![]() |
AIK 5 - 7 Tyresö Trollbäcken
(1-2, 0-1, 4-4) Ibland har man tur. Trodde spelet var kört efter två perioder då det enbart var 4 mål. Men vilken sista period, 8 mål och överspelet sitter till och med två måls marginal. Skönt! KHL-starten blev riktigt lyckad med 3/3 och totalt idag 5/5 och +4,83 :) |
Fina spel idag får man säga.
Hade tänkt o rygga dig på alla, men oddsen på mitt spelbolag var riktigt låga. Är nog dags att byta spelbolag. Ryggade dig på Riga iaf. Tack för den! |
Umeå derby imorgon i Superligan. Hemmalaget Dalen kommer från en fin vinst mot Helsingborg med 6-2. Gästande Umeå City förlorade borta mot Warberg med 9-2.
Dalen är 2-2-1 (V-O-F) på de 5 senaste och på de 10 senaste är man 3-2-5 och formen verkar vara påväg att vända. Umeå är 1-4 på de 5 senaste och 4-6 på de 10 senaste och man verkar vara påväg ner igen efter en fin period. Dalen har 6-1 övertag på Umeå City där man har 4 raka och senast vann man med 12-8. Senaste 5: (Dalen - Umeå) 12-8 6-2 9-1 12-4 3-6 Dalen är ett mycket bättre lag och Dalens två första femmor skulle kunna ta plats i Umeås första. Samuelsson, Bodenx2, Hjorth osv kommer sänka Umeå.
|
Avangard Omsk är 3-2 på de 5 senaste och 6-4 på de 10 senaste. Man befinner sig på en 7:e plats i KHL med facit 19-14. På bortaplan ligger man i mitten skiktet med 8-8.
Hemmalaget Severstal är 1-4 på de 5 senaste där man faktiskt har mött bra lag så formen är bättre än vad resultatet säger. På de 10 senaste är man 5-5. Omsk är i grunden bättre där man har fler stjärnor som Frolov, Perezhogin, Cervenka, Skoula osv. Man har även ett otroligt bra försvar/målvaktspel där man snittar 1,9 mål per match i baken. Dock får Omska passa sig för livsfarlige Vadim Shipachyov som leder KHL poängliga 4 poäng före Mårtensson.
|
Vet inte om du såg det men Svenskaspel, av alla, har Dalen EH-1 till 1.80 (kan ha varit lägre tidigare). BOL:moneybag:
|
Citat:
|
Manchester United har inte direkt det bästa facit mot Fulham. Man är 2-1-2 på de senaste 5 matcherna och 2-1-0 på de 3 senaste lagen emellan.
Manchester United är 4-1-0 på de 5 senaste liga matcherna och på de 10 senaste är man 7-2-1. United är även ligans bästa bortalag med 6-2-0. United saknar Vidic, Fabio, Anderson, Fletcher, Cleverley och Owen. Men man kan ändå ställa ett bra lag med Nani, Young, Rooney, Hernandez osv. Fulham får tillbaka Zamara. Annars saknas Schwarzer, Duff, Grygera, Sidwell och Davies. Fulham som inte gått felfritt i år saknar ändå ett par starters. Fulham är 2-2-1 på de 5 senaste ligamatcherna och 4-2-4 på de 10 senaste. Fulham är 3-3-2 på hemmaplan. 1,85 på United som är piskade att ta poäng i varenda match för att inte tappa mark i toppstriden är för bra för att inte testa mot ett Fulham som har strular lite i år.
|
Undra vad Omsk höll på med här?
04:07 Stepanov A. Tsvetkov A. + Shipachjov V. 3 - 0 04:39 Tsvetkov A. Shipachjov V. 04:55 Pujstola P. Tsvetkov A. + Stepanov A Tappar 1-0 ledning till 1-3 på 50 sekunder...ajajaj! |
Citat:
|
Moskva derbyna brukar kunna bli målsnåla. CSKA såg inte allt för vass ut senast mot SKA då man förlorade med 5-2 och målen man gjorde var mer eller mindre pga SKA förtjänst.
Senaste 5 matcherna emellan har slutat 2-3, 3-2, 2-1, 2-3, 2-3 (CSKA - Atlant). Totalt sett har Atlant ett övertag på 15-8. Atlant kommer nu till ett nytt Moskva derby då man vann mot Dynamo med 4-2 i tisdags. Innan uppehållet mötte man CSKA där man vann med 3-2 på övertid. Atlant är placerad på en 4:e plats i KHL med facit 21-10. Borta är man ett mittenlag med 7-6 där man är ett av lagen som släpper till minst mål på bortaplan. Idag saknas Rudenko. Atlant är 3-2 på de 5 senaste och 8-2 på de 10 senaste. Förlusterna har kommit mot Salavat och Neftekhimik. CSKA är 0-5 på de 5 senaste och 2-8 på de 10 senaste och man kan väl inte påstå att formen är som bäst. Man saknar även fortfarande Filatov. Jag håller Atlant som snäppet bättre och testar två lir här. Atlant vann även skotten senast med 34-23 och med duktige Barulin i kassen tror jag det här kan bli en målsnål match och stor kryssfaktor.
|
Tjeena vad anser du om Djurgården vs AIK ikväll? Många spelar borta i båda lagen :)
|
Citat:
Svår match, vilket alla ES-matcher i och för sig är. Skulle jag lagt ett spel så skulle jag lagt det på DIF, men den är för osäker för att jag ska spela på den. |
Citat:
Okej tack då skippar jag den coach ;) |
4-2 Atlant en match där CSKA gör 1-3 med 15 sekunder kvar av 2:a perioden och 2 sekunder kvar av matchen så gör man 2-4 och spelen var aldrig riktigt i fara. Skönt efter gårdagens miss på Dalen som sved lite...
:cheers: |
Nashville har komplett lag till nattens matchen mot Columbus. Preds är 4-1 på de 5 senaste och formen är god. Pekka Rinne i kassen är ett stort plus.
Jackets saknar definitivt Huselius och Martinek till matchen, Wisniewski kommer troligtvis tillbaka. Man ställer Sanford i mål och Jackets är 1-4 på de 5 senaste matcherna och på bortaplan har man inte direkt rosat marknaden med facit 3-10-2 (V-F-O) Nashville är väldigt tunga att möta borta och Jackets har inte visat upp något i år och man ligger sist i hela NHL. Ne visst ska Preds vinna detta...
|
Citat:
Just springbandyn bör du ta för vana att kolla på SS innan du spelar. 4.90 på AIK mot Storvreta känns spontant högt. :whistling: |
Torpedo möter jumbon Avtomobilist. Avtomobilist har nu 7 raka förluster och 2-8 på de 10 senaste matcherna. Man är ligans sämsta hemmalag, vilket inte är så konstigt då man har hyfsat glapp upp till Chekhov som ligger närmast till i tabellen.
Torpedo är 3-2 på de 5 senaste och 6-4 på de 10 senaste där man bland annat har slagit Ak Bars och Salavat. Torpedo har facit 7-9 på bortaplan och man är placerad i mitten av tabellen. Torpedo har 5-0 i inbördes möten mot Avtomobilist där samtliga är under ordinarie speltid. Torpedo är helt klart ett bättre lag. Dock har många lag haft det lite tufft borta mot Avtomobilist under senare tid då de har tajta ihop försvaret allt mer. Torpedo ska ha bra chans ändå och Torpedo rak liras.
|
Citat:
|
Spartak Moskva har verkligen dålig form, man är 1-4 på de 5 senaste där man har vann över jumbon Avtomobilist med 5-2, annars är man 1-9 på de 10 senaste där man enbart har gjort över 2.5 en gång förutom i segermatchen.
Omsk har släppt in 3 mål eller mer 2 gånger på de senaste 5 mot betydligt bättre motstånd än Spartak. Omsk som jag anser har bästa defensiven i hela ligan tillsammans med bland annat Dynamo Moskva ska inte släppa in 3 mål mot Spartak.
|
Klart dem ska lyckas få in ett tredje i sista stund... :rant:
|
Ajdå, tråkigt för dig. Själv spelade jag på samma match fast U5.5 @ 1.66. Förstår inte att de var så lågt odds på U2.5. :S
|
Citat:
Citat:
Well Played och grattis till dig! :) |
Skottska Premier League trampar på och spelar även på julafton!
Glasgow Rangers leder ligan med 4 poäng före Celtic. Glasgow Rangers har facit 15-3-1 i år och på de 5 senaste är man 3-1-1. Motståndarna och hemmalaget St. Mirren ligger på en 8:e plats i ligan med facit 5-7-7. Formen, på de 5 senaste är man 1-2-2. Man är 3-2-4 på hemmaplan där man enbart har gjort 9 mål. St. Mirren har gjort minst mål i ligan, 18 st på 19 matcher. Vilket är ungefär ett snitt på ett mål per match. Hemma snittar man exakt 1 mål per match. Rangers har släppt in minst mål i hela ligan. Man har släppt in 9 mål på 19 matcher, vilket är ungefär 0.5 mål per match. På bortaplan har man släppt in 2 mål 9 matcher vilket är ca 0.2 mål per match. Rangers har hållit nollan 11 gånger i år, vilket är ca 60% av matcherna. På bortaplan har man hållit nollan 7 gånger, vilket är ca 80% av matcherna. Rangers har hållit nollan 2 av de 5 senaste mötena mot St. Mirren. Ett lag som ligger på en 8:e plats av totalt 12 lag, är det målsnålaste laget framåt mot serieledande Rangers som har släppt in väldigt lite mål. Så känns dubbla degen för högt för att inte testas.
Få se om det kommer något KHL spel imorgon. Beror på om jag har tid att kolla upp imorgon, annars önskar jag er en god jul! :) |
Kör du någon KHL idag?
Mvh |
Citat:
|
Citat:
Jag är lite för upptagen förtillfället för att kunna läsa in mig i det hela. Men första tanken är 60-40 övertag för Atlant, och 55-45 SKA. Blir det något spel för min del blir det Atlant i såna fall som såg bra ut senast mot CSKA. Kolla spreaden om det blir några fel spel för dagen. |
Alright, tacksam. God Jul
|
Julafton blev ingen lyckad spelkväll, 0/2. Juldagen presterar destobättre med 5/5 i KHL.
Kommer inte skriva här då jag har tajt om tid nu i mellandagarna och några dagar efter nyår så kolla spreden! Måste hinna njuta av fjällen också :) :cheers: |
Citat:
|
Då var man tillbaka. Får se om jag får ut några spel inatt då det hände en incident på vägen hem som inte gör en så motiverad just nu.
Hoppas spelandet har gått bra i mellandagarna! :cheers: |
Härligt Mackandino är tillbaka :clap:
KHL imorn också kan inte bli bättre:D |
Ryggar lite tennis :)
|
Raonic går in i ATP - Chennai och möter Hanescu som skrällde idag då han slog ut Querrey. Nu tar han emot supertalangen och servegalningen Raonic och ska egentligen inte ha så stor chans.
Hanescu har även han en bra serve men Raonic är bättre överlag och håller han bara ner unforced errors så ska 2-0 ha en bra chans.
Haas gjorde comeback igen förra säsongen och fick ett wildcard till Stockholm Open och har nu tränat på bra. Möter Istomin som jag inte håller värst högt och 1,80 på Haas får en slant.
|
Minsk har 3 raka vinster nu mot SKA, Atlant och Riga. Inga dåliga lag! Möter nu ett Novokuznetsk som inte mött allt för bra lag på slutet med blandade resultat.
Novokuznetsk är 3-2 på de 5 senaste och man är 5-5 på de 10 senaste. Man har ett hemmafacit på 9-9. Minsk är 3-2 på de 5 senaste och 7-3 på de 10 senaste. Minsk är 8-9 på bortaplan. Inte direkt något topplag på bortaplan men man ska ses med en god chans här ändå mot ett Novokuznetsk som inte har några "riktiga" stjärnor i laget. Minsk har 4 raka vinster mot Novokuznetsk och 6-3 totalt, där Novokuznetsk enbart har gjort över 3 mål en gång på de 5 senaste matcherna. Novokuznetsk har gjort minst mål i hela ligan tillsammans med jumbon Avtomobilist (65 på 34 matcher vilket ger ett snitt på 1,9 mål per match.) Lirar draw no bet på Minsk och eventuellt kanske U2.5 på hemmalaget till 1,65.
|
Vad tror du om innebandyn ikväll? Falun rak finns nu till 1.79 hemma mot Helsingborg. Spelvärt?
|
Allettan drar igång imorgon och det finns många matcher med väldigt bra odds. De flesta lagen har värvat in några spelare för att vässa truppen och chanserna till vidare avancemang.
Många bortaspel som är intressanta! Karlskrona har bäst lag på pappret i hela F:serien. Man tog sig vidare till Allettan Södra via en 4:e plats och Blekingelaget har inte presterat som alla hoppats på under hösten. Nu när de börjat hetta till så tror jag att laget kommet höja sig ännu ett snäpp och slå nykomlingarna Vimmerby som har gjort en riktigt bra säsong då man placerade sig två bakom Vita Hästen i E:serien. Det som talar emot KHK är att Vimmerby fortfarande inte har förlorat på hemmaplan i år. KHK kommer vara och slåss i toppen av serien och Vimmerby kommer troligtvis befinna sig bland de sista.
Hudiksvall har ett riktigt bra lag lag och får ses som en av favoriterna att ta hem hela Allettan Mellan. Huddik var ute efter Dan Pettersson som valde istället att gå till dagens motståndare Borlänge. Borlänge har förutom Dan Pettersson även förstärkt laget med Niklas Sjölund. Två spetsförvärv! Huddik har ett 2-1 övertag på Borlänge i år där man vann senast med 5-4 efter förlängning då Borlänge jagade kvalplats och Huddik i princip redan var klart. Andra mötet slutade med 5-4 vinst och det första mötet torskade man med 5-2 (vann skotten med 42-18). Borlänge lever mycket på en stark defensiv med bra målvaktspel där den offensiva biten inte har varit den allra bästa många gånger, men även den har blivit bättre under slutet av serien. Borlänge slåss enligt mig om platserna 4-5 och Huddik om 1-2.
|
Vimmerby har t o m idel segrar hemma, 13 st. Dessutom har de inför Allettan värvat in Nackas poängkung, kommer ej ihåg namnet, men det är en tung värvning statistiskt sett.
Tror Karlskrona kan få lite bekymmer under kvällen faktiskt! |
Vad tror du om Kristianstad - Olofström?
Jag känner personligen att Kristianstad blivit lite väl stora favoriter, trots att de är erkänt bra på hemmaplan. |
Citat:
|
Citat:
|