrijk - KV Mechelen

Spel: KV Kortrijk
Odds: 2.150
Bolag:

Motivering:
Kortrijk har vunnit många units åt mig i år och jag fortsätter backa dem på hemmaplan.

Finns inte många lag i Belgien som motiverar till högre odds än 2.00 borta mot Kortrijk. Speciellt inte Mechelen utan 4 spelare varav sin lagkapten, en ordinarie försvare etc...

RobinD 2010-11-10 22:33

1-3.. fy fan va tråkigt..

PSV tar inte målen över totalen..
Club B leder och tar rött kort och släpper in 1-1 i 90:e och 2-1 i 90+2..
Kortrijk inte när och inget att snacka om

Borde gått minst 2-2 och miniplus idag..

RobinD 2010-11-11 20:38

fail på Ajax också.. 2 sönderslashade överspel som inte orkar göra mål i första 40 minuterna och sedan slutar 3-0 i bägge. Vet inte om jag ska vara missnöjd med mig själv eller med lagens prestationer här.

Men antagligen var det väl två dåliga spel trots att jag spelade 3-5 tiondelar högre än closing odds.

RobinD 2010-11-12 19:10

2010-11-12 Den Bosch - Volendam (Dutch Jupiler League)

Datum: 2010-11-12
Liga: Dutch Jupiler League
Match: Den Bosch - Volendam

Spel: Den Bosch -0.25
Odds: 1.875
Bolag: bet365/betfred

Motivering:
Konstruerar egen asian-0.25.

Volendam är fortfarande obesegrade i ligan med sina 8-4-0 och ligger tillsammans med Zwolle i ledning i period 2 vilket genererar en plats i slutspelet.

Idag kommer man med en cupmatch i benen från i tisdags där man lyckades vinna mot Dordrecht borta.

Idag har man dock Van Dijk, De Lange och Sterk saknade på grund av skador. Dessa tre är samtliga ordinarie och. Van Dijk är kapten och tillsammans med De Lange är han väldigt viktig för deras mittfält. Sterk är ordinarie i försvaret.

Den Bosch spelade sin bästa match för säsongen hemma mot Sparta när man vann med 3-1 och hade bud på mer. Kommer med samma trupp som förra matchen där man fick 2-2 borta mot RBC. Spelade ingen match i veckan och är ett stabilt hemmalag med bra offensiv.

Volendam har överaskat förr, men det är dags för en förlust nu.

RobinD 2010-11-12 20:22

2010-11-12 Oostende - Tienen (Belgian Division 2)

Datum: 2010-11-12
Liga: Belgian Division 2
Match: Oostende - Tienen

Spel: Oostende -0.75
Odds: 1.765
Bolag: pinnacle

Motivering:
Tienen kommer till serieledande Oostende med följande spelare utanför truppen:

Peeters 6 matcher 5 starter
Appeltans 8 matcher 3 starter
Lacroix 10 matcher 8 starter
De Smet 10 matcher 9 starter

Följande spelare är med men på bänken:

Hias 9 matcher 7 starter
Neven 12 matcher 8 starter
Degeling 13 matcher 12 starter

Stor del av försvarsspelarna/mittfältarna till denna match är alltså utanför truppen eller på bänken och ikväll roteras det friskt i klubben. Hittar ingen info varför de spelarna startar på bänken, om de är småskadade eller bara petade.

Tienen har 3 förluster och 2 vinster senaste 5 i ligan och har 2-0-4 totalt borta i år. De lagen man slagit är Roeselare och Brussel som ligger på 14 och15 plats. Annars idel förluster.

Oostende 5-0-1 hemma och enda tappet kom överaskande mot Brussel.

Oostende brukar ha svårt att vinna med stora siffror, men idag känns som en dag där det kan rinna iväg. Priset steg dock lite innan KO efter att ha droppat hela dagen. Nöjer mig därför med egenkonstruerat -0.75.

RobinD 2010-11-12 22:26

fy fan vad jag suger.. det var nog droppen detta.

Sorterar bort 2 vinstspel och tar 3 förluster.

RobinD 2010-11-13 19:44

Genk -1.25 @ 2.04

KVSK Lommel rak @ 2.49

Blir inga motiveringar idag då jag är iskall och rekommenderar er starkt att hålla er borta.

RobinD 2010-11-13 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 78951)
Genk -1.25 @ 2.04

KVSK Lommel rak @ 2.49

Blir inga motiveringar idag då jag är iskall och rekommenderar er starkt att hålla er borta.

:moneybag::moneybag::moneybag:

Lite medgång idag, det behövde jag..

bokis29 2010-11-13 23:04

Back on track :cheers:

RobinD 2010-11-13 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av bokis29 (Inlägg 79012)
Back on track :cheers:

Nej egentligen inte, säsongsinledningen är katastrofal.. Hade jag inte spelat Holland hade det varit bra.. Men jag är inte redo att ge upp där ännu.

Skönt att vara på grönt igen iaf..

RobinD 2010-11-19 20:02

Mons vs RBD Borinage+1 @ 1.82 canbet

Hann ingen motivering i god tid, men kan ju motivera iaf. RBD är på uppåtgående och har ett bra prestationer i ryggen. Mons är ett stabilt hemmalag men de saknar idag Blondelle i försvaret, Sanogo och Matthys i anfallet vilket gör att jag inte tror att de vinner med mer än 1 mål om de lyckas vinna. RBD ska ha bra chans till poäng ikväll.

Mina leans som jag inte tryckte av för att jag inte hann forska tillräckligt:

Den Bosch -0.25
Cambuur+0
Mons/RBD över 2.5
Mons/RBD both to score

RobinD 2010-11-20 09:50

Ja det var ju tur att man inte tryckte av sina lieans utan att forska, hade ju inte gått något vidare:)

1 push igår..

RobinD 2010-11-20 16:09

2010-11-20 Lierse - Sint Truiden (Belgian Jupiler League)

Datum: 2010-11-20
Liga: Belgian Jupiler League
Match: Lierse - Sint Truiden

Spel: Lierse
Insats: 350.00
Odds: 1.870
Bolag: pinny

Motivering:
Hinner ingen jättemotivering idag.

Men detta är en match mellan två lag i botten, Lierse som spelat upp sig och STVV som sjunker allt djupare in i svackan.

Lierse har varit nära flera gånger sista tiden att vinna, men oförklarligt tappat ledning mot Lokeren och Eupen.

Det känns in i ryggmärgen att det är deras tur idag. Truppen ser bra ut sånär som på Mensah som är den enda kiännbara förlusten.

STVV kommer samtidigt till spel utan sin andrakeeper, ordinarie mittfältaren Camara som har gjort 2 av deras få mål samt två rotationer till.

Odoi och Kotysch åter tillgängliga så litet plus för Lierse sätt till tillgängliga trupper.

STVV 0-2-4 borta och Lierse är 0-4-3 hemma, jag tror att nollan är en etta ikväll.

RobinD 2010-11-21 13:54

2010-11-21 Groningen - Feyenoord (Eredivisie)

Datum: 2010-11-21
Tid: 14:30
Liga: Eredivisie
Match: Groningen - Feyenoord

Spel: Groningen
Odds: 1.900
Bolag:

Motivering:
Ett redan svagt Feyenoord ska ta sig an Groningen borta med följande besvär:

"Feyenoord vs. FC Groningen, the Sunday without Smolov Fedor, who has a hamstring injury on account of the match with Russia against France in 1921. The attacker currently resides further investigation of his injury in Russia. The long-term injured players Dani Fernández, Bart Schenkeveld, Jon Dahl Tomasson, Leroy Fer and Sekou Cisse are not available Sunday.

The employability of Luigi Bruins, Reuben Shaken and Tim de Cler is doubtful. De Cler, who suffers from symptoms of his thigh, or trained with the group Friday. Chess (ill) and Bruins (groin problems) left the train Friday to pass them by. The Feyenoord selection starts Saturday after 14.00 hours of group training were heading for Groningen."

Smolov 11 matcher
Fer 10 matcher
Cisse 1 match

Tomarsson, Schenkeveld, Fernandez har varit skadade hela säsongen och ännu inte spelat.

Doubts:

Bruins 14 matcher
Shaken 11 matcher
De Cler 14 matcher

Vi pratar om 5 spelare som är högst tongivande för försalaget och då är inte de 3 långtidsskadade medräknade.

Detta ska inte bli annat än vinst för Groningen, men jag lyckas säkert med att hitta en fail här med!:smoke:

Pacman 2010-11-21 13:58

Näe denna ska nog gå in serru, tog den tidigt idag och Tim Sparv fixar segern :)

RobinD 2010-11-21 13:58

Då jobbar vi in den då Pacman!

RobinD 2010-11-21 14:09

2010-11-21 Vise - Tienen (Belgian Division 2)

Tid: 14:30
Liga: Belgian Division 2
Match: Vise - Tienen

Spel: Vise
Odds: 1.751
Bolag:

Motivering:
Förra årets vinnare av tredjedivision Vise fortsätter att prestera bra fotboll även i den högre serien. En 7:e plats efter 14 matcher är mycket bra. Tienen ligger strax bakom på en 10:e plats men har precis som förra helgen fortfarande problem med saknade spelare.

Förra helgen spelade jag emot Tienen mot Oostende vilket inte gick vägen, den matchens enda målskytt C. Nahimana är avstängd och likaså S. Vandeput som är ordinarie i försvaret.

Lägg till 4 spelare till som är rotation/A-lag som är borta eller doubtful och läget är än värre en förra helgen. Tienen vann med en del tur förra omgången och jag tror inte att de upprepar bedriften.

Vise 5-1-1 hemma och Tienen är 3-0-4 borta.

comprende 2010-11-21 15:03

va inne på denna jag också, men av ren lathet så blev det aldrig nåt spel... hoppas den sitter.

RobinD 2010-11-21 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 81333)
va inne på denna jag också, men av ren lathet så blev det aldrig nåt spel... hoppas den sitter.

Vilken, Groningen?

comprende 2010-11-21 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 81337)
Vilken, Groningen?

japp. bra rek.

RobinD 2010-11-21 18:08

2010-11-21 Club Brugge - Cercle Brugge (Belgian Jupiler League)

Liga: Belgian Jupiler League
Match: Club Brugge - Cercle Brugge

Spel: Club Brugge -0.75
Odds: 1.890
Bolag:

Motivering:
Detta är en matchup som Club Brügge inte förlorat sedan 1993. Ett derby som hemmalag mot Cercle alltså. Endast 2 gånger sedan 1993 har man dessutom tappat poäng i ett hemmaderby.

Ikväll så är matchen också av stor betydelse för CB som ligger en bit efter toppen i ligan, något som inte är accepterat av klubbens fans.

Cercle har spelat bra denna säsong, men det är framförallt hemma. På bortaplan i år är man numret för litet för toppklubbarna och CB är en toppklubb fortfarande.

Till kvällens fight får Cercle klara sig utan sin kapten Denis Viane som är avstängd, Dominic Foley, Tony Sergeant och Honour Gombami som är skadade.

Foley och Viane är avbräck de andra två saknas knappt. Oleg Iachtchouk och Neto är tillbaka efter skador, frågetecken för den förstnämndes fysiska status.

Club Brugge får klara sig utan Lestienne som är avstängd, Junior Diaz och Akpala som är skadade.

Där är Lestienne och Diaz kännbara framförallt men inte lika tongivande som Cercles saknade spelare.

CB får dessutom tillbaka Dirar och Perisic som även de är friska från skador.

Oddsen har hoppat upp och ned en stund och jag högg spelet på Canbet då de låg 11 punkter över betfair, han dock inte ta 1.93 innan canbet sänkte tillbaka till 1.89 som jag ändå anser är spelvärt.

Även raka spelet finns till 1.70 på sina håll.

Rent statistiskt så slutar denna match 2.75 vs 0.85

Lunkan 2010-11-21 22:09

Oh my god, no!

RobinD 2010-11-21 22:58

Spelar ingen roll vad lagen har för skador, inbördes, historik och form. Jag hittar förlusterna iaf.

OM det nu finns någon som fortfarande ryggar så är mitt råd stay away.

RobinD 2010-11-22 20:42

2010-11-22 Volendam - Emmen (Dutch Jupiler League)

Datum: 2010-11-22
Tid: 20:45
Liga: Dutch Jupiler League
Match: Volendam - Emmen

Spel: Emmen +1.75
Odds: 2.010
Bolag:

Motivering:
Volendam är fortfarande obesegrade och jag tänkte faktiskt reka ett lägre handikapp en det som bjöds.

Jag tycker linan är för stor här.

Voledam saknar Van Dijk (thigh), De Lange (flu), Van der Werff (rib, femur), Lindenberg (suspended) alla 4 är ordinarie i laget, Van Dijk, LIndenberg och Van der Werff i försvaret! Och de Lange på mittfältet.

Emmen saknar förvisso: Van der Ven (cruciate ligament), Ter Heide (no's game), De Groot (hand) där Ter Heide är lagets bästa målskytt, men det finns två anfallare till som producerar. De Groot är ordinarie i försvaret och är ett avbräck.

Volendam fixar säkert detta, men att de ska göra det utan att släppa in mål tror jag inte och då ska de själva göra 3 för att hcp ska faila halvt.

Emmen kryssar en hel del och brukar göra mål så det borde kunna fixa detta mot ett skadeskutet Volendam som ofta vinner med uddamålet.

RobinD 2010-11-22 21:03

Emmen tog snabbt ledningen med 2-0 som står sig in i 18e minuten, om denna failar så slutar jag reka.

Så då har vi ett officiellt test på min jinx-power!