Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   RobinD - Blandat (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/5256-robind-blandat/)

RobinD 2011-01-07 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 94843)
Tror att Qatar blivit lite för stor favorit genom sin 3-0 seger senast. Nu ska jag inte ljuga ihop att jag kan något om något av lagen, men sett till klubbtillhörighet så är Uzbekistans trupp klart starkare. Men det är klart, värdnationen är alltid lite bättre på planen än på pappret.
Avstår matchen själv men önskar dig lycka till!

Ungefär så kände jag direkt efter jag lagt spelet, som jag skrev i dagens fotbollstråd :)

Vlad 2011-01-07 15:06

Är med på Qatar. Hoppas den här legenden är petad idag bara,eller han kanske tar revansch på sig själv :KO:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=NQLylizGmDs[/ame]

Ossian 2011-01-07 15:09

Fan va bra ändå...en försmak av VM 2022. 11år kvar.

Nu laddar vi för fotbolls-VM 2022!

RobinD 2011-01-07 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Ossian (Inlägg 94878)
Fan va bra ändå...en försmak av VM 2022. 11år kvar.

Nu laddar vi för fotbolls-VM 2022!

För folket i Qatar, inte för oss, lustigkurre.

Vlad 2011-01-07 18:56

Qatar är rätt usla.

Deras framtida VM-spelare 2022 leker på en strand i Brasilien just nu så de kommer vara ok men för nu är deras fotboll :thumbdown:

RobinD 2011-01-07 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 94981)
Qatar är rätt usla.

Deras framtida VM-spelare 2022 leker på en strand i Brasilien just nu så de kommer vara ok men för nu är deras fotboll :thumbdown:

Uselt spel av mig, typiskt spel för low action friday...

kommer 2 till till råga på allt, stay away;)

RobinD 2011-01-07 19:39

2011-01-07 20:45Serie BFrosinone vs Livorno +0 FT 1 1.830

Detta är en fight som rent statistiskt sett har stor sannolikhet att sluta X:

Frosi: 3-4-3 12-12 hemma mot Livornos 4-4-2 15-9 borta. Dock är Livorna ett lag med formen med sig. 3-1-2 mot 0-3-3 och enligt de previews jag läst har de problmed med 2-3 mittfältare som eventuellt inte startar eller kommer i halvform.

Tycker 1.83 på DnB känns för högt och testar.

Vlad 2011-01-07 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 94988)
Uselt spel av mig, typiskt spel för low action friday...

kommer 2 till till råga på allt, stay away;)

No way dude,var tvungen att ge dig chansen att reda upp det ;)

Löste sig fint :hattenav:

RobinD 2011-01-07 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 95081)
No way dude,var tvungen att ge dig chansen att reda upp det ;)

Löste sig fint :hattenav:

Hehe, miniback om man ser till detta sheet. 2-1 totalt dock:)

Vlad 2011-01-08 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 95083)
Hehe, miniback om man ser till detta sheet. 2-1 totalt dock:)

Jag ryggar allt i Belgien/Holland sen tidigare och samplar lite i detta men körde allt idag,blev plus :)

RobinD 2011-01-08 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 95087)
Jag ryggar allt i Belgien/Holland sen tidigare och samplar lite i detta men körde allt idag,blev plus :)

Kommer köra allt på sudamerican nu tror jag, gillar flat för stunden. annars håller jag mig till de spel som inte känns som långskott.

Overkill 2011-01-08 00:40

Tack för plus idag om man ryggade allt vilket jag också gjorde. :) :cheers:

RobinD 2011-01-08 13:04

Kina+0 spelas, ingen motivering idag.

shoreline 2011-01-08 13:05

De kan kolla min motivering i Dagens Fotbolls tråd ;)

RobinD 2011-01-08 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av shoreline (Inlägg 95244)
De kan kolla min motivering i Dagens Fotbolls tråd ;)

Tack för det, sitter hos morsan...

RobinD 2011-01-08 23:41

2011-01-09 15:00Serie ACatania vs Inter 2 FT 1 1.970

Testar Inter, de visade prov på styrka när de vann senast mot Napoli då de flesta antog att de skulle tappa poäng. Leonardo har en drömsists egentligen. Tog över efter en tränare som misslyckats att fylla hålet efter Mou. Fansen ser Leonardo som en räddare skulle jag tippa, en räddare av situationen Benitez skapade genom att inte prestera så som Mou gjorde året innan.

Catania är ett hyggligt hemmalag sett till tabellen, men betänk att man bara mött Napoli, Juve och Udinese på hemmaplan. Torsk mot Juve, oavgjort mot Napoli och vinst mot Udine. De har visserligen gnetat till sig kryss mot båda milanolagen borta men även fått en del stryk i övrigt borta.

Imorgon verkar det som man får klara sig utan Mariano Izco, Alessandro Potenza, Christian Terlizzi, Takayuki Morimoto, Marco Biagianti och Blazej Augustyn.

Medan Inter fortfaranade saknar Sneijder, Cesar, Coutinho och Samuel.

Tunga avbräck i bägge lagen och Inter bör med sin bredd hantera det bäst. Inter har fördelen av att komma till detta möte med en ny manager som fick en seger direkt i första matchen. Tror de rider vidare imorn.

Halvari 2011-01-09 00:03

Hakar på Inter! :cheers:

En fundering... Brukar rygga en del av dina "Egna ben" och kommer nog följa de flesta i Belgien/Holland. Har ingen större koll på värderingen från din sida så jag kör 3,5/5u. Rimligt?

Har i år 4-0 på dina drag. Tack för dem!:hattenav:

RobinD 2011-01-09 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Halvari (Inlägg 95449)
Hakar på Inter! :cheers:

En fundering... Brukar rygga en del av dina "Egna ben" och kommer nog följa de flesta i Belgien/Holland. Har ingen större koll på värderingen från din sida så jag kör 3,5/5u. Rimligt?

Har i år 4-0 på dina drag. Tack för dem!:hattenav:

jag skulle säga att allt från 2-3.5 är lämpligt om du ska följa, jag skulle nog lägga mina picks på din snittinsats så blir det nog en bra belastning för rullen.

Men du är kung över din rulle, kul att man kan hjälpa till:clap:

RobinD 2011-01-09 00:40

2011-01-09 05:00A-LeagueMelbourne Victory vs Adelaidde United 1 FT 1 2.280

2011-01-09 05:00A-LeagueMelbourne Victory vs Adelaidde United ÖVER Ö 2.5 FT 1 2.000

Tycker denna känns intressant, Melbourne har hittat formen när det drar ihop sig för slutspel. Adelaide har precis gjort det motsatta. Managern gnäller i media om att de är slitna och selat 5 matcher på 17 dagar vilket lett till att de åkt på skador.

Ordinarie mittfältaren Keenan bröt benet i senaste matchen och är borta säsongen ut. Lägg till Cassio, Hughes. Flores och Boogard så är det 4 spelare till som är out eller doubtful.

Även ett nyförvärv, Slory, missar matchen.

Tabelläget är ingen katastrof för Adelaide som dock säkert är motiverade efter 10 raka förluster mot Victory. Jag lägger en slant på att hemmalaget dra längsta stråt.

Lägger dit överspelet också, kommit fram till att denna bör gå över.

RobinD 2011-01-09 01:15

Lägger till överspelet i Aussi.

Uppdaterade första posten och rubriken på dagboken (3 till 6 spel/dag).

pr0llan 2011-01-09 01:44

Hakar på Inter jag med, gillar din dagbok, mycket fina spel som kommer ut här.

Keep up!

Prime 2011-01-09 02:19

Ryggar dig på Melbourne.
Tycker mycket talar för detta spel och utöver det du redan nämnt så får Melbourne tillbaka lagkapten Muscat till denna match.

BOL!

RobinD 2011-01-09 09:12

1-1 i aussie och pengarna tillbaka iaf!

Piturek 2011-01-09 10:28

Bra comeback av Muscat!

comprende 2011-01-09 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 95526)
1-1 i aussie och pengarna tillbaka iaf!

mmm, tack för att du fick in mig på att spela över också.
typiskt när man delvis motiverar spel med att ena laget vunnit 10 raka matcher inbördes, så ska det självklart brytas när man tryckt av...:whoco5:

RobinD 2011-01-09 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 95548)
mmm, tack för att du fick in mig på att spela över också.
typiskt när man delvis motiverar spel med att ena laget vunnit 10 raka matcher inbördes, så ska det självklart brytas när man tryckt av...:whoco5:

Ja men så är det ju alltid, aldrig nära att bli hemmaseger, men jag tyckte ändå att oddset var lockande. Vi tar nästa:)

RobinD 2011-01-09 12:50

2011-01-09 17:15Asian CupSaudi Arabia vs Syria 1 FT 1 1.700

Kommer fortsätta backa favoriter i Asian Cup, spelet på Qatar må ha varit dåligt. Men i gruppspelet förväntar jag mig att de etablerade nationerna inte gör oss besvikna. Syrien är inte bra nog för att störa Saudi som jag tror har kapacitet för att spela semifinal.

LadyDeWinter 2011-01-09 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 95438)
2011-01-09 15:00Serie ACatania vs Inter 2 FT 1 1.970

Testar Inter, de visade prov på styrka när de vann senast mot Napoli då de flesta antog att de skulle tappa poäng. Leonardo har en drömsists egentligen. Tog över efter en tränare som misslyckats att fylla hålet efter Mou. Fansen ser Leonardo som en räddare skulle jag tippa, en räddare av situationen Benitez skapade genom att inte prestera så som Mou gjorde året innan.

Catania är ett hyggligt hemmalag sett till tabellen, men betänk att man bara mött Napoli, Juve och Udinese på hemmaplan. Torsk mot Juve, oavgjort mot Napoli och vinst mot Udine. De har visserligen gnetat till sig kryss mot båda milanolagen borta men även fått en del stryk i övrigt borta.

Imorgon verkar det som man får klara sig utan Mariano Izco, Alessandro Potenza, Christian Terlizzi, Takayuki Morimoto, Marco Biagianti och Blazej Augustyn.

Medan Inter fortfaranade saknar Sneijder, Cesar, Coutinho och Samuel.

Tunga avbräck i bägge lagen och Inter bör med sin bredd hantera det bäst. Inter har fördelen av att komma till detta möte med en ny manager som fick en seger direkt i första matchen. Tror de rider vidare imorn.

Känns som ett mycket bra spel på förhand! Leo har tagit efter mous spelsystem och spelarna var riktigt taggade senast när de fick spela med omställningsspel istället för den vackra fotbollen benitez ville ha. Mot Napoli (som både är och spelade väldigt bra) så verkade Inter som ett helt nytt lag.

Glöm inte heller bort att etoo, som är Europas kanske hetaste forward, kommer tillbaka efter avstängning. Detta ger ett otroligt lyft istället för en pandev där framme.

Inter kommer heller aldrig spela för ett x då de MÅSTE vinna denna och de kommande matcherna för att ha chans på scudetton. De verkar även väldigt självsäkra efter vinsten i VM under juluppehållet.

BOL!

RobinD 2011-01-09 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av LadyDeWinter (Inlägg 95604)
Känns som ett mycket bra spel på förhand! Leo har tagit efter mous spelsystem och spelarna var riktigt taggade senast när de fick spela med omställningsspel istället för den vackra fotbollen benitez ville ha. Mot Napoli (som både är och spelade väldigt bra) så verkade Inter som ett helt nytt lag.

Glöm inte heller bort att etoo, som är Europas kanske hetaste forward, kommer tillbaka efter avstängning. Detta ger ett otroligt lyft istället för en pandev där framme.

Inter kommer heller aldrig spela för ett x då de MÅSTE vinna denna och de kommande matcherna för att ha chans på scudetton. De verkar även väldigt självsäkra efter vinsten i VM under juluppehållet.

BOL!

Missade jag att skriva ett av huvudargumenten? Sjukt, stor del av spelet bygger ju på att Eto'o kommer tillbaka från avstängningen:)

Tack för kompletteringen!

RobinD 2011-01-09 14:19

2011-01-09 14:30FA CupMan Utd vs Liverpool 1 FT 1 1.790

Nog för att Roy är borta och att vi har en ny tränare i King Kenny, men seriöst nu. 1.80 på Man Utd mot ett Liverpool som varit helt bedrövligt hela säsongen?

Visst att vi har sprattlat till och slagit Chelsea och kryssat mot Gunners, men likförbannat är Utd obesegrat och Liverpool har nyligen fått stryk mot Blackbrun och Wolves.

Skulle våra problem vara bortblåsta pga att Roy försvunnit? Knappast. Har vi bra historik mot Utd på Old Toilet? Nej.

Hemmaseger spelas och mitt älskade Liverpool fadeas tills vidare.

Rejs 2011-01-09 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 95609)
2011-01-09 14:30FA CupMan Utd vs Liverpool 1 FT 1 1.790

Nog för att Roy är borta och att vi har en ny tränare i King Kenny, men seriöst nu. 1.80 på Man Utd mot ett Liverpool som varit helt bedrövligt hela säsongen?

Visst att vi har sprattlat till och slagit Chelsea och kryssat mot Gunners, men likförbannat är Utd obesegrat och Liverpool har nyligen fått stryk mot Blackbrun och Wolves.

Skulle våra problem vara bortblåsta pga att Roy försvunnit? Knappast. Har vi bra historik mot Utd på Old Toilet? Nej.

Hemmaseger spelas och mitt älskade Liverpool fadeas tills vidare.

Missade bekräfta så det gick över någon minut och skulle gå in på live och lägga det, jaha då var det mål. Bra öppning.

Bakade in det i en dubbel, hoppas det går vägen. Säkerligen förstör den andra :P

zz 2011-01-09 17:07

Nytt all time high :hattenav:

RobinD 2011-01-09 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 95655)
Nytt all time high :hattenav:

Tänkte skriva det jag med, men ville inte jinxa sista levande picket ^^

LadyDeWinter 2011-01-09 17:51

Inter gick ju in, även om det inte var välförtjänt. :)

RobinD 2011-01-09 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av LadyDeWinter (Inlägg 95671)
Inter gick ju in, även om det inte var välförtjänt. :)

Skiter i hur spelen sitter/missar egentligen, är det positivt/negativt EV så får vi alla reda på det tids nog i vilket fall. Dock så gillar man ju när det känns som saker går ens väg med sena mål, vändningar etc:)

RobinD 2011-01-09 22:34

4-2 idag och plus 1.61u

ROI: 126.83

Tyvärr ingen ny toppnotering eftersom Saudi inte presterade det jag trodde.

13-10 i Januari och 105.61% so far, sämre resultat än så länge än December, men det är lång tid kvar att reparera sig;)

RobinD 2011-01-09 23:44

2011-01-10 17:15Asian CupSouth Korea vs Bahrain 1 FT 1 1.600

Borde tagit denna tidigare faktiskt, Sydkorea är en av favoriterna till titeln som de inte tagit sedan 1960. Sydkorea presterar bra fotboll i större sammanhang än AFC och Bahrain är numret för litet som ordinarie lag.

Inför imorn har de tveksamheter på sin kapten och två andra spelare.

Enda hotet mot seger är som jag ser det underskattning och det tror jag inte existerar i ett lag som Sydkorea som alltid framstår som minutiöst förberedda inför sådana här tävlingar.

Japan hackade idag och det finns givetvis inga lätta matcher på internationell toppnivå, har åkt på två minor so far i turneringen genom att backa favoriter så ett råd kan vara att hålla er borta.

snooze 2011-01-10 02:07

Bahrain is weaker and have two major absences: Mohammed Salmeen and Hussain Salman. His captain Salman Isa is also doubtful. Låter bra!:)

RobinD 2011-01-10 21:52

2-2 i AFC so far och lite minus, sydkorea vann iaf och nog ska vi hitta plus innan turren är klar.

johanbjoerk 2011-01-10 23:41

Prenumeration lagd. Bra rekar!