Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kirtap spelar Alpint (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9908-kirtap-spelar-alpint/)

forbannat 2015-02-08 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 405882)
Om du inte "på fullt allvar" trodde att han skulle vinna inför tävlingen, vad var det som skiljde sig så markant i det faktiska störtloppsresultatet jämfört med ditt troliga scenario?
Nyfiken bara.

Själv skriver han ju att Hirscher bör ta det..

Det var Hirscher själv som sa att han inte trodde han skulle ha en chans vilket Kirtap kommenterade som svar på att han inte spelade honom innan tävlingen..

forbidden_closet 2015-02-08 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 405884)
Själv skriver han ju att Hirscher bör ta det..

Det var Hirscher själv som sa att han inte trodde han skulle ha en chans vilket Kirtap kommenterade som svar på att han inte spelade honom innan tävlingen..

Ok, kan ju vara något om man värderar sådant högt och har koll på att Hirscher aldrig är blygsamt ödmjuk i sin egen värdering. Men är han som Wassberg var inför tävlingar skulle man aldrig spela Hirscher. Någonsin.

smak 2015-02-08 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 405885)
Ok, kan ju vara något om man värderar sådant högt och har koll på att Hirscher aldrig är blygsamt ödmjuk i sin egen värdering. Men är han som Wassberg var inför tävlingar skulle man aldrig spela Hirscher. Någonsin.

Naturligtvis borde man lirat Hirscher till @21, vilket du naturligtvis gjorde...

H själv sa ju i segerintervjun att han funderat på att hoppa tävlingen pga urusla träningsåk, men istället bytte skidor & pjäxor.
Sen att han har "turen" att klara sig bland dom 30bästa i störtloppet, avgör ju precis allt.

forbidden_closet 2015-02-08 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av smak (Inlägg 405886)
Naturligtvis borde man lirat Hirscher till @21, vilket du naturligtvis gjorde...

H själv sa ju i segerintervjun att han funderat på att hoppa tävlingen pga urusla träningsåk, men istället bytte skidor & pjäxor.
Sen att han har "turen" att klara sig bland dom 30bästa i störtloppet, avgör ju precis allt.

Ja, givetvis spelade jag den, både pre och live @3.75.

Men varför den dåliga attityden? Var bara nyfiken. Detta är väl ett forum där man diskuterar spel? Var ingenting dömande i mitt inlägg.

Givetvis avgjorde det allt, den här gången, men vi snackar @21 och då finns det utrymme för missade topp-30-åk och ändå finna värde. Frågan är bara hur ofta, och hur ofta han vinner de gånger han faktiskt klarar topp-30.

Slurf 2015-02-08 23:35

Det är sällan någon i efterhand beröms för ett spel som har förlorat, så därför tänkte jag passa på att säga att platsspelet på Alexander Kilde Aamodt var ett riktigt fint spel som väl kunde ha fått ett bättre öde.

forbidden_closet 2015-02-08 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 405890)
Det är sällan någon i efterhand beröms för ett spel som har förlorat, så därför tänkte jag passa på att säga att platsspelet på Alexander Kilde Aamodt var ett riktigt fint spel som väl kunde ha fått ett bättre öde.

Instämmer i det. Bra rek och det syntes att Kilde mycket riktigt hade ett visst slalomtempo i kroppen.

Slurf 2015-02-08 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 405891)
Instämmer i det. Bra rek och det syntes att Kilde mycket riktigt hade ett visst slalomtempo i kroppen.

Yes, plus att Muffen och Bank körde bort sig i störtloppet; det stärkte spelet ytterligare.

Kirtap 2015-02-09 06:00

Trodde han skulle vara mkt längre efter i störtloppet, och då hade han inte haft en chans.
Var ju mkt längre efter i Tex träningsåken

PS
Tur vi inte spelade Pintu till skitoddsen som bjöds

Kirtap 2015-02-09 21:25

Står maze vinner hon, men det finns såklart en liten chans att hon kör bort sig, och då tror jag Kirsch kan ta det och lirar henne hellre till 17 på chans än Hosp till låga 5x

Kirtap 2015-02-09 21:57

Grymt åk av Kirsch, slår bla zettel med över 1 sekund i åket, mkt bra körning som väntat, mjukt o flackt passar Kirsch, inte zettel
Men kommer krävas miss av Maze för vinst på spelet men ger 6x nu, vi har 17 mer kan man inte göra...

Kirtap 2015-02-09 22:01

Hosp precis in före Kirsch....synd... Men men...

Kirsch med absolut snabbaste tiden i åket, landar 3a, 0.32 från guldet..

Kirtap 2015-02-10 20:52

Tar en liten dubbel på lagVm från Vail

Tror inte specielt på Swe idag, att vi får 1,57 på Örike h2h mot oss är mkt bra...örike gryma och klara favo, bra odds, swe kan åka tidigt idag...tyvärr

Tyskland har blivit rent för stor favo mot USA, galet att vi får 3.25 där när Tysken har Dopfer borta..och Durr som är iskall ATM, Rebens som är bättre på fart än mellanting SL/GS...borde vara jämnare odds

Bra dubbel imo som sitter oftare än var 5e gång

Odds 5.10 på bet365, mkt vettigt spel

Slurf 2015-02-10 21:03

Bra Kirtap! Headar gillas. Jag tycker ju att det hade räckt med en singel på Sverige till 1.57 som jag lirat tidigare, men jag förstår om vissa inte gillar att singla låga odds.

Du nämner dock inte det viktigaste som gör spelet så bra, nämligen att Österrike har en mycket enklare halva än vad Sverige har.

USA mot Tyskland till 3.25 tycker jag inte är lika bra och har själv spelat Tyskland mot USA till 1.56. Men det kan ju vara värde på bägge sidor, vad vet jag.. Räknar med att Tyskland i alla fall tar sig till semi och där får möta USA eller Sverige. Det faktum att USA troligtvis måste slå ut både Sverige och Tyskland tycker jag gör att 3.25 är aningen lågt. Jag har dock spelat USA som vinnare till 14x. USA måste alltså i praktiken gå till final för att headen mot Tyskland skall sitta och då tyckte jag 14x var bättre även om man troligtvis får möta Österrike där. Men det finns väl i alla fall 25% chans till att Frankrike eller Norge kan slå ut Österrike.

Kirtap 2015-02-10 21:09

Tack för att du kommenterar mina spel.....3.25 är överodds

Hade varit roligare om du motiverat dina egna spela i din egen tråd när du lägger in dom Slurf, bara en tanke....för jag ser nu att du har massa spel ute ikväll utan några inlägg alls...

KungKlave 2015-02-10 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 406302)
Tar en liten dubbel på lagVm från Vail

Tror inte specielt på Swe idag, att vi får 1,57 på Örike h2h mot oss är mkt bra...örike gryma och klara favo, bra odds, swe kan åka tidigt idag...tyvärr

Tyskland har blivit rent för stor favo mot USA, galet att vi får 3.25 där när Tysken har Dopfer borta..och Durr som är iskall ATM, Rebens som är bättre på fart än mellanting SL/GS...borde vara jämnare odds

Bra dubbel imo som sitter oftare än var 5e gång

Odds 5.10 på bet365, mkt vettigt spel

Dock så har ju Tyskland en enklare väg än USA som måste slå ut Sverige för att ta sig till Semifinal. Tyskland är bättre än Italien, Canada och Storbrittanien.

Antagligen därför oddset är som det är.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved