Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 12/1 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/14570-v75-12-1-aby/)

HuBBaBuBBa 2013-01-10 15:08

Registrerat spel

Datum: 2013-01-12
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 2

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1 Jonathan Palema (9, 11)
2 6 Polo
3 2, 7, 12 (12, 11)
4 5 Nelly Chap
5 13 Jaguar Broline (7, 10)
6 1, 3, 8, 12 (12, 1)
7 4, 6, 10, 12 (12)

Vadet gäller startnummer

48 rader x 1 x 0,50 kr =
24,00 kr

Kvittonummer: 4DEA CF0F 0A34 xxxx

AbbeAce 2013-01-10 23:34

Lite tankar om denna omg..

1. Här blir Jonathan omg största fav..Tycker inte han har möt något motstånd än även om inte detta heller är nått.. Första motbud tycker jag 7 Kimbee som jag tror kan ta spets men på Åby såhar kanske inte det någon betydelse iaf inte lika stor som på andra banor..StorSkrällen lägger jag på en hemmahäst 6 Uri en slowstarter men kan spurta riktigt vasst när han e på humör (stall info viktig) Bo F e inte en duvunge direkt iheller hmm,,
men ska man gardera så kan man lika bra ta några till 8,9,11

2. 8 Playing nu med Thomas själv tror jag har bra chans även 12 Twigs,men om jag börjar bena ur 1a fållan så är danske gästen rätt så giftig 1 Precious men tror inte han får behålla spets utan 2 lr 5 tar den,kan då hmna långt bak på innern sen tycker jag att 4 Miss Bo har kapacitet för att vinna. 13 och 14 kan spurta bra men var hamnar de? Skrällarna kan vara 9 What lcd och 7 Fragola som nu har skrällJörgen i vagnen.

3. Här tror jag på 1 Capello som spårar runt om eller släpper till 2 Bonnies för han släpper inte till 5 Burning och då blir det åka av som då öppnar för bla Åke körda 10 Quality,,men min skräll är 6 Milton, men fav kan få loppet kört i halsen om de har för stor respekt för denne..Hmmm

4. Här är många spurt vassa så se upp,,öppningen tar 4 lr 5 hand om. 11 Poobong är stark och går väl fram omgående och blir då släppt men väntar han öppnar det för andra,, 6 Scoot och 9 Starbec's.10 Pro 8%?så kass är den väl inte Men jag gillar Scoot som har toppform. Spik?

5. Stor fav inl (inuläget) 7 Grumetti och kan mycket väl vinna tycker att 6 Search är på g form mässigt. men undra om inte t.o.m Frank kan klara av att sitta stilla som icemannen bakom 13 Jaguaren som kan speeda..Hmm chansspik?

6. Här kommer ett getingbo,,12 Golden var ju bara femjevlig sist men spåret,,9 Breedlove kan när han vill,,3,4,5,6 är bra på korta häcken,,sen är det det här med hjärtehästar men jag gillar verkligen 2 Unice Axe, Adde är väl lite försiktigare än Ludde men ett bra spår och om inte Adrian är värd en titel nu när han får köra,,chasspik i ett dyrt lopp. Hmmm

7. En blandad kompott i Mästarloppet,blir det prep för guldhästarna? Min första häst är helt klart 12 Edward men 8 Beckman har också toppform 10 Mr P är en bra kuse och får Jorma vinna över husse tvivla starkt (vill minnas att han släppt tidigare)tar man då 14,15 osså såär det heltäckt...

Men bara tankar inl.. Lycka till o bena ur denna omg

kriga 2013-01-10 23:56

För egen del tror jag väldigt mkt på Twigs Tiffany. Björn Goop upp istället för Reden. Gillar Reden som tränare då hans hästar ofta är i väldigt fint skick, som kusk är han ju dock helt oduglig. Springspår på tillägg, är lite inne på att BG kan forcera henne tills spets. Tycker hon möter mkt enklare hästar än tidgare.

Expekt hade 4.50 på vinnare. Precis när jag skulle hugga så hade grisarna sänkt till 3 ggr. Mkt irriterande. Fint värde som flög iväg där.
Får se vad Bet365 sätter, men med tanke på att Unibet har 2.75 så..

Vet inte om det blir skoryck på Åkes Hey Honey , får kolla aftonbladet imorgon bitti. Han varnar han ju för stor galopprisk men barfota så.. är väl den jag är mest rädd för.

Jonathan Palema är ju storfav och det tar ju alltid emot att tro på sådana. Verkar som åke tror riktigt mkt på denna häst och han levererar ju varje gång. Möter ju inget, och spets, så troligvis singel för mig.

AbbeAce 2013-01-11 00:06

Kan bara hålla med dig kriga...också svårt för när hästar blir så stora varit inne på köra utg men fegar väl ur och spikar...

qwerta 2013-01-11 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 223806)
Lite tankar om denna omg..

1. Här blir Jonathan omg största fav..Tycker inte han har möt något motstånd än även om inte detta heller är nått.. Första motbud tycker jag 7 Kimbee som jag tror kan ta spets men på Åby såhar kanske inte det någon betydelse iaf inte lika stor som på andra banor..StorSkrällen lägger jag på en hemmahäst 6 Uri en slowstarter men kan spurta riktigt vasst när han e på humör (stall info viktig) Bo F e inte en duvunge direkt iheller hmm,,
men ska man gardera så kan man lika bra ta några till 8,9,11

2. 8 Playing nu med Thomas själv tror jag har bra chans även 12 Twigs,men om jag börjar bena ur 1a fållan så är danske gästen rätt så giftig 1 Precious men tror inte han får behålla spets utan 2 lr 5 tar den,kan då hmna långt bak på innern sen tycker jag att 4 Miss Bo har kapacitet för att vinna. 13 och 14 kan spurta bra men var hamnar de? Skrällarna kan vara 9 What lcd och 7 Fragola som nu har skrällJörgen i vagnen.

3. Här tror jag på 1 Capello som spårar runt om eller släpper till 2 Bonnies för han släpper inte till 5 Burning och då blir det åka av som då öppnar för bla Åke körda 10 Quality,,men min skräll är 6 Milton, men fav kan få loppet kört i halsen om de har för stor respekt för denne..Hmmm

4. Här är många spurt vassa så se upp,,öppningen tar 4 lr 5 hand om. 11 Poobong är stark och går väl fram omgående och blir då släppt men väntar han öppnar det för andra,, 6 Scoot och 9 Starbec's.10 Pro 8%?så kass är den väl inte Men jag gillar Scoot som har toppform. Spik?

5. Stor fav inl (inuläget) 7 Grumetti och kan mycket väl vinna tycker att 6 Search är på g form mässigt. men undra om inte t.o.m Frank kan klara av att sitta stilla som icemannen bakom 13 Jaguaren som kan speeda..Hmm chansspik?

6. Här kommer ett getingbo,,12 Golden var ju bara femjevlig sist men spåret,,9 Breedlove kan när han vill,,3,4,5,6 är bra på korta häcken,,sen är det det här med hjärtehästar men jag gillar verkligen 2 Unice Axe, Adde är väl lite försiktigare än Ludde men ett bra spår och om inte Adrian är värd en titel nu när han får köra,,chasspik i ett dyrt lopp. Hmmm

7. En blandad kompott i Mästarloppet,blir det prep för guldhästarna? Min första häst är helt klart 12 Edward men 8 Beckman har också toppform 10 Mr P är en bra kuse och får Jorma vinna över husse tvivla starkt (vill minnas att han släppt tidigare)tar man då 14,15 osså såär det heltäckt...

Men bara tankar inl.. Lycka till o bena ur denna omg

Bra skrivet och kul med folk som läger ner tid! Blev dock lite nyfiken på varför du tror Capello B skall spetsa, tycker han verkar rätt långsam ut?
Håller med om att Scoot & Starbec's känns som 1a hästar och gillar Jaguaren bättre kusk än Frank finns väl inte i dessa sammanhang :-)

::

Khiarshoor 2013-01-11 06:24

Ärligt talat... JP i AVD:1 befogad favorit ... Och kommer väl säkert vinna på att Åke har så mkt respekt och att det är en sån megalampa så den får väl fuska bort ett varv av loppet minst...

Men ärligt TALAT!!!!

Titta på tiderna, hästen har ju tjänat snabba deg och hästens 16.9 på distansen borde inte räcka långt!! Senast gick den 16.9 och imponerade inte märkvärt på mig, nu möter den dessutom flertal hästar som går betydligt bättre tider än så!

Jonathan Palema måste ju garderas, även om den säkert vinner enkelt tack vare respekten ..

Espo 2013-01-11 06:30

Mer och mer inne på Mr Fitch i 6e. Riktigt överodds på Expekt just nu, 6.5 i odds! Den går jag in tungt på, kommer säkert ge 3-4ggr imorn på ATG beroende om det blir skrik på den eller ej.

marvel 2013-01-11 08:25

1 res 9-6
6, 8, 12, 13, 14
2, 7, 10
4, 5, 9, 11
1, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13
4 res 2
4, 6, 10, 12

1/10

lepadd 2013-01-11 08:49

[QUOTE=flaque;223641]

Avd.2 Känns öppen för mig. nr 6 Polo ett roligt streck med Adielsson tar bort 13 Jitanes
Peter inte riktigt nöjd senast o varnar för klar vingelrisk. Svanen varnar för klar galopprisk
på 5 Hey Honey.

jag var inne på precis samma tanke ang Polo sen kan man ju indra om våra informatörer intervjuar samma person;)

Expressen skriver

– Polo har inte startat på ett
tag och lär behöva loppet,
säger Christoffer Eriksson

Ronden skriver

- Polo fick tuff inledning i comebacken senast och hade inte gått något snabbare jobb inför den starten. Hästen behövde loppet och formen kommer att flyttas framåt oerhört mycket. Hästen gör bra insatser när hon är fräsch och det är hästen nu. hon passade inte på barfota balans senast och det blir åter skor runt om, säger Christoffer Eriksson


Same but different men man ska inte klaga hade expressen skrivit samma så hade det varit bra mycket mer spel än 8%

HuBBaBuBBa 2013-01-11 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 223813)
Ärligt talat... JP i AVD:1 befogad favorit ... Och kommer väl säkert vinna på att Åke har så mkt respekt och att det är en sån megalampa så den får väl fuska bort ett varv av loppet minst...

Men ärligt TALAT!!!!

Titta på tiderna, hästen har ju tjänat snabba deg och hästens 16.9 på distansen borde inte räcka långt!! Senast gick den 16.9 och imponerade inte märkvärt på mig, nu möter den dessutom flertal hästar som går betydligt bättre tider än så!

Jonathan Palema måste ju garderas, även om den säkert vinner enkelt tack vare respekten ..

Man kan bli väldigt lurad av tider.... Jägersro och Halmstad Färjestad Åby på sommaren kan ge väldigt fina tider och se jättebra ut m.m. Hur lång stäcka dem gick tiderna varierar ju... kan ha gått i 19-20-tempo för att sedan avsluta 14-15 sista 500m eller nåt... har sett häst med sämst tider vinna. Hur blir loppet kört? Den i spets bestämmer tempo och Åke är MÄSTARE på att trolla bort lopp och att ha respekt med sig i lopppen så mycket talar för spets och slut för JP... Men vill man åt dem stora degen och hoppas att något annat ska hända så garderar man ju sjävklart... :)

AbbeAce 2013-01-11 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av qwerta (Inlägg 223811)
Bra skrivet och kul med folk som läger ner tid! Blev dock lite nyfiken på varför du tror Capello B skall spetsa, tycker han verkar rätt långsam ut?
Håller med om att Scoot & Starbec's känns som 1a hästar och gillar Jaguaren bättre kusk än Frank finns väl inte i dessa sammanhang :-)

::

Blev dock lite nyfiken på varför du tror Capello B skall spetsa, tycker han verkar rätt långsam ut?


Tycker inte det sett ut som de tryckt av honom någon gång ,,kan ju ha fel men läget på Åby gör honom intressant...:evilgrin39:

donkyklonk 2013-01-11 09:27

Skriver mina tankar här istället för i atg-tillsammans tråden och ser om jag kan locka någon att vara med på mitt system på lördag, har bra feeling för det :evilgrin39:

Min tanke är att spela följande system, med reservation för vissa ändringar såklart!

1) 1,5,7,8,9,11
2) 1,12
3) 2
4) ALLA
5) 7
6) 2,4,5,6,12
7) 8,10,12,13,14,15

4320 rader

Kommentar till systemet
1) Inte allt för imponerad av Jonathan som är en skör häst. Gynnas av distansen men tycker han blir för stor favorit här, många intressanta motbud som rensar galet bra!
2) Omgångens "drag" att låsa på två i det öppna stoloppet där många målar på. 1 tycker jag är en bra häst med perfekt läge. Satt fast senast och spurta mycket bra, hade kusken valt att sitta kvar på innerspår hade den fått samma lopp som vinnande Blanca Vlasic och med "säkerhet" vunnit som den gick sen, varit favorit då i detta lopp? Bäst kapacitet på startvolten! 12 Twigs Tiffany gillar jag. Två lopp efter vila nu och var aningen seg senast tyvärr tyckte jag. Hoppas på bättre nu när motståndet är lättare. Öppnar mycket bra och med rätt start kan hon t.o.m ta över spets tidigt...
3) Given spik på Bonnies Maggie som sett mkt bra ut senast tiden, hade utmanat mr picolit senast utan galoppen tror jag! Startsnabb och missar inte ledningen här.
4) Väldigt öppet och jag går för skräll!
5) Grumetti vinner detta loppet från dödens om det behövs tror jag, men blir antagligen släppt till ledningen. En bra spik även detta med stabil kusk.
6) Öppet lopp där jag går lite kort. Tror dessa streck räcker långt! 6 Toralf Jubb första häst efter prestationen senast. 12 kan vinna trots läget på kapacitet!
7) Framvoltshästarna chanslösa denna gången enligt mig, ingen admiral sea denna gången... Känns som jag har hängsle och livrem här men det kan vara skönt när värdet är högt inför sista! Måste varna för Bowling Inferno som väl egentligen inte "ska" kunna vinna detta, men sett toppfin ut i de senaste starterna och det rapporteras ännu bättre träning nu, 3%!

Någon som är sugen att vara med på systemet?
Tänkte mig 10 andelar á 216 kr (Visste inte att man fick ta fler andelar om man ville därför jag sänkte "priset")

Skriv email-adress så bjuder jag in!

doob 2013-01-11 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 223702)
Bonnies Maggie & Grumetti två bra spika på Lördag
:clap:

Jo om det inte vore för Stefan Persson och Conrad Lugauer... Inga V75-vinnare att luta sig mot direkt... :thumbdown::no::whistling:

putte64 2013-01-11 09:48

Jag tycker att Åke är en bra spik i första men till 86% spikar jag inte.
Hästen kan ha en dålig dag, vara sjuk, galoppera...
Svante lyste alla sina hästar i halsen innan start ett helt år och var sjunde var sjuk utan att det märktes innan undersökningen.

Andra tycker jag är omöjligt att lösa. Det känns som man måste ha tio hästar för att vara säker. Funderar på att chansspika Goop eller Uhrberg.

Bonniesmaggie spikar jag inte då jag tycker Stefan Persson är en riktig lallare.

Just nu ser systemet ut så här......men det kan ändra sig många gånger till.....

http://piclair.com/data/nzlqe.jpg

donkyklonk 2013-01-11 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 223830)
Jo om det inte vore för Stefan Persson och Conrad Lugauer... Inga V75-vinnare att luta sig mot direkt... :thumbdown::no::whistling:

Grumetti är Lövgrens springare! Sen är det ju bara att köra till ledningen för Stefan Persson och köra rakt fram, kan nog även han hantera ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved