![]() |
I Björnkollen fick vi spiken av Björn!:clap:
|
snyggt kört av Goop
|
Citat:
|
Björn gjorde det bra, när körde loppet mot klockan i jämnt tempo.
|
Någon med koll på 2-åringarna i V3 1 och 2??
|
Citat:
|
Citat:
|
Ni hörde väl vad Björn Goop sa om diskningen. Olika regler i Sverige och Frankrike.
Dagens diskning av den franske hästen gynnar inte svenska starter i Frankrike. Och vi slipper franska besök i svenska lopp. Dagens diskning får konsekvenser. |
Registrerat spel
Datum: Tisdag 2014-07-29 Bana: Jägersro Tr, omg. 30 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 6 Tunika 2 5, 6 3 1, 2, 4, 8, 10 Vadet gäller startnummer 10 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 0FC2 FAEF 88B7 XXXX |
– Jag satt bakom Un Mec d'Heripre och såg hela situationen. Från min synvinkel vore det konstigt om han lyckades ta sig loss regelrätt. Jag har själv varit diskvalificerad några gånger så jag vet vad som gäller, sade Robert Bergh.
Ed You blev diskvalificerad som måletta på Solvalla i ett Sweden Cupp-försök i maj. – Det är helt fantastiskt att det är just Ed You kan dra nytta av någon annans motgång, sade Bergh. Ronden |
Citat:
|
Citat:
|
Ni hörde väl, att Erik Adielsson duckade i frågan om diskningen av Un Mec d'Heripre.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fan det systemet var ju verkligen värt ett bättre öde... :innocent: |
Citat:
|
Men vad var det för stollar som buade högt i publiken när Bergh utropades som vinnare?
|
Dom får väl göra som med Timoko, leja in en bra svensk kusk (BG) som kan reglerna.
Precis som många gör när de ska tävla med svenska hästar i Frankrike. |
Citat:
|
Trodde att jag skulle behöva bli lite nervös i dag men såklart inte. Jävla tur att inte Alfa vann sista.
Registrerat spel Datum: Tisdag 2014-07-29 Bana: Jägersro T Spelform: V75, omg. 38 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 5, 8, 10 2 3, 4, 5, 7, 8 3 1, 3, 5, 7, 9 4 1, 4 5 6, 15 6 6 Un Mec d'Heripre* 7 12 Alfas da Vinci Vadet gäller startnummer 500 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 250,00 kr Kvittonummer: 4F4A B4AB C079 1001 Utbetalt: 58,00 kr |
Citat:
Min poäng är att inte att domslutet är fel. Bara att det får konsekvenser. I Frankrike bedöms det som att man gynnar hemmalaget. Ungefär som domsluten i brottning. Vem brukar vinna i Ryssland? |
Citat:
|
Väldigt trevlig kväll ute på Jägersro men lämnade ändå banan med bitter eftersmak. Brände DD, V5 och vinnarspel på diskningen av Un Mec D Heripre och det tråkigaste av allt är nästan ATG-Tillsammans systemet, skulle varit enormt kul att göra medlemmarna glada.
Jägersro omg. 38 ATG Team tisdag 2014-07-29 2014-07-29 15:23 Hästar Res 1 1, 2, 5, 8, 9 7, 10 2 4 Big Bill Bac 3, 5 3 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 10, 8 4 1, 4 3, 2 5 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 13, 14, 15 12, 7 6 6 Un Mec d'Heripre* (FR) 3, 10 7 1, 2, 4, 12, 15 13, 6 3500 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 1 750,00 kr Utbetalt: 2 070 kr |
Citat:
|
Felaktig diskning
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Den här hästen kommer att vinna PdA. Tror någon att de kommer hit någon mer gång? Tycker du att svenska hästar skall köras av franska kuskar på Vincennes och utländska hästar av svenska kuskar (som kan svenska regler) i Sverige? |
Nivard är en av världens bästa kuskar
Svårt leja någon bättre Citat:
|
Citat:
Helt klart att inte alla är överens av olika orsaker, men domarna har dömt och dom var enligt uppgift eniga i måldomarnämnden tillsammans med riksfunktionären. Slut på diskussionen om detta för min del, ingen kan väl tvivla på min åsikt vid det här laget :D |
Nej, inte är jag blind
Citat:
|
Jo jag är tveksam till vad du tyckte om resultatet;). Tror de hade blivit annat liv i luckan om det var Tillman som satt bakom Ed You:clap:
|
Citat:
:cheers::gun_bandana: |
Citat:
Var ju ett genidrag att sätta upp Björn till Elitloppet, dom tog ju hem rubbet. Fransmännen ställer till det för sig här, sen må dom vara världens bästa utanför Sverige. Inte konstigt dom inte vill köra här med höga böter, diskningar. Begriper man inte bättre så är det mer lönsamt med svenskt proffs här hemma. Upp till var och en att sätta upp vad dom vill i sulkyn, deras pengar, inte mina. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Men det var en kul kommentar du fick till där :lol: |
Citat:
Vill du inte ha annat än svenskar i de svenska storloppen. Säg det då! |