Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Åby V75 26/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20202-aby-v75-26-4-a/)

putte64 2014-04-25 15:41

Nej, den är löjligt mycket streckad.

Har dessutom felat från spår 1 och om Uffe måste vara på honom för att svara spets kan det ske igen.

Visst har han varit bra, men han är 7 ggr mer spelad än AH.
Allt kan hända i ett travlopp, PB vinner i mina ögon inte loppet 6 ggr av 10.

När man får så bra betalt om han förlorar måste man helt enkelt spela på det.

Favoriter blir ibland grymt överstreckade för att alla leker Följa John, man vet inte själv och spikar då den som någon tidning säger är bästa spiken, MEN loppen är egentligen ganska jämna och det är aldrig rätt att spela så.

Citat:

Ursprungligen postat av dzeno (Inlägg 337880)
Ojämn är han, det vet jag, men man måste chansa då och då. Sen fattar jag inte varför ska Pedro vara så mycket streckad???
Får se kanske köra den som utgång på Jokern

putte64 2014-04-25 15:54

Även Hobard och Paramount blir sjukt mycket streckade.

Hobards lopp är hur bra som helst, visserligen kanske han tar spets om inte Soul Artist laddas, men motståndet är BRA och det kan man inte tro när man kollar hur folk spelat.

Paramount blir troligen av med spets till Mr Pellegrino, kanske tom Isinbajeva lyckas klämma sig in där också.
Spår 1 är alltid lurigt om det finns startraketer utanför.

NicklasJ 2014-04-25 16:01

Skönt att se dig tillbaka och leverera lite vettiga kommentarer Putte. Började tro att travdelen dött ut på Sharps. Kanske kan bjuda på något själv lite senare när jag kommer hem.:cheers:

dzeno 2014-04-25 16:07

Otroligt mycket streck på dem båda
I Hobards lopp fick jag ögon för Fiddelina F. som får Erik i sulkyn igen, man glömer inte så lätt det loppet den gjorde på Valla i oktober
I sista kan jag köpa Paramount, men man blir sugen och gardera, många bra emot

capone 2014-04-25 16:08

Tror också mycket på Mr Picolit
REIMS GASTI med goop det måste vara en grym kul spik
sista måste man ha med K.L.M.BUYMETHEMOON

sally 2014-04-25 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 337887)
Även Hobard och Paramount blir sjukt mycket streckade.

Hobards lopp är hur bra som helst, visserligen kanske han tar spets om inte Soul Artist laddas, men motståndet är BRA och det kan man inte tro när man kollar hur folk spelat.

Paramount blir troligen av med spets till Mr Pellegrino, kanske tom Isinbajeva lyckas klämma sig in där också.
Spår 1 är alltid lurigt om det finns startraketer utanför.

Vad tror du om stayerloppet? Står hästarna på sista volterna för långt bak? Tror du Bergarn har ställt i ordning Paying Guest?

draken 2014-04-25 16:10

Paramount lägger vi högen bland chanslösa. Jag spikar Pellegrino utan att blinka men det vill inte säga att den vinner.

putte64 2014-04-25 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av dzeno (Inlägg 337889)
Otroligt mycket streck på dem båda
I Hobards lopp fick jag ögon för Fiddelina F. som får Erik i sulkyn igen, man glömer inte så lätt det loppet den gjorde på Valla i oktober
I sista kan jag köpa Paramount, men man blir sugen och gardera, många bra emot

Fiddelina är rätt bra när hon har form, startsnabb är hon också.
Kan se framför mig hur Erik kör på chans i 3e in, det är bara så 2%-are kan vinna.
Men formen är ett stort frågetecken för mig nu, tror det blir svårt mot hingstar i full form.

draken 2014-04-25 16:22

Pirro lägger vi också in bland de chanslösa. hoppar hejdlöst eller 64e inner.

putte64 2014-04-25 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av sally (Inlägg 337891)
Vad tror du om stayerloppet? Står hästarna på sista volterna för långt bak? Tror du Bergarn har ställt i ordning Paying Guest?

Till att börja med, Bergarn är topp3 i världen på att ställa i ordning en häst.
Han skulle aldrig åka 85 mil enkel resa med PG om han inte tror på chans.

Fredrik Persson kan säkert gå runt 15 med sin, men det är bara 3 hästar på start.
Det betyder att de hårdare hästarna med dubbelt så mycket pengar på sig kommer ifatt gratis, utan en massa vida spår på vägen.
Och efter dem kommer tuffingarna längst bak.

Tror det kan bli jämt, en sådan som Winning Love vinner det här om han är i toppform, men det verkar han inte vara.
Har man vunnit Harpers är man bra.

Sedan är Fredrik Persson inte direkt någon vinnartyp i sig själv, det var väl flera år sedan han vann på V75 ?

draken 2014-04-25 16:28

Vad fan är det med dig Putte har du inte supit idag. Seriös som jag vet inte vad. Ska vi gifta oss. Behöver säkert bar några timmar att konvertera. Kärringen är så jävla elak i dag. Jag råkade bli full mitt på dagen. Gillas Icke. Kanske förrståligt. Såja jag är nu rätt klar här. Ska hålla mig någon annan stans i dag hahaha. Lycka till alla vinnare

putte64 2014-04-25 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 337896)
Vad fan är det med dig Putte har du inte supit idag. Seriös som jag vet inte vad. Ska vi gifta oss. Behöver säkert bar några timmar att konvertera. Kärringen är så jävla elak i dag. Jag råkade bli full mitt på dagen. Gillas Icke. Kanske förrståligt. Såja jag är nu rätt klar här. Ska hålla mig någon annan stans i dag hahaha. Lycka till alla vinnare

Vafan, kom just hem från en Barcelona resa.
Fortfarande bakis :lol:

draken 2014-04-25 16:38

Härligt. Jobbat kväll hela veckan. Ledig i dag. Råkade trycka på full gas för tidigt. Shit Happens All in eller ge fan i det:drunk:.

putte64 2014-04-25 17:09

Youana fick gå i botten senast.
Det och en förväntad körning första 3-500 i morgon tycker jag är dåliga tecken för en streckfavorit.
Den som imponerade mest på mig i det loppet var Stylish Hanover, Mousse satt fast också men som sagt tyckte jag SH såg bäst ut.

mijo14 2014-04-25 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 337888)
Skönt att se dig tillbaka och leverera lite vettiga kommentarer Putte. Började tro att travdelen dött ut på Sharps. Kanske kan bjuda på något själv lite senare när jag kommer hem.:cheers:

Vilket patetiskt ryggdunkande...träffprocenten är pinsamt låg och hybrisen märkligt hög...backa banden ibland och inse att ni "stjärnor" på Sharps inte har med rätt ( och det är väl det som räknas) än genomsnittsspelaren hos ATG-ombudet på hörnan...och med sprit i kroppen, sjunker IQ-nivån i paritet med skonumret. Skänker mina Sharps till Muumin!

AndyMart 2014-04-25 21:28

Alla snackar om Youana hit och dit. Det loppet vinner Sahara Fairytale så bra som den varit på slutet. Känns grym i träningen enligt Ludde och fått ladda batterierna lite efter förra starten. Den får (tar) antingen ledningen eller rygg ledaren och sen dundrar antingen ifrån eller om Youana så det stänker om det på upploppsrakan. Mums!

Andra har jag bästa draget, Saxo Holmsminde som jag såg senast. Värdelöst spår men riktigt bra häst, med överpace kan den blixtra till på slutet och överraska till 2%.

Jag blir ensam imorgon!

draken 2014-04-25 21:32

Med snart 800 inlägg räknas du nog också till de som tror att de kan. Jag gör det inte. Inte räknar jag mig själv dit iaf. Levde på trav mellan 92-05 nu är jag en hobbyspelare med hederligt negerjobb och full som fan på helgerna och det är jag stolt över.

NicklasJ 2014-04-25 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 337977)
Vilket patetiskt ryggdunkande...träffprocenten är pinsamt låg och hybrisen märkligt hög...backa banden ibland och inse att ni "stjärnor" på Sharps inte har med rätt ( och det är väl det som räknas) än genomsnittsspelaren hos ATG-ombudet på hörnan...och med sprit i kroppen, sjunker IQ-nivån i paritet med skonumret. Skänker mina Sharps till Muumin!

Har inget med ryggdunkande att göra. Putte och jag har väldigt ofta helt olika åsikter om saker och ting. Däremot så vet jag att Putte lägger ner grovjobbet själv till skillnad från en stor del här inne och därför så vet jag också att det finns klart större tyngd när han skriver något om en häst än gemene man.
Har spridits mycket konstigheter på sistonde i travtrådarna.

Påstår du att du inte märkt att travdelen dött ut? Det är Olympiatrav imorgon och vi har fått ihop 7 sidor i tråden? För ett halvår sedan så hade väl tråden varit uppe i 17 sidor nu vid detta lag. Startas knappt en tråd för lunchtraven längre heller. Kollade in i en tråd och där fanns 3 inlägg med kopierade spel.

För övrigt skönt att du har bättre koll på mina resultat än mig. Kanske kan du höra av dig i slutet av December med årsbokslutet? Skulle spara mycket tid på att slippa bokföra allt själv.

:cheers:

AndyMart 2014-04-25 21:56

Luddes hästar till imorgon:

SAHARA FAIRYTALE i träningsjobb:

https://www.youtube.com/watch?v=Rk5kkdxbAGU

Ludde låter riktigt uppåt på denna, kändes riktigt fin i tisdagsjobbet, 14,4 över 1000 meter och gick också ett lugnt jobb i 35 fart över 2000 m. Aldrig känts så smidig och fin och Ludde tror inte den kan vara sämre nu än i starterna hon vann! BFRO, norskt huvudlag, givet segerbud!

RAJA MIRCHI i ridträningsjobb:

https://www.youtube.com/watch?v=rM9BipNnkPU

Ludde ger en kommentar om hästen längre fram i videoklippet.

Annars säger han att det ska vara en mycket god vinstchans med Raja, speciellt om han når ledningen ganska snabbt. BFRO precis som han gick i SM då han snabbstartade från samma spår nu, Ludde ska ladda!! Raja är väldigt nära toppformen och eftersom han känns så fräsch och fin är ludde ganska säker på att vinna om det inte blir helt fel i loppet.

Ludde är ju dock alltid lika säker på sin sak så mitt råd är att inte gå på allt han säger..

OLYMPIC KRONOS i träningsjobb:

https://www.youtube.com/watch?v=UcMTG2Eev-k

Luddekommentar i slutet av klippet!

Har gått samma jobb som Sahara och känns fruktansvärt fin efter vinsten senast, ännu finare nu än inför förra starten. BFRO, körs gärna till ledningen! God vinstchans, allra bäst om den kommer t ledningen men går även bakifrån!

draken 2014-04-25 22:00

Han har mycket fina hästar helt klart och jag gillar Ludde men fan vad det har svidit i plånboken. svider i tanken också men tror fan att han kan stänka in åtminstone en vinnare i morgon

sirlarsson 2014-04-25 22:02

Sahara Fairytale bara vinner det loppet?

AndyMart 2014-04-25 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av draken
Han har mycket fina hästar helt klart och jag gillar Ludde men fan vad det har svidit i plånboken. svider i tanken också men tror fan att han kan stänka in åtminstone en vinnare i morgon

Ja, han är fanimej inte lätt att räkna med. Spikar man han hoppar han och skiter man i han vinner han med halva upploppet.

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson
Sahara Fairytale bara vinner det loppet?

Kan mycket väl vara så.

draken 2014-04-25 22:10

Bara det att jag inte har med honom någonstans säger att han vinner med åtminstone 1:p

AndyMart 2014-04-25 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 337988)
Bara det att jag inte har med honom någonstans säger att han vinner med åtminstone 1:p

Oroa dig inte i onödan, jag har han i tre av loppen så han lär inte vinna några. :cheers:

Förresten, tror ni Castor Boko kan vara något trots spåret? Det var den jag först tänkte spika när jag såg anmälningslistorna men så fick den spår 12... (:idiot:) Tror ni den kan vinna ändå?

Björn verkar ju lite sugen på o vinna om man ser Björnkollen där han plockar med den på 4 hästar och varnar lite för den. Spåret är ju rent åt skogen men den är riktigt bra så jag lämnar aldrig den utanför systemet, hoppa bort en seger senast! :gun_bandana:

http://www.atgplay.se/video/20140425...yolympiatravet

Björn kollen för den intresserade! :hattenav:

draken 2014-04-25 22:23

ungefär samtidigt som när jag hämtar ut vinstpengarna på Pellegrino kan du stå o titta när Castor går i mål. Ca 5 min efter hehehe. Mkt bra häst och låter lite lurigt när Björn varnar. Brukar betyda klart men nja. Spår 12. Svider.

muumiin 2014-04-25 22:34

mijo14 loveu haha! Har lite rolig info till dig!

Ska bli riktigt roligt att vara på plats imorgon fyfan rysningar!

AndyMart 2014-04-25 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 337990)
ungefär samtidigt som när jag hämtar ut vinstpengarna på Pellegrino kan du stå o titta när Castor går i mål. Ca 5 min efter hehehe. Mkt bra häst och låter lite lurigt när Björn varnar. Brukar betyda klart men nja. Spår 12. Svider.

Har självklart också Pellegrino med så då är det bara att sätta sig ner och njuta av loppet eller då det bara står mellan dessa två?? :D

Helge 2014-04-25 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 337993)
mijo14 loveu haha! Har lite rolig info till dig!

Ska bli riktigt roligt att vara på plats imorgon fyfan rysningar!

Blir glad om du delar här med :)

Synd om ni bara delar på annat hemligt håll?

Isf är det fel att skriva om det här...

Inget illa menat. Bara stupet nedför för Sharps och det vill vi väl inte?

Vill man det, så kanske man ska sluta skriva här helt? :skamsen:

tomtom2 2014-04-25 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av enaldi (Inlägg 337871)
Jag tror han valde att köra Dreams Take Time sist, ser väl på framtiden då den bara är 5 år, och Sanity snart är över. Och sen uttala han sig ju att han trodde den var slut, så har nog blivit grundligt petat på dom 2 sakerna tror jag...men bara min fundering, inget belägg utan min åsikt..

Du har säkert rätt, dessutom måste det ju va betydligt mer intressant på sikt att ställa upp och köra Lars I nilssons hästar när han önskar det. Han lär nog ge Takter betydligt flera och bättre styrningar än Malin Lövgren i framtiden...

elwiz 2014-04-25 22:44

Är det bara jag som tror att sanity är klar?

muumiin 2014-04-25 22:45

Bra info på Freddericks Laukoo glöm ikke denna!

tomtom2 2014-04-25 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 337875)
Han är tyvärr väldigt ojämn.
Är han som i årsdebuten vinner han lätt.

Inte bara hästen som är ojämn, man kan väl lugnt påstå att Rauger är rejält ojämn också.....;)

tomtom2 2014-04-25 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 338000)
Är det bara jag som tror att sanity är klar?

Nej, även Raffe Vadsmo och Malin Lövgren tror samma som du :P

elwiz 2014-04-25 22:51

Underbart! :rolleyes:

Rickart 2014-04-25 22:54

http://i60.tinypic.com/28kjxxd.jpg

Ramen! Arazi eller Castor måste vinna

Helge 2014-04-25 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 338001)
Bra info på Freddericks Laukoo glöm ikke denna!

Tack!

Undrar om det privata du skulle starta..

Jag gillar inte sånt! Vill alla ska få vara med..

Sen kan man få kontakt med enskilda individer MEN att på ett allmänt forum, be folk kvala in, så låter det riktigt illa, att skriva som du gjorde.

Att nyttja Sharps till en start för det och sedan finnas kvar här, som inget hänt?

Dela med dig eller inte.. men uppmana inte ett forum att ta död på sig själv

No harms - :cheers:

muumiin 2014-04-25 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 338009)
Tack!

Undrar om det privata du skulle starta..

Jag gillar inte sånt! Vill alla ska få vara med..

Sen kan man få kontakt med enskilda individer MEN att på ett allmänt forum, be folk kvala in, så låter det riktigt illa, att skriva som du gjorde.

Att nyttja Sharps till en start för det och sedan finnas kvar här, som inget hänt?

Dela med dig eller inte.. men uppmana inte ett forum att ta död på sig själv

No harms - :cheers:

Som de är nu får man kanske ut 2-3 inlägg som ger något på denna sida enligt mig. 2-3 av 2000. Detta jag anser är felet. Jag sa inte ja inte skulle delge info här. Gör jag gärna. Men som sagt all vettig info får jag nu via andra håll. Visst man skummar igenom o hittar kanske något ibland absolut!

Köper inte detta ''alla ska vara med'' alla ska vara med o dela på allt. handlar om att bli ensam!

Visst kan jag sluta ge info här absolut! Talar du för alla gör jag absolut detta.

Helge 2014-04-25 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 338010)
Som de är nu får man kanske ut 2-3 inlägg som ger något på denna sida enligt mig. 2-3 av 2000. Detta jag anser är felet. Jag sa inte ja inte skulle delge info här. Gör jag gärna. Men som sagt all vettig info får jag nu via andra håll. Visst man skummar igenom o hittar kanske något ibland absolut!

Köper inte detta ''alla ska vara med'' alla ska vara med o dela på allt. handlar om att bli ensam!

Visst kan jag sluta ge info här absolut! Talar du för alla gör jag absolut detta.

Vill verkligen ha DIG här!

Dela med dig som du gjort. Vad var oklart med det andra?

Fyran 2014-04-25 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 337989)
Oroa dig inte i onödan, jag har han i tre av loppen så han lär inte vinna några. :cheers:

Förresten, tror ni Castor Boko kan vara något trots spåret? Det var den jag först tänkte spika när jag såg anmälningslistorna men så fick den spår 12... (:idiot:) Tror ni den kan vinna ändå?

Björn verkar ju lite sugen på o vinna om man ser Björnkollen där han plockar med den på 4 hästar och varnar lite för den. Spåret är ju rent åt skogen men den är riktigt bra så jag lämnar aldrig den utanför systemet, hoppa bort en seger senast! :gun_bandana:

http://www.atgplay.se/video/20140425...yolympiatravet

Björn kollen för den intresserade! :hattenav:

Får du några $harps av Fulsprit så brukar det vara klart... Gällande Castor, alltså... ;)

Han verkar komma rätt på den hästen, såvitt jag förstått... :)

Själv tror jag Harry är stenklar i Olympialoppet. Sveriges snabbaste häst, bara PU väljer ett utvändigt lopp så... Tvillingen är väl lika klar, om Luddes snack ska tas på allvar... Raja blir tvåa... :smoke:

Melander 2014-04-25 23:20

Jag får också info ifrån en massa "källor" men att sluta skriva på ett forum för att en person kanske tycker det, låter i mina öron konstigt?Sortera vilka man vill läsa sen gå vidare vidare vidare......Vi sätter den på Lördag,hoppas bara Mr P vinner då kan det bli lite skoj här uppe i Norrland:cheers: Glömde det är ju sex lopp till:whoco5: