Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hjälp! Jokersystemet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18049-hjaelp-jokersystemet/)

qwerta 2016-04-27 01:07

Kan bara hålla med läggs PC versionen ner så är det inget mer Joker för mig. Gillar läget nu när inga nya köpare får PC versionen utan bara Webb. ;-) PC -versionen är värd pengarna, webb är inte nära ens. Finns flera produkter som är billigare och bättre!
Men det är gott att inga nya kan köpa den bra produkten ;-)

elwiz 2016-04-27 11:25

Jag har sedan en tid tillbaka varit utan jokersystemet på pc (saknar det) kört www.speltjanst.se då det är en gratisvariant av joker-webb. Helt ok eftersom det är gratis men det tillför lite merarbete med skoinfo och att kolla av atg-starlistor med tidigare info.

Det innehåller det mest basala som abc,utgång,poäng,faktor. Man sparar systemet på en server och när man klickar på lämna in så kommer man automatiskt till att godkänna inlämnad fil på atg.

Skulle aldrig betala en spänn för att använda joker-webb.

Solo 2016-04-27 16:39

Vad jag inte förstår är varför inte ni som klagar skapar eget program precis som ni önskar?

100h gör man inget vettigt program som går sälja idag, men varför går ni inte ihop 5-10 pers och delar på kostnader för server mm? Man kan få det som man vill och det finns ju många funktioner och stöd som programmen inte har för att inte tillräckligt många vill ha det.

flaque 2016-04-27 16:53

Jag använder webb versionen av jokern o jag är nöjd. En av funktionerna jag är nöjd med är att det finns loppkommentarer på dom 5 senaste. Sen att det kosta 79:-/mån. är ingenting jämfört med vad man lägger på spel varje mån.

HPT 2016-04-28 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av Solo (Inlägg 487770)
Vad jag inte förstår är varför inte ni som klagar skapar eget program precis som ni önskar?

100h gör man inget vettigt program som går sälja idag, men varför går ni inte ihop 5-10 pers och delar på kostnader för server mm? Man kan få det som man vill och det finns ju många funktioner och stöd som programmen inte har för att inte tillräckligt många vill ha det.

Återigen talas det om alla dessa funktioner som tydligen saknas. Jag efterfrågade exempel i den här tråden förra veckan, men ingen har kunnat ge ett enda förslag, konstigt...

putte64 2016-04-28 10:25

Det jag helst skulle vilja ha i HPT är möjligheten att automatranka loppen mha alla parametrar / variabler som finns tillgängliga hos Atg.

Nu finns några stycken, men det är inte dem jag använder.
Jag vill alltså kunna göra ett annat val, och självklart med egen viktning av inbördes betydelse.

Mvh / p.

EDIT: Skulle man dessutom kunna lägga till egna parametrar, som ex. startsnabbhet och vikta dem också vore det ännu bättre.

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 487977)
Återigen talas det om alla dessa funktioner som tydligen saknas. Jag efterfrågade exempel i den här tråden förra veckan, men ingen har kunnat ge ett enda förslag, konstigt...


boozty 2016-04-28 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 487995)
Det jag helst skulle vilja ha i HPT är möjligheten att automatranka loppen mha alla parametrar / variabler som finns tillgängliga hos Atg.

Nu finns några stycken, men det är inte dem jag använder.
Jag vill alltså kunna göra ett annat val, och självklart med egen viktning av inbördes betydelse.

Mvh / p.

EDIT: Skulle man dessutom kunna lägga till egna parametrar, som ex. startsnabbhet och vikta dem också vore det ännu bättre.

Det låter som att du skulle behöva det gamla programmet oddshtm pro som dessvärre inte finns längre =( Har letat en ersättare länge men verkar inte finnas nån...

edit: http://www.programcentrum.se/?url=pr...asp%3Fid%3D189 <-- detta syftade jag på

putte64 2016-04-28 12:33

Kanske, har aldrig provat det.
Vi har alla våra egna modeller att bedöma hästars vinstchanser, och det är klart man vill automatisera det så långt som möjligt.

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 488010)
Det låter som att du skulle behöva det gamla programmet oddshtm pro som dessvärre inte finns längre =( Har letat en ersättare länge men verkar inte finnas nån...


Spojs 2016-04-28 12:43

Har haft jokersystemet sen mitten på nittotalet, har varit överlägset bäst på marknaden hela tiden. Framförallt användargränssnittet, väldigt lätt att använda. Blir verkligen bedrövad att dom ska lägga ner PC versionen. Känns som startlistorna i joker har varit räddningen sen dom byggde bort ATG Classic. Har testat webversionen och tycker att den har stora brister.

HPT 2016-04-28 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 487995)
Det jag helst skulle vilja ha i HPT är möjligheten att automatranka loppen mha alla parametrar / variabler som finns tillgängliga hos Atg.

Nu finns några stycken, men det är inte dem jag använder.
Jag vill alltså kunna göra ett annat val, och självklart med egen viktning av inbördes betydelse.

Mvh / p.

EDIT: Skulle man dessutom kunna lägga till egna parametrar, som ex. startsnabbhet och vikta dem också vore det ännu bättre.

Det finns 24 rankvariabler med information från ATG, vet inte riktigt hur många fler man kan krysta fram med det data som finns tillgängligt.

Det finns också sex olika rankvariabler där du helt eller delvis kan sätta värdet själv, kan ju tycka att det borde räcka ganska långt om man vill lägga in egna bedömningar av startsnabbhet och vad det nu må vara...

Grant 2016-04-28 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 487227)
Jag kommer snart att köpa HPT då det är "PC-baserat".
Det jag då tror jag kommer att sakna är snabbval/snabbrank ala ATG.
Jag tror också jag kommer att sakna " snabbval" å reducering tex
0 kusk tar mer än en seger osv.

Joker kan endast "snabbranka" på 2 olika sätt.
Insatsfördelningsrank och i startnummerordning.

Mvh Uffe

Solo 2016-04-28 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 487977)
Återigen talas det om alla dessa funktioner som tydligen saknas. Jag efterfrågade exempel i den här tråden förra veckan, men ingen har kunnat ge ett enda förslag, konstigt...

:rolleyes: känns som om du tänker att det inte finns någon utveckling kvar som du inte kommit lagt in......

Jag har mycket funktion i mitt program som jag inte ser som efterfrågad i program som riktar sig till alla.

designval, utvärderingsstöd, simulering, grafiska radurval och olika mått såsom variansskattningar och förbättrade mått runt raderna är exempel som knappast riktar sig brett idag men som är vägar att gå för några. Men främst tror jag på less is more, avskyr personligen flik-tänket och det var det jag syftade på när jag skrev att fler borde skaffa sig egna anpassade program (utan att sikta på att sälja vidare nödvändigtvis) :cheers:

abstruse 2016-04-28 19:32

Finns säkert ett antal konkurrerande program som har minst lika bra funktioner som jokersystemet. I mitt tycke har dock joker allt jag behöver och sannolikt är många fler med mig fullt nöjda med funktionerna, även om det givetvis finns enstaka kunder som har långt högre krav än så.

Där joker emellertid är den starkast lysande stjärnan, på travprogramhimlen, är vad gäller gränssnittet. Många andra program ligger långt efter, särskilt HPT, vars gränssnitt, i mitt tycke, är katastrofalt.

Grant 2016-04-30 15:01

Ord och inga visor...
 
"Hej,
Försäljning av PC-versionen av Jokersystemet har upphört. Vi lägger nu alla resurser
på nya webbaserade Jokersystemet - som du köper abonnemang på, och skapar
system från, direkt på www.jokersystemet.se
Fördelarna med den webbaserade versionen är många.
Du hittar även bra instruktionsfilmer för att komma igång om du skulle vilja det.
Mvh Catharina
TR Media AB"

Listan på fördelar ser lite kommunal ut.

Mvh Uffe

alle 2016-05-01 08:01

Jag har nu provat nya joker på surfplatta, vilket jag trodde skulle vara räddningen, med följande resultat:

DET FUNKAR INTE ALLS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved