Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   RobinD - Blandat (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/5256-robind-blandat/)

RobinD 2010-11-28 19:29

RobinD - Blandat

Hej goda vänner,

jag börjar mer och mer inse att mitt sätt att förvalta mina pengar inte är speciellt hållbart. Man sitter och jagar linor från RAS som en idiot, följer RSS på 10 sheets, jagar slashade spel från Vlad, Roman Empire, och diverse andra duktiga cappers.

En dröm för oss alla amatörer är ju att slippa rygga och istället vara ansvariga för våra egna framgångar. Även om pengar är pengar så känner jag att min frihet limiteras mer än de bolag jag jagat droppande odds på.

Jag kommer därför att ta time out från "alla" ryggningar som kräver enormt jobb för att följa och dra ned på mängden spel. Jag har läst otroligt mycket om hur viktigt det är med omsättning, men om inte omsättningen är kvalitativ så kan det vara och slashen är en stor bov i dramat. Det var inte länge sedan jag skrev om att jag dubblat kassan, direkt efter den höjningen hamnade jag i en svacka och dubblingen är mer utav en 60-70% ökning vilket givetvis är tråkigt.

Jag kommer därför viga de 2 dagar som är kvar av November och resten av 2010 att försöka stå på egna ben. Detta är första gången sedan jag började med seriös betting (sedan sharps öppning) som jag kommer spela fler egna spel än ryggade och det hur det kommer sluta återstår att se.

Jag rekommenderar ingen att rygga mig för det finns otroligt många andra som ger resultat här på sharps. Mitt mål nu är mer att ta reda på om jag kan detta eller om jag ska köpa ett par tjänster och skita i resten.

Finns för få dagböcker på sharps imo så jag tänkte bidra med en som dock kanske inte blir så långlivad...time will tell!

:moneybag: eller :idiot: ???

Komplettering:

Jag kommer enbart reka fotboll, om jag inte springer på ett galet utstick i någon annan sport så kanske den slinker in. Men mina kunskaper är helt och hållet inom fotboll. Jag kollar i princip aldrig på annat än fotboll om det inte är OS-Hockey eller något annat stort evenemang. Ibland slinker någon tv-sändning in i andra sporter men då är det mer att jag följer ett ryggat spel än av eget intresse.

Mitt mix-sheet kommer att ryka nu, skriver i posten nu för jag vet att folk har synpunkter på att man stänger sheet till höger och vänster. Jag bettar för min skull och letar fortfarande efter vinnande mönster, tills jag hittar det så kommer jag byta sheet 1000 gånger om jag vill det så kommentarer är överflödiga. Jag utger mig inte för att vara något jag inte är, tolka det hur ni vill.

Updatde 2011:

Tillåter mig själv nu 6 spel per dag om jag skulle finna värde i så pass många. Återstår att se om man tappar i kvalitet nu.

dNa 2010-11-28 19:54

Har du bestämt vilka ligor/sporter du kommer röra dig i eller kommer du helt enkelt spela där du hittar värde?

Vet att du gillar fotboll, vilka andra sporter ligger i "toppen"? Både att kolla och betta på dvs

Lycka till

yret88 2010-11-28 19:55

Lycka till!

Boden 2010-11-28 20:00

Kul att du försöker gå din egna väg och inte rygga, intressant att följa. Lycka till

RobinD 2010-11-28 20:02

2010-11-28 21:00Liga BBVAValencia vs Almeria 1 HT/FT 1 2.100

Almeria saknar Fabian Vargas, Albert Crusat, Miguel Nieto, Baltasar Rigo Cifre, Hernan Dario Pellerano där egentligen bara Vargas och Crusat kan anses vara ordinarie sett till hur de spelat denna säsong. Då är Vargas ändå inte gjuten på mitten utan mer av en rotation.

Valencias trupp:

Guaita y Saúl, Bruno, Maduro, Ricardo Costa, Miguel y Jordi Alba, Albelda, Banega, Tino Costa, Joaquín, Pablo Hernández, Juan Mata y Vicente, Soldado, Aduriz, Domínguez e Isco.

Valencia saknar alltså: Marius Stankevicius, David Navarro, Jeremy Mathieu, Mehmet Topal, Manuel Fernandes, Cesar.

Främst defensiven som har ett par avbräck här.

Valencia pulveriserade Bursaspor i CL i veckan och man körde för fullt från start, Almeria i sin tur fick senast en läxa av Barcelona på hemmaplan.

Jag ser att hcp har droppat som sjutton och det är säkert publics verk, men faktum kvarstår att detta är en match som Valencia bör vinna om de ska vara i toppen när vi summerar året.

Att då få över 2 gånger pengarna på att de leder i halvtid och sedan vinner känns bättre än slashade handikapp. Jag är inte säker på att Almeria blir en superlätt nöt att knäcka. De kommer garanterat bevaka sina positioner och försöka att få med sig ett kryss.

Valencia har varit i ledning i halvtid i 3/6 hemmamatcher samtidigt som Almeria bara har legat under i 2/6 bortamatcher så statistiskt så är detta spel inte solklart. Men med tanke på att Atl Madrid och Sevilla fick på nöten igår och Valencia verkar vara i bra harmoni så tror jag att de får utdelning rätt snabbt. Jag skulle själv inte sätta oddset högre än 2.00 iaf.

Pacman 2010-11-28 20:13

GL Mate!

velpelle 2010-11-28 20:36

Jag förstår dig. Tror också du har det som krävs för att lyckas på egen hand. Kör hårt och lycka till!

RobinD 2010-11-28 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 83631)
Har du bestämt vilka ligor/sporter du kommer röra dig i eller kommer du helt enkelt spela där du hittar värde?

Vet att du gillar fotboll, vilka andra sporter ligger i "toppen"? Både att kolla och betta på dvs

Lycka till

Citat:

Ursprungligen postat av yret88 (Inlägg 83633)
Lycka till!

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 83636)
Kul att du försöker gå din egna väg och inte rygga, intressant att följa. Lycka till

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 83640)
GL Mate!

Citat:

Ursprungligen postat av velpelle (Inlägg 83643)
Jag förstår dig. Tror också du har det som krävs för att lyckas på egen hand. Kör hårt och lycka till!

Tack för alla lyckönskningar!

sox 2010-11-28 20:44

Good luck, tycker det är en bra idé. Är själv jävligt less på att stå att stampa trots att "alla" man ryggar går bra, inte värt stressen att hinna med alla spel.

Majo 2010-11-28 20:47

Lycka till Robin....! :cheers:

Håller med sox förresten, har stått och stampat ett bra tag nu och det är ledsamt to say the least. Tar mycke tid gör det också.

Vlad 2010-11-28 21:02

Förstår dig också. Vill gärna rygga allt på Gb:s Eurobasket man han liksom mig postar på oregelbundna tider så är svårt att få samma linor och odds. Är väl så för oss "amatörer" att vi får spela när tiden tillåter och då är det bäst att förlita sig mest på egna spel.

GL och jag vet att du har vad som krävs för att plussa på egen hand. Kommer Belgien-spelen komma här eller ska du köra båda dagböckerna paralellt? :)

JSQ 2010-11-28 21:44

Har precis kommit fram till denna insikt också. Roligt att fler och fler på Sharps kommer med fler egna spel.

Lycka till med din dagbok :KO:

Wagner 2010-11-28 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 83626)
En dröm för oss alla amatörer är ju att slippa rygga och istället vara ansvariga för våra egna framgångar. Även om pengar är pengar så känner jag att min frihet limiteras mer än de bolag jag jagat droppande odds på.

Det är jag inte så säker på. :)

Är nog många som ser ryggandet som en drömtillvaro. Att det ofta stannar vid en just en dröm kommer fler och fler bli varse om. Kan man ju se bara i den här tråden.

Sportspelet är rätt likt utvecklingen på pokern. Dom lätta pengarna är tagna och kommer aldrig mer åter. Det som nu kallas "utstick" skrattade vi bara åt för 10 år sedan. Annars hade man varit tvungen att spelat på varje match.

Dom som vant sig vid en extravagans livsstil byggt på gratispengar från tidig pokerboom och lättsinniga bookmakers kommer få det besvärligt framöver. Glida in på en räkmacka är ofta förödande då det gäller spel. Några år i rännstenen är bara nyttigt för det lär en hantera senare, eventuella, framgångar. Man blir mer ödmjuk då när pengarna börjar ticka in. Man vet hur livet har varit och att allt kan vända. Dom som kommit direkt in i värsta stimmet har inte förmågan att hantera dom motgångar som förr eller senare kommer. Tilt kallas det visst på pokerspråk.

RobinD 2010-11-28 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av sox (Inlägg 83647)
Good luck, tycker det är en bra idé. Är själv jävligt less på att stå att stampa trots att "alla" man ryggar går bra, inte värt stressen att hinna med alla spel.

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 83648)
Lycka till Robin....! :cheers:

Håller med sox förresten, har stått och stampat ett bra tag nu och det är ledsamt to say the least. Tar mycke tid gör det också.

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 83655)
Förstår dig också. Vill gärna rygga allt på Gb:s Eurobasket man han liksom mig postar på oregelbundna tider så är svårt att få samma linor och odds. Är väl så för oss "amatörer" att vi får spela när tiden tillåter och då är det bäst att förlita sig mest på egna spel.

GL och jag vet att du har vad som krävs för att plussa på egen hand. Kommer Belgien-spelen komma här eller ska du köra båda dagböckerna paralellt? :)

Har inte bestämt mig om jag kommer lira alla spel i denna dagbok eller dubbelpost belgien/holland. Belgien/Holland kommer ju sannolikt utgöra stor del av mina spela på fredagar och lördagar så frågan är om jag ska införa någon dispens för att ha fler pks de dagarna.

Vad säger du, ska jag ha dessa i denna dagbok och samlat på ett ställe eller ska jag ha kvar det i den andra?

Sheetet kommer ligga kvar iaf, det enda sheetet jag inte raderar innan säsongens slut är mitt sheet från Belgien/Holland. Det är ju där det är tänkt att jag ska bidra med något och då kan man inte hålla på och dribbla med sheet.

EDIT var tänt som svar bara till Vlad då jag inte hade något bra att skriva till er andra:)

RobinD 2010-11-28 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 83673)
Det är jag inte så säker på. :)

Är nog många som ser ryggandet som en drömtillvaro. Att det ofta stannar vid en just en dröm kommer fler och fler bli varse om. Kan man ju se bara i den här tråden.

Sportspelet är rätt likt utvecklingen på pokern. Dom lätta pengarna är tagna och kommer aldrig mer åter. Det som nu kallas "utstick" skrattade vi bara åt för 10 år sedan. Annars hade man varit tvungen att spelat på varje match.

Dom som vant sig vid en extravagans livsstil byggt på gratispengar från tidig pokerboom och lättsinniga bookmakers kommer få det besvärligt framöver. Glida in på en räkmacka är ofta förödande då det gäller spel. Några år i rännstenen är bara nyttigt för det lär en hantera senare, eventuella, framgångar. Man blir mer ödmjuk då när pengarna börjar ticka in. Man vet hur livet har varit och att allt kan vända. Dom som kommit direkt in i värsta stimmet har inte förmågan att hantera dom motgångar som förr eller senare kommer. Tilt kallas det visst på pokerspråk.

Möjligt att generaliseringen var hård, utgår givetvis från mig när jag skrev så och det är väl inget som man behhöver lägga vikt vid.

Jag lägger dock hellre 2-3 timmar på att hitta 1-2 bra spel och låter det vara så än att lira 10-30 spel per dag för att jag följer massa folk. Det kräver ett heltidsarbete som jag inte längre finner tillräckligt givande. Med det sagt så kommer jag inte sluta rygga helt.

RobinD 2010-11-28 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 83638)
2010-11-28 21:00Liga BBVAValencia vs Almeria 1 HT/FT 1 2.100

Alltid skönt att öppna med gröna siffror! Nöjd med att jag inte spelade hcp också. :moneybag:

fondell 2010-11-28 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 83681)
Alltid skönt att öppna med gröna siffror! Nöjd med att jag inte spelade hcp också. :moneybag:

Bara undrande, precis skapat en speldagbok.

Hur infogar men en sådan ruta?:)

Just nu skriver jag bara reks och då blir det inte en sån!

RobinD 2010-11-28 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 83684)
Bara undrande, precis skapat en speldagbok.

Hur infogar men en sådan ruta?:)

Just nu skriver jag bara reks och då blir det inte en sån!

Du måste ha ett spreadsheet och sedan kopiera in bb-taggen från ditt spreadsheet.

Vlad 2010-11-28 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 83674)
Har inte bestämt mig om jag kommer lira alla spel i denna dagbok eller dubbelpost belgien/holland. Belgien/Holland kommer ju sannolikt utgöra stor del av mina spela på fredagar och lördagar så frågan är om jag ska införa någon dispens för att ha fler pks de dagarna.

Vad säger du, ska jag ha dessa i denna dagbok och samlat på ett ställe eller ska jag ha kvar det i den andra?

Sheetet kommer ligga kvar iaf, det enda sheetet jag inte raderar innan säsongens slut är mitt sheet från Belgien/Holland. Det är ju där det är tänkt att jag ska bidra med något och då kan man inte hålla på och dribbla med sheet.

EDIT var tänt som svar bara till Vlad då jag inte hade något bra att skriva till er andra:)

Kör på med Belgien/Holland separat tycker jag då det är ett säsongsprojekt. Helt upp till dig hur du vill göra men eftersom du frågade ;)

RobinD 2010-11-28 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 83691)
Kör på med Belgien/Holland separat tycker jag då det är ett säsongsprojekt. Helt upp till dig hur du vill göra men eftersom du frågade ;)

Får se den dagen jag står inför en omgång där jag hittar fler spel än 3 som jag vill spela. Tar problemet då :)

Majo 2010-11-29 06:50

Bra start Robin :)

RobinD 2010-11-29 15:22

2010-11-29 G Furth - 1860 Munich (Bundesliga 2)

Datum: 2010-11-29
Tid: 20:15
Sport: Fotboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga 2
Match: G Furth - 1860 Munich

Spel: Över 2.5
Insats: 1.00
Odds: 1.950
Bolag: bet365

Motivering:
2010-11-29 20:15Bundesliga 2G Furth vs 1860 Munich ÖVER Ö 2.5 FT 1 1.950

Väljer att backa över 2.5 mål i mötet mellan Greuter Fürth vs 1860 München.

Furth är över i 43% av sina hemmamatcher och 33% totalt.

1860 är över i 71% av sina bortamatcher och 62% totalt.

Bägge lagen kan matcha i stort sett sina bästa mannar för detta derby. Det är en faktor som jag tror spelar stor roll i detta fall. Derby-karaktären garanterar mer eller mindre adrenalin och vilja. 1860 vann senaste derbyt med 1-2 borta den 14/2 2010.

Inte mindre än 10/12 av de senaste mötena lagen emellan har slutat med över 2.5 mål.

Jag väger den statistiken tyngre i detta fall än att lagens gjorda och insläppta mål än så länge denna säsong. Rent statistiskt innevarande säsong så ska detta möte sluta 1.42 vs 0.94 om mina kalkyler stämmer och normaliserat ska denna gå över i 42% av fallet.

Jag tror som sagt inte att detta är applicerbart på denna typ av match och går på oddsrörelser, magkänsla och historik när jag väljer detta spel.

Förväntade startelvor och trupper:

Fürth:
Grün
Schröck, Biliskov, Kleine, Falkenberg
Haas, Nehrig, Pekovic, Prib
27 Müller, 20 Onuegbu.

Avbytare
Rozman (MV), Karaslavov, Mauersberger, Fürstner, Nöthe, Schahin, Rahn, Strangl, Sararer, Kolb, Geis, Aleksic, Langen, Klaus.

Inte tillgängliga: Kampl, Vogler, Pektürk.

1860:
Kiraly
Rukavina, Bell, Bülow, Buck
Ignjovski, Lovin Bierofka, Halfar
Ludwig, 11 Lauth.

Avbytare: Tschauner (MV), Rakic, Barros, Stahl, Camdal, Kaiser, Uzoma, Biancucchi, Schindler, Volland, Hofstetter, Leitner.

Inte tillgängliga: Beda (inte nominerad), Aygün, Aigner, Ghvinianidze (inte uttagen), Schwarz, Cooper, Ziereis.

Endast Aigner i 1860 är ett avbräck att räkna med.

xtrmntr 2010-11-29 15:35

Lycka till Robind, alltid kul med folk som vågar reka fotboll själv!

Dock lustigt att alla är inne på reka-själv spåret nu när RAS basket går knackigt... Slump? ;)

RobinD 2010-11-29 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 83837)
Lycka till Robind, alltid kul med folk som vågar reka fotboll själv!

Dock lustigt att alla är inne på reka-själv spåret nu när RAS basket går knackigt... Slump? ;)

Jag tror RAS form kanske blev droppen som rann över för folk, men jag känner bara spontant att jag lagt för mycket tid på att rygga och inte fått tillräckligt tillbaka. Det är ju inte rekarnas fel utan andra omständigheter men vi får se om jag kanske kan fixa detta själv.

Donald 2010-11-29 16:20

Hakar kanske på överspelet i München, fin oddsdropp.

RobinD 2010-11-29 17:37

Datum: 2010-11-29
Tid: 21:00
Land: Spanien
Liga: Liga BBVA
Match: Barcelona - Real Madrid

Spel: To get Booked: Ramos
Odds: 2.050
Bolag: Betsafe

2010-11-29 21:00Liga BBVABarcelona vs Real Madrid TO GET BOOKED Ramos FT 1 2.050

Motivering:
Detta bör räknas som ett maxbet för alla seriösa spelare enligt mig.

Nu har jag inte shoppat runt allt för länge men för att nämna några bookies så erbjuder:

Betfair: några kronor på 1.70 och sen blir det lägre
Nordicbet 1.80
Stan James: 1.44 (enligt oddschecker.com, har inte dubbelkollat)

Vi pratar om ett av världens mest infekterade möten ikväll som döms av en domare vid namn Eduardo Iturralde Gonzalez.

Denna herre gillar att visa ostskivan och i vissa fall även det röda kortet.

39 gula kort och 2 röda kort har han hunnit med på sina 9 matcher i år, det motsvarar 4.55 kort/match.

Tittar vi på de matcher han har dömt i Spanien i år så är det 5 stycken, 4 i ligan och 1 i Copa Del Rey. Där hittar vi 27 kort, eller 5.4/match.

Tittar vi då på Sergio Ramos så har vi en kille som symboliserar ordet övertänd. De senaste 4 säsongerna har han tagit 15, 17, 13 och 13 gula kort samt 1, 3, 1, 1 röda kort.

Denna säsong har han legat lågt i La Liga, endast två gula hittar vi men det lär bli fler och han lär landa på ungefär samma antal som senaste åren är min gissning.

Mer intressant är att han har blivit varnad i 4/6 senaste El Classicos!

Betsafe är helt klart ute och snurrar på detta spel.

RobinD 2010-11-29 20:57

2010-11-29 21:00Liga BBVABarcelona vs Real Madrid AWAY TEAM CORNERS +2 FT 1 1.850

Förväntat antal hörnor är 5.36 vs 4.14. Jag tror att bookies lina ligger mycket på att styrkeförhållanden senaste åren. Men baserat på uppställning och Reals kontringsskill tror jag inte på att Barca vinner med 3 hörnor.

Real har täckt spreaden i alla matcher i ligan utom en och i alla CL-matcher denna säsong både hemma och borta.

Barca vinner ofta sina hörnor såklart, men torskade faktiskt hörnor på FCK på Parken. Med många bollskickliga spelare blir det ofta få hörnor och jag tycker linan är för stor.

RobinD 2010-11-29 23:25

2010-11-29 20:15Bundesliga 2G Furth vs 1860 Munich ÖVER Ö 2.5 FT 1 1.950

2010-11-29 21:00Liga BBVABarcelona vs Real Madrid TO GET BOOKED Ramos FT 1 2.050

2010-11-29 21:00Liga BBVABarcelona vs Real Madrid AWAY TEAM CORNERS +2 FT 1 1.850

2-1 och plus 0.9u och 130% Roi.. kan inte alla dagar se ut såhär?

dillehal 2010-11-30 10:20

göttkött robin, hoppas de håller i sig!:cheers:

Majo 2010-11-30 11:47

Skön start Robin, såg du matchen? Vilken match det var, Real blev helt bortdribblade :yes:

RobinD 2010-11-30 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 84121)
göttkött robin, hoppas de håller i sig!:cheers:

Tack!

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 84151)
Skön start Robin, såg du matchen? Vilken match det var, Real blev helt bortdribblade :yes:

Tack, jo jag såg matchen. Blev ungerfär som jag tänkt mig förutom att Barca var 10 gånger bättre än förväntat. Men att de skulle föra matchen och Real ligga på kontring var det väl inget snack om. Imponerande insats av Barca och fruktansvärt uselt av Real.

RobinD 2010-11-30 17:26

2010-11-30 Brest - Lens (Ligue 1 Orange)

Datum: 2010-11-30
Tid: 20:00
Land: Frankrike
Liga: Ligue 1 Orange
Match: Brest - Lens

Spel: Brest eller 0-0
Odds: 1.721
Bolag: betfair/pinnacle

Motivering:
Brest med lite tveksam form tar emot ett av de sämre placerade lagen Lens.

Brest kommer med 2-1-2 senaste 5 matcherna och har inte vunnit på de 3 senare, men då har de ställts mot Lille borta, Sochaux hemma och Rennes borta. Både Rennes och Lille ligger före Brest och Sochaux strax bakom.

Lens kommer med 2-2-1 och förlorade senast mot Lyon efter att ha haft 1-0 i halvtid. Lens bör vara bättre än tabellen visar men kommer lite skadeskjutet idag.

Sidi Keita är asvtängd, Issam Jomaa, David Pollet, Samba Sow och Darnel Situ är skadade.

Jomaa och Pollet har gjort 3 av lagets 13 mål och Lens har än så länge ingen spelare med fler än 2 mål på kontot. Jomaa är an dessa herrar.

Brest saknar Touré, Ngoyi, Bourgis och Lorenzi. Där endast Ngoyi och Touri gjort fler än 5 starter de första 14 matcherna.

Brest är ett mycket tight hemmalag med 5-2 i målskillnad på sina 6 hemmamatcher. Där har 2 stycken redan slutat 0-0 och med tanke på vädret så tror jag att det är en sund gardering.

Hade gärna inkluderar 1-1 också då Lens gärna kryssar 1-1 borta i år (litet sample så klart) men oddset tappar sitt spelvärde.

Rent statistiskt så borde denna match sluta 1,20 vs 0,39 vilket gör att jag inkluderar en gardering med 0-0 då sannolikheten att Lens gör mål rent statistiskt är liten, sedan saknar de även två målskyttar.

RobinD 2010-11-30 22:11

2010-11-30 20:00Ligue 1 OrangeBrest vs Lens HOME TEAM OR CORRECT SCORE 0-0 FT 1 1.721

Garderingen på 0-0 visade ju sig helt onödig, men vem kunde föreställa sig 5 mål i en match som denna med rådande förutsättningar, inte jag iaf!

En vinst är en vinst!:moneybag:

RobinD 2010-11-30 23:20

2010-12-01 Young Boys - Stuttgart (Europa League)

Datum: 2010-12-01
Tid: 19:00
Land: Europa
Liga: Europa League
Match: Young Boys - Stuttgart

Spel: Young Boys
Odds: 1.850
Bolag: Paf

Motivering:
2010-12-01 19:00Europa LeagueYoung Boys vs Stuttgart 1 FT 1 1.850

Stuttgart är redan klara för avancemang i gruppen, endast en seger med 3-0 eller mer för YB imorn kan hota förstaplatsen för Stuttgart. DÅ ska det till inbördes möten och sedan avgöras på målskillnad så att Stuttgart ska misslyckas med att vinna denna grupp ser jag som obefintlig.

Young Boys däremot är piskat att vinna imorn för att bibehålla sin andraplats, svårt att komma två i gruppen om man förlorar imorn för att sedan åka till Spanien och vara piskade att vinna där om nu Getafe gör jobbet mot OB imorn.

Stuttgarts tränare påstår sig ta matchen på allvar och att han vill ha ut max av alla spelare, samtidigt vilas en del spelare och en hel del rotationsfolk ska få speltid. Dessutom är flera spelare avstängda/skadade. Det är inte ens bestämt om Stuttgart ställer sin förstakeeper Ullreich i mål.

Young Boys spelare även på konstgräs vilket konstlar till det ännu mer för tyskarna som inte är vana vid underlaget. De tränade dock på konstgräs idag, men det gör YB varje dag och spelar varannan match på sitt hemma"gräs".

Stuttgart lämnar följande spelare hemma:

Marica, avstängd pga rött kort senast.

Serdar Tasci, Stefano Celozzi, Johan Audel, Cacau, Timo Gebhart, Matthieu Delpierre är alla skadade eller i behov av vila.

Tasci, Delpierre, Cacau, Gebhardt bär alla en starttröja och Marica deltar i de flesta matcher.

Young Boys saknar ingen viktig spelare och har spöat Tottenham, Getafe och OB hemma, kryssat mot Fenerbahce hemma och vunnit borta.

Hemmaplan, klass, skador och motivation talar alla för att YB vinner imorn. Det är väl antagligen därför den spricker, men kan inte avstå detta spel.

BOL

RobinD 2010-12-01 18:19

2010-12-01 Gent - Levski Sofia (Europa League)

Datum: 2010-12-01
Tid: 21:05
Land: Europa
Liga: Europa League
Match: Gent - Levski Sofia

Spel: Gent -0.75
Odds: 1.860
Bolag: Canbet

Motivering:
Blier en kort rek, har sugit på denna länge men varit tvungen att invänta truppen från Gent.

Det ser bra ut och endast rotationsspelaren Grondin saknas. Levski är ett lag som normalt sett är sämre än Gent. De är även utan seger på bortaplan denna säsong i Europaspel, både Kalmar och Gnaget klarade väl kryss om jag minst rätt.

Gent och Levski slåss i hög grad om den sista platsen i gruppen och endast ett av dessa lag kan gå vidare. Kryss i denna match och chansen ta sig vidare minskar dramatiskt.

Lille väntar för Gent i Frankrike i en avgörande match och Levski ska ta emot Sporting hemma i sista matchen.

Ska Gent gå vidare krävs seger ikväll och minst oavgjort borta mot Lille. Jag tror inte att de är sugna på att ge bort chansen att ha detta i egna händer inför sista omgången.

Hemmaseger med litet hcp för min del.

RobinD 2010-12-01 21:39

2010-12-01 19:00Europa LeagueYoung Boys vs Stuttgart 1 FT 1 1.850
:moneybag: <--- Aldrig orolig :whistling:

xtrmntr 2010-12-01 21:47

Fin form här, keep it up! Vore nice med sheet för just den här dagboken, work in progress?

RobinD 2010-12-01 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 84742)
Fin form här, keep it up! Vore nice med sheet för just den här dagboken, work in progress?

https://www.sharps.se/spreadsheet/egnaben

Har funnits sedan starten:)

Overkill 2010-12-01 21:48

Mycket fin form, RobinD. Keep up! :cheers:

RobinD 2010-12-01 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 84742)

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 84745)
Mycket fin form, RobinD. Keep up! :cheers:

Nu jinxar ni min form, men som jag sa ni chatten nyss. 5-1 är gött såhär i starten. Bra med ett försprång när bad streaken slår till:)