Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 30/11 Jägersro Dubbeljackpott SNIK-SNAK (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18405-v75-30-11-jaegersro-dubbeljackpott-snik-snak/)

Om_sommaren 2013-11-24 22:48

vad har ludde för planer med raja. Prix d amerique?

Lillis 2013-11-24 23:18

Björns är ju riktigt rapp från start om den laddas, undrar om inte Goop sitter i spets efter 300m

rickyfashion 2013-11-24 23:51

Jag säger inte att han vinner eller inte släpper efter 300-400 men fram tills dess sitter harry i spets om alla som är snabb ut laddar

Om_sommaren 2013-11-25 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av rickyfashion (Inlägg 292137)
Jag säger inte att han vinner eller inte släpper efter 300-400 men fram tills dess sitter harry i spets om alla som är snabb ut laddar

Nja det kan hända att reven kan svara när han får Harry vid sidan. Tar nog i lite extra då

fusbar 2013-11-25 13:57

Nya regler om enkelrader?

Nån som hört något om nya regler gällande att spela enkelrader? Höja priset eller slopas helt? Bara hört en fågel viska.. Kan ju vara falska rykten? :whistling:

Viroid 2013-11-25 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 292185)
Nån som hört något om nya regler gällande att spela enkelrader? Höja priset eller slopas helt? Bara hört en fågel viska.. Kan ju vara falska rykten? :whistling:

Jag har hört en del rykten jag med, redan i samband med att man lade om till insatsfördelning. Jag tror inte att man gör något förhastat, men en höjning av det tillåtna radantalet har jag hört så mycket nu att det mycket väl kan vara på gång. Man tog till lite för snäva gränser senast.

Strappa71 2013-11-26 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 292216)
Jag har hört en del rykten jag med, redan i samband med att man lade om till insatsfördelning. Jag tror inte att man gör något förhastat, men en höjning av det tillåtna radantalet har jag hört så mycket nu att det mycket väl kan vara på gång. Man tog till lite för snäva gränser senast.

Min gissning är att man kommer att öka till 9999 system utan att x2.5 från "Endast alla rätt" ska räknas med.

Bytet till insatsfördelning har lite och inget att göra med systembegränsningarna som i sin tur bara är en nödlösning för att så gott man kan förhindra spel som går "fel väg".

Att man tog till "för snäva gränser" beror på att det inte finns någon "magisk gräns" efter det blir "orättvist".

I förlängningen ( 3-4 år framåt ) så gissar jag att alla begränsningar är borta.

Jämför med Stryktipset. Hur kan det komma sig att exakt samma spelteori/spelteknik inte utgör något problem överhuvudtaget där?

NicklasJ 2013-11-26 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 292407)
Min gissning är att man kommer att öka till 9999 system utan att x2.5 från "Endast alla rätt" ska räknas med.

Bytet till insatsfördelning har lite och inget att göra med systembegränsningarna som i sin tur bara är en nödlösning för att så gott man kan förhindra spel som går "fel väg".

Att man tog till "för snäva gränser" beror på att det inte finns någon "magisk gräns" efter det blir "orättvist".

I förlängningen ( 3-4 år framåt ) så gissar jag att alla begränsningar är borta.

Jämför med Stryktipset. Hur kan det komma sig att exakt samma spelteori/spelteknik inte utgör något problem överhuvudtaget där?

För att till stryktipset så spelar inte vissa spelare med ca 25% rakeback och överlägset bättre systeminlämning.
Det är ju här roten i problemet ligger.

Viroid 2013-11-26 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 292415)
För att till stryktipset så spelar inte vissa spelare med ca 25% rakeback och överlägset bättre systeminlämning.

Och i takt med att ATG förhandlar om avtalen då de löper ut så kommer det problemet lösas, då kan man också släppa på "robotbegränsningarna".

Espo 2013-11-26 18:24

Hur löser man guldloppet??

Känns som 60/40 att Harry kommer till spets, men helt ärligt känns det omöjligt att säga. Är Reven riktigt vässad och på tårna tror jag inte Harry tar en längd sida vid sida! Reven kan ju vinna från spets har han visat i år, men blir det körning 300m, så lär han vika i spets och då fastnar Harry i rygg. Ludde ligger lågt med Raja som max är ett steck i mängden. Så vem vinner då då? Oasis är givetvis en kandidat, men känns riktigt svårbedömd formmässigt. Sen mest skräp, men kanske får vi se någon 40oddsare....

Ne Harry skulle vinna detta lätt från spets eller om Peter struntade i att ladda och la sig 2-3e ytter. Men nu är som sagt risken säkert 40%ig att det bli rygg ledaren *suck*

Strappa71 2013-11-26 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 292415)

SvSp har samarbete med samma bolag som ATG i Sydafrika. Att avtalen skulle skilja sig särskilt mycket åt mellan så pass lika bolag känns märkligt.

Har de RB på det ena så har de nog samma marginaler för att ha det på det andra.

Strappa71 2013-11-26 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 292417)
Och i takt med att ATG förhandlar om avtalen då de löper ut så kommer det problemet lösas, då kan man också släppa på "robotbegränsningarna".

De oönskade spelarna borde kallas vid sitt rätta namn, "rabatt"-ar. :)

zondaplayer 2013-11-26 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 292132)
vad har ludde för planer med raja. Prix d amerique?

Stämmer! Ludde ska till Paris i vinter med sin star Raja Mirchi. Han sa även att han inte kommer LADDA utan ta det vackert i starten denna gång! behöver 1-2 lopp i kroppen i vinter. Men väldigt förbered för övrigt i träning..

overpace 2013-11-27 04:00

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 292417)

Tips till omsättningstörstande ATG. Släpp lirarna fria! Robotspel åt folket! Robotspel på V75-tillsammans! :thumbup: :thumbup:

capone 2013-11-27 11:07

Big Bill Bac & Bear Dancer & Prey Frontline

Spik

laxdasen 2013-11-27 11:10

Kan inte sluta skratta åt att PREY F är storis även denna gång .... ja...hoppas många går på det skämtet.... för här finns dagens bästa SPIK!!!!!

whalz 2013-11-27 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 292704)
Kan inte sluta skratta åt att PREY F är storis även denna gång .... ja...hoppas många går på det skämtet.... för här finns dagens bästa SPIK!!!!!

Det gick ju så dåligt sist...

laxdasen 2013-11-27 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 292708)
Det gick ju så dåligt sist...

ja den vann för att ingen gjorde något.... alla som kan bedöma motstånd inser att den är chanslös nu....den var ju usel sist trots insten... tyckte alla....men denna vecka är det slut.... får den spets... blir den 3a eller 4a om den får bestämma helt....det är över nu....

sally 2013-11-27 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 292709)
ja den vann för att ingen gjorde något.... alla som kan bedöma motstånd inser att den är chanslös nu....den var ju usel sist trots insten... tyckte alla....men denna vecka är det slut.... får den spets... blir den 3a eller 4a om den får bestämma helt....det är över nu....

Tar Prey f. starten? Vem sätter press i så fall?

Grogg12 2013-11-27 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av sally (Inlägg 292728)
Tar Prey f. starten? Vem sätter press i så fall?

Nougat

laxdasen 2013-11-27 13:13

Den är chanslös punkt slut. Den dansa en sommar......

Grogg12 2013-11-27 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 292731)

är bered att hålla med dej denna vecka dasen!

laxdasen 2013-11-27 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 292733)
är bered att hålla med dej denna vecka dasen!

vi är ju i stort sett alltid överens...om allt....Dit dasen pekar pekar det mesta

Grogg12 2013-11-27 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 292735)
vi är ju i stort sett alltid överens...om allt....Dit dasen pekar pekar det mesta

inte förra gången... då spika jag Prey! :cheers:

sheriffen78 2013-11-27 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 292731)

Vem vinner då Dasen?

Grogg12 2013-11-27 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av sheriffen78 (Inlägg 292741)
Vem vinner då Dasen?

Nougat såklart! från dödens t.o.m :smoke:

sheriffen78 2013-11-27 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 292743)
Nougat såklart! från dödens t.o.m :smoke:

Skönt, då är jag inte ute och cyklar...

mkarlsson 2013-11-27 14:57

Sällan läst på såhär mycket såhär en omgång redan en onsdag..
Känns som spik på enya boko. 2-åringar är inget att hålla i handen när det blåser, men detta är väl ändå en klass för sig? Bra spår.

Spik i första eller andra? Småfeeling att untersteiner kan slakna i spets.. Tror stallkompisen har lika bra chans. Trehästarslås med Veijos..
Big bill bac vinner felfritt. Klarar han det?
Heltäcka 6:e? Omgångens kanske största streck bör förlora snart.. Många roliga motbud. Gillar dock prey. Vinnarskalle!

Espo 2013-11-27 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av mkarlsson (Inlägg 292758)
Sällan läst på såhär mycket såhär en omgång redan en onsdag..
Känns som spik på enya boko. 2-åringar är inget att hålla i handen när det blåser, men detta är väl ändå en klass för sig? Bra spår.

Spik i första eller andra? Småfeeling att untersteiner kan slakna i spets.. Tror stallkompisen har lika bra chans. Trehästarslås med Veijos..
Big bill bac vinner felfritt. Klarar han det?
Heltäcka 6:e? Omgångens kanske största streck bör förlora snart.. Många roliga motbud. Gillar dock prey. Vinnarskalle!

Också väl påläst ovanligt tidigt i veckan, alla hästar är redan kollade i arkivet.

Men kommer Enya Boko till spets? Eileen Boko var ju ruskigt startsnabb i förra starten och inte omöjligt att Ludde ger Christoffer order att gasa järnet här och bara släppa om Onceforall face skulle komma!

Har Real Showman form torskar han aldrig från spets. Men formen är inte given. Jag kommer nog spika på rubbet om han värmer bra, men helt givet är det som sagt inte.

Big bill bac lär vinna felfritt ja. Ser tunt ut bakom, så mycket möjligt att jag inleder med 2 spikar.

Prey har vart nära åka dit några gånger på slutet. Tuffare emot nu och som stor favorit är han given att försöka fälla!

mkarlsson 2013-11-27 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 292836)
Också väl påläst ovanligt tidigt i veckan, alla hästar är redan kollade i arkivet.

Men kommer Enya Boko till spets? Eileen Boko var ju ruskigt startsnabb i förra starten och inte omöjligt att Ludde ger Christoffer order att gasa järnet här och bara släppa om Onceforall face skulle komma!

Har Real Showman form torskar han aldrig från spets. Men formen är inte given. Jag kommer nog spika på rubbet om han värmer bra, men helt givet är det som sagt inte.

Big bill bac lär vinna felfritt ja. Ser tunt ut bakom, så mycket möjligt att jag inleder med 2 spikar.

Prey har vart nära åka dit några gånger på slutet. Tuffare emot nu och som stor favorit är han given att försöka fälla!

Skulle se det som en fördel om Enya gick bakifrån.. Lennartsson bara kör rakt fram landar nånstans 2, 3 ytter. Eileen Boko lär ta spets och enbart släppa till Ludde. Så risken är väl sen att det inte är någon som sätter upp tempot och då blir det såklart svårt för Enya och övriga att komma in i matchen.

Du har säkert rätt i att Real Showman inte torskar från spets om formen finns där. Men jag tycker ibland att han visat lite dålig skalle och fallit igenom lite väl lätt från spets.
Men frågan är om det finns några bättre spikar?

Espo 2013-11-27 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av mkarlsson (Inlägg 292850)
Skulle se det som en fördel om Enya gick bakifrån.. Lennartsson bara kör rakt fram landar nånstans 2, 3 ytter. Eileen Boko lär ta spets och enbart släppa till Ludde. Så risken är väl sen att det inte är någon som sätter upp tempot och då blir det såklart svårt för Enya och övriga att komma in i matchen.

Du har säkert rätt i att Real Showman inte torskar från spets om formen finns där. Men jag tycker ibland att han visat lite dålig skalle och fallit igenom lite väl lätt från spets.
Men frågan är om det finns några bättre spikar?

Jag ser 4st tänkbara spikar, men alla har sina frågetecken, så tycker inte det finns några solklara spikar denna omgång.

Alternativen som jag ser det just nu; Real Showman, Big Bill Bac, Harry Haythrow och Let It Happen. Rangordnar nog även vinstchanserna enligt given ordning....

Lillis 2013-11-27 23:38

Är benägen att hålla med Laxpitten för en gångs skull....
har du haft så här många medgångare någon gång??

Nåja, kanske att Prey Frontline är bästa hästen, spetsar och vinner. Men, jag TROR i alla fall att det blir lite tävling den här gången. Nougat Ås kan göra lite själv, Conrad Lugauer lär säkert köra offensivt.

Och då hitta 1-2% på hästar som Wiss Rambo och Avanti LM. Nä, det får mig att gardera med stora rollern, spikarna får vi hitta någon annanstans.

mr_stylez 2013-11-28 01:30

6e loppet är nog dagens "lättaste" att tippa...
Utgång på Prey frontline, och heltäcka bakom, så var det löst.

Får den sitta ifred i spets så vinner den, kommer Nougat upp och trycket i dödens, så lär båda de två hästarna falla och vem som helst kan vinna då ovanligt nog alla i loppet har toppform... Bara dumt att spekulera i vem som vinner då, ta alla och jobba in en skräll..
att tex strecka 3-4 hästar i sånt lopp är ren idioti, då kan man hellre tippa på lotto. Ska man gardera en formtoppad spetshäst på Jägerso så SKA man se till att säkert ha med alla som kan vinna bakom, och i sjätte avdelningens fall så är det samtliga hästar i loppet... =)

Men för de som vill Spika en Nougat Ås som gjort 1(!) start efter 5(!) månaders vila, och tro att den ska ta ner en formtoppad Prey Frontline från dödens på jägers samt stå emot övriga 9 formtoppade hästar.... så säger jag Lycka till! Det lär ni behöva =)

RazshVollril 2013-11-28 01:49

Det mest intressanta är ju tvååringsloppet.

Ena sekunden är jag säker på att Enya Boko är överlägsen och det vore dumt att inte spika. Nästa sekund är jag söker på att Orion Tilly vinner hur enkelt som helst med tanke på loppet den gjorde senast då den öppnade 1.09.x och ändå stred upploppet ned.

Sen tänker jag lite längre och ser fördelen med Luddes häst, Onceforall Face som slipper resa och som gick hela första kurvan i tredjespår senast och öppnade på 1.13.0. Hur ska någon slå den?

När jag sen tänker vidare tycker jag att både nr 8 Al Dente och 12 Catwalk In gjort det bra på slutet och där finner vi riktigt fina skrällar som kan spurta ner trötta hästar.

Lika bra att ta alla! Men det är ju här man kan hitta den klara om man bara får rätt info och de kör som man hoppas.

Svårt svårt!

Pilkast 2013-11-28 02:57

Pelle Lennartsson är helt iskall för dagen och Enya måste vara 25 meter bättre än de andra för att vinna... Soonerorlater, STENKLAR - SOS!!!

Schaasss!

laxdasen 2013-11-28 08:43

I avd 5 tar jag alla... smäller alltid när någon underdog utvecklats till detta och vässats...blir en mellan 1-5% som vinner.

laxdasen 2013-11-28 08:46

Lillis.... vi är ju i stort sett alltid överens.... men du vill ju precis som jag ha egna ideer så då måste man vara lite motvals ibland:)

mkarlsson 2013-11-28 09:28

Bestämt en av två spik. Let it happen. Sen är det frågan : Big bill eller Showman? Showman eller big bill?

laxdasen 2013-11-28 09:29

Jag tror omgången blir svår.... men börjar med spik 3-4..... så spika båda.....:) tror det ger bra när det sen smäller och tv-spelarna offrat streck i början och svär och river sitt hår likt matadoren i ferdinand.

laxdasen 2013-11-28 10:02

LAXTJÄNSTENS rubriker:

V75-1 Här blir det show! Enklare kan det inte bli!
V75-2 Stridsvagnen vinner igen!
V75-3 Harry blir omgångens kommunvinnare....och DASEN säger nej nej nej....
V75-4 Man vinner bara om man vågar! OMTAG!!! Hästen går som klockan....
V75-5 Unghästar i farten.....och här smäller det!!
V75-6 Prey,ja lycka till som Uno Hedin skrek i sportradion......jag bara skrattar och käkar godis...
V75-7 Här ryktas det om farliga saker... ja jag tänder elden och grillar obegränsat!

MVH LAXTJÄNSTEN