![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Commander Crowe var nära att slå Timoko senast. Timoko har lekt med den svenska eliten i år och då förstår jag verkligen inte hur man kan tycka att Commandern är chanslös. CC har vunnit Åbergs två år i rad och det är inte helt omöjligt att han gör det igen, så fantastisk är den hästen.
|
Ett komplement...
1 (bara hoppas att Ludde har en "sån dag") 4 (tror PU ger upp spetsstriden o funderar på finalloppet istället) 1 5 9 10 (räcker) 1 ( spets eller rygg ledaren med Goop) 6 ( om... han har en "sån dag" funkar denna också såklart - bästa chansen!) 9 ( Sveriges idag bästa sprinter får loppet kört i halsen efter 08 första 1000) 12 (bara bäst och om Goops hoppar är den stenklar) 4 rader x 50 (glömde markera V7 såklart....) |
Blir fjärde året i rad jag följer Åbergs på plats. Är från Göteborg ursprungligen men veckopendlar till Malmö och är mer eller mindre alltid på Jägers på tisdagarna. Man brukar ju säga att det är en spetsbana och idag kommer det bli löjligt påtagligt. Dels för att den vanligtvis är det men också för att väderförhållandena är optimala. Finns inte många om knappt några hästar som klarar av att gå i andra spår eller bakifrån idag.
Vad gäller just Hugo Åbergs så kommer det i alla fall enligt mig bli riktigt lurigt. Den troliga ledaren bör vara Trucculent eller Occhione Jet. Frågan är då om Örjan får ta över för i sådana fall är loppet över. Om inte tror jag enbart Un Mec de Heripre kan blanda sig i. Men frågan är om ens den klarar av det då loppet är för kort. Samtidigt ska jag säga att jag tror Trucculent är för vek i sammanhangen även om den säkert kan räcka långt från spets. Min vinnare finns i Occhione Jet eller Orrichetti beroende på vem som får ledningen. |
Citat:
|
Citat:
Kan inte se den (cc) ha någon chans idag. Jag har alltid gillat Commander Crowe under alla år, men ser som sagt inte hur den skulle kunna ha något med segern att göra i detta lopp. |
CC kommer ha en bra chans, speciellt när det bara är 1609m auto och bra spår.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Håller tumble dust ut happy days vid laddning?
happy days har ju vunnit alla sina felfria lopp, någon av dom blir det som spik.. :idiot: |
Citat:
|
Citat:
Men visst.. Kommer inte Tumble Dust till ledningen blir det svårt för honom. Då lär han bli instängd och måste hoppas på relativt tidig lucka. Men med tre hästar som gör upp om tätstriden så är det mycket möjligt att någon av de mindre betrodda vinner. Pass upp på Robbans eller Tano Bork (som slog Corky i danmark). |
I mina ögon är CC en gammal gubbe, som att Michael Johnson kommer till vm igen på 100 m och tror sig ha chans mot Bolt. Nääää, den ska inte räcka till längre mot yngre och speedigare djur. Ett mycket öppet och roligt lopp, vi hoppas såklart att Ludde "måste" till spets även från spår 10, det är ju omöjligt att köra lopp om man inte kör i spets....Finns potential för ett sjukt snabbt lopp idag.
|
Långloppet, som vanligt hög klass, Alphas da vinci står väl billigt inne,
en som är given på plats i dag igen är bazir dimanche, som med en snabbstart kan få tredje inner, sedan lucka så är han given på trioplats, Spurtade ju snabast av alla i ett liknande lopp på Halmstad , ( alphas står ju 20 meter bättre nu än då ) så en tvilling med 12/6 borde ge bra eller vad tror experterna . Nu åker vi från Småland mot hugo åbergs.. skall ni dit ? |
Tror också att det kommer att bli mycket sevärt. Ludde kommer inte att skänka detta inför hemmapublik. Det blir troligen full gas
|
valkyria struken, valnes drar på sig mer streck.
|
Citat:
|
Angående v4 - 1
Husker jeg forkert hvis jeg siger at Lindsys Jersey Boy er hurtig fra start og kommer til at sidde i spids :D? |
Citat:
:cheers: |
|
Någon som har spelvärdes tvillingförslag?
|
Typiskt att Valkyria ströks. Nu kommer de slasha de fina 9 ggr Main Offender gav...
|
Mkt spelat idag på Goops styrning i Diamantstoet, nr 4 Lizette Sisu men låga procent, kan det va ngt?
|
Citat:
Är du full?! Har du spelat till 9 ggr, så får du det oddset, hos nätbolagen... :cheers: |
Minus regel4
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om du spelar på ett storlopp som Elitloppet gäller oddsen men inte vanliga lopp. Oddset sänks eftersom en betrodd häst ströks efter att jag spelat. Skulle gissa att den sänks med 16 procent. Finns en "Rule" som går in. |
1,2,5
4,5 1,2,3,10 1,3 1,4,9,10,14 1,2,5,9 1 Spelas med en vän |
Valkyria var ju inte vilken skrutt som helst heller... Skulle tro oddset sänks till neråt 7 ggr för 6:an
|
Jo, Tattersalls Rule 4 har jag åkt dit på många gånger, men det är ju inte att oddsen "slashas" i den "vanliga" betydelsen... De sänker enligt regler de har, inget annat!
Nu glömde jag iofs bort Tattersalls nummer 4 i detta fall - my bad...! Stirrade mig blind på ordet "slashas", som jag aldrig sett använts i denna bemärkelse... Jaja, lycka till med kusen, i alla fall... OBS! Är tyvärr INTE full, då jag måste jobba i natt, buhu... :cry: |
Inte jag heller,men jag jobbar på att bli det :drunk:. Ha det så trevligt på jobbet. Hoppas att du vinner stort så du kan offra en sjukskrivning. Lät så mycket bättre med full hahaha. Jobba passar sig inte i denna värme. Iof sig duger det väl på natten men inte kul att sova på dagen.
|
Valkyria släpptes till 6 ggr. Har inte reglerna framför mig men en 6 oddsare ska väl inte betyda mer än ca 10 procents sänkning av oddset
|
|
Citat:
En smidigt variant (om man är bärsare) är att steppa upp till de där vassa 10.2. Sen kör man 5-6 stycken och blir sååå fantasifull på V7an...:evilgrin39::evilgrin39: |
Citat:
Lövgrens går ju från klarhet till klarhet, har sänkt allt sedan han fick den. Ska ju vara favorit här! |
Har tyvärr inte möjlighet att kolla travet i kväll, så jag slänger in tidigt. Efter mycket funderande:
1) 1,5,8 2) Spik 5 - Jarl Af Solnas 3) 1,2,3,4,5,9 4) 1,2,3,4,10 5) Spik 6 - Main Offender 6) Spik 3 - Orecchietti 7) 1,2,4,12,15 |
Krånglar inte till det utan kör ett rakt system idag med tidig inlämning. Gick igenom och såg att jag spelat rakt av efter strecklistan med undantaget Kaffir Face som lämnats utanför. Mina ramar blir vanligtvis enorma, men det blir väl inte svårare än så här idag då antar jag. Och spiklöst så de flesta favoriterna kan torska bäst de vill. Lycka till!
5,8 4,5 1,5 1,3,4 1,2,4,6,9,10,12,13,14,15 3,6 1,2,4,12,15 2400 rader |