![]() |
Ja Vita Hästen är ett av Sveriges bästa Div. 1-lag. KRIF är ännu en nykomling som har tagit sig vidare till Allettan. Hemmalaget har värvat in William Wallen från Almtuna och Stefan Söder från Djurgården som var utlånad till Västerås ett tag. Dessa två värvningar får ses som två bra värvningar!
Vita Hästen krossade allt som heter motstånd i E:serien och kommer ta sig vidare från Allettan Södra ganska enkelt. Nej, Vita Hästen är för bra för KRIF.
|
Hej. Ville bara tacka för Vita Hästen samt Hudiksvall som jag ryggade. Tack för kaffet!
/dingding |
Stort tack för alla spel!
|
Benesova hade stundtals lekstuga igår mot Stosur, där 6:e rankade australienskan var helt chanslös i andra set. Benesova innehaver hårda grundslag och igår spelade hon stabilt och det såg ut som hon trivdes.
Benesova har slagit ut Safarova (25) och Stosur (6). Kim Clijsters är inte direkt dålig om man säger så. Hon avslutade förra säsongen dåligt och nu har hon slagit ut Halep (47) och senast Ivanovic (22). +6 känns lite för högt för att inte testas då Benesova såg riktigt vass ut och här tror jag Clijsters vinner med 4-6 games. Det är WTA och jag rekommenderar inga stora slantar då Benesova lika gärna kan vinna som att förlora med 6-0, 6-0.
|
Citat:
Citat:
|
Åtta vinster, en push och en förlust idag :hattenav: Jag känner att situationen kräver ett... FUCK YEAH!!
När till och med Wagner (trodde jag såg i syne) ger Sharps till dig så vet du att du är på rätt spår. |
Riktigt imponerande Marreee !!:thumbup: :moneybag:
|
|
Stämmer väl in i hyllningskören!! xD fantastiskt bra!
|
Tackar,tackar! Nu ska vi inte dra för höga växlar här, men tycker vi kör en likadan dag imorgon också! ;)
Det blev en riktigt bra dag med lite stolpe in! :cheers: |
Riga saknar några spelare där Sprukts är det största avbräcket. Dock har man värvat en av Spartaks bästa spelare Marcel Hossa. Dock oklart om han finns med i laget imorgon.
Riga är 2-3 på de 5 senaste matcherna och 5-5 på de 10 senaste. Riga är inget vidare hemmalag där man enbart är 8-10 i år. Motståndarna Spartak har en lång väg om man ska ta sig till slutspel och chanserna lär inte öka nu då man har släppt sin bästa spelare. Man är 2-3 på de 5 senaste och 3-7 på de 10 senaste. Bortafacit lyder 7-10. Riga är 3-2 på de 5 senaste lagen emellan och 8-4 totalt. Spartak har enbart tagit poäng i 1 match på 6 försök borta mot Riga.
|
Kan tipsa om att Benesova +6,5 finns till 2 i odds på Centrebet och Riga finns till 1.80 på Sportingbet :)
|
Citat:
|
Sikken jäkla start. Benesova är där men ändå inte och wops var det 5-0 Clijsters. Missar 7-8 breakchanser men klarar ändå komma undan med 6-3 så spelet lever, hade även bud på break till 4-5 men Clijsters tar fram servern som inte varit prickfri idag.
Få se om hon kan fortsätta stå upp för Clijster är så tung i slagen... |
Frankrike ställer upp med ett riktigt bra lag i dagens staffet. Bröderna Fourcade, Jay och Boeuff.
Frankrike har bäst lag ikväll och närmast är det Tyskland, Ryssland och Österrike som får ses som utmanare. De sist nämnda sitter inte med några givna stjärnor och känns som någon av de 4 kan göra bort sig. Frankrike har riktigt bra åkteknik och skjuter oftast väldigt säkert på vallen. Martin Fourcade är alltid bra och slåss om segern i varenda tävling, brorsan Simon har haft riktigt bra form på slutet och Jay och Boeuff är inte hellre några dåliga skidskyttar! 3,60 är det bra värde i.
|
Riktig hemsk dag blev det här, usch! Skrällar ta me tusan överallt. Att Italien skulle ta hem skidskyttet måste gett hur mycket som helst. Hoppas man kommer igen redan imorgon.
|
Citat:
|
Citat:
Men först blir det att titta JVM :popcorn: |
Tja du vad anser du om finalen mellan Monfils och tsonga? :)
|
Vad hände med formen? Kommer hålla mig lite passiv nu tills jag känner att jag är tillbaka i rätt slag. Vill inte drabba er nu när man tydligen har hamnat i en svacka.
Spelar lite utanför, men har ni frågor om något så är det bara att hojta till. Försöker lägga ut lite spel här ändå som känns bra. Idag Falu mot Hudiksvall. Två lag som kommer hamna i varsin ände av tabellen. Hudik har två raka vinster och Falu har skrapat ihop 1 pinne så här långt. Falu har 2-1 i inbördes möte mot Hudik i år, men här tror jag Hudik kommer utjämna till 2-2 i matcher för det här är en match man ska vinna om man ska hålla sig i toppen av AllEttan Mellan.
|
Citat:
|
Citat:
|
Haha sjukt Falu IF har 2-0 efter 53 sekunder! Aja Hudik har god tid på sig att vända =)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Dåligt med tid den här veckan till att läsa på så pass mycket för att lägga ut spel här. Spelar lite för mig själv den här veckan och har ni frågor om något är det bara att posta här i dagboken eller skicka ett PM. Svarar så gott jag kan :)
I will be back! |
Citat:
|
Citat:
|
Önskemål att jag ska lägga upp lite spel från dagens KHL så skriver lite snabbt vad jag tror om matcherna och försöker ranka de.
Salavat Ulaev UFA - Avangard Omsk Salavat innehaver KHL bästa spelare Radulov, en spelare som kan vinna matchen på egen hand. Man har 4 raka inför mötet och möter ett Omsk som tappat poäng mot motstånd där det ska vara full pott. Man har även ett litet övertag inbördes möten Spel: Salavat -0.5 Neftehimik Niznekamsk - Ak Bars Kazan Niznekamsk är en klurigt gäng med Ak Bars är ett bättre lag. Ak Bars vann mot Niznekamsk för 4 dagar sen med 4-1 och i slutet av december vann Niznekamsk med 4-3. Det är 2 lag som har lite blandade resultat på slutet. Klar övertag inbördes för Ak Bars som vunnit de 4 av de 5 senaste. Spel: Ak Bars Kazan +0 Atlant Mytishi - Torpedo Novgorod Torpedo har bra form och har krossat 2 av de 3 senaste matcherna. Atlant låg risigt till senaste mot Spartak men tog igen och vann tillslut på straffar. Atlant något bättre lag, men Torpedo är en lagmaskin som ofta brukar kunna hålla de jämnt på bortaplan. Atlant har rätt stor fördel inbördes. Underspel känns bra, men oddset är inget vidare så säger pass på det. Istället får Torpedo förtroendet och känns som omgångens "största" skräll. Spel: Torpedo +0.5 Dynamo Moskva - Lev Propad 4 raka torsk för Propad som har rensat ut lite ur truppen. Dynamo är klart ett mycket bättre lag men har inte sett allt för bra ut nu på slutet. Frågan är om de verkligen klarar linan. Ö/U spelet kan gå hur som helst beroende på Dynamo. Tror Lev inte gör mer än 1-2 mål. Spel: Dynamo -1.5 Dinamo Minsk - Metallurg Magnitogorsk Metallurg har en jäkla form. Bara 1 torsk på de 12 senaste matcherna. Minsk har lite svajande form. Metallurg har klar fördel inbördes och här känns det som det kan bli målsnålt. Spel: Metallurg +0 Ranking: Ak Bars Kazan +0 Metallurg +0 Salavat -0.5 Torpedo +0.5 Dynamo -1.5 :cheers: |
ja du..
tror du gick 4-1 då :D khl är du ju KUNG på!!! |
Ryggade Dynamo Moskva - Lev Propad på liven skulle dock ha väntat för 1 minut senare gjorde Propad mål. Hehe men spelet går in och jag är nöjd! Tack så mycket! :cheers:
:hattenav: |
Blev rätt bra det här ändå. Tråkigt att det är just Ak Bars som sviker då man rankar det som högst. Hoppas många hängde på de 4 nedre åtminstone :cheers:
|
Traktor är egentligen inget lag som brukar krossa sitt motstånd. Man har haft förvånansvärt svårt mot jumbon Avtomobilist där man har 3 raka 2-1 vinster. Avtomobilist spel hemma och borta är som natt och dag. Hemma kan man störa ibland emot de bättre lagen, men borta är man totalt sämst med facit 3-16.
Avtomobilist senaste bortamatcher (LAG - Avto): Yugra 6-1 Magnitogorsk 4-0 Omsk 1-3 Magnitogorsk 6-3 Traktor 1-1 Barys 8-1 Gör bara Traktor jobbet så ska man vinna med ett par puckar och då Traktor inte har superform så kan den här matchen vara en bra start mot högre mål. Spel: Traktor -2 |
Jag tycker ändå att det är lite oroväckande när man kollar på deras senaste inbördes möten, där det har blivit jämna siffror även när Traktor har spelat hemma. 4 av de 5 senaste mötena har gått till OT. Det verkar ju onekligen som att Traktor har svårt för Avtomobilist.
|
Citat:
|
Då var man tillbaka igen efter en vecka där man ständigt har varit upptagen. Har under veckan funderat och valt att lämna flatbettandet och tänkt övergå till 2-6 systemet. Inte för att flatbettandet går dåligt, utan mest för att försäkra sig lite extra vid eventuella dippar och främst minska förlusterna. Även genom 2-6 får ni en klarare bild hur jag rankar spelen.
Förhoppningsvis ska kurvan fortsätta åt rätt håll och genom det här lite mer "roliga" systemet ska skärpan alltid försöka vara på topp. Hoppas jag har hjälpt många med att bygga upp rullen än mer och härmed stänger jag mitt spread och öppnar det nya "Marreee Spelar 2-6" Antal spel: 143 Vinster: 87 Förluster: 49 Push: 7 Vinstprocent: 63.97% Netto: +29.79 ROI: 118.65% Nästan +30 insatser får ses som en bra start! :cheers: |
Ska bli intressant se vilka skillnader det kan bli på 2-6 kontra flat, det har ju onekligen gått bra hittills.
|
Dag 2 i Australian Open
Michael Llodra möter 73:e rankade Ernests Gulbis. Två spelare som börjat året lite svajigt. Båda spelarna besitter bra servar och Llodra är en riktigt skicklig spelare som är väldigt stark vid nätet. Gulbis spelar en aggressiv baslinjespel där det oftast kan leda till många unforced errors. En jämn match att vänta och att någon av spelarna ska ta det här i 3 raka set känns långsökt. Spelar Ö3.5 set där oddset är lite väl lågt för att jag ska singla den. Lägger till Janko Tipsarevic som en oddshöjare. Att Tipsa ska förlora den matchen finns inte på kartan.
|