Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Åby V75 26/4 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20202-aby-v75-26-4-a/)

Nedomansky 2014-04-26 19:05

Surt i sista, där rök V5an, då 3 av mina 4 hästar galopperade! Hade Solvato som
A-häst, där har Veijo något att åka med!

tomtom2 2014-04-26 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 338332)
Den här Malla, har han kvar jobbet? Har ju inte levererat många vinnare iallafall.

Man kan ju alltid hoppas att han är en av dom som ryker nu när det blir ny chef för Kanal 75, känns som några har fått leva i skyddad verkstad där alldeles för länge, Björn Ekmark, Tony Ryttar och inte minst Kajsa Gustavsson, totala oduglingar hela bunten.

DavidP 2014-04-26 20:58

Tror sanity vunnit om den haft solvatos spår. Båda slapp rusningen men Örjan fick ju backa sist och var ju en mil efter i sista sväng men var ju ganska nära i mål bara nån längd efter

incitatus 2014-04-26 21:13

Varför var Sanity 1 mil efter 300 kvar.

Kunde inte hänga med Veijo 600 kvar , sedan hade Veijo avgjort tidigt - var väl knappast så att Veijos gick på knäna sista biten, nej det fanns nog ganska många meter att ta ur Solvato om det behövts , Rätt häst kom 1a och a2 eller kanske man skall säga rätt ekipage var 1a och 2a, det är häst och kusk som räknas .

incitatus 2014-04-26 21:25

Tomtom

Jag tycker Kajsa gör bra segerintervjuer, lite annorlunda men ändå bra . Hon var faktiskt helt outstanding på att få ur Åke Svanstedt något vettigt i seger interrvjuerna.
OCh Kajsa gjorde väl "skitamatröen från Tranemo , den var riktigt riktigt bra, visar att travet kan vara låååångt från Stall Hultman och Kolgjini, det behövs faktiskt den vinklingen också, inte bara tipsprogram.

Ryttars reportage tycker jag också är bra, lite mer stämning känslor inte bara travet som spelobjekt. Sedan vet jag inte om de är värda pengarna

Ekmark är helt OK som programledare på tipsprogrammen,

Men visst det finns väldigt få som skall göra samma sak i +10 år, det behövs förändring nytänkande mm.

Kajsa är inte hon frilans , var ju ban VD ett kort tag och Tony är i USA som frilans, De är inte Kanal75 anställda men de har väl en massa uppdrag för travet.

Haltmathe 2014-04-26 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 338326)
sanity var tvåa va?

Den var tvåa men heeeeelt chanslös att vinna loppet.

DavidP 2014-04-26 22:08

Blev ju Inge lopp av de när de bästa stånga sig blodiga eller hamnade skit till. Att lyckas sno åt sig en bra position och sen vinna Sveriges mest överpacade lopp säger inte så mycket. Tror inte den vinner något mer storlopp

Stekel 2014-04-26 22:41

Hade startsnabbe Royal Fighter som idé i första sedan jag såg startlistorna, sorry att jag inte nämnde det i min analys men jag kan säga att jag inte hade den på kupongen på fyra streck heller. Men till tvillingliret hade det klarnat att man ska tro på sina idéer.

Om det är ETT tips jag skulle ge min avkomma om hur man kan bli vinnande på att tippa så är det att man ska gå emot kollektivet och lita på sitt eget arbete och sina egna tankar som kommer av detta arbete:

Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-04-26
Bana: Åby, omg. 24
Lopp: 11
Spelform: Tvilling
Hästar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12
U-hästar: 3, 4, 7, 9
34 x 75,00 kr Totalt: 2 550,00 kr
Utbetalt: 12 435,00 kr

För att den här bilden inte ska bli alltför skimrande kan jag säga att jag omsatt (riskerat) i storleksordningen 25kkr senaste veckan och totalt backat 2kkr trots denna vinst. Som jag säkert meddelat många gånger tidigare i detta forum, det är ett maratonlir att bli en vinnande travlirara. Om man inte lyckas träffas av blixten tidigt det vill säga...

Flickepojken 2014-04-26 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 338358)
Hade startsnabbe Royal Fighter som idé i första sedan jag såg startlistorna, sorry att jag inte nämnde det i min analys men jag kan säga att jag inte hade den på kupongen på fyra streck heller. Men till tvillingliret hade det klarnat att man ska tro på sina idéer.

Om det är ETT tips jag skulle ge min avkomma om hur man kan bli vinnande på att tippa så är det att man ska gå emot kollektivet och lita på sitt eget arbete och sina egna tankar som kommer av detta arbete:

Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-04-26
Bana: Åby, omg. 24
Lopp: 11
Spelform: Tvilling
Hästar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12
U-hästar: 3, 4, 7, 9
34 x 75,00 kr Totalt: 2 550,00 kr
Utbetalt: 12 435,00 kr

För att den här bilden inte ska bli alltför skimrande kan jag säga att jag omsatt (riskerat) i storleksordningen 25kkr senaste veckan och totalt backat 2kkr trots denna vinst. Som jag säkert meddelat många gånger tidigare i detta forum, det är ett maratonlir att bli en vinnande travlirara. Om man inte lyckas träffas av blixten tidigt det vill säga...

Det här med U hästar, alltså du har ju 4 stycken, men två av dem får inte komma etta och tvåa eller hur är det?

Grattis förresten även om du får höra det varje vecka numera :D

Flickepojken 2014-04-26 23:22

2500:- det är ändå mycket pengar att förlora, så jäkla magstarkt av dig eller galet kanske :claps:

tomtom2 2014-04-27 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 338348)
Tomtom

Jag tycker Kajsa gör bra segerintervjuer, lite annorlunda men ändå bra . Hon var faktiskt helt outstanding på att få ur Åke Svanstedt något vettigt i seger interrvjuerna.
OCh Kajsa gjorde väl "skitamatröen från Tranemo , den var riktigt riktigt bra, visar att travet kan vara låååångt från Stall Hultman och Kolgjini, det behövs faktiskt den vinklingen också, inte bara tipsprogram.

Ryttars reportage tycker jag också är bra, lite mer stämning känslor inte bara travet som spelobjekt. Sedan vet jag inte om de är värda pengarna

Men visst det finns väldigt få som skall göra samma sak i +10 år, det behövs förändring nytänkande mm.

Kajsa är inte hon frilans , var ju ban VD ett kort tag och Tony är i USA som frilans, De är inte Kanal75 anställda men de har väl en massa uppdrag för travet.

Vi har säkert olika åsikter om vad som är bra eller inte och det är väl en jäkla tur att inte alla tycker lika. Jag uppskattar absolut inte sånt meningslöst svammel som Ekmark bjuder på i "En kopp kaffe" t.ex eller Almenäs och Hannés pretentiösa "hemma hos" reportage.
Vad det gäller Kajsa Gustavsson så har hon ju gång efter annan getts olika jobb både som VD på Umåker och även på STC utan att klara av dom jobben. Sen fortsätter man anlita henne som frilans, för min del känns det som att någon håller en skyddande hand över vissa, enligt min mening, fullständigt odugliga personer. Tror nog att du gissar att jag absolut inte uppskattar hennes "annorlunda" intervjuer heller. Men, som sagt, smaken är ju olika och jag respekterar givervis de som tycker annorlunda än jag själv gör. Kul att du kommenterade i alla fall, dessutom seriöst och saklligt :)

michel65 2014-04-27 11:40

tja hvad skal jeg sig ?

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 338111)
V75

V75 Bane
26.04.2014

V75-1: 1
V75-2: 1,4,5,9
V75-3: 2,3,5,6,7
V75-4: 2,3,6,10
V75-5: 9
V75-6: 1,2,6
V75-7: 1,3,6,9,12

600 kr....
lykke til alle.-

gik ok selv om mit ene spik var bra som jeg har regnet med,lille plus på konto og nyt v75 på lørdag...

Viroid 2014-04-27 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 338348)
Tomtom

De behöver nog alla de kan få tag på, för det börjar bli rätt så många program som Kanal 75 producerar.

Av det som ligger öppet för allmänheten på atgplay. se hittar jag följande:

V75 Snacket Efteråt
Arkiv V64
V75-supporten
Alla känner Malla
Vass eller Kass
Folket frågar
Veterinärerna
Revi7onen
Inte alla hästar hemma
Hans G på vinnarturné
En ny bild

+ Den vanliga bevakningen av travet och en del kortare tipsgrejer och puffar inför Olympiatravet. Det är väldigt många timmars produktion varje vecka, och frågan är om det måste vara så ambitiöst.

NicklasJ 2014-04-27 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 338423)
De behöver nog alla de kan få tag på, för det börjar bli rätt så många program som Kanal 75 producerar.

Av det som ligger öppet för allmänheten på atgplay. se hittar jag följande:

V75 Snacket Efteråt
Arkiv V64
V75-supporten
Alla känner Malla
Vass eller Kass
Folket frågar
Veterinärerna
Revi7onen
Inte alla hästar hemma
Hans G på vinnarturné
En ny bild

+ Den vanliga bevakningen av travet och en del kortare tipsgrejer och puffar inför Olympiatravet. Det är väldigt många timmars produktion varje vecka, och frågan är om det måste vara så ambitiöst.

Jag kämpade mig igenom ett avsnitt av Alla känner Malla. Jag ställer mig verkligen undrande till det programmet. Förstår inte riktigt vad det är som tittare man ska få ut av det. Då går jag ändå in i programmet med tanken att det förmodligen inte kommer hålla någon större kvalité i form av tips och travkunskaper.
Kan tänka mig att det är rätt så många som vill ha bort Malla men jag tycker ändå han fyller en funktion. På något vis så utstrålar han kärlek för sporten och gör sig rätt så bra framför kameran.
Men detta program känns inte alls genomtänkt.

Viroid 2014-04-27 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 338427)
Jag kämpade mig igenom ett avsnitt av Alla känner Malla. Jag ställer mig verkligen undrande till det programmet. Förstår inte riktigt vad det är som tittare man ska få ut av det. Då går jag ändå in i programmet med tanken att det förmodligen inte kommer hålla någon större kvalité i form av tips och travkunskaper.
Kan tänka mig att det är rätt så många som vill ha bort Malla men jag tycker ändå han fyller en funktion. På något vis så utstrålar han kärlek för sporten och gör sig rätt så bra framför kameran.
Men detta program känns inte alls genomtänkt.

Jag håller med dig helt.

Jag tycker det finns alldeles för stor representation av medelålders vita män i rutan (och sporten över huvud taget). Det blir rätt så träligt i längden. Jag tror att fler människor skulle känna sig välkomna som både spelare och på sikt hästägare om man hade fler röster som inte tillhör kategorin etniska svenska män. Inte så att man skall kvotera in vad som helst, men man skulle kanske kunna anstränga sig lite mer för att hitta lämpliga medarbetare.

incitatus 2014-04-27 15:51

C Huzelius var med i vass eller kass i fredags, olympiatravet, han har varit med någon gång tidigare också. Han är absolut vass, och en skicklig trav spelare är han också.
( samma m Johan Sjöstrand )
Tror att många kan lära sig en hel del om hur man spelar på trav av honom, klart man inte blir en bra travspelare av att titta på Christian ett par gånger i vass eller kass, men det kan så ett lite frö för att tänka lite annorlunda.

Jag tycker man skall byta folk lite oftare inom trav-tv, det är alltför många som snurrar runt mellan travtidningarna - kvällstidningarna - travtv osv ja och så en grupp som snurrar runt mellan ATG- ST -travbanorna - kanal 75.

Det är inte för att jag ogillar personerna jag vill byta, visst jag har mina favoriter men

framförallt vill jag ha variation.