Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

RobinD 2010-08-25 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 58289)
Ok, postar nytt inlägg för att bumpa för dem som följer tråden:
Nu går det att voida spel så att dem inte ingår i någon sorts statistik, dvs användbart om en match blivit inställd osv. För att voida ett spel, klicka på spelet för att få fram verktygsmenyn (samma ställe som halvpush) och välj Void så kommer spelet att markeras som voidat.

Muy bien!

JSQ 2010-08-25 16:12

Citat:

Ok, postar nytt inlägg för att bumpa för dem som följer tråden:
Nu går det att voida spel så att dem inte ingår i någon sorts statistik, dvs användbart om en match blivit inställd osv. För att voida ett spel, klicka på spelet för att få fram verktygsmenyn (samma ställe som halvpush) och välj Void så kommer spelet att markeras som voidat.

Nice, detta + det två tidigare fixarna idag mucho bra :)

Noterade dock en liten sak när man voidar spel. Om man voidar spel som är på en annan sida än den första av sitt spreadsheet så skickas man tillbaka till första sidan. Inget speciellt jobbigt med var bara något jag notera :p

RobinD 2010-08-25 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jitte (Inlägg 58299)
Nice, detta + det två tidigare fixarna idag mucho bra :)

Noterade dock en liten sak när man voidar spel. Om man voidar spel som är på en annan sida än den första av sitt spreadsheet så skickas man tillbaka till första sidan. Inget speciellt jobbigt med var bara något jag notera :p

Så blir det om man rättar spel i alla tecken.

JSQ 2010-08-25 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 58305)
Så blir det om man rättar spel i alla tecken.

Ah okey, bara jag som inte tänkt på det tidigare då :)

comprende 2010-09-02 19:26

fundrar på grafen man har till sheetet. hur avgjörs det om det vissas veckovis eller dagsvis.
kommer det att finnas nån möjlighet att framöver välja själv vad man vill den ska visa som standard utan att filtrera?

mars 2010-09-04 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 59933)
fundrar på grafen man har till sheetet. hur avgjörs det om det vissas veckovis eller dagsvis.
kommer det att finnas nån möjlighet att framöver välja själv vad man vill den ska visa som standard utan att filtrera?

Gränsen går vid 50 dagar / 50 veckor, kanske kommer sådana funktioner som du efterfrågar i framtiden men det ligger långt ner på todo just nu. Har du några synpunkter på lämpligare intervall annars så är du välkommen att framföra det :)

comprende 2010-09-04 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 60248)
Gränsen går vid 50 dagar / 50 veckor, kanske kommer sådana funktioner som du efterfrågar i framtiden men det ligger långt ner på todo just nu. Har du några synpunkter på lämpligare intervall annars så är du välkommen att framföra det :)

nejdå, har inga synpunkter på intervallerna alls, bara att man själv kan välja hur den ska visa. då behövs inga intervall alls för man bestämmer själv hur den ska se ut.

sheetet är för övrigt grymt bra, märks väl när man börjar fårga om sådana här saker att det väsentliga är på plats.

mars 2010-09-04 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 60256)
nejdå, har inga synpunkter på intervallerna alls, bara att man själv kan välja hur den ska visa. då behövs inga intervall alls för man bestämmer själv hur den ska se ut.

sheetet är för övrigt grymt bra, märks väl när man börjar fårga om sådana här saker att det väsentliga är på plats.

:)

Ny funktion:
Det har nu tillkommit en ny sak som är ett mellanting till att låsa sina spel. Nu visas ett grönt streck för alla spel som inte ändrats efter matchstart. Notera att man för att behålla sitt gröna streck endast kan rätta med hjälp av win/loss/push knapparna samt rullgardinen med halvpush.

Värt att notera:
Dessa spel går fortfarande att tas bort till skillnad mot låsta spel samt att det är ju användaren själv som skriver i datum och tid för matchen så det går fortfarande att "fuska" på det sättet.

Blixth1958 2010-09-04 19:38

Finns det verkligen folk som sitter och ändrar sina spel,så att det blir grönt istället för rött??? Vad fan vinner man på det.

Erik123 2010-09-04 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 60320)
Finns det verkligen folk som sitter och ändrar sina spel,så att det blir grönt istället för rött??? Vad fan vinner man på det.

Fråga JvK ;)

http://acsbore.files.wordpress.com/2...sis_wanker.jpg

fiorentina 2010-09-06 11:10

Hur tar jag bort spel i mitt spreadsheet? Ta bort knappen har ersatts av BBk-kod så vet inte hur jag ska göra nu.

mars 2010-09-06 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 60584)
Hur tar jag bort spel i mitt spreadsheet? Ta bort knappen har ersatts av BBk-kod så vet inte hur jag ska göra nu.

Du ska ha både och.. såvida inte spelet är låst, då går det inte att ta bort.

fiorentina 2010-09-06 18:19

Ajdå måste ha låst av misstag, jaja får göra om. Är omöjligt att ta bort va?

mars 2010-09-06 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 60651)
Ajdå måste ha låst av misstag, jaja får göra om. Är omöjligt att ta bort va?

Du kan alltid voida det.

Citat:

... För att voida ett spel, klicka på spelet för att få fram verktygsmenyn (samma ställe som halvpush) och välj Void så kommer spelet att markeras som voidat.

fiorentina 2010-09-06 20:58

Sant tackar, smidigast att voida.