![]() |
Åby V75 26/4
Mums... eller? Anmälningarna på plats, bara spårlottning kvar.
|
Citat:
Olympiatravet lottat 1. Kash's Cantab (US), Adielsson Erik (Johansson Stig H) 2. Ed You, Bergh Robert 3. Mr Picolit, Kontio Jorma (Engblom Raoul) 4. Brad de Veluwe* (FI), Korvenoja Tuomas 5. Raja Mirchi, Kolgjini Lutfi 6. Solvato (US), Heiskanen Veijo 7. Sanity, Kihlström Örjan (Löfgren Malin) 8. Yarrah Boko*, Ohlsson Ulf (Anderssen Trond) 9. Harry Haythrow, Untersteiner Peter (Johansson Johnny) 10. Noras Bean, Söderkvist Stefan (Stenströmer Ulf) |
Örjan upp på reims gasti :p
|
Tråkigt lopp men tack för kaffet Mr.......:claps:
|
Bra lopp över lag. Nyckeln till Utd i första, gäller att jobba bort Sahara.
Första tanken va Brad i OL Isinbijeva i sista, spets o släpp open stretch |
Tänkte spiKa Castor denna gång och så får han det spåret.. :(
|
Ser enkelt ut på förhand(som alltid). Helgardering i Olympiatravet, så att man enbart kan njuta och hoppas på skräll:)
|
Kul att flera utav dom bästa fick bakspår i Olympia finalen, kan öppna för skräll..... I första är det väl låst på 1,3 ser det ut som. Spontan spiken just nu Arazi Boko med bra spår för första gången på evigheter. Spännande med Goopen på Reims Gasti
|
Citat:
|
Citat:
Blev lite förvånad, men det blir inte alltid enligt önskemål vid anmälan |
Fina lopp
stoloppet i första är magiskt snacka om elitston |
Fina lopp till Åby :clap:
|
Säger det redan nu: Brad vinner finalen med ungefär 2 längder.
|
Kemas Magic måste väl ändå ha en jättechans i spets i sin avdelning..
avd1. Yuanna älskar jag vilken individ.. 1-3-5-10? avd2. Hård spetskörning gynnar OCHOA BOB om denne håller ryggen på nr 1.. avd3. Raja är min tidiga tanke, annars Mr P eller Yarrah boko... avd4. Hobard har toppchans om Lövgren bestämmer sig för att rycka skorna!? avd5. Kemas runt om!? avd6. Öppet på förhand, tempo gynnar Online d amour, Nougaten är inte så tokig spår dock? vingel?? avd7. ISINBAJEVA om spets!? dessa är de tidiga tankarna... :rolleyes: |
Citat:
|
Tänk på en sak vad gäller Åby och deras kortlopp. Stirra er inte blinda på strecken. Dessa lopp vinns cirka 90% av gångerna av spår 1-5. Givetvis finns det undantag med mycket bättre hästar. Men i sådana här lopp med bra väder och framförallt jämna hästar/kuskar är spår 1-5 så oerhört viktiga i och med att dom ofta leder till spets, rygg ledaren och andra invändigt för open stretch. Det är även oerhört svårt att ta något bakifrån på Åby.
Så ja, tänk på det :). |
Citat:
|
Jonathan
Njae, jag har 708 Åby vinnare i mitt register, 105 av loppen är fr 2014, bara Autostartslopp MEN inte statistiskt helt korrekt saknas massor av lopp men det är inga lopp utsorterade, annat än att de är gamla lopp eller hästen som vann har inte startat på länge. Analysmässigt har detta ingen betydelse enl mitt sätt att se det. Spår 6 vinner flest Autolopp på Åby, tittar jag på bara kortlopp samma där 6e är bästa spåret 1 69 2 71 3 73 4 86 5 83 6 93 7 49 8 29 9 54 10 43 11 39 12 19 37% av autoloppen vinns av 4 5 6 67% av autoloppen vinst av nr 1 - 6 Är det kortlopp stiger % LITE TILL |
Citat:
|
Varför kör inte Johnny Takter Sanity!!????
|
Spårstatistik 1640 A på Åby 2013
1 - 10,92% 2 - 12,61% 3 - 12,61% 4 - 11,76% 5 - 9,24% 6 - 15,13% 7 - 9,24% 8 - 2,52% 9 - 9,24% 10 - 2,52% 11 - 4,20% 12 - 0,00% Källa: Svensk Travsports officiella spårstatistik från 2013 som tar hänsyn till strykningar. |
Jag får be om ursäkt. Även om jag själv visste att jag inte hade säkra källor för det jag sa så ska jag givetvis inte skriva som jag gjorde.
Sorry! |
det här med spåren har ju otrolig betydelse i dagens travsport , känslan att startspår (och kusk) bara blir viktigare och viktigare.
Förr sa man alltid tt de innersta spåren var bäst, inte säkert att det är så längre, i vart fall är innerspåret en fälla för många hästar och en klar nackdel på vissa banor, på Åby är det enligt mina siffror klart sämre för spår 1 oh 2 jämfört med andra banor. Konsekvent av OpenStretch kanske. |
Ledning från start för Youana. Släpp eller försvar mot Sahara ? Spelar roll ! Vinner från spets eller OS.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nån som har någon bländande idé i Brons ? Själv tycker jag att det är en myrstack.
|
Sagt att Harry är stenklar så jag får väl stå för det men känns lite svettigt efter spårlottningen.
|
hade harry haft 1-5 hade ja trott på chans.. nu inte en chans! Rygg på de 2 sämsta hamnar som bäst 4 utv? då ska de mycket till om han vinner.. Nej vinner gör MR PICOLIT via OS!
|
Citat:
|
Ni vet inte hur bra reims gasti är
men på lördag vet ni tack för pengarna, lövgren eller goop Skrattar hela vägen till SEB |
Youana tror jag behöver anstränga sig för att inte vinna. Såg ju smällfin ut senast.
Spets hela vägen eller spets å släpp med snikspår spelar ingen roll. Klar! Pedro Bi ser också ut att ha minst en straffspark. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nej, men seriöst, Örjan körde ju till seger senast så han fick väl frågan igen, Jhonny blev ju "bara" tvåa senast han körde hästen.... Hoppas för Guds skull att inte ekipaget vinner bara......... |
Ska inte Alfas Da Vinci kunna vara en bra spik? Den har spår 6 i andra volten och prickar Lövet starten är det inte omöjligt den sitter i ledningen efter 5-600 meter, om nu inte Fredrik Persson tvunget ska köra i ledningen. Alfas Da Vinci har ju visat grym form på slutet och motståndet skrämmer ju inte så värst mycket. Jag tror jag spikar, kanske låser med en till om jag har råd. Vilka tror ni på i 5e avdelningen?
Andra spiken blir Olympic Kronos, resten lär väl skita på sig och nöja sig med open stretch när Ludde kommer farande in i första kurvan, kan knappt tänka mig att någon svarar, alla är nöjda med rygg på Kolgjini. Når han ledningen vilket jag är ganska säker på att han gör tror jag han får bestämma och från ledningen blir Olympic sedan mycket svårslagen. Bra spik i en annars svår omgång! |
Oöympic kommer nog till tät men att bara sticka ifrån arazi njaa. Slugger vinner de loppet hehe med 100000
|
Citat:
Vad tror ni om Olympiatravsfinalen? Jag tror mest på Noras Bean som kan få loppet om det blir överpace vilket jag tror det blir med en finne och Ludde i loppet som troligtvis kommer köra stenhårt mot varandra iallafall i inledningen. Sen tycker jag inte att någon häst riktigt imponerat förutom Noras Bean och Solvato och då jag tror att Noras är strået vassare än Solvato tror jag han plockar hem detta. Värst emot är Solvato och Raja om ludde skulle få bestämma i ledningen. Förresten, jag går ifrån att spika Alfas och låser det loppet med Kemas Magic istället som står bra inne och var finfin i förra starten. Kan nog vara ett bra lås, två starka hästar över stayerdistans! |
MR Picolit vinner 3 avdelningen!
|
Citat:
|