![]() |
snygg start för Emmen....! :popcorn:
|
Citat:
|
Snyggt Robin....!
Varför tog du inte rak 2:a ? :p |
Citat:
Nej då, men jag tänkte lira +1.5 @ 2.26 men fegade lite eftersom Volendam droppat så mycket under dagen och man ändå fick över 2.00 på +1.75. Volendam saknar 3/4 delar av backlinjen. En Robin med 110% i ROI och good streak hade tagit +0.5. Men jag är nöjd. |
2010-11-27 Anderlecht - Charleroi (Belgian Jupiler League)
Datum: 2010-11-27
Tid: 20:00 Sport: Fotboll Land: Belgien Liga: Belgian Jupiler League Match: Anderlecht - Charleroi Spel: Anderlecht -1.75 Insats: 350.00 Odds: 1.850 Bolag: Motivering: Charleroi hopplöst sist i ligan och har efter 15-16 matcher blivit omsprungna av såväl Lierse och Eupen som så länge väntade på sina första segrar. Charleroi är överlägset sämst i denna serie och åkte nyligen ur cupen mot ett lag från Exqi League. Anderlecht har haft det svajigt denna säsong med Anderlecht mått mätt, de har haft problem i Europaspelet såväl som i inhemska cupen, haft mycket problem med skador och darrat i ligan ibland. Trots det så ligger man 2 och bara 2 poäng efter Genk som sprang galet bra i starten. Hemma är Anderlecht otroligt starka och att man skulle misslyckas med att slå jumbon med 2+ mål känns som ett långskott. 5-0, 3-0, 2-0, 4-0, 4-1, 2-2 och 0-0 är deras hemmafacit i år. Oavgjort mot Brügge och Zulte-Waregem, i den sistnämnda borde man vunnit. Charleroi har 11 förluster och jag gör ingen skillnad på hemma/borta här då de inte är nämnvärt bättre/sämre på olika platser. 5/11 matcher har de torskat med 2 mål eller fler. Varav båda gångerna mot Genk (3-1 hemma, 5-0 borta), även CLub Brugge dängde dit Charleroi med 5-0... borta. Anderlecht med full fokus på ligan missar inte denna chans. |
2010-11-26 Maastricht - FC Eindhoven (Dutch Jupiler League)
Datum: 2010-11-26
Tid: 20:00 Sport: Fotboll Land: Holland Liga: Dutch Jupiler League Match: Maastricht - FC Eindhoven Spel: FC Eindhoven -0.25 Insats: 350.00 Odds: 2.075 Bolag: bet365 Motivering: MVV är nedflyttningskandidat med ekonomiska problem, startade säsongen med minuspoäng och har dessutom usel form och saknar en ordinarie forward. FC Eindhoven ligger i toppen och är ett mycket bättre lag i år än förra året, kommer från en klockren seger hemma mot Cambuur med 3-0. MVV kommer med 1-0-4 på sina senaste 5 och har bortsett från de två inledande matcherna denna säsong inte tagit poäng mot något lag på de första 8 platserna i serien. 3-4-7 är man totalt och 1-1-6 på sina åtta senaste matcher. Till imorn saknar man Boateng i anfallet som kommer bli ersatt av antingen Jonas Olsen som nyss kom tillbaka från skada eller Borgers, en 17åring som debuterade i förra omgången. Saknas gör även Beckers som fick rött kort, hittar dock inte hur många matcher han har gjort. Han verkar inte vara ordinarie i A-truppen men gjorde ändå ett inhopp senast och tog ett rött... Litet plus är att man får tillbaka Aafjes i försvaret efter avstängning. FC Eindhoven har ett avbräck vad jag hittar och det är avstängde mittfältaren Van Son, men där finns det mycket bra backup. Lurade på DnB först, men valde en litet tuffare lina. |
Ser även nu att MVV glömt att berätta att deras bäste målskytt Malcolm Esajas väntar en avstängning för att han sparkat något/någon utan att domaren såg.
Laget har dessutom beodrats straffträning efter förlusten senast med 5-0 på grund utav att tränare inte gillar spelarnas inställning och förmåga att anpassa sig, den lär bli bättre av det... |
verkar spännande, kommer att följas! :yes:
jobba FC Eindhoven jobba! |
deras inbördes ser dock lite tråkig ut.. det verkar som om MVV brukar ha rätt lätt för Eindhoven.. hmm..
fast gillar juh de du säger också.. vart lite kluven nu.. de får bli ett minispel och hoppas på det bästa! |
Inbördes säger ingenting i år. MVV när konkurs innan säsongen och har tappat folk. Eindhoven har snart tagit lika många poäng som hela förra säsongen typ:) de avslutade förra året som ett lag för topp 6 och fortsätter så i år med än så länge.
Failat detta spel har det inte med historik att göra utan enbart att bollen är rund. |
Vart sugen på Anderlecht efter att ha läst din rek. Har droppat en del nu, ser du nå värde i 1.78? Lukaku är avstängd såg jag med.
|
Citat:
Även om Lukaku är borta så har Anderlecht en bred trupp. Tom de sutter har kommit tillbaka från skada och ännu inte spelat men suttit på bänken. Det är en minst lika bra målskytt som Lukaku i mina ögon. Sen gör även Kanu, Legear, Suarez, Bousouffa (tveksamt om han spelar dock) och Klistjean mål så det finns gott om kraft framåt. Detta spel spricker om Charleroi gör mål och Anderlecht inte gör 3 så ser jag på spelet. 2-0 är inte otänkbart såklart. |
va tror du om zwolle mot volendam då ?
|
Citat:
Sitter och väntar på laguttagningen inför den matchen |
Okej, kan du återkomma om den matchen till mig sen då ?!?!
|
Citat:
|
Okej ursäkta att jag störde dig :)
|
Citat:
|
hahaha okej då, tack för info Robin alltid lika trevlig :) men förstår din poäng ;)
|
2010-11-26 Zwolle - Volendam ()
Datum: 2010-11-26
Tid: 18:45 Sport: Land: Liga: Match: Zwolle - Volendam Spel: Zwolle -0.75 Insats: 350.00 Odds: 1.840 Bolag: Motivering: Volendams magiska svit bröts i förra omgången hemma mot Emmen, då hade man mycket problem med skador och inför dagens match påstår FC Volendam på sin hemsida att enbart Van Dijk är "unfit". Jag utgår från att det är så även om det låter konstigt när 3/4 av backlinjen och halva mittfältet saknades i helgen mot Emmen. Oavsett vilket så är Zwolle ett bättre lag och ser säkerligen sin chans att dra ifrån i toppen av ligan, speciellt nu när Volendam inte kommer som obesegrade. Zwolle är 5-1-0 hemma och har vinster med följande siffror: 3-1, 2-0, 3-0, 4-1 och 4-0. Den oavgjorda matchen slutade 0-0. Otroligt starka offensivt och tighta bakåt, de har spöat t ex Sparta som föll från Ere med 3-1. De har mött de sämre lagen hemma, men har i princip samma record borta och är i galet slag. 2-0 ikväll säger jag. |
2-0 i halvtid ser ju bra ut :)
|
Låter mycket bra Anderlecht här, hakar på!
|
Anderlecht hittade hem tillslut och jag httade över 0, va trevligt..
|
2010-12-03 Lokeren - Standard (Belgian Jupiler League)
Datum: 2010-12-03
Tid: 20:30 Sport: Fotboll Land: Belgien Liga: Belgian Jupiler League Match: Lokeren - Standard Spel: Lokeren +0 Insats: 300.00 Odds: 2.370 Bolag: Canbet Motivering: Ogiltigt spel-ID: 188631 Kan inte hitta en tillräckligt bra anledning till varför Standard ska vara favorit mot Lokeren ikväll. Standard har varit mer än medelmåttiga på bortagräs i år och ska ta sig an Lokeren som har 6-1-1 hemma och endast fått pisk av Anderlecht på sin egen hemmabana. Lokeren har ett avbräck i sin ordinarie målvakt, men reserven som kommer in har ändå gjort 4 starter i år så han är inte helt kall. Standard har i stort sett fullt lag, saknar sin näst bäste målskytt Tchité även om de finns fler duktiga målskyttar har de varit lite ineffektiva och framförallt dåliga bakåt. Lokeren är välorganiserat och jag tror att folk spelar Standard pga namnet och att de spöade ett medelmåttigt Lierse med 7-0 hemma senast. Men man ska inte glömma att Lokeren är obesegrade i 9 raka matcher och att Standard har förlorat mot betydligt sämre lag än Lokeren i år på bortaplan. |
:moneybag:
Kul att även överspelet satt till slut för er som lirade det, såg det i fotbollstråden men gillade inte det själv tillräckligt för att spela. Men som sagt, grattis!:) |
Citat:
Lokeren DnB var ett mycket bättre spel,riktigt snyggt :thumbup: |
Citat:
|
2010-12-05 GBA - Genk (Belgian Jupiler League)
Datum: 2010-12-05
Tid: 20:30 Sport: Fotboll Land: Belgien Liga: Belgian Jupiler League Match: GBA - Genk Spel: Under 2.5 Insats: 300.00 Odds: 2.000 Bolag: canbet Motivering: Dåligt väder i Belgien, snöröjning av planen timmar innan match och under soil heating i full gång. Planen lär vara tungsprungen och svårspelad. Hemmalaget är det lag som tillsammans med Charleroi gjort minst antal mål framåt, endast 11 stycken på 17 matcher är under all kritik. Målskillnaden hemma är 4-4 på 8 matcher och då har man mött lag från alla delar av tabellen. Genk brukar kunna vara autobet på över 2.5 mål, men man saknar Jelle Vossen som gjort 14 av lagets 44 mål och man saknar De Bryune som är motorn på mittfältet. Genk utan De Bryune och Vossen är som Liverpool utan Torres och Gerrard om man ska hitta en jämförelse. Visserligen är Genk ett betydligt bättre lag i jämförelse med resten av ligan än vad Liverpool är idag. Men ni förstår poängen. Mitt tips är att Genk vinner detta med 1-0 tillslut. EDIT: glömde att skriva att GBA med största sannolikhet kommer ställa upp med en ensam forward och två balansspelare. De är inte intresserade av att anfalla i första hand. Genk är dessutom rätt tighta bakåt. |
Underspelet ser bra ut på förhand, testar 2u till 1.99. Kul att det går bra för dig Robin, det är du värd med tanke på den tid du lägger ner :)
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 192085 GBA vs Genk 0:1 "Mitt tips är att Genk vinner detta med 1-0 tillslut." - RobinD :moneybag::moneybag::moneybag: |
Tackar för underspelet!
Än så länge har dina egna ben hållit mer än väl, Keep it up! :claps: Edit: oops! Fel dagbok, men bra jobb iaf! |
Citat:
|
2010-12-07 Benfica - Schalke (Champions League)
Felpost, reken ligger här
|
Ogiltigt spel-ID: 198312 Starkt hemmalag, konstgräs har jag för mig vilket är knepigt. Inte bättre när det är kallt heller. Ogiltigt spel-ID: 198318 Andra av tre viktiga bortamatcher för Sparta, vill man haka på toppen så ska man vinna både mot MVV och Almere i nästa omgång. Kapaciteten finns där, jämnheten är obefintlig men bet365 erbjuder för högt odds imo. |
Breda+0 @ 2.23 se spreadsheet....
|
Fegar och tar +0 på grund av oddsdropp.. Tänkte klicka av 3.44 på rak.. Man kanske ska leva livet lite och ta lite varians någon gång då och då.
|
Ogiltigt spel-ID: 200988 Samma som igår på Breda. Groningen utan avbräck som dog hemma? Med raden 8-1-0? Knappast! Luktar kryss dock.. |
2 stycken spel där hemmalagen vann klart trots stora dropp på andra sidan. Tappat en del netto på att inte spela raka spel, lätt att vara efterklok dock:)
|
Bättre att säkra en osäkra ;)
|