![]() |
Tungvrickarnamn som är aktuellt nu: Maniaminmiami
|
Maniaminmiami......eller.
Man, I am in Miami Shesellsseashells. She sells seashells. Deweycheatumnhowe. Raden är lång. Ett namn som jag gillar är Shejk Yerbouti. Dvs "Skaka rumpan!" |
|
Citat:
|
Vilka skador är vanliga hos travkuskar?
|
Citat:
|
Citat:
|
Det är väl inte bara sulkysittandet som ger ryggproblem
I träningsulky sitter man ju något mer naturligt. ryggproblem kan ju också skapas (hindra återhämntning läkning ) - skoning - tunga lyft ( höbalar , mocka mm ) |
Såg nu när jag loggade in på ATG att det är lopp från Förenade Arabemiraten med i listan, hör detta till det vanliga?
Och vilka andra länder är med ibland förutom Sydafrika, USA eller kanske Brasilien? |
Citat:
Stora galopphändelser brukar ATG ha med - ex. Baharain World Cup, eller vad det heter. De största skadorna var i alla fall förr alkoholism, även många toppkuskar led av detta... I Norge har jag hört detta var upptaget som ett stort problem på 80- och 90-talet... :drunk::cheers::innocent: |
Citat:
|
Flyger de över hästarna till utländska lopp eller hur gör de?
Förenade Arabemiraten känns ju som att man får flyga över till. Men söver de hästarna under resan? |
Citat:
|
Oj galopp is the shit!!
Vart kan man spela på galopp? :ohmy: Konstigt ställd fråga kanske, men galopp över lag finns det bara i utlandet eller spelas det här i Sverige med? Och är det isåfall Unibet etc som man får vända sig till om man vill tippa på galopp? |
Eller nä, ångrar min fråga. Känns ju sjukt stressande för hästarna under galopptävlingarna.
|