Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Marreee spelar! (Ishockey, Fotboll...) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9937-marreee-spelar-ishockey-fotboll/)

Marreee 2012-02-19 00:07

Amur började säsongen väldigt bra och överpresterade en aning. Nu har laget rasat i tabellen och befinner sig på en 12:e plats i den totala serien. Amur lever offensivt väldigt mycket på sin första femma där Vrana, Petruzalek, Tarasov befinner sig i spetsen. De två först nämnda befinner sig även högt upp i den totala poängligan.

Amur har efter 5 raka förluster tagit 2 raka vinster, där man senast manglade sönder Yugra. Annars är formen ingen vidare och med facit i hand är man egentligen inte så mycket bättre än något annat lag på hemmaplan.

Magnitogorsk är ett känt topplag och befinner sig säsong efter säsong bland de bästa lagen. På de 4 senaste säsongerna har man imponerande 3 finaler och en semifinalplats. Dock är det inte lika smickrande med enbart förluster i dessa finaler.
Magnitogorsk har ett bra lag med ett par storstjärnor och ett gäng kollektiv. Man har tillgång till två riktigt bra målvakter vid namn Ahonen och Gelashvilli.

Magnitogorsk är ett av ligans formstarkaste lag med 4-2 på de 6 senaste och man är ett mittenlag borta mässigt. Magnitogorsk kommer från en snöplig förlust mot Novokuznetsk där man enligt statistiken var det förande laget.

Historiskt så har Magnitogorsk en knapp fördel med 14-1 i inbördes möten ;)

2012-02-19 07:00KHLAmur Khabarovsk vs Metallurg Magnitogorsk DnB FT 3.38 1.833

Marreee 2012-02-19 00:35

Dinamo Minsk har ingen trevlig rad framför sig från de senaste matcherna. Man har mött många bottenlag där man inte har vaskat fram några fina resultat direkt.

Minsk - Avtomobilist (23) 2-1
Torpedo (8) - Minsk 3-2
Vityaz (24) - Minsk 3-2
Spartak (19) - Minsk 5-2
Severstal (11) - Minsk 2-4
Propad (22)- Minsk 4-3

Efter lång road-trip är man åter på hemmaplan där man knappt slog näst jumbon. Man lär knappast ha tempot i sig och imorgon kommer serieledande Traktor på besök som verkligen inte vill vika ner sig mot SKA om första platsen. Enligt Traktors hemsida ska Andrei Stas (8+8), Daniel Corso (12+10), Teemu Laine (17+17), Geoff Platt (13+16) saknas pga skada. Kan inte hitta något om det på Minsk officiella hemsida, men om den informationen stämmer är det ett stort plus då det är 3st som befinner sig på topp 6 i Minsk poängliga.

Traktor trummar på och har facit 8-2 på de 10 senaste matcherna och på de 5 senaste är man 4-1 mot bra mycket bättre motstånd än vad Minsk har mött. Bortaspelet har i år varit riktigt bra där man är det bästa laget i serien med 18-8. Inbördes möten leder Minsk med 4-3

2012-02-19 15:00KHLDinamo Minsk vs Traktor Chelyabinsk DnB FT 4.24 1.990

Marreee 2012-02-19 01:11

Victoria Azarenka gjorde jobbet tidigare idag och vann över Radwanska trots att hon tog en medical och fick spela andra set med lindad fot. Ska tillägga att jag inte tyckte hon hämmades utav skadad.

Samantha Stosur är rankad nr 5 i världen och av det jag har sett av henne i år har hon inte imponerat på mig. Gick vidare till final pga att Bartoli fick lämna in handduken pga skada.

Azarenka har även haft det väldigt enkelt mot Stosur tidigare under karriären. Azarenka har 4-0 i inbördes möten där hon har vunnit samtliga matcher i raka set.

26/10/2011 Hardcourt (inomhus) Azarenka, Victoria 2:0 6:2 6:2
31/07/2010 Hardcourt (utomhus) Azarenka, Victoria 2:0 6:2 6:3
01/04/2009 Hardcourt (utomhus) Azarenka, Victoria 2:0 6:1 6:0
24/07/2008 Hardcourt (utomhus) Azarenka, Victoria 2:0 6:4 7:6

2012-02-19 16:00WTA - DohaVictoria Azarenka vs Samantha Stosur 2-0 FT 3.26 2.000

musse33 2012-02-19 02:24

Tacka ryggar alla så får vi se :) har ingen bra track record på Tennis men hoppas denna går KHL har väl gått så där dom få jag följt hoppas allt går vägen nu :D

Marreee 2012-02-19 02:44

Sibir har 20 poäng upp till en slutspelsplats och det är såklart kört för Sibir. Yugra befinner sig just nu på sista slutspelsplats i Eastern Conference där både Novokuznetsk och Niznekamsk jagar för att kunna ta över den.

Sibir är ett av lagen som har släppt in flest mål i serien och trots sin tabellposition så har man gjort fler mål än vissa lag som befinner sig på övre halvan av tabellen. Yugra är kända för att "spela under", med ett starkt försvar och bra målvaktsspel. Lagen har mötts 3 gånger och Yugra har vunnit samtliga där 2 av 3 matcher har gått över 4.5 linan.

Sibir spelar nog hellre 4-4 inför hemmapubliken än 0-0 och linan 4.5 måste jag bara testa.

2012-02-19 11:00KHLSibir Novosibirsk vs HC Yugra ÖVER Ö 4.5 FT 0.91 1.770

Marreee 2012-02-19 04:08

Novara har inte vunnit på hemmaplan sen 26 november och det var lagets senaste 3 poängare innan skrällen skedde förra omgången på Giuseppe Meazza då man slog Inter med 1-0. Novara är faktiskt inte det formsvagaste laget på de 6 senaste matcherna, utan det är faktiskt Inter.

Atalanta är 2-1-3 på de 6 senaste där man vann senast mot Genoa med 1-0. På bortaplan är man ett mellanlag med facit 3-4-4.

Atalantas trupp:

Bellini
Bonaventura
Brighi
Carrozza
Cazzola
Cigarini
Consigli
Denis
Ferreira Pinto
Ferri
Frezzolini
Lucchini
Marilungo
Minotti
Moralez
Peluso
Polito
Raimondi
Schelotto
Stendardo
Tiribocchi

Frälser Atalantas skyttekung Denis tro?

2012-02-19 15:00Serie ANovara vs Atalanta DnB FT 2.8 2.000

frages 2012-02-19 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 170575)
Amur började säsongen väldigt bra och överpresterade en aning. Nu har laget rasat i tabellen och befinner sig på en 12:e plats i den totala serien. Amur lever offensivt väldigt mycket på sin första femma där Vrana, Petruzalek, Tarasov befinner sig i spetsen. De två först nämnda befinner sig även högt upp i den totala poängligan.

Amur har efter 5 raka förluster tagit 2 raka vinster, där man senast manglade sönder Yugra. Annars är formen ingen vidare och med facit i hand är man egentligen inte så mycket bättre än något annat lag på hemmaplan.

Magnitogorsk är ett känt topplag och befinner sig säsong efter säsong bland de bästa lagen. På de 4 senaste säsongerna har man imponerande 3 finaler och en semifinalplats. Dock är det inte lika smickrande med enbart förluster i dessa finaler.
Magnitogorsk har ett bra lag med ett par storstjärnor och ett gäng kollektiv. Man har tillgång till två riktigt bra målvakter vid namn Ahonen och Gelashvilli.

Magnitogorsk är ett av ligans formstarkaste lag med 4-2 på de 6 senaste och man är ett mittenlag borta mässigt. Magnitogorsk kommer från en snöplig förlust mot Novokuznetsk där man enligt statistiken var det förande laget.

Historiskt så har Magnitogorsk en knapp fördel med 14-1 i inbördes möten ;)

2012-02-19 07:00KHLAmur Khabarovsk vs Metallurg Magnitogorsk DnB FT 3.38 1.833

Slappnade dom av för mycket, vad hände?
4-0 i arslet :(

Wirre 2012-02-19 17:41

Häftig match mellan Minsk och Tractor, synd att minsk inte orkade med ett fjärde mål också. Då hade matchen varit fulländad för mig. Bra rekat! :cheers:

Marreee 2012-02-19 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 170718)
Slappnade dom av för mycket, vad hände?
4-0 i arslet :(

Såg tyvärr inte matchen pga att jag låg och sov. Men 4-0 är inte godkänt och enligt vad jag har läst så var man det sämre laget så dålig rek, inget annat kan jag skylla på :)

Marreee 2012-02-22 03:48

Helt okej utbud imorgon men ändå känns inget riktigt vasst. De flesta serier som är igång är uppe på B4/B5 spel och passar därför på att öppna upp lite nya B1 och B2 spel imorgon.

:cheers:

Marreee 2012-02-22 19:32

Ferrer to win ATP - Buenos Aires @ 2,40 - Pinnacle

Ferrer är helt klart den bästa spelaren i hela startfältet och en av de absolut bästa spelarna på gruset på hela touren. Har en relativt enkel väg till finalen där han antingen/troligtvis kommer möta Nalbandian/Simon/Berlocq/Monaco i semifinalen och det är spelare som Ferrer ska vinna emot. I en eventuell final kommer Ferrer möta Wawrinka/Hanescu/Nishikori/Verdasco/Andreev/Delbonis/Almagro.

En del av spelarna har spelat mycket nu på slutet och förmodligen borde kroppen börja känna av det.

2,40 känns som ett mycket trevligt odds i och med förutsättningarna.

Edit: Paire utslagen

ungthjerta 2012-02-22 22:54

Tack for hjärtattacken. (Atlant Moskva vs Amur Khabarovsk ÖVER 4.5). Har slagit 1000 kroner på den och fick 5:e målet med 28 sekunder kvar i den 3:e perioden. Förresten, har du märkt att Pinny och 5dimes (och ingen annan som jag kunde hitta) har bytt favoriten från 1,92 - 2,04 till 2,06 - 1,87 precis innan matchen (och kortarde odds på Khabarovsk, också unik till Pinnacle)? Jag trodde det var lite konstigt, dvs, sena stora pengar från Ryssland och fixad match.

Marreee 2012-02-23 06:18

Citat:

Ursprungligen postat av ungthjerta (Inlägg 171829)
Tack for hjärtattacken. (Atlant Moskva vs Amur Khabarovsk ÖVER 4.5). Har slagit 1000 kroner på den och fick 5:e målet med 28 sekunder kvar i den 3:e perioden. Förresten, har du märkt att Pinny och 5dimes (och ingen annan som jag kunde hitta) har bytt favoriten från 1,92 - 2,04 till 2,06 - 1,87 precis innan matchen (och kortarde odds på Khabarovsk, också unik till Pinnacle)? Jag trodde det var lite konstigt, dvs, sena stora pengar från Ryssland och fixad match.

Det märkte jag inte av då jag var upptagen under matchen. Låter väldigt märkligt åtminstone och ja, Ryssland är väl inte känd som det renaste landet.

Tänk som maffian, spela som maffian så vinner du! ;)

Lidde 2012-02-23 11:39

Du som är mer av fotbolls killen av oss Marre.;)

Man Utd -1.5 @ 2.20 är väll riktigt bra? Ajax har ju en sviktande defensiv och United på hemmaplan med Rooney och tacon på topp borde väll kunna trycka in 3-4 mål?

Marreee 2012-02-23 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Lidde (Inlägg 171926)
Du som är mer av fotbolls killen av oss Marre.;)

Man Utd -1.5 @ 2.20 är väll riktigt bra? Ajax har ju en sviktande defensiv och United på hemmaplan med Rooney och tacon på topp borde väll kunna trycka in 3-4 mål?

Brukar som vanligt försöka skippa -1.5 på united och lirar då hellre +1.5 pga vissa omständigheter ;)

Men Ajax hade ett par fina chanser senast och beror ju på vad SAF matchplan ser ut. Även att de redan har 2-0 i bagaget och de inte behöver gå fram är en annan faktor som spelar in, men sen att Ajax måste gå framåt för att kunna vända gör ju inte saken bättre om det är ett bra eller dåligt spel. Men United SKA ju bara vara bättre än Ajax och på hemmaplan är man svårslagna...

Lidde 2012-02-23 21:31

Jag känner mig ganska säker på Olivetti +4.5, Fish är ingen bra returnerare och Olivetti's servar är så sjuka..

Marreee 2012-02-24 11:09

Vilket bottennapp det blev igår....

Håller på att flytta och har inget internet idag och eventuellt imorgon. Få se om det kommer in något spel i alla fall.

Marreee 2012-02-24 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lidde (Inlägg 172169)
Jag känner mig ganska säker på Olivetti +4.5, Fish är ingen bra returnerare och Olivetti's servar är så sjuka..

Bra spelat av dig!

Kändes som ett 50/50 spel, och högg en -3.5 på Bwin till samma odds som många andra bolag hade till -4.5. Men det sket sig ändå så....

Lidde 2012-02-24 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 172260)
Bra spelat av dig!

Kändes som ett 50/50 spel, och högg en -3.5 på Bwin till samma odds som många andra bolag hade till -4.5. Men det sket sig ändå så....

Olivetti är riktigt underskattad, han kommer klättra om han orkar spela bra tennis mer än ett set. Han hade dock tur igår att Fish inte var bra och det tackar jag såklart för men jag hade gärna kunnat ta en 4-6,4-6 förlust så båda hade fått in sina spel..:sad:

Del Potro -3.5 idag @ 2.00 är riktigt bra enligt mig! Gasq har ju varit allt annat än bra och Delpan imponerade stort i andra set igår och tror han vill göra processen kort idag.:yes:

Lidde 2012-02-24 13:47

Över 22 i Olivetti v Llodra är riktigt bra. Två servekanoner som knappast breakar varandra då bådas returer inte håller klass.. Kan sluta med tre tiebreaks i denna matchen!

Marreee 2012-02-24 20:56

Har skapat en Twitter då det kan vara lättare att följa mina spel om det är ett spel som ligger nära spelstopp eller möjligtvis ett livetips. Fyll gärna på listan med er Twitter så alla kan ta del av goda tips och tankar!

Twitter (Helst ni som twittrar om sport och spel)

BetMarreee

befriamig 2012-02-24 23:34

Min twitter är @befriamig

Lägger främst ut NHL-spel runt deadline, eller läggdags beroende på hur jag jobbar dagen efter.

thesaints 2012-02-25 00:24

Min twitter är @vengans för de som tycker det kan vara intressant.

Marreee 2012-02-25 00:56

Twitter:

BetMarreee
Befriamig
vengans
AndreasB1897

Fyll på här...

AndreasB1897 2012-02-25 01:00

Twitter: @AndreasB1897
Skriver om allt möjligt, passar även på att hata så mycket jag kan.

Marreee 2012-03-02 15:18

Långtidsspel - KHL

Har varit inne på det här spelet väldigt länge under säsongen men har inte lagt det förens nu. SKA St. Petersburgs lag är nästan för bra för europeisk hockey om man kollar till truppen. Truppen har stjärnor på varenda position och man har egentligen nästan 4 femmor som kan leverera. Man är väldigt starka på hemmaplan och lagets akilleshäl under säsongen har varit försvaret. Fixar man till försvaret är det inget lag som kommer kunna stoppa de.

De lag som kan utmana håller till på andra sidan av slutspelsträdet, det vill säga östra sidan och det är lag SKA inte kan möta förens en eventuell final.

Redan direkt kommer antingen mästarna Salavat Ulaev eller Ak Bars Kazan åka ur. Omsk, Tractor, Magnitogorsk är andra lag som befinner sig på östra sidan som kommer få vika sig på vägen till finalen. Dessa 5 lag är det bara ett lag som kan gå vinnande ur striden och det är väldigt svårt att förutse.

SKA har ganska gynnsam resa på väg till finalen om man jämför med lagen i den östra serien. Dynamo och Torpedo får ses som de största utmanarna och man ska inte förlora 4 matcher mot någon av dessa två lag.

Ska även tillägga att man även har hemmaplans fördel mot alla lag förutom Tractor.

2012-04-02 16:00KHLSKA St. Petersburg vs Övriga Lag 1 FT 3.75 3.000

Marreee 2012-03-12 11:50

S6, B5 borttagen på begäran.

"Vi har nu cancellerat din kupong enligt din önskan.
Ha en trevlig vecka och lycka till med ditt spelande!

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor."

henke111 2012-03-12 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 176518)
S6, B5 borttagen på begäran.

"Vi har nu cancellerat din kupong enligt din önskan.
Ha en trevlig vecka och lycka till med ditt spelande!

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor."

Varför tog du bort den ? Tsonga vann ju ? :p

Marreee 2012-03-12 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 176525)
Varför tog du bort den ? Tsonga vann ju ? :p

Jag hade lagt spelet på Betsson där de har regeln "one set". Efter 4-1 i första set avbröt Llodra och är inte villig att ha en så stor risk till ett pissigtodds som 1.35 :)

henke111 2012-03-12 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 176562)
Jag hade lagt spelet på Betsson där de har regeln "one set". Efter 4-1 i första set avbröt Llodra och är inte villig att ha en så stor risk till ett pissigtodds som 1.35 :)

Suger ju :) Tur man själv la de på Bwin :smoke:

Soap 2012-03-13 13:58

När jag lite stressat ryggade Safarova igår så låg Betsafe högst på 1.80. Går in på kontot idag och tycker att saldot inte stämmer. Kollar historiken och ser att de rättat som push för att Schiavone gav upp inför andra... Att man inte lärt sig tennisreglerna hos olika bookies än :idiot: Hur som tack för alla fina spel, 2-6 går ju lysande för din del!

Marreee 2012-03-13 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 176727)
När jag lite stressat ryggade Safarova igår så låg Betsafe högst på 1.80. Går in på kontot idag och tycker att saldot inte stämmer. Kollar historiken och ser att de rättat som push för att Schiavone gav upp inför andra... Att man inte lärt sig tennisreglerna hos olika bookies än :idiot: Hur som tack för alla fina spel, 2-6 går ju lysande för din del!

:hattenav:

Dock är det ingen dum idé att spela på bolag som voidar om någon bryter, och främst nu då det härjar magsjuka i hela turneringen. Otroligt många som fått slänga in handduken.

Men visst, man blir riktigt less när man väl ha lagt spelet på fel bolag.

henke111 2012-04-03 17:52

Vart har du tagit vägen Marreee ?

Overplayer 2012-05-21 10:53

Vart är du? Har du varit på underspelen för mycket :cry:

Marreee 2012-05-21 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av Overplayer (Inlägg 186521)
Vart är du? Har du varit på underspelen för mycket :cry:

Jag är kvar. Har bara haft väldigt dåligt med tid att skriva här och då jag inte har haft tid och skriva ner några rader om spelet så har jag helt enkelt skitit i att posta här :)

Men jag lever!

Overplayer 2012-05-21 13:24

Gott mos :D

Soap 2012-05-26 21:32

Inte varje dag man ser en 14ling på detta forum :) Har du övergett 2-6 helt och hållet? Nya sheetet ser lika fint ut som dina övriga.

Marreee 2012-05-27 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 187289)
Inte varje dag man ser en 14ling på detta forum :) Har du övergett 2-6 helt och hållet? Nya sheetet ser lika fint ut som dina övriga.

Valde att mjukstarta lite i Franska och drog iväg med en väldigt stor favorit 14-ling. Inte direkt varje dag man skickar iväg en sån kupong!
Annars Ö3.5 Set i Mahut - Roddick som jag även såg någon annan här på forumet att lagt fram. Kan inte se någon av dessa herrar vinna i 3 raka.

Ja, tur det! :)

Edit: Ja, jag har lagt ner det nu åtminstone tills hösten.

Marreee 2012-05-28 07:00

2012-05-28 15:30French OpenMilos Raonic (-2.5 Set) vs Ruben Ramirez-Hildago (+2.5 Set) 1 FT 3 1.750

Raonic är ett nummer för stort och bör fixa 3-0 relativt enkelt.

2012-05-28 17:00French OpenGilles Simon vs Ryan Harrison +8 FT 3 1.813

Simon i toppform och en Harrison som haft lite problem på gruset. Men funkar serven ska amerikanen kunna hålla jämna siffror och inte omöjligt att han kan knipa set.

2012-05-28 15:00French OpenRadek Stepanek vs David Goffin ÖVER Ö 3.5 Set FT 3 1.720

Stepanek med usel form mot inte allt för vasst motstånd. Möter nu en ung hungrig belgare som är på uppgång och här tror jag på åtminstone 4 set.

2012-05-28 13:30French OpenMichael Llodra vs Guillermo Garcia Lopez ÖVER Ö 3.5 Set FT 4 1.530

Jämnare match än vad pre-oddsen säger på matcherna. Llodra lär höja sig än mer nu på hemmaplan och GGL är bra och bekant med underlaget. Kan bli en lång match och har svårt att se någon av dessa herrar knipa det i 3 raka.

2012-05-28 12:00French OpenSantiago Giraldo vs Alejandro Falla ÖVER Ö 36.5 FT 3 1.806

Två bra grusspelare som bör kunna fixa ett gäng games här. Falla 2-0 i H2H och även här kan det bli en lång match.

Overplayer 2012-05-28 09:32

Över är bra :D

Själv kör jag överspelen i Falla (Ö 37.5)och Llodra (Ö 38) matcherna samt rak seger för Kukushkin