Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 12/1 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/14570-v75-12-1-aby/)

Snapphanen 2013-01-07 17:02

På insatsfördelningen kan du addera ihop det till 100. Streckprocenten visar hur många procent av inlämnade system som har streck för just den hästen och eftersom man oftast garderar i loppet så går det inte att räkna så.

Pilkast 2013-01-07 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222938)
kkk

Menade du PKK? Hehe...

AbbeAce 2013-01-07 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 223031)
På insatsfördelningen kan du addera ihop det till 100. Streckprocenten visar hur många procent av inlämnade system som har streck för just den hästen och eftersom man oftast garderar i loppet så går det inte att räkna så.

Tack snapphanen ,,jag kom på det efter ett tag,,men uppskattat ändå :cheers:

Khiarshoor 2013-01-09 00:09

Mycket intressant omgång! Framför allt AVD 7 :clap:

Förra året så hann ju inte Quarchio och Norras Bean fram... Hur blir det i år? Admiral Sea snodde ju showen totalt! Var riktigt bra, samtidigt som Takter fick "fuska" bort en del ... Men han körde ju "perfekt" också så all heder till honom!

Återigen kör Uffe Norras Bean detta året och det gör att jag som trodde på denne så mycket tror mindre på hästen.. NB är ju enkel att köra och riktig pålitlig.. Formen är ju grymt bra och hästen har tidigare inte varit så fin som den är just nu!

Men Ohlsson kör ju som en kratta och skulle inte förvåna mig om han totalbommar med hästen, men de ska ju inte gå!

QDC var störtfin efter galoppen sist som måste ha berott på startbilen...

Vad gäller Åkes två i loppet borde ju voltstart vara ett STORT minus för MR Picolit känns det som .. Kommer nog få bekänna färg ... Beckman var med förra året och då gick det uruselt från fjärdespår, men som alla säkert vet är ju inte Beckman den samma nu ;) Håller nog Beckman ett steg högre än Picolit av dessa två...

Edward Ale har ju varit fullständigt fenomenal på sistonde och denna måste bli att räkna med trots svårare motstånd kanske!

Vinnaren finns på andra eller tredje utan tvekan .. Tycker inte det finns någon mening att titta på hästarna 1-7 i år... De ska inte ha något med de hela att göra... Mest intressant just nu på strecken känns QDC och NB ...

Men de är ju långt kvar till lördag så.

I min bok är det dock avslag på MR Picolit... Voltstart + Att han inte såg så bra ut senast när han vann (enligt mig). Bonnies Maggie hade enkelt vunnit utan galopp i sista sväng tror jag..

Asprilla 2013-01-09 15:32

Ingen gulddivision denna vecka? Why not? Eller är V75-Mästarna att betrakta som ett guldlopp?

Staketkusken 2013-01-09 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 223487)
Ingen gulddivision denna vecka? Why not? Eller är V75-Mästarna att betrakta som ett guldlopp?

Ja, inte hör Quarcio hemma i klass 3 i alla fall :lol:

putte64 2013-01-09 16:02

De som står start skulle aldrig starta i Guld, men de övriga kan nog tänkas göra det.

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 223487)
Ingen gulddivision denna vecka? Why not? Eller är V75-Mästarna att betrakta som ett guldlopp?


Asprilla 2013-01-09 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 223492)
Ja, inte hör Quarcio hemma i klass 3 i alla fall :lol:

Nej, kvarken är väl mer troligt en beståndsdel i Guld. :)

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 223496)
De som står start skulle aldrig starta i Guld, men de övriga kan nog tänkas göra det.

De som står start? Var tittar du nu?

Ja, alltså ett problem jag fortfarande har är att tolka klasslösa lopp. Stör mig därför lite på omgångar som inte har ett lopp av vardera Guld, Silver, Brons, Klass I, Klass II. Men ibland får man väl godta att speciallopp av den här typen - "15 bäst placerade körsvennarna (inkl. Flemming...) under 2012" - ersätter någon division.

Espo 2013-01-09 23:13

Första tankar om lördagen:

1 Jonathan Spets och slut? Kan 7an komma förbi i starten? Kan Orderly´s topp spurt ställa till det?

2 Twigs Tiffany bara bäst!? Men alltid knepigt att runda ett fällt.

3 Tar sig Macho Gosip till ledning? = VINST. Annars körning som bäddar för 1an?

4 Poobong plockade 6an från dödens näst senast. Men vinner väl knappast från dödesn igen då Starbec´s Macklo kommer bakifrån?

5 Grumetti klart bästa hästen! Men Timo Nyman i volt med orutinerad häst?

6 Onice Axe till spets. Mr Fitch topp spurtar varje gång. Öppet bakom!

7 8-10-12 Blivande stjärnor! Björn kör preparé med Quarcio och kommer aldrig in i loppet!

putte64 2013-01-10 00:22

Med "står start" avses alla hästar som inte har tillägg.
Hästarna 1-7 kutar 2140 m och "står start" medans 8-12 har 20 meters tillägg och kutar 2160 m osv.


Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 223502)
Nej, kvarken är väl mer troligt en beståndsdel i Guld. :)



De som står start? Var tittar du nu?

Ja, alltså ett problem jag fortfarande har är att tolka klasslösa lopp. Stör mig därför lite på omgångar som inte har ett lopp av vardera Guld, Silver, Brons, Klass I, Klass II. Men ibland får man väl godta att speciallopp av den här typen - "15 bäst placerade körsvennarna (inkl. Flemming...) under 2012" - ersätter någon division.


flaque 2013-01-10 01:23

Avd.1 Borde vara bra chans till spets o slut på 1 Jonathan Palema

Avd.2 Känns öppen för mig. nr 6 Polo ett roligt streck med Adielsson tar bort 13 Jitanes
Peter inte riktigt nöjd senast o varnar för klar vingelrisk. Svanen varnar för klar galopprisk
på 5 Hey Honey.

Avd.3 Ännu ett öppet lopp. 5 Burning line Gral? otroligt bra senast är ju även riktigt snabb ut frågan hur man gör med Bonnies Maggie om man släpper eller inte. 6 Milton Zet riktigt bra senast. Jag krånglar inte till det efter strykningen av
Macho Gossip utan la till 9 Tourbillon på systemet.

Avd.4 Här tar jag ställning o spikar 6 Scoot To Score efter jag sett hans 2 senaste lopp
i arkivet. Klart läget kan ställa till det. Tycker 9 Starbec's Macklo uppträdde lite knepigt på upploppet senast.
11 Poobong är ju kapabel men där ligger man lite lågt i stallet på grund av läget.

Avd.5 Här spikar jag 7 Grumetti Trots Timo Nyman men han känner hästen väl rätt el fel
ser vi på lördag eftermiddag.

Avd.6 Här borde man klara sig långt med streck för 2,3,4,5 o 12

Avd.7 Här tog jag alla som kan vinna:p 8,10,11,12,14,15

Här kommer systemet ett andelssystem 10 st.

Avd.1 1 Jonathan Palema Res: 7,9
Avd.2 1,2,3,6,7,8,9,12
Avd.3 1,2,5,6,7,9,10,11
Avd.4 6 Scoot To Score Res: 9,11
Avd.5 7 Grumetti Res: 6,13
Avd.6 2,3,4,5,12
Avd.7 8,10,11,12,14,15

1920 Rader

AbbeAce 2013-01-10 06:48

Spel Guiden för den som vill läsa:

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf

HuBBaBuBBa 2013-01-10 07:46

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 223631)
Första tankar om lördagen:

1 Jonathan Spets och slut? Kan 7an komma förbi i starten? Kan Orderly´s topp spurt ställa till det?

2 Twigs Tiffany bara bäst!? Men alltid knepigt att runda ett fällt.

3 Tar sig Macho Gosip till ledning? = VINST. Annars körning som bäddar för 1an?

4 Poobong plockade 6an från dödens näst senast. Men vinner väl knappast från dödesn igen då Starbec´s Macklo kommer bakifrån?

5 Grumetti klart bästa hästen! Men Timo Nyman i volt med orutinerad häst?

6 Onice Axe till spets. Mr Fitch topp spurtar varje gång. Öppet bakom!

7 8-10-12 Blivande stjärnor! Björn kör preparé med Quarcio och kommer aldrig in i loppet!

Du har helt rätt!

QDC körs preparè och Noras Bean likaså (hemmabanestart) ägarna skulle bli snusskigt sura om dem körde slut hästarna innan PriDA:)

8,10,12 bör göra upp om det om inte nån på start har hysterisk form m.m. som förra året. I så fall tror jag mest på 3,4 på start.

capone 2013-01-10 14:15

Bonnies Maggie & Grumetti två bra spika på Lördag
:clap:
Mr Fitch Kan vara en spik till

HuBBaBuBBa 2013-01-10 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 223702)
Bonnies Maggie & Grumetti två bra spika på Lördag
:clap:

Om nu inte Burning Line Graal äter upp den som sist dem möttes hur öppet lopp som helst 10 hästar kan vinna.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved