Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Grant 2016-07-07 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 496815)
Ett av de bättre inläggen här någonsin! Tyvärr lär den det var adresserat till inte kunna ta till sig innehållet.

Att det statistiskt sett finns fler 3-åringar (1) här i Slättelynga än i Malmö gör
ju inte per automatik att basen för travtävlande är bättre.

Det är det totala hästantalet som ger förutsättningar för travtävlande, inte statistik.

Mvh Uffe

Strappa71 2016-07-07 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 496770)
NEJ, kontot är nollat det är därför jag är så irriterade över mejlet.

Då kommer det inte att kosta dig en krona att logga in. Det är inte så att de kräver dig på 750 kr om du sätter in 750 kr.

Strappa71 2016-07-07 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 496779)
Det är klart att han blir irriterad. Bara för att man inte spelar på ett bolag under ett par år så betyder inte det att man aldrig kommer att spela där mer. Nu försvåras möjligheten att spela där igen eftersom det kostar 750 spänn.

Varifrån får du att det skulle kosta 750 kr?

Det kostar honom noll kr att bara logga in och "aktivera" kontot igen. Om han skulle sätta in 750 kr så kommer inte Unibet att röra dem.

De enda pengar som "dras" är pengar som blivit liggande på ett inaktivt konto.

Således finns det inte något alls att bli upprörd över om man har ett pengalöst konto.

Strappa71 2016-07-07 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 496800)
Bra inlägg. självklart kommer jag inte ens att ha en tanke på att spela på Unibet igen. Bra sätt att skrämma iväg folk. Helnöjd med att ha "lurat" dom ett par gånger. Rejält, utan att bli avstängd. Bland annat; När jag såg (den dopade) greken på semifinalen 2oo meter bestämde jag mig för att lasta på honom i finalen och lade till en pingismatch ( som när jag spelade redan var inne i slutet av andra set!!) Var väl OS i Sydney om jag inte minns fel.

Nej. Inlägget är inte bra alls eftersom det inte stämmer med verkligheten.

Lobo 2016-07-07 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 496868)
Nej. Inlägget är inte bra alls eftersom det inte stämmer med verkligheten.

Jag såg det nu. Men måste du citera tre inlägg bara för det?

olle 2016-07-12 10:32

Idag är det anmälningar till Svenskt kallblodsderby och derbystoet. Det är tyvärr sorgligt tunt. 18 hästar i försöken till svenskt kallblodsderby och 16 till derbystoet. Av de 16 har 3 över 1000 startpoäng. Dessa finaler har sedan uppgraderats och kommer att köras som V86a på Östersund en onsdag om några veckor. Inte så att speltarmen suger direkt av det.

På söndag däremot när uttagningarna sker har det inte ens blivit en V64 dag utan den har Årjäng fått.

SO 2016-07-12 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 496155)
Det är ju en sån som inte längre duger i syd, så skickar man upp i norr där den möter massa löss och kan börja vinna lopp igen.

och dom pengar dom vinner i norr är lättförtjänta eftersom det är sämre motstånd. Måste ju var ideallösningen för hästägarna/köparna eller hur. Men det finns undantag, en del hästar får nytändning och hittar en ny växel.

Viroid 2016-07-12 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 497366)
Idag är det anmälningar till Svenskt kallblodsderby och derbystoet. Det är tyvärr sorgligt tunt. 18 hästar i försöken till svenskt kallblodsderby och 16 till derbystoet. Av de 16 har 3 över 1000 startpoäng. Dessa finaler har sedan uppgraderats och kommer att köras som V86a på Östersund en onsdag om några veckor. Inte så att speltarmen suger direkt av det.

På söndag däremot när uttagningarna sker har det inte ens blivit en V64 dag utan den har Årjäng fått.

Det är väl då för väl att det är insatser från kallblodens ägare man kör om, så att ingen 11-årig valack får mindre att tävla om i söder. Det föds sju gånger så många varmblod som kallblod, men det var ju inte så många fler anmälda till exempelvis Sprintermästaren.

Ikväll är det V64 på Jägersro, och ett par lopp är långt ifrån fyllda trots att 11 breddloppshästar kommit med i startlistorna...

Vill man ösa skit över travet, så finns det alla möjligheter att sprida det åt alla håll. Vad sägs om att vi börjar skriva lite positiva saker om travet istället?

olle 2016-07-12 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 497391)
Det är väl då för väl att det är insatser från kallblodens ägare man kör om, så att ingen 11-årig valack får mindre att tävla om i söder. Det föds sju gånger så många varmblod som kallblod, men det var ju inte så många fler anmälda till exempelvis Sprintermästaren.

Ikväll är det V64 på Jägersro, och ett par lopp är långt ifrån fyllda trots att 11 breddloppshästar kommit med i startlistorna...

Vill man ösa skit över travet, så finns det alla möjligheter att sprida det åt alla håll. Vad sägs om att vi börjar skriva lite positiva saker om travet istället?

Så du tycker det är bra med 18 resp 16 hästar i derbyt och derbystoet som till skillnad från de klassiska varmblodsloppen i Sverige är öppna både för norskfödda och svenskfödda kallblod. Jag tycker det tyder på en sorglig utveckling av kallblodsrasen och om du tror jag är så dum att jag inte vet att detta är insatslopp så har du fel men det förtar väl inte slutsatsen att det är för dåligt med så få hästar och speciellt i derbystoet oerhört mycket rent skräp som startar av tidigare prestationer att döma.

Klagar man på startlistorna på Jägersro i kväll så begriper i alla fall inte jag hur startlistor ska se ut för att vara godkända. Hade du förväntat dig världseliten i Åbergs nästa med 70 tkr i förstapris när det körs storlopp på löpande band just nu och när förstapriset inte ens är hälften av vad det var i Halmstads gulddivision i lördags och drygt hälften av förstapriset på Gotland i morgon ?

olle 2016-07-14 16:01

Trist för Pasi Aiko.

Nimbus C.D till Frankrike och nu skriver Ludde på twitter "Välkommen till vårt team Venkatesh"

I så fall har han väl tappat stallets två bästa hästar på några dagar.

AndyMart 2016-07-14 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 497741)
Trist för Pasi Aiko.

Nimbus C.D till Frankrike och nu skriver Ludde på twitter "Välkommen till vårt team Venkatesh"

Jag som travälskare gillar bra hästar och då den karln förstör precis varje hästs kunnande är jag bara glad över att hästarna flyttas från honom. Chockad över att han fortfarande får styra verksamheten med tanke på hur han levererar.

Viroid 2016-07-14 18:30

Lite elakt skulle man ju kunna säga att han inte har alla hästarna i stallet. Men det finns väl egentligen ingen orsak att vara elak. Han har fått en uppgift han inte är mogen, och det finns väl ingen vettig väg ur det hela för honom just nu. Man kan tolka det här som att man ändå hoppas på att Stefan inom en inte allt för avlägsen framtid skall vara tillbaka, annars hade man nog försökt sig på en annan lösning. Även om det sannerligen inte är någon lätt sak att axla Hultmans stall.

Altoc 2016-07-14 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 497751)
Lite elakt skulle man ju kunna säga att han inte har alla hästarna i stallet. Men det finns väl egentligen ingen orsak att vara elak. Han har fått en uppgift han inte är mogen, och det finns väl ingen vettig väg ur det hela för honom just nu. Man kan tolka det här som att man ändå hoppas på att Stefan inom en inte allt för avlägsen framtid skall vara tillbaka, annars hade man nog försökt sig på en annan lösning. Även om det sannerligen inte är någon lätt sak att axla Hultmans stall.

Blir lätt att Hultman glorifieras i nuläget. Men han har kapitalt misslyckats med ett antal av Menhammar-årgångarna. Dessutom ett flertal gånger blivit påkommen med det vi kallar "felaktig medicinering" när det gäller svenska tränare. Doping när utländska tränare gjort detsamma.

Wagner 2016-07-14 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 497741)
Trist för Pasi Aiko.

Venkatesh till Frankrike? Det har jag skrikit om framför teven ända sen han dök upp på V-75.

Viroid 2016-07-14 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 497757)
Blir lätt att Hultman glorifieras i nuläget. Men han har kapitalt misslyckats med ett antal av Menhammar-årgångarna. Dessutom ett flertal gånger blivit påkommen med det vi kallar "felaktig medicinering" när det gäller svenska tränare. Doping när utländska tränare gjort detsamma.

Ja, jag vill inte glorifiera Hultman, det var rätt ofta på gränsen där. Han har inte tålamodet som de flesta andra har, för det ränner veterinärer i alla stora stall varje vecka, utan han chansade uppenbarligen ibland.

Jag kan inte tänka mig att någon där ute är nöjd, men eftersom det inte ordnas på annat sätt kan jag inte tolka på annat sätt än att man hoppas Hultman kommer tillbaka.

Det finns rätt många duktiga som jag tror mer än gärna hade tagit över där ute. Både bland äldre erfarna och yngre hungriga.