Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 12/1 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/14570-v75-12-1-aby/)

astockel 2013-01-11 21:48

Hur kan 6 Uri Geller stå i 3% då den för två starter sedan vann ett 2660 på Åby till tiden 16,1? Nu har den ett bra spår och kan helt klart bli en värdig utmanare till Jonathan Palema. Borde räcka med 1,6 i första.

HuBBaBuBBa 2013-01-11 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av astockel (Inlägg 224009)
Hur kan 6 Uri Geller stå i 3% då den för två starter sedan vann ett 2660 på Åby till tiden 16,1? Nu har den ett bra spår och kan helt klart bli en värdig utmanare till Jonathan Palema. Borde räcka med 1,6 i första.

Han säger själv att det blir svårt att vinna .... Laurier Dag slog ju den sist så, fast det va på 2140m och den hade ett sämre läge en LD så vem vet kanske mörkar Bosse.

astockel 2013-01-11 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 224011)
Han säger själv att det blir svårt att vinna .... Laurier Dag slog ju den sist så, fast det va på 2140m och den hade ett sämre läge en LD så vem vet kanske mörkar Bosse.

Ja, tror själv det berodde på läget.

"6 Uri Geller (Bo Falsig) har ett bra läge. Han har minst pengar i sin omgivning oavsett. Han har varit alldeles okej och är inte så dålig som alla skriver i tidningarna. I mitt huvud är han inte helt chanslös men det gör inte att jag tror att han kan vinna loppet. Han är ingen­ Ryan Trot ut men det är ingen skogssnigel heller. Någonstans mittemellan. Vore trevligt att komma ner till sargen, säger Bo."

Låter alldeles för osäkert för min del, den åker med!

Tror dock Jonathan Palema vinner loppet solklart, borde egentligen spika...

doob 2013-01-11 23:01

Morgondagens system med några kommentarer...

1) 1 8 11
2) 1 3 8 9 12
3) 2 11
4) 1 2 3 4 5 6 9 11
5) 2 6 7 13
6) 1 4
7) 10


Spiken:
10 Mr Picolit är Åkes bästa chans. Går barfota runt om nu och då enligt Åke minst 1 sekund bättre! Edward Ale är svår i volt och från femte tror jag att den studsar. Värst emot är nog 8 Beckman som inte är mycket sämre men Mr Picolit fixar volt och sitter i spets efter 500 med inget att vara rädd för på stretchen (om ens dom är med till upplopp). Värsta motbuden är bra men får vandra i spåren och det går ju inte då... Måste vara sjuk för att inte vinna!?


Övrigt värt att notera:

I första har 1 Jonathan Palema mycket bra spets och vinstchans men om Untersteiner kan hålla rygg ledaren blir 8 Flashmans Jenka hyperfarlig på speed! 3 procent är ett skämt! 11 Laurier Dag är svår i volt men om den går iväg är den både hård, stark, speedig och i form för att utmana! 6 procent går inte att undvika!

I andra är förstastrecket 12 Twiggs Tiffany som är stärkt med Björn Goop. Träffar bra från spåret och kan forsa fram mot spets? Hoppas 3 Satine Calmon spetsar och släpper! Då blir den farlig från OS! 11 procent! Kanon! 1 Precious Spring var spritsad till förra starten och visst är det toppform! Bra läge och chans om den får andra-tredje par invändigt! 8 Playing Tua måste streckas på form då jag ändå plockar med några men är i mitt tycke lite överstreckad. Hade nog sett under 40 procent som mer rimligt. 9 What Love Can Do har toppform och är hyperspeedig en kort bit! Pass upp!

2 Bonnies Maggie har bra spets och vinstchans men jag orkar bara inte spika Persson! Särskilt inte som Björn Goop sitter upp bakom 11 Broadway Legs som omnämndes med respekt inför guldstart sist!! Finns ingen Spring Erom eller Yarrah Boko med i det här gänget! Bakspår en fördel enligt tränaren då hästen lätt hetsar upp sig och galopperar från framspår! Persson lär även bli utmanad om spets i början varför överpace inte känns otänkbart!

Fjärde är ett mycket öppet lopp där dom bästa 9 Starbecs Macklo och 11 Poobong har bakspår. Tar med många på framspår om det blir hård väg fram och OS fäller bilan!

I femte har 7 Grumetti såklart bra chans men då den verkar bli dagens största och det är lärlingslopp så tar jag med två formstarka motbud och så miljondraget 2 Chip Silvio som vispar bort hela skiten om den skulle vinna! Hästen har kapacitet och spurtat bra på slutet och från ett andraspår kan det bli sargresa och skräll! PASS UPP!

Det tisslas mycket om 3 Global Lightning i sjätte. Sitt livs form, vass i jobb och jänkarvagn. Men nej... Jag köper inte Herr Svedberg som V75-vinnare! 5 Ybanos är en förbrytare och jag blir inte förvånad om den är borta efter 50 meter! Om den inte är det får den rusa bäst den vill i spets (det här är V75 och ingen 13-glänstid på orten!) för till slut kommer 1 Umbriel med Goop till 15 procent! Hästen är startsnabb och får sämst tredje in! Måste trots allt dubbla med 4 Mr Fitch som är startsnabb (enligt TT, jag är mera osäker om den är det), speedig och allmänt en segerstaplare. Om det räcker på V75? Vet inte men vågar inte chansa...;)

flaque 2013-01-11 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Trinity (Inlägg 223946)
Fick uppdatera mig lite, Genom att titta i lopparkivet och då köpa på mig ett live-abbonemang.
Blev ändå inga ändringar, Gav istället bränsle till att jag kan vara rätt ute. :)

Avd-1: Tyckte ej att nuvarande jättefavorit hade samma fina form som tidigare i sin senaste start.
Har varit inne på att ej ha med Jonathan men finns en jättestor risk att ingen annan vågar gå upp och trycka på utvändigt.

Avd-3: Bonnie Magggie tar spets, Tittade på starten 10/11-2012 och där finns ingen tvekan, Spår 3 Burning mot spår 4 Bonnie M. ( Då tog Burning ledningen men Bonnie var ett halvt huvud snabbare.)
Kan vara så att Maggan bara vinner men chansar själv på att spika Burning Line Gral.
Då han var en bra bit framför Bonnie Maggie i samma lopp och fick ett otäckt tryck i slutet på loppet av Oleander som sedan tog till galopp.
Och är mycket mindre streckad än favoriten Bonnie M.

Avd-4: Bara titta på vem som Nelly Chap mötte 10/11, Mötte då samma vinnare som Jonathan Palema gjorde 29/12.
Inte så konstigt då Johnatan gått upp en klass men Nelly såg ut att ha lite krafter kvar därbakom men hade fått ett lopp på innerspår.

Går på procenten och spikar Nelly.

Systemet
1: 1,7,9,11,12
2: 1,3,5,6,8,9,12,13
3: 5
4: 5
5: 7 (kan vara en spik) men dubblar med 10
6: 2,7,12
7: 8 ( Då Quartio och Noras Bean ska gå prepàre, Hade annars spikat Quartio.)

/Gäller att chansa lite och gå emot vad de andra spelarna spelar på, Annars kan man lika bra kasta pengarna i Sjön. :)

Mycket möjligt att jag kommer kasta mina pengar i Sjön men detta menade jag var mest ett förtydligande.

Förtydligandet: man måste chansa för att vinna. :)

Lycka till!

Lägger bara till en snabb sak, Min första spelvinst var ett v65 spel, Gissar att det var 1983 och vinsten blev ca:1700kr.
Lyssnade då på Radion, Var direktsändning där på P3, Har för mig att det var P3 men är ej helt söker då man ej brydde sig.
Och inlämning på Fredagen kl:18 på Posten.

Är ju en enorm skillnad emot hur det ser ut i dagsläget.
Mycket mera information numera.


/Ska försöka komma med lite mer matnyttigt nästa gång, Som sagt försöka. :)

Såg i dagens aftonblad att Stefan trodde det skulle bli svårt att vinna
med Nelly Chap

Trinity 2013-01-11 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av flaque (Inlägg 224034)
Såg i dagens aftonblad att Stefan trodde det skulle bli svårt att vinna
med Nelly Chap

Såg det med, Att han tyckte så, Tyckte själv det fanns lite sparat kvar..
Såg även att resan blev lite för fin för tro på vinst nu men motståndet känns överkommligt. :)

Trinity 2013-01-12 00:01

Ser att jag bara upprepar mig, Återkommer när jag ej gör så.

dumle 2013-01-12 00:12

andelssystem i butik med låg träffprocent på spikarna.

V75-Storsystem Åby
298:- per andel, 20 andelar per system
11 520 rader
Lördag 12 januari Åby
Systemkonstruktör: Dajja
V75 - 11 520 rader
Avd. 1 1 Jonathan Palema res 7,11
Avd. 2 12 Twigs Tiffany res 1,6
Avd. 3 1,2,4 res 7,6
Avd. 4 1,2,3,4,6,7,9,11 res 12,10
Avd. 5 1,2,3,4,5,6,7,9,10,13 res 8,11
Avd. 6 1,2,3,4,5,6,9,12 res 8,7
Avd. 7 8,10,11,12,14,15 res 9,13

Khiarshoor 2013-01-12 02:49

Fan gubbar! vad har hänt!? Mindre än 11 timmar kvar till omgången startar! Vad har hänt med aktiviteten? Förstår att många sover nu osv, kommer jag också göra alldeles strax. Men tidigare brukar det vara 10-12 sidor att gotta sig igenom vid det här laget...

:cry:

qwerta 2013-01-12 06:52

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 224056)
Fan gubbar! vad har hänt!? Mindre än 11 timmar kvar till omgången startar! Vad har hänt med aktiviteten? Förstår att många sover nu osv, kommer jag också göra alldeles strax. Men tidigare brukar det vara 10-12 sidor att gotta sig igenom vid det här laget...

:cry:

Kanske kvalitet, istället för kvantitet :-)

Khiarshoor 2013-01-12 07:44

Godmorgon!

Satt och fundera på vem som skulle dra upp tempot i första avdelningen, finns väl om möjligt bara en häst som kan göra det eller? Tänker på Laurier Dag ... Kan Widegren ta sig fram till dödens är väl denna den enda som kan sätta upp tempot? Ruggigt stark häst!

Har inte sett Orderly innan, är denna stark? Kan Jorma möjligtvis också dra upp tempot? Fan annars blir de ju grovt slöseri med streck här! Gillar inte alls JP och speciellt inte så som den sett ut på sistonde... Vill ju inte spika, men naturligtvis känns de löjligt i efterhand när Åke säkert fått fuska bort ett varv ...

putte64 2013-01-12 08:01

Jorma säger att Orderly är gynnad av den långa distansen.

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 224067)
Godmorgon!

Satt och fundera på vem som skulle dra upp tempot i första avdelningen, finns väl om möjligt bara en häst som kan göra det eller? Tänker på Laurier Dag ... Kan Widegren ta sig fram till dödens är väl denna den enda som kan sätta upp tempot? Ruggigt stark häst!

Har inte sett Orderly innan, är denna stark? Kan Jorma möjligtvis också dra upp tempot? Fan annars blir de ju grovt slöseri med streck här! Gillar inte alls JP och speciellt inte så som den sett ut på sistonde... Vill ju inte spika, men naturligtvis känns de löjligt i efterhand när Åke säkert fått fuska bort ett varv ...


capone 2013-01-12 09:23

3 hästar lås i AVD3. Bonnies Maggie & Broadway Legs & Burning Line Gral
Spik Grumetti
Spik Jonathan Palema

1. Jonathan Palema
2. 1,3,6,7,8,12
3. 2,5,11
4. 1,6,9,11
5. Grumetti
6. 4,12
7. 10,12,14
216:- Ser riktigt bra ut :thumbup:

kriga 2013-01-12 10:09

Någon som kan rapportera nuvarande väderförhållanden i Mölndal?
Göteborgare?

Khiarshoor 2013-01-12 10:13

-4 !

Tydligen går de flesta med skor idag, om man skall tro de tidigare noteringarna ...

Sjuk chock, ska Beckman gå med skor? Twigs Tiffany med skor? Vafaaaan!!! :no:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved