Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hjälp! Jokersystemet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18049-hjaelp-jokersystemet/)

putte64 2013-10-26 10:34

Gick det bra ?

boozty 2013-10-26 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283066)
boozty... jokerswi.exe finnes ej! Däremot jokerSWi och dessutom jokerSWi.bak

jokerswi är nog jokerswi.exe med dolt filtillägg

Voltstart 2013-10-26 10:43

Putte: Nä, Jag fastnar. Hittar inte globala undantag, men använder Free Antivirus... alltid gjort. Vet inte om det borde spela roll vid sökande under inställningar? Versionen av Avast hittar jag inte... 2014 någonting har jag för mig... .

Boosty: Vad innebär dolt filtillägg? Vad göra då?

putte64 2013-10-26 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283088)
Putte: Nä, Jag fastnar. Hittar inte globala undantag, men använder Free Antivirus... alltid gjort. Vet inte om det borde spela roll vid sökande under inställningar? Versionen av Avast hittar jag inte... 2014 någonting har jag för mig... .

Boosty: Vad innebär dolt filtillägg? Vad göra då?

Jag har också gratisversionen.
Kan du lägga upp en bild på vad du ser för standardinställningar ?

Voltstart 2013-10-26 10:53

Putte: På mitt Avast står det generella inställningar och begreppet standardinställningar lyser med sin frånvaro...

Hur går jag till väga för att lägga upp en bild? Fotografera med kamera och hela den vägen eller?

putte64 2013-10-26 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283096)
Putte: På mitt Avast står det generella inställningar och begreppet standardinställningar lyser med sin frånvaro...

Hur går jag till väga för att lägga upp en bild? Fotografera med kamera och hela den vägen eller?

Det finns många olika sätt, här ett litet kortfattat

Ladda ned piclair, ta en skärmbild, ladda upp den på nätet.
Högerklicka på bilden och spara den som länk.
Välj infoga bild i menyn och kopiera in länken till din bild.

Voltstart 2013-10-26 11:01

Putte: ...dessutom finner jag vägen till inställningar längst ner till vänster!

Aktuell Version(Program!): 2014.9.0.2006... finns att finna som information. Jag bytte till denna nya version när mitt gamla årsabonnemang gick ut... för kanske 2 veckor sedan... men allt har funkat bra fram till idag. All info jag funnit för nu!

putte64 2013-10-26 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283102)
Putte: ...dessutom finner jag vägen till inställningar längst ner till vänster!

Aktuell Version(Program!): 2014.9.0.2006... finns att finna som information. Jag bytte till denna nya version när mitt gamla årsabonnemang gick ut... för kanske 2 veckor sedan... men allt har funkat bra fram till idag. All info jag funnit för nu!

Ok, jag har en äldre version och vill inte uppgradera just nu.
Men det finns garanterat någon flik där du kan välja program som inte ska skannas eller skyddas av avast.
Eftersom jag inte har din version vet jag inte vad den heter, men klicka dig igenom alla val så kommer du nog hitta den.

boozty 2013-10-26 11:28

är det inte lättast att avinstallera avast och slänga in avg eller nåt? alternativt köra utan antivirus tills du lämnat in v7?

Voltstart 2013-10-26 12:31

Putte: Tack för support! Inställningar - Antivirus - Exkluderingar... var lösningen! Under exkluderingar går att undanta bland annat "sökvägar" ifrån skanning: alltså C:\JokerS32\* . Gott Mos!

Bootzy: Tack för stöd! Avast har alltid varit felfritt för mig i övrigt, så jag kör nog vidare ett tag till...

Lycka till med fortsatta travtips båda två.

Cosmopolitan med Ingves i lopp 13 idag är jag spänd på... hoppas, hoppas! Dagens vinnarspel och utgångsvinnare på Trio, blir dagens spel förutom en standard-V75:a med No Deal och Laurier Dag som grund. Vilket intryck den sistnämnda gjort!

LudvigB 2014-07-27 16:39

Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.

Migge 2014-07-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360049)
Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.

Du har ju en manual om du går in i hjälp, där finns:
http://www.jokersystemet.se/Handledn...ersystemet.pdf

putte64 2014-07-27 16:50

När du valt dina hästar, går du till fliken ABCD.
Där väljer du för varje häst om den ska vara a,b,c....-h.
Nedan väljer du hur många hästar inom varje grupp som får / måste vinna.

EX:
du har en ram som ser ut såhär
1
1
1234
1234567
1234567
1234567

Spikarna kallar du H, och till dessa används inga villkor.
Alla ettorna är A, 2,3,4 är B, 5,6,7 är C.

Villkor:
Min 1-2 A, Min 1-3B, Min 0-2C.

Du väljer naturligtvis själv efter eget önskemål, lycka till med liret.

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360049)
Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.


LudvigB 2014-07-27 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 360051)
Du har ju en manual om du går in i hjälp, där finns:
http://www.jokersystemet.se/Handledn...ersystemet.pdf

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 360052)
När du valt dina hästar, går du till fliken ABCD.
Där väljer du för varje häst om den ska vara a,b,c....-h.
Nedan väljer du hur många hästar inom varje grupp som får / måste vinna.

EX:
du har en ram som ser ut såhär
1
1
1234
1234567
1234567
1234567

Spikarna kallar du H, och till dessa används inga villkor.
Alla ettorna är A, 2,3,4 är B, 5,6,7 är C.

Villkor:
Min 1-2 A, Min 1-3B, Min 0-2C.

Du väljer naturligtvis själv efter eget önskemål, lycka till med liret.

Tack båda! Vad är normal reducering på ABCD då? När jag kör på utgångar ligger jag på ca 50%.

Sprite 2014-07-27 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360055)
Tack båda! Vad är normal reducering på ABCD då? När jag kör på utgångar ligger jag på ca 50%.

Alla kör olika. Tror de som gjort systemen förespråkar max runt 70-80% för att inte ta bort alltför mycket med olika vilkor. Ligger du runt 85-90% reducering så skulle jag förespråka att du kollar över hur du egentligen reducerar.

Jag själv ligger normalt mellan 60-80% när jag kör ABC-reducering.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved