Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 30/11 Jägersro Dubbeljackpott SNIK-SNAK (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18405-v75-30-11-jaegersro-dubbeljackpott-snik-snak/)

laxdasen 2013-11-30 09:46

Dagens mest överstreckade häst ALVENA PELE 3%! om de kör loppet 100 ggr så vinner den inte en gång... och kör de loppet 10000 ggr så vinner den aldrig då heller.SPELVÄRDET =0

Champinj0nen 2013-11-30 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 293813)
Tror jag har ett riktigt trevligt system på gång. Krävs inte så mycket för att det ska bli fina pengar. Dubbel jackpot och alla vm system som ryker direkt det händer lite. Finns mycket pengar att spela om!

Spikar du Big Bill Bac? Lr är det inte 'spelvärde' i det..58% nu o den har galloperat 5/10 senaste.
Annars, Oasis Bi och Freeman T.Porter?
Kan mind your face skrälla första?

Helge 2013-11-30 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 293815)
var någon här igår som skrev att PU skulle stryka Perfect Power.. att det var klart varför är den inte struken än då??? eller var det en lallare som skrev det som inte fattar nåt???

Ja, det ska han. Det sa han på liven i går kväll, så det kommer.

alle 2013-11-30 09:52

Citat:

var någon här igår som skrev att PU skulle stryka Perfect Power.. att det var klart varför är den inte struken än då??? eller var det en lallare som skrev det som inte fattar nåt???

Jag hörde också det på liven igår! Så det lär komma under förmiddagen! :)

Lillis 2013-11-30 09:52

Citat:

Har läst på twitter att PU sa det på liven.

har inte hört det själv.

Där vart visst dansken i avd 7 struken, Tycoon Conway.

Det var väl Uhrbergs drag?

Edit: Dasen frågar, då svarar ALLA. Gammalt Sharp-ordspråk......

alle 2013-11-30 09:58

Kolgjini: Här tänds blivande stjärnor …

I tisdags skedde det igen.

Eskilstunas startpersonal klantade till det å det grövsta.

Två hästar blev utkörda på grund

av startförseelser trots att de var ­oskyldiga till detta.

Jag är inte förvånad. Jag har haft åsikter om dem tidigare. Någon måste ta dem i öronen så att det inte upprepas igen.

Över till något roligare. Dagens V75-omgång på min hemmabana i Malmö.

I dag på Jägersro avgörs sista finalen för unghästloppen i år, nämligen Svensk Uppfödningslöpning 2013.

Ett lopp där många nya stjärnor har setts. Jag tänker bland annat på mina två egna vinnare i loppet, Revenue och Raja Mirchi. Som efter tvåårssäsongen utvecklades till storstjärnor. Kanske tänds en ny stjärna i dag?

+++

Olympic Kronos (V75-1) har känts strålande i de senaste starterna. Men bakspår gör att jag ligger lågt.

Raja Mirchi (V75-3) känns jättefin i jobben men är inte tränad för att göra en topprestation i den här starten. Ett lopp i kroppen med en rejäl spurt till slut är det viktigaste för honom den här gången.

Magical Face (V75-4) trodde jag inte på i början av veckan. Men efter ett jobb i tisdags fick jag upp förhoppningarna.

Eileen Boko (V75-5) vann försöket på ett snyggt sätt. Kommer gå med ryckbomull för första gången. Ledningen. Pass upp.

Onceforall Face (V75-5) är jag ganska säker på har den högsta kapaciteten i fältet. Men han är inte den mest sköt­samma. Toppchans om han går felfritt.

Replay Kronos (V75-7) kändes mycket bra i det senaste jobbet. Han har grym kapacitet. Om favoriten gör bort sig.

++

Luxury Lane (V75-4) har ett spår på tok för långt ut. Kommer få svårt därifrån.

Radieux (V75-7) har toppform men läge och motstånd skrämmer. Det blir tufft.

El Mago Pellini (V75-7) behöver ett lopp i kroppen efter en tids bortavaro. Ska bara smygas med denna gång.

Från sportbladet

Greenstar 2013-11-30 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 293824)
Har läst på twitter att PU sa det på liven.

har inte hört det själv.

Där vart visst dansken i avd 7 struken, Tycoon Conway.

Det var väl Uhrbergs drag?

Edit: Dasen frågar, då svarar ALLA. Gammalt Sharp-ordspråk......

Alla dessa strykningar i sista gynnar väl Dreams Take Time? Betydligt färre att runda nu och har väl mött betydligt värre hästar på slutet? Enda frågetecknet för mig är voltstart, men jag tror att han kan vinna trots safteystart. Tråkigt med favoritspik i sista, men tycker att han står för toppklassen i gänget. Är jag fel på det?

Champinj0nen 2013-11-30 09:59

Frågan är vem som gör jobbet utanpå prey frontline. Min känsla är att prey får bestämma ett tag o då går freeman fram o pressar vilket sedan bäddar för nougat. Det kan även vara tvärtom o då vinner freeman..spika 6 lr 10 lr köra 6, 10, 11.

laxdasen 2013-11-30 10:01

Ja nu är det klart vem dagens bästa spik är.. blir löjligt enkelt..... förändringar har påverkat ALLT!

Champinj0nen 2013-11-30 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Greenstar (Inlägg 293828)
Alla dessa strykningar i sista gynnar väl Dreams Take Time? Betydligt färre att runda nu och har väl mött betydligt värre hästar på slutet? Enda frågetecknet för mig är voltstart, men jag tror att han kan vinna trots safteystart. Tråkigt med favoritspik i sista, men tycker att han står för toppklassen i gänget. Är jag fel på det?

' Tyvärr' tror jag du är rätt på det. Har inte tänkt spika dreams take time men efter alla strykningar börjar den kännas klar..

putte64 2013-11-30 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Greenstar (Inlägg 293828)

Nej, jag tror du har helt rätt.
En helt annan sak är att allmänheten har många i första och är tunna i sista och att det därför brukar vara extra lönsamt att gardera i sista...

alle 2013-11-30 10:10

känns verkligen som Dreams take time gynnas väldigt mycket alla strykningar.. kan vara omgångens bästa spik.. tycker dock det finns flera roliga drag i loppet!

alle 2013-11-30 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 293834)
Nej, jag tror du har helt rätt.
En helt annan sak är att allmänheten har många i första och är tunna i sista och att det därför brukar vara extra lönsamt att gardera i sista...

Brukar köra efter samma princip, spik i början och många i slutet! :) det är tråkigt att sitta med spik på favoriten i sista, för det blir en extremt dålig värdeökning då! Generellt! :)

laxdasen 2013-11-30 10:16

Robbans i sista som ALLA tycker är ett så roligt drag är ju inget roligt alls... den blir extremt mkt streckad och känns som dagens tråkigaste drag.... rensar inget och minimal chans

Greenstar 2013-11-30 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 293836)
Brukar köra efter samma princip, spik i början och många i slutet! :) det är tråkigt att sitta med spik på favoriten i sista, för det blir en extremt dålig värdeökning då! Generellt! :)

Absolut, det är det jag menar med tråkigt med favoritspik i sista. Dock tror jag att det är bästa spiken i omgången oavsett NU efter alla strykningar. Hade dock vart betydligt roligare om det var avd. 1 då, precis som du skriver, många är livrädda att spricka direkt och man genom spik där kopplar ett hyggligt grepp på övriga.

michel65 2013-11-30 10:18

meget interesant intervju

"Man kan välja vilket som, det är precis på gränsen, men vårt lopp går kvart över tre och vi har fyra timmars bilresa från box till box. Värmer vi vid två så kan vi ändå låta hästen äta frukost hemma i lugn och ro och allt sådant och det var ett lätt val. Han reser bra. Han har haft en ganska svår skada i en kota i ett bakben och det tog tid att få honom tillbaka, och inför senast visste vi inte alls var vi hade honom egentligen då han var mycket jobbad men inget snabbare. Hästen var också överladdad från start då han inte hade tävlat på så länge och då dessutom en konkurrent skrek och tjoade så mycket just när Björn skulle ta upp och söka position så galopperade han i ren iver. Han har väl aldrig hoppat någon gång tidigare varken i lopp eller i träning, men det var inga fel på hästen. Han ser väldigt fin ut efter, men hur mycket han gått framåt med genomköraren är svårt att säga eftersom han var så fin redan innan. Men det är klart att han ska ha gått framåt! Dessutom bör han ha lugnat ner sig lite och han ska inte hoppa igen. Vi kör med precis samma grejer, barfota och helstängt samt jänkarvagn, om inte Björn har några andra tankar. Men det tror jag inte att han har. Chansen? Det är inte min starka sida att bedöma men jag har en fruktansvärd häst och jag är klar optimist. Det är klart att det finns en risk att vi hamnar utvändigt och att det inte är det man önskar, men även om man nästan inte får säga så tror jag på bra chans även från dödens", avslutar Stefan.

michel65 2013-11-30 10:20

p.s Stefan P Pettersson tränar 7 Oasis Bi (V75-3

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 293840)
"Man kan välja vilket som, det är precis på gränsen, men vårt lopp går kvart över tre och vi har fyra timmars bilresa från box till box. Värmer vi vid två så kan vi ändå låta hästen äta frukost hemma i lugn och ro och allt sådant och det var ett lätt val. Han reser bra. Han har haft en ganska svår skada i en kota i ett bakben och det tog tid att få honom tillbaka, och inför senast visste vi inte alls var vi hade honom egentligen då han var mycket jobbad men inget snabbare. Hästen var också överladdad från start då han inte hade tävlat på så länge och då dessutom en konkurrent skrek och tjoade så mycket just när Björn skulle ta upp och söka position så galopperade han i ren iver. Han har väl aldrig hoppat någon gång tidigare varken i lopp eller i träning, men det var inga fel på hästen. Han ser väldigt fin ut efter, men hur mycket han gått framåt med genomköraren är svårt att säga eftersom han var så fin redan innan. Men det är klart att han ska ha gått framåt! Dessutom bör han ha lugnat ner sig lite och han ska inte hoppa igen. Vi kör med precis samma grejer, barfota och helstängt samt jänkarvagn, om inte Björn har några andra tankar. Men det tror jag inte att han har. Chansen? Det är inte min starka sida att bedöma men jag har en fruktansvärd häst och jag är klar optimist. Det är klart att det finns en risk att vi hamnar utvändigt och att det inte är det man önskar, men även om man nästan inte får säga så tror jag på bra chans även från dödens", avslutar Stefan.

glemt og skriv

Greenstar 2013-11-30 10:21

Nu vart dessutom Perfect Powers strykning officiell...

Lillis 2013-11-30 10:24

Ju mer jag tittar på det här, så tror jag att det blir en favoritparad igen.

michel65 2013-11-30 10:27

tidligt v4.

V4

V75 BANE
30.11.2013

V4-1: 2,3,4,5,7,8,9,10,11
V4-2: 3
V4-3: 2,3,4,8,9,11
V4-4: 1,3,4,5,6,7,11,13

864kr

laxdasen 2013-11-30 10:27

Jag tror det smäller i två lopp det räcker... sen är många borta och jag sitter och räknar lax hela kvällen!

alle 2013-11-30 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 293843)
Ju mer jag tittar på det här, så tror jag att det blir en favoritparad igen.

Börjar mer och mer hålla med..

Speciellt Let it happen i avd 4.. de värsta konkurrenterna är 3 år och han är 4, varit ute i tuffa gäng de 2 senaste, står kvar i klassen! känns som en mycket tilltalande uppgift.. men tycker det är en extremt tråkig spik! Jag får fundera vidare!

alle 2013-11-30 10:51

Christoffer Eriksson gästkuskar bakom Kolgjini-tränade 1 Eileen Boko (V75-5) i finalen av Uppfödningslöpningen. Eriksson tänker försöka ta ledningen som vid uttagningssegern.
- Hon är startsnabb och jag tror på bra chans till ledningen och i så fall är stallkamraten (5 Onceforall Face) den ende jag kan tänka mig att släppa till är stallkamraten, säger Christoffer.

Med den intervjun så tycker jag att Onceforall Face är lika klar som big bill bac utan galopp!

laxdasen 2013-11-30 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 293851)
Christoffer Eriksson gästkuskar bakom Kolgjini-tränade 1 Eileen Boko (V75-5) i finalen av Uppfödningslöpningen. Eriksson tänker försöka ta ledningen som vid uttagningssegern.
- Hon är startsnabb och jag tror på bra chans till ledningen och i så fall är stallkamraten (5 Onceforall Face) den ende jag kan tänka mig att släppa till är stallkamraten, säger Christoffer.

Med den intervjun så tycker jag att Onceforall Face är lika klar som big bill bac utan galopp!

Tobbe spetsar så det blir tyvärr inget sånt scenario

Painkiller 2013-11-30 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 293845)
V4

V75 BANE
30.11.2013

864kr

Hold da op det var en dyr kupon Michel , Fantasispil igen? :cheers:

alle 2013-11-30 11:03

Radieux
https://www.travsport.se/hast/visa/716534/harstamning

LÖJLIGT bra stam.. helt galet!

alle 2013-11-30 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 293853)
Tobbe spetsar så det blir tyvärr inget sånt scenario

Tror nog det kan släppas till luddes om han är först fram.. känns som han har bästa hästen!

dReaMz 2013-11-30 11:05

Finns de ens nån häst som kan slå 13 Dreams Take Time i sista V75 avd ? verkar som alla gett upp de loppet och stryker sina hästar :)

laxdasen 2013-11-30 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 293856)
Tror nog det kan släppas till luddes om han är först fram.. känns som han har bästa hästen!

Tobbe spetsar lätt och ludde felar... som vanligt sen toppchans.... får ingves en bra start idag blir det åka av men tveksamt om den blir bättre än 2a

alle 2013-11-30 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 293858)
Tobbe spetsar lätt och ludde felar... som vanligt sen toppchans.... får ingves en bra start idag blir det åka av men tveksamt om den blir bättre än 2a

Absolut, luddes kan fela.. finns en stor risk.. dock ett plus att inte adrian kör! Håller med dig i ditt resonemang om Orion tilly! Men jag tycker det är svårt och beräkna på hur hästarna som reser kommer att prestera! Fördel jägersro hästarna, dessutom har Kolgjini stallet haft uppåtform sista tiden.. dom är på gång igen efter ett uselt år!

elwiz 2013-11-30 11:16

Man pratar om att övernattning skall vara ett problem för dessa unga 2-åringar och att Enya Boko kanske inte kommer att må så bra av det.....

Kommer inte Orion Tilly att ha samma bekymmer då han är från samma stall?

putte64 2013-11-30 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 293864)
Man pratar om att övernattning skall vara ett problem för dessa unga 2-åringar och att Enya Boko kanske inte kommer att må så bra av det.....

Det där är rena spekulationer.
Finns inget som säger att det blir några problem.

elwiz 2013-11-30 11:19

Ni som kan det här med spåren och volstartsloppet i avd7.........

Vad har hänt nu egentligen med alla strykningar?
Att DTT gynnas förstår jag, men hur blir det för 8 Radiux och 5 Bandit egentligen?

Lillis 2013-11-30 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av Painkiller (Inlägg 293854)

Hur orkar du?

Du har 40 inlägg på Sharps, känns som att alla är färgade avditt personliga agg mot EN skribent.

Kan inte du skicka ett PM till honom istället?

Istället för att vara så bitter kan du ju faktiskt försöka bidra lite till de diskussioner som faktiskt råder emellanåt.

Gringubbar har vi nog av i de här trådarna.

Viroid 2013-11-30 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 293864)

Jo, men OT är streckad på 8,8%, EB är streckad på 37,8%.

putte64 2013-11-30 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 293867)
Ni som kan det här med spåren och volstartsloppet i avd7.........

Vad har hänt nu egentligen med alla strykningar?
Att DTT gynnas förstår jag, men hur blir det för 8 Radiux och 5 Bandit egentligen?

R har spår 8, B har spår 4

putte64 2013-11-30 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 293875)
R har spår 8, B har spår 4

Största anledningen till att DTT gynnas är inte spåret, utan att det är 4 hästar färre att runda
Kommer nämre ledaren helt enkelt

michel65 2013-11-30 11:34

he he--

Citat:

Ursprungligen postat av Painkiller (Inlägg 293854)

det er ikke godt og ved :)

Alderbran 2013-11-30 11:36

Någon som vet vad Sören Englund tippar på veckans vinnare V75?

michel65 2013-11-30 11:37

kvittering

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 293845)
V4

V75 BANE
30.11.2013

864kr

Købt d. 30.11.2013 10:43

Serienummer: 4E08-13DD