![]() |
Det här sista UME du lagt in; har du börjat lägga in dom som stående rader nu?
Är det nåt nytt program som hanterar raderna på ytterligare nåt krångligt sätt :D 9-0 -541 systemet gjorde jag själv, ja, stämmer bra. :) Funderar även på nåt med 10 matcher, men radantalet sticker lätt iväg där. Här finns ju systemet UE10-0-1480 som jag tycker är kanske det bästa för 10 matcher. För dom pengarna. Ska det bli billigare än så måste man sätta krav på ytterligare nåt rätt på U-raden för 13-chans vid 1 E rätt. Vill inte låta snålheten bedra visheten. Kan även tänka mig nån typ av blocksystemsvariant när det ändå handlar om 10 matcher. |
Citat:
För att göra raderna stående är det WinGar som gäller och inget krångligt sätt alls :) När du är klar med systemet så klickar du Visa systeminformation -> Information och då kommer allt upp i 12 delsystem / enkelrader som du såg mig göra. Man kan välja om man vill ha mer eller mindre men 12 är standard. Till höger så ser man teckenfördelningen. Ska man ha raderna stående så rekommenderar jag CODE funktionen så att det blir rakt och snyggt Lycka till med 10 helgarderade systemet. För mig så är det ok upp till runt 2000 kr som ett system får kosta. Du kanske kan jobba vidare med 9-0 541 kr systemet för att få upp det till 10-0 system? |
Varför kör du inte med UE 10-0-1480 ? Väldigt bra konstruktion. Blir ju mindre än 541 * 3
|
Citat:
System 1 är mitt UME 7-3 2034 kr med högre 13 chanser vid 3 och 4 U Alternativ är ditt 9-0 men med extra halv M gardering 1082 kr fler garderingar men lite sämre 13 chanser. Har gjort en omröstning vilket medlemmarna vill använda |
Såg att jag hade ett Seppo-system från den fina årgången 1977 :D
UM 7-3-768, orkar inte ta bort de matematiska...:KO: Spoiler:
Spoiler:
|
UM 317
Det är ju nu man önskar att någon kunde lägga upp UM 776( UM 317) från den gula boken som jag tycker är betydligt starkare än Seppos system. Krångligare utskrift dock...
|
Citat:
Stående rader. Hoppas att det är ok? Du kan ju lägga in raderna i Excel om du vill även om det tar flera rader för att få med allt Spoiler:
Garantitabell: Spoiler:
|
Tack för det!
En av favoriterna som vi körde hårt med på den gamla goda tiden med tipsdatorer i butik! |
Citat:
Utan hans hjälp så jag inte fått tag i systemen i den gula boken. Har inte precis alla systemen. Det var ett SE system som han inte hittade, men det var inget märkvärdigt system heller |
Om man har ett system med 2 helg. effektmatcher hur är då bäst att fördela vinstprocenten mellan 2 E-rätt och 1 E-rätt?
Alternativ 1 är att ha 60% 13-chans vid 2 E-rätt resp. 20% chans vid 1 E-rätt. Alternativ 2 är att bara ha 20% 13-chans vid 2 E-rätt resp. 40% chans vid 1 E-rätt. Man har ju 1 E-rätt mycket oftare än båda E-tipsen rätt. Borde vara bättre bättre fokusera på det då. Alt 1 känns å andra sidan roligare. Alt 1 skulle kosta ca 1600 och Alt 2 ca 2000 kr. |
Citat:
Här är E tecknen på tre garantitabeller trots att det är 2 hela E tecken https://www.sharps.se/forums/557474-post13.html |
Citat:
Så här tänker jag: chansen att sätta 2/2 E-tips är 1/9 medans chansen att sätta 1 är 1/4, dvs än dubbelt så stor chans. Lägg raderna vid 1 E-tips! |
UME 7-3 720 kr
Testade lite genom att sno E tecken tekniken från UE6 som finns på sidan 1 och lade på E tecknen på mitt UM 5-4 480 kr på sidan 15 Blev ett billigt UME 7-3 720 kr. 12 rättsgarantin blev lite sämre än innan men till ett bra pris Om minst ett E tecken sitter så blir det 60% chans till 13 rätt vid 4 U tecken och 30% chans till 13 rätt vid 3 U tecken 12 rätts garantin är 70% vid 2 U tecken och minst 12 rätt från 3 - 5 U tecken Spoiler:
|
Här är en variant på ovanstående (UME 7-3). Vill inte påstå att det är bättre men iallafall annorlunda.
UME 7-3-704: Spoiler:
Garanti: Spoiler:
Tänker man till borde det gå att täcka luckan vid 1E-tips/3U-tips. |
Citat:
|
Citat:
UME 7-3-456: (varning 216 rader) Spoiler:
Hmm borde man lägga till de fyra raderna vil 1E/5U? |
Citat:
Frågan är bara ska man lägga den på 1 eller X2? Risken är att det kan bli 2st 13 rättare |
Citat:
Kod:
|
Citat:
|
Satte ihop UE 7-0-80
Lägg till 3 halva för 7-3-640 rader. Enkel utskrift denna. :) Bara 17 rader. Tror det var nåt sånt ni var ute efter. Spoiler:
|
[QUOTE=powerplay;613607]Satte ihop UE 7-0-80
Lägg till 3 halva för 7-3-640 rader. Enkel utskrift denna. :) Bara 17 rader. Tror det var nåt sånt ni var ute efter. Nja i det här fallet var jag nog inte ute efter något särskilt vet egentligen inte varför jag gjorde systemet, eller som jag skrev i post #1016 "Ingen aning men å andra sidan tänkte jag inte när jag gjorde det heller... Här kommer en snålvariant på samma tema där man belönas om man sätter E-tipsen. UME 7-3-280: Spoiler:
Återigen har jag använt wingarfunktionen utan att tänka, bara slagit ihop enkelrader till matematiska system. Det bör mao gå att förbättra. Garantitabell: Spoiler:
|
Vad är vitsen med E-tipsen
Det är 40% chans till full pott vid 1 och 2 E-rätt vid 3 U-rätt Sen är procentchansen lika vid dom andra vinstgrupperna |
Citat:
Om det är systemet ovanför (ume 7-3-280) får jag väl svara... Vad är vitsen med en garantitabell om man bara ser till "allarättschansen"? |
Citat:
1. Man får ner priset jämfört med UM system 2. Man får en extra gardering då E tecknen jobbar i par (finns dock med tre E tecken, men det är sämre än två) 3. Man får en extra chans att sätta U(E) tecknet om man missar ena. Påminner mig om ABC system där man har 3 chanser att sätta spiken i ABC system 4. Nackdelen är att minst ena måste sitta för chansen till 13 rätt Det är mitt svar |
Citat:
det är därför som jag undrar varför??? |
Citat:
|
Citat:
är identiska. Som UE 7-0-80. Det handlar då bara om att spara rader + att det är enklare att sätta ihop sådana. Då föredrar jag denna bättre UE 7-0-96:yes: Spoiler:
|
Citat:
eller 2304 kr för ett 8-3 system |
U 5-0 52 kr
Lite förbättrad version av U 5-0 48 kr på https://www.sharps.se/forums/608984-post924.html Nu är det 12 rättsgaranti vid 5 U tecken och 40% chans till 13 rätt vid 2, 3 och 4 U tecken istället för för 2 och 3 U tecken på 48 kr versionen. Denna kostar bara 4 kr mer Spoiler:
Vad är det lägsta möjliga antal rader och ändå behålla 12 rättsgarantin? 48 rader klarar jag som bäst med 12 rätts garanti mellan 1 och 4 U tecken som har 13 chanser vid 2 och 3 U tecken av 5 12 rätts garanti 1 till 5 U tecken med 52 rader och 40 % 13 chanser vid 2, 3 och 4 U tecken Hur jag än försöker så dyker det ner till 11 vid någon av mitten chanserna till 13 rätt om jag försöker sänka radantalet Edit: Tycker att min garantin vart fin i alla fall :) Utfallen kan ju variera under samma U tecken. Nu vart det 1, 2, 4, 8, 16 och 32 hela vägen :D |
"Vad är det lägsta möjliga antal rader och ändå behålla 12 rättsgarantin? 48 rader klarar jag som bäst med 12 rätts garanti mellan 1 och 4 U tecken som har 13 chanser vid 2 och 3 U tecken av 5"
Här är en något bättre variant än det som finns https://www.sharps.se/forums/608984-post924.html U 5-0-48: Spoiler:
Lägst radantal vet jag inte vad det blir men man kan alltid köra på tre olika 4-0-9. Det ger U5-0-27 med tolva från 0 rätta U. |
U 5-0-36
17661 16116 66111 61616 61166 Spoiler:
|
Citat:
Tecknen är inte 100% lika men garantitabellen är det. Jag tror jag gjorde en variant utan 7:a i systemet, men blev exakt samma garantitabell :) |
Om man använder 3 st U 5-0-16 + en mat.helg. så blir det faktiskt ännu bättre då man får bort 11-rättsrisken vid 3 U-tips. jämfört med grundsystemet.
UM 6-0-48 (ej postad tidigare vad jag kunnat se). Spoiler:
|
Om det är 5 matcher så kan man komma ner till 24 rader med ett UM.
66111 11661 61612 16162 61163 16613 Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
Edit: Gör man om det där systemet till UME 6-5 så kostar det 1152 kr. Ska göra ett test på lördag |
Citat:
|
Citat:
|
Har uppdaterat Excel filen. Hittat en del fel att vissa system är på fel sida som jag rättat till så gott jag kan. Raderat systemet som Jonas 77 tagit bort bilden av någon anledning :lol:
Uppdaterad till sidan 70 http://www.mediafire.com/file/c561on...019-04-14.xlsx |
Citat:
Vet inte heller om jag kan ändra i inläggen men om någon är sugen så lägger jag upp dessa igen. |