Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kirtap spelar Alpint (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9908-kirtap-spelar-alpint/)

jaroiten 2015-02-11 00:49

Du Slurf sa ju att du fann värde i USA som vinnare till 14x, är det inte då också värde till USA till final till 5.1x? För en final för USA ger ju i princip garanterad vinst på Kirtaps dubbel (givetvis finns det extremfall där Österrike åker ut i omgång 1, men det finns även mängder av scenarior där dubbeln sitter utan att USA går till final varav vi fick se ett idag..)

mikaels 2015-02-11 01:07

..jäklar vad det ramlar in sharps här, från höger till vänster:lol:

Slurf 2015-02-11 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 406340)
Men slurf, tror du verkligen att jag har denna tråden för att DU ska vara nöjd med hur jag motiverar och skriver?

Nej det har jag inte.... Förstå det!!!!!!

Jag har varken tid eller lust att skriva mer än jag gör idag, tar tid som det är att leta spel/jobba och ta hand om familjen osv....och jag har absolut inte tid att svara på alla dina inlägg... Take it or leave it
Du verkar ha skrivklåda, och någon form av driv att vilja bevisa något på vintersportbetting, gör det, men i din egen tråd

Och om du inte trivs med mitt sätt att skriva i tråden, läs inte denna tråden, hur svårt kan det vara?

Lycka till med lågoddsarna

Under den tiden du skriver massor av svammel så hade du kunnat redogöra för dina resonemang istället, men vi prioriterar ju alla olika här i livet.

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 406341)
Fördelen med att spela en dubbel Österrike/Sverige och USA/Tyskland är att båda benen av dubbeln hänger på den troliga kvarten USA-Sverige. Egentligen otroligt att man får komba ihop vad som är beroende av varandra sådär.

Bra inlägg! Det är en intressant aspekt. Jag anser fortfarande inte att det är någon helt enorm faktor i detta läge eftersom att Österrike även i en final skall vara så pass stora favoriter mot Sverige. Förändrar dock inte min värdering av 3.25, men att spela kombi-spel vid sådana här upplägg - om det tillåts - kan faktiskt vara genialt, det skall jag hålla utkik efter i framtiden; tack. Och ett till tack för att du är villig att resonera!

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 406342)
Patte?, lovade inte slurfen att inte skriva mer här, eller minns jag fel?.....

Du har delvis rätt, såhär skrev jag:
"Men visst, fortsätt med ditt ensidiga fokus på outright-spel och tripplar och du kommer inte att se något mer av mig i den här tråden."

Till mitt försvar så släppte han sitt ensidiga fokus på outright-spel och tripplar och då fick han ju tydligen också se mer av mig i tråden. :evilgrin39:


Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 406343)
Du Slurf sa ju att du fann värde i USA som vinnare till 14x, är det inte då också värde till USA till final till 5.1x? För en final för USA ger ju i princip garanterad vinst på Kirtaps dubbel (givetvis finns det extremfall där Österrike åker ut i omgång 1, men det finns även mängder av scenarior där dubbeln sitter utan att USA går till final varav vi fick se ett idag..)

Jag såg inte det oddset, men jag kan bara resonera mig fram till att det är väldigt marginellt om man valde det eller vinnarspelet till 14x. Jag hade även ett stort frågetecken för USA, där jag kände att om de väl fick till det så kunde det bära riktigt långt och därför valde jag att endast spela det högre vinnaroddset till en minipeng eftersom att jag visste att det var så pass marginellt. Jag förväntade mig att de skulle åka ut mot Sverige.

mikaels 2015-02-11 01:12

...nu förstår ni vad jag menar..."suck",,,:innocent:

Kirtap 2015-02-11 01:13

:idiot:

mikaels 2015-02-11 01:14

...kommer inte att övningsköra en sekund mer med dig, om du inte ger dig o går o lägger dig nu, ok...

Slurf 2015-02-11 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 406339)
...någonstans har mitt jobb som far o uppfostrare gått snett...mm...men du är en rätt bra grabb ändå:lol:

Jag är rätt så säker på att du inte har gjort några större fel. Det finns ju internet idag så att det har gått åt pipan för mig är ingenting som du har kunnat motverka. :D

mikaels 2015-02-11 01:18

...hoppas att ni inte tycker att jag var för hård, men någon gång måste man väl ändå säga ifrån...

Kirtap 2015-02-12 21:41

Tar en chansning på Hector vinna/top3
Åkt jämnt med Fenninger ett antal åk iår, brutalt missnöjd efter 1a åket, med perfekt träff kan hon åka upp sig
(för vinst 67x krävs såklart en rejäl miss av Fenninger)

Men i mina ögon bäst odds bland dom som är top10 i ett jämt lopp

Kirtap 2015-02-12 22:01

Oj vad kass åkning.... Surt :( :(

Rebens gjorde däremot drömåk, kan räcka från 11e till 3e kanske... Imponerade åk där från tyskan

Kirtap 2015-02-15 17:15

Koroshilov vinner VM idag...
Lite för högt odds på honom idag, hade själv satt ca 5x nu får vi 7

Kirtap 2015-02-15 18:08

Bra åk av Ryssen, ligger 2a bara 0.23 efter Hirscher

Men skit i det egentligen, Myhrer och Hargin är 3a resp 4a ju...... Fan så kul :clap:

Kööööööör i andra åket pågar!!!!!!!

putte64 2015-02-15 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 407871)
Bra åk av Ryssen, ligger 2a bara 0.23 efter Hirscher

Men skit i det egentligen, Myhrer och Hargin är 3a resp 4a ju...... Fan så kul :clap:

Kööööööör i andra åket pågar!!!!!!!

Kan tyvärr inte se det, men i mina ögon är Myhrer snabbast i världen om han får till det.
Ett hotell visade Eurosport repris mef Kalla, annars vet infen här vad/var Sverige är.

Kirtap 2015-02-15 22:32

Så sjukt bra åk av Grange, värdig mästare och väl värd efter alla skador....

Ryssen pallade tyvärr inte pressen o vek ner sig precis som dom svenska hoppen....

Kirtap 2015-02-21 08:53

"Tv-peng" på Sara Hector vinna Maribor nu, lite väl högt odds på svenskan som vann sista tävlingen innan VM osv...
Mitt odds ca 7
10x på NB



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved