Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kirtap spelar Alpint (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9908-kirtap-spelar-alpint/)

Slurf 2015-01-24 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 401742)
Du kanske inte är medveten om det, men du har en enormt tråkig ton i dina inlägg.

Jag vet att jag ofta uppfattas som otrevlig när jag skriver och jag blir nästan själv förvånad när jag i efterhand läser mina egna inlägg. Det är dock ganska sällan direkt aggression, men skriver man kritiskt, rakt på sak och med ganska hårda ordalag så framstår man lätt som otrevlig.

Jag har ingenting emot Kirtap, jag har tvärtom vunnit en hel del på hans spel och är tacksam för att han lägger ut dem. Han har däremot tidigare i tråden visat att han har svårt att ta kritik eller att bli ifrågasatt och istället börjar misstolka saker som skrivs. Jag anser att han kan göra förändringar i sitt spelmönster som gör att han skulle vinna mycket mer och jag framför kritik mot bland annat trippelspelande till odds under marknadshögsta. Jag personligen påverkas ju inte av hans resultat, så jag skriver givetvis i all välmening.

BroderH 2015-01-24 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 401751)
Jag vet att jag ofta uppfattas som otrevlig när jag skriver och jag blir nästan själv förvånad när jag i efterhand läser mina egna inlägg. Det är dock ganska sällan direkt aggression, men skriver man kritiskt, rakt på sak och med ganska hårda ordalag så framstår man lätt som otrevlig.

Jag har ingenting emot Kirtap, jag har tvärtom vunnit en hel del på hans spel och är tacksam för att han lägger ut dem. Han har däremot tidigare i tråden visat att han har svårt att ta kritik eller att bli ifrågasatt och istället börjar misstolka saker som skrivs. Jag anser att han kan göra förändringar i sitt spelmönster som gör att han skulle vinna mycket mer och jag framför kritik mot bland annat trippelspelande till odds under marknadshögsta. Jag personligen påverkas ju inte av hans resultat, så jag skriver givetvis i all välmening.

Förstår din poäng, men hade du kombinerat dina två senaste inlägg direkt så hade det blivit trevligare och mer konstruktivt :)

Kirtap 2015-01-25 08:55

Byggis vinna/topp3 idag

Kirtap 2015-01-25 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 401636)
Sharps alpina husgud fortsätter att slaska på med trippar med odds som inte är marknadshögsta. Dessutom med nästan tre gånger högre insats än på uråkningsspelen med solklara värden. :popcorn:

För det första slurf, den tonen.... Lägg ner eller skriv inte mer i tråden tack.

Värden är såklart upp till var och en, men detta är min dagbok, jag gissar att jag avgör värden själv.... Vill man leta marknadshögsta, ingen som hindrar dig att göra det... Jag har helt enkelt inte tid alltid och får inte spela på alla bolag nör det gäller alpint..!

När det gäller "slaska" så vet jag inte vad du menar, jag lirar hur jag vill/på det sätt jag vill som tagit mig till 5 raka år med plus på Alpint... Gillar du det inte.... Sluta rygga!

Självklart kan man kanske spela fler singlar h2h som du är inne på, men jag gillar inte det och hur svårt är det att isåfall dela på dubblar/tripplar o göra singlar av det? Inte så svårt va?

Nej du Slurf, när du visar eget låst Spread m 700 spel m ROI 120 eller mer.. Då tar jag åt mig mer än lite som nu, nu är du bara en besserwisser, tyvärr

Uråkningar har jag börjat spela först sista tiden o hade 123 i ROI innan jag kom på den guldgruvan, så något rätt har jag väl iaf gjort Smuf? Eller är du inte nöjd med att mitt SS är i topp?
Snacka om att ha krav.....

Detta är enda inlägget jag gör i fallet, det är HELT frivilligt att rygga/följa spelboken o jag skriver igenstans att jag lirar marknadshögsta bara var o hur Mkt jag lirar.. Leta själv slurf, svårt eller?

Shit så lack jag blir på denna typ av inlägg, funderar för tusan på att lägga ner... Gahhh

tompa87 2015-01-25 17:39

Citat:


Shit så lack jag blir på denna typ av inlägg, funderar för tusan på att lägga ner... Gahhh
Det ska du inte alls göra! :-) skit i puckona som inte fattar å kör ditt race, alla har sitt sätt att tjäna stål på! Du är grym och även om jag inte ryggar så ofta så läser jag alltid tråden.

Slurf 2015-01-25 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 402052)
För det första slurf, den tonen.... Lägg ner eller skriv inte mer i tråden tack.

Värden är såklart upp till var och en, men detta är min dagbok, jag gissar att jag avgör värden själv.... Vill man leta marknadshögsta, ingen som hindrar dig att göra det... Jag har helt enkelt inte tid alltid och får inte spela på alla bolag nör det gäller alpint..!

När det gäller "slaska" så vet jag inte vad du menar, jag lirar hur jag vill/på det sätt jag vill som tagit mig till 5 raka år med plus på Alpint... Gillar du det inte.... Sluta rygga!

Självklart kan man kanske spela fler singlar h2h som du är inne på, men jag gillar inte det och hur svårt är det att isåfall dela på dubblar/tripplar o göra singlar av det? Inte så svårt va?

Nej du Slurf, när du visar eget låst Spread m 700 spel m ROI 120 eller mer.. Då tar jag åt mig mer än lite som nu, nu är du bara en besserwisser, tyvärr

Uråkningar har jag börjat spela först sista tiden o hade 123 i ROI innan jag kom på den guldgruvan, så något rätt har jag väl iaf gjort Smuf? Eller är du inte nöjd med att mitt SS är i topp?
Snacka om att ha krav.....

Detta är enda inlägget jag gör i fallet, det är HELT frivilligt att rygga/följa spelboken o jag skriver igenstans att jag lirar marknadshögsta bara var o hur Mkt jag lirar.. Leta själv slurf, svårt eller?

Shit så lack jag blir på denna typ av inlägg, funderar för tusan på att lägga ner... Gahhh

Jag vet att din läsförståelse är närmast icke-existerande, men detta är väl ändå lite väl efterblivet för att vara dig. Givetvis får du spela på vad du vill, men du verkar totalt missa poängen och istället börjar du tjafsa om att jag måste bevisa resultat för att ha rätt att ifrågasätta.

Givetvis ryggar jag inte dina idiotiska tripplar innehållandes värdelösa odds. Jag ifrågasätter det faktum att du över huvud taget spelar tripplar och att du även har hårdare insatser på dessa tripplar än vad du har på uråkningsspelen med helt uppenbara värden.

Hur mitt egna resultat på vintersporterna ser ut är ganska ointressant, då jag inte har hävdat att jag skulle vara mer vinnande än dig (vilket jag iofs vet att jag är). Volym och omsättning är förövrigt minst lika viktigt som ROI och sett till de bjudningar som finns på vintersporterna så är det inte svårt att hålla över 120% i ROI om man bara är lite selektiv och låter volymen lida. Jag har omsatt mer än dubbelt så mycket bara under januari månad och vintersporter räknat som du har gjort på snart fem säsonger. Det skulle nog räcka med att jag höll en ROI på 100.5% för att vara mer vinnande än vad du är. Förövrigt låser jag inte spelen eftersom att det är enklare att bokföra genom att bara höja insatsen om man fyller på samma spel senare och så slipper jag en massa fula felaktigt bokförda spel som voidas. Då jag inte har mina sheet offentliga så kan jag ju inte bevisa något, men det spelar ju som sagt ingen som helst roll hur mina resultat ser ut när det gäller debatter om spelteori.

Större delen av din vinst kommer ifrån den där bjudningen på Fenninger vinna världscupen och dina uråkningsspel. Jag har aldrig hävdat att du inte är vinnande, bara att du spelar på ett sådant sätt att du inte vinner så mycket som du skulle kunna göra. Men visst, fortsätt med ditt ensidiga fokus på outright-spel och tripplar och du kommer inte att se något mer av mig i den här tråden.

BOL.

Kirtap 2015-01-25 21:08

Bra Slurf, du är bäst...
(Synn att det bara är i praktiken, inte på låsa SS)

Snacka är lätt, visa på låsta SS pre-Game annat...visa det eller lägg ner snack om hur man spelar.

Du kan säkert spela men gör det då på 3 sätt,
1.visa i låsta SS på över 500 spel
2. Börja visa dina spel överhuvudtaget, inte sett ngt ens
3. Var tyst m kritik, vem vet att du ens går plus

Kirtap 2015-01-25 21:10

Ps

Visa plus på dina SPEL, inte dina teroier... Gnälla utan egen låst SS... Jo tjena...

Eller?

kusagwa 2015-01-25 21:33

Men Kirtap vem är du att gnälla på låsta spel? Tittar vi i ditt sheet så ser man många olåsta spel om man går tillbaks längre i tiden (bortsett ifrån livespelen).

kusagwa 2015-01-25 21:35

Slurfs stats från hans privata vintersheet som jag har tillgång till (ENBART hans spel och inte några ryggar på t.ex. dig Kirtap).

Slurf
Stats: 119 - 151 - 0
ROI: 117.87%
Vinst%: 44.07%
M odds: 6.02
Netto: 24203.26

forbidden_closet 2015-01-25 21:42

Helt ok stats.
Men man ska ju såklart kunna diskutera spelteori utan att behöva bevisa vad går man för i praktiken. Volym är för övrigt underskattat och h2h-spel absolut nödvändigt för att maximera sina vinster.

Kirtap 2015-01-26 06:52

...och på tal om uråkingar....återigen helt rätt val igår att inte spela på det :)

Imorgonkväll, en av säsongens höjdpunkter, den helt GALNA kvällstävlingen i Schladming med ca 40.000 galna, högljudda och fulla åskådare.... Den ser vi fram emot. :)

Xavier 2015-01-26 10:59

Spännande!

Jag gillar dina spel skarpt, och "uråkningsspelen" har blivit något av en snedvriden skadeglad tillfredsställelse ;)

Kirtap 2015-01-26 21:38

..och efter slalom tisdag. Några dagar utan, sen. 2 veckor VM i Vail :)

Gött :)

Hoppas att andra kan ge tips i tråden, lägg in dom, vi har många som kan spela ju...lägg in tips här.....gynnar ju alla....(utom dom som inte vill dela med sig såklart)

Men lägg inte in "drömodds" som man inte kan spela tack,
Jag får tex bara spela 104 kr/spel på uråkning på 365, verkar dumt att lägga in mer i SS "bara för att där är värdet" eller hur...

Ni som kan bettingvärlden vet ju att du som vinnare inte kan spela på alla bolag o inte spela för hur mkt du vill heller.

smak 2015-01-26 21:59

Har lagt mina slantar på H Kristoffersen

Vinnare 15@ Nordicbet 1/5
Topp 3 [email protected]/5

Baggen är på g igen efter en svacka i December.


- delad snabbast med Pintauralt och Hargin i Kitzbuehels andra åk i helgen.
- Startnummer 1!
- vann i denna backe förra säsongen.

Edit:
Lägger till ett spel.

S Gross - H Kristoffersen. 2:a. 2.10. NB. 2/5

:cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved