Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ATG stoppar möjligheten till 2,5 gånger vinsten (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21286-atg-stoppar-moejligheten-till-2-5-ganger-vinsten/)

robust 2014-08-14 15:20

Så nu kommer man få dubbelt så bra betalt, för alla rätt i V75 och V86. Passar mig alldeles utmärkt, eftersom jag nästan aldrig lirar V7/V8.

Strappa71 2014-08-14 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 364228)
Så nu kommer man få dubbelt så bra betalt, för alla rätt i V75 och V86. Passar mig alldeles utmärkt, eftersom jag nästan aldrig lirar V7/V8.

Riktigt så bra som dubbelt kommer det inte att bli på alla rätt. På 1+2 fel kommer det att bli sämre utdelningar och fler jackpots.

varulv 2014-08-14 16:45

Om "småspelaren" inbillar sig att detta blir bättre för dom så är dom rent ut sagt korkade. Om nu skälet är "rättvisa" så borde jackpottar slopas och alla pengar delas ut under samma omgång. Som det blir nu så kommer "småspelaren" att få sämre betalt på sina 5-6 rätt. Att "småspelaren" inte fattar att det givna för dom är att spela V7 på sina system är bara det komik på hög nivå.

För mig personligen spelar denna ändring en viss roll, dock inte särskild. Det är system med faktor x 2.5 som drabbas hårt, där har ni anledning till att potterna dammsugs, i komb med UTLANDSAVTALEN. Det är ca 5st specifika som en viss del av incitamenten försvinner för, minst ett jackpottbolag är redan nedlagt, gjordes redan igår. Och här pratar vi inte något litet "skitbolag" som omsätter 100k en jackpottomgång..

"Småspelarna" kommer alltså att fortsätta sin sponsring till ännu fler jackpottar där större slagkraftiga system ändå kommer äta upp "småspelaren". ATG är så jävla korkade att dom tydligen inte inser detta.

putte64 2014-08-14 17:44

Fimpa Tv muppen
Han duger inte någonstans
Ingen vill jobba med ett bolag i fritt fall, därför kan man bara rekrytera förlorare

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 364237)
Om "småspelaren" inbillar sig att detta blir bättre för dom så är dom rent ut sagt korkade. Om nu skälet är "rättvisa" så borde jackpottar slopas och alla pengar delas ut under samma omgång. Som det blir nu så kommer "småspelaren" att få sämre betalt på sina 5-6 rätt. Att "småspelaren" inte fattar att det givna för dom är att spela V7 på sina system är bara det komik på hög nivå.

För mig personligen spelar denna ändring en viss roll, dock inte särskild. Det är system med faktor x 2.5 som drabbas hårt, där har ni anledning till att potterna dammsugs, i komb med UTLANDSAVTALEN. Det är ca 5st specifika som en viss del av incitamenten försvinner för, minst ett jackpottbolag är redan nedlagt, gjordes redan igår. Och här pratar vi inte något litet "skitbolag" som omsätter 100k en jackpottomgång..

"Småspelarna" kommer alltså att fortsätta sin sponsring till ännu fler jackpottar där större slagkraftiga system ändå kommer äta upp "småspelaren". ATG är så jävla korkade att dom tydligen inte inser detta.

Helge 2014-08-14 17:48

http://piclair.com/data/7jb3c.jpg

/http://spelatrav.se/blog

jazboy 2014-08-14 18:24

Ja jäklar vilka stolpskott som styr ATG, att omsättningen stadigt sjunker är ingen nyhet, men VA FAN, då skall man ju fundera över vad som kan göras för att få deras spel mer lukrativt, inte gräva en ännu djupare grop! Snart får väl guld-hästarna tampas om 75k i 1a-pris för att omsättningen inte kan ge mer avkastning till alla i travvärlden. Snyggt jobba OSKARPlöth!

Själv är jag definitivt en småspelare som gärna chansspelar på kantbollar, V6/V7/V8 spelar jag rätt frekvent, beroendes vad jag tror att omgången kan tänkas ge i utdelning.

Man borde mejla denna tråd till alla bakåtsträvande i ledningen på ATG!

NicklasJ 2014-08-14 19:02

Jaha den del av systemen som legat i de lägre utdelningsintervallerna och som spelats med faktor är helt omöjliga att spela profitabelt nu. Utdelningar under 50 000 på 7 rätt kan man direkt glömma att spela för. Vilka spelare är det som har de flesta av sina rader i de lägre utdelningsintervallerna? Självklart småspelarna som nu får det ännu sämre. Snyggt jobbat!

Viroid 2014-08-14 19:34

Nu har jag pratat med lite folk. Det här skall nog tolkas som att löftet om utlandsavtal som snart skulle löpa ut och förhandlas om inte var helt korrekt. Man har fortfarande problem med utlandsspelet som genom att spela stort och smart plockar åt sig väsentligt mer än de satsar, plus den generösa provisionen.
En initierad källa talar om att det är som en stor virvel i botten på kassakistan där pengar rinner iväg till de här spelarna.

Helge 2014-08-14 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 364303)
Nu har jag pratat med lite folk. Det här skall nog tolkas som att löftet om utlandsavtal som snart skulle löpa ut och förhandlas om inte var helt korrekt. Man har fortfarande problem med utlandsspelet som genom att spela stort och smart plockar åt sig väsentligt mer än de satsar, plus den generösa provisionen.
En initierad källa talar om att det är som en stor virvel i botten på kassakistan där pengar rinner iväg till de här spelarna.

Min Sheldon det, tack! :cheers:

Strappa71 2014-08-14 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 364303)

Något annat skulle vara förvånande. Förutsättningarna är som gjorda för bottenvirveln och ATGs agerande stämmer väl överens med att det är någon större uppsägningsvåg att vänta bland utlandsavtalen.

incitatus 2014-08-14 21:07

Undrar hur mycket dessa utlandsspel kostat svensk travsport

förlorad omsättning
mindre spel
hantering uppföljning ändringar, verkar ju vara ett återkommande åtgärsdområde, resurser som man skulle behöva ha till andra områden

utlandsspelen skulle ju vara "grädde på moset" känns mer som en trojansk häst som släpper ut sitt lömska innehöll å roffar åt sig stora bitar hela tiden och kräver en "konstant" bevakning av ATG och åtgärder för att försvara sig mot angreppen, och eftersom det ger korvören är nog kostnaderna större än intäkterna.

Viroid 2014-08-15 07:11

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 364347)
Undrar hur mycket dessa utlandsspel kostat svensk travsport

förlorad omsättning
mindre spel
hantering uppföljning ändringar, verkar ju vara ett återkommande åtgärsdområde, resurser som man skulle behöva ha till andra områden

utlandsspelen skulle ju vara "grädde på moset" känns mer som en trojansk häst som släpper ut sitt lömska innehöll å roffar åt sig stora bitar hela tiden och kräver en "konstant" bevakning av ATG och åtgärder för att försvara sig mot angreppen, och eftersom det ger korvören är nog kostnaderna större än intäkterna.

Netto har det nog kostat travsportens aktiva i alla fall en halv miljard vid det här laget. Till det skall läggas den skatt som staten går miste om, minskade möjligheter för ATG att utveckla sig eftersom intäkterna minskat och minskad provision för ombuden.

Under 2013 redovisade man 114Mkr i intäkter för internationellt spel, detta från en omsättning på 2648Mkr (4,3%). Men sedan har man kostnader på 35Mkr för det internationella spelet, vilket är mer än vad kupongerna, gratisprogrammen och kortavgifterna kostar tillsammans. Nettot blir 79Mkr (3%).

Traditionellt har c:a 6% av omsättningen blivit prispengar, och ungefär lika mycket har kommit sporten till del genom uppfödarpremier, bidrag till banornas skötsel, register- och licenshantering för aktiva och avel etc. En svensk omsättningskrona är alltså värd fyra gånger mer än en utländsk för sporten.

Foppa21 2014-08-15 07:25

Det är bara inse min liknelse av ATG vid Nordkorea är uppenbar. Noll form av självkritik. Ensvådligt bestämmande utan ha en aning av konsekvenser, förvillelse propaganda iform av skylla på utländska spelbolag snor omsättning och i övrigt är det tystnad till döds.

Eller man kanske ska tolka ATGs stora kritik av utländska spelbolag i själva verket är mot dem själva för gett för bra avtal till utländska spelbolag? =)

robust 2014-08-15 10:05

Det är väl bättre att de tar bort V7 och V8 (tills problemet med utlandsavtalen är löst) för ge vanliga spelare (som inte spelar V7/V8) samma förutsättningar inför spelet. Spelar man för 100k och bara väljer V7 och V8 så får man ju sjukt mycket mer betalt gratis än vad man borde. Vill man vinna 2,5 gånger mer än andra, så ska man fan betala för det som alla andra. Varför ska vi ha VIP spel till vissa som har råd att spela för större insatser? Klart att småliraren kan även lyckas någon gång få in en V7/V8 men det händer inte ofta, medans storliraren (med rabatt) kan köpa sina rader varje vecka som genererar en onödigt stor avkastning på bekostnad av småspelarnas pengar.

Avtalen med utländska bolagen måste ha varit en katastrof satsning från någon, som inte förstod eller så gjorde de det. Men i landet Sverige är vi så snälla mot alla som gör fel, att man blir ändå avsatt snett uppåt i hierarkin när sparken väl kommer. Häng ut de skyldiga istället, så gör man inte om sina misstag. Är redan sjukt less på dubbelmoralen hos våra politiker/beslutsfattare. Visa lite handlingskraft istället!!!

Viroid 2014-08-15 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 364374)
Avtalen med utländska bolagen måste ha varit en katastrof satsning från någon, som inte förstod eller så gjorde de det. Men i landet Sverige är vi så snälla mot alla som gör fel, att man blir ändå avsatt snett uppåt i hierarkin när sparken väl kommer. Häng ut de skyldiga istället, så gör man inte om sina misstag. Är redan sjukt less på dubbelmoralen hos våra politiker/beslutsfattare. Visa lite handlingskraft istället!!!

Den förste som Skarplöth sparkade från ATG hette Ilmari Halinen och var chef för den internationella avdelningen. Det var dock inte han som tecknade de flesta avtalen, utan de var redan tecknade sedan tidigare.

Inom ATG var man väldigt övertygade om att V75 var världens bästa spel och att man världen över skulle vilja spela till svenska travlopp med omsättningar på 2-300 miljoner varje lördag. Trots en låg provision till ATG för spelet så skulle det här bli succé var tanken. Vid festliga tillfällen antyddes från ATG:s ledning, off the record, att en halv miljard extra i prispengar skulle det kunna bli. Man skulle kunna mäta sig med Frankrike och deras prispengar... Det är inte så många kvar inom ATG idag av dem som var med och målade upp den bilden.

clarund 2014-08-15 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 364139)
Haha, ännu en gång bevisar dessa "konungar" att de totalt tappat greppet, om de nu någonsin haft det, om spelet och dess tjusning och spelarnas intresse!

ATG vill verkligen bara ha sömmersketips inlämnade som självklart ger mer till sin egen kassa och statsfinanserna...

AVGÅ!!!

Har inte läst igenom tråden än så möjligt jag kommer upprepa lite av vad som sagts.

Nåväl, nu är de i farten igen men diverse märkliga regler o begränsningar.

Med detta lyckas de dämpa symptomen men roten till det "onda" kvarstår: Jackpot .

Lite som att ge smärtstillande istället för antibiotika till någon med en infektion.

Eller må vara är det en amputation (av jackpot) som krävs !?

De skjuter blint rakt in i en folkmängd och hoppas träffa de hemska spelvärde-syndikaten som flockas runt jackpoten.

De träffar mest en massa småfisk o wannabees som annars skulle föda verksamheten på avsett sätt genom sina spel och framgångshistorier.

Vad som nu kommer hända är att de stora förvisso får lägre vinstmarginal då de tvingas slänga in 60% i de mindre lönsamma potterna, dock klarar sig dessa med sina lägre marginaler, de som får det värre är wannabes och semiproffs.

Nu blir det nödvändigt ducka de lägre utdelningarna genom selektion och att kapa rader med lägre potential, inga stora problem att göra den anpassningen, vilket får mig att tro att nästa genidrag blir att förbjuda folk att spika annat än favoriter :lol:

Jag ser ett annat skäl till detta med att kapa V7 & V8: Harry Boy spelar inte V7, det vore a) för krångligt, b) skulle medföra att folk tröttnade snabbare då de snudd på aldrig skulle få någon återbäring.

*suck*

clarund 2014-08-15 13:59

Nu har jag läst mer av tråden .

Framförallt Strappa har som vanligt en del klockrena.

De kurerar symptomen till viss del, men roten, jackpot, kvarstår, och aldrig att de tar bort den.

Vad som oroar mer är att de förmodligen ger sig på filspelet mer slutgiltigt, tidigare begränsningar av antal system fungerar nog hyggligt på wannabes men när de ser hur syndikaten omstrukturerar får de om de ska gå hela vägen förbjuda annat än favoritspikar :lol:

Helge 2014-08-15 14:13

Snart lär väl möjligheten att spela flerisar försvinna med :(
Dom tycker säkert det med är orättvist....

Shooter 2014-08-15 14:24

Stig H. om ämnet:

Jag såg, bara snabbt, att ATG tar bort alternativen V7 och V8. Vet inte vad det får för konsekvenser men någre storspelare finns det säkert som inte tycker att det är bra. Anledningarna som Hans Skarplöth gav lät rimliga. Man värnar om spelarkollektivet i stort. Jag tror nog också på det. Vi får hoppas att det är ett vettigt drag och att det får massan att komma tillbaka. Om det blir mer intressant att spela om de är med på lite samma nivå.

HPT 2014-08-15 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 364427)
Snart lär väl möjligheten att spela flerisar försvinna med :(
Dom tycker säkert det med är orättvist....

Systembegränsningen som infördes i fjol har redan inneburit stora begränsningar i möjligheten att spela flerbong. En fil med 100 KUPONGER som spelats med flerbong x5 räknas exempelvis som 500 SYSTEM (om man väljer V6-alternativet 1250 SYSTEM).

Men visst, skulle någon eller några av mina konkurrenter också införa flerbong på enkelradsnivå är väl det nästa "orättvisa" som måste åtgärdas... :-(

Strappa71 2014-08-15 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 364429)
Stig H. om ämnet:

Jag såg, bara snabbt, att ATG tar bort alternativen V7 och V8. Vet inte vad det får för konsekvenser men någre storspelare finns det säkert som inte tycker att det är bra. Anledningarna som Hans Skarplöth gav lät rimliga. Man värnar om spelarkollektivet i stort. Jag tror nog också på det. Vi får hoppas att det är ett vettigt drag och att det får massan att komma tillbaka. Om det blir mer intressant att spela om de är med på lite samma nivå.

Stig Hs uttalanden om spelsidan väger lika lätt som hans uttalanden om det sportsliga väger tungt.

Shooter 2014-08-15 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 364435)
Stig Hs uttalanden om spelsidan väger lika lätt som hans uttalanden om det sportsliga väger tungt.

Nja, jag tycker det är ett sunt uttalande. Vi får se om det får någon effekt på spelet helt enkelt. En del tycks ju tro att travspelet i Sverige kommer gå under pga. av detta. Jag tycker inte det är så alarmerande.

Strappa71 2014-08-15 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 364439)
Nja, jag tycker det är ett sunt uttalande. Vi får se om det får någon effekt på spelet helt enkelt. En del tycks ju tro att travspelet i Sverige kommer gå under pga. av detta. Jag tycker inte det är så alarmerande.

De som drabbas står för runt 10% av insatserna. En rimlig bedömning är att spelet på V86+V75 sjunker med 1-3%.

Hur lägre utdelningar på 1+2 fel ska locka fler småspelare har jag mycket svårt att förstå.

Att som Stig H tycka att vi får se hur det blir är ju sunt. Något annat kan vi ju ändå inte göra eftersom vi inte sitter i styrande positioner. Bara en sån sak som att det bara är storspelare som förlorar på förändringen visar att man inte förstår särskilt mycket alls. Favoritbetonade rader som är de som småspelare oftast väljer ut är de som har MEST att förlora på att inte kunna välja V7/V8 längre. I ivern att försvåra för storspelarna har man skadat småspelarna ännu mer.

Att de flesta småspelare inte förstår att deras rader oftast mår bäst av att spela V7/V8 rätt ut är ett helt annat problem.

Det jag menar har lågt värde är Stig Hs värderingar av de argument som framförts. Argument som skjutits i sank på fler än ett ställe. Det enda som ATG har lyckats få rätt är problemuppställningen.

Crotalus 2014-08-15 16:06

Det jag saknar är uppföljning av gjorda satsningar och vilka slutsatser man kan dra av dessa.

Hur mycket har olika idéer/kampanjer gett spelmässigt och sportmässigt, saker som:

* Reklamfilmen från USA
* Vinnarfesten
* Vinnie ( https://www.youtube.com/channel/UC_F...t3WO5pLsO6FLbQ )

Blir det någon reflektion vid utebliven effekt från insatserna eller skyller man på att travet ändå är i nedåtgående trend och hade sjunkit ännu mer förutom dessa? Detta är såklart omöjligt att veta om man inte jobbar inom ATG.

Känslan är att idéerna skapas av reklambyråer i Stockholm av personer som egentligen inte har så stort intresse av själva sporten utan vill komma på en ny revolutionerande pitch som kan ge pris vid nästa gala

Strappa71 2014-08-15 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Crotalus (Inlägg 364443)
Det jag saknar är uppföljning av gjorda satsningar och vilka slutsatser man kan dra av dessa.

Hur mycket har olika idéer/kampanjer gett spelmässigt och sportmässigt, saker som:

* Reklamfilmen från USA
* Vinnarfesten

Blir det någon reflektion vid utebliven effekt från insatserna eller skyller man på att travet ändå är i nedåtgående trend och hade sjunkit ännu mer förutom dessa? Detta är såklart omöjligt att veta om man inte jobbar inom ATG.

Känslan är att idéerna skapas av reklambyråer i Stockholm av personer som egentligen inte har så stort intresse av själva sporten utan vill komma på en ny revolutionerande pitch som kan ge pris vid nästa gala

Din känsla ligger nog närmare verkligheten än du anar.

Viroid 2014-08-15 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av Crotalus (Inlägg 364443)

* Reklamfilmen från USA
* Vinnarfesten

Jag tycker att reklamkampanjer måste få vara lite nyskapande och "häftiga". En tråkig skylt och en speakerröst som berättar att "på Lördag är det Jackpot med trettiofnutton miljoner i potten" är inte så kul. Jag tror inte det lockar några nya alls.

Reklam handlar ju om att krypa innanför skinnet på folk, sätta sig fast i hjärnan. Naturligtvis är långt ifrån alla reklammänniskor insatta i travets värld (eller så är de insatta, men har fastnat på sin grej inom det), och de kläcker idéer. Försöker få fram det unika med travet. Jag tycker i allmänhet att man lyckats med det. Travets folk får se till att hålla emot om det blir för flummigt eller för långt ifrån kärnan.

Man måste få misslyckas med idéer också. Vinnarfesten var ett gigantiskt misslyckande. Det var ett experiment där TV4 var lite sugna på att försöka hitta en kategori tittare som man trodde fanns där ute. Dem som är på väg ut på lokal, de som lagt köttet i marinad, de som blandat sig en redig grogg efter att ha klippt gräsmattan eller ett glas vitt efter att ha rensat grönsakslandet. Men den tittargenren var inte så stor.

Berättelsen om Vinnie kan man nog inte skörda frukterna av förrän tidigast om ett halvår, kanske så långt fram som 2-3 år. Men bland all statisk reklam som är ständigt upprepande brukar folk gilla berättelser som man känner igen, men ändå förändras. ICA-reklamen är kanske mest klassisk, men också Telia hade en familj under några år som sålde in deras produkter. Jag tror det kan vara rätt att försöka. Det känns mycket mer fräscht än att bara ropa "Kom och köp konserverad gröt".

incitatus 2014-08-15 18:00

Tillbaka till ursprunget

inlämning av kupong senast fredag kl 18 på posten

ja ja
det gick det också, kanske var det tom mer jämlikt, vissa hade kanske lite stallinfo men ingen kunde se värmning och banunderlaget fick man gissa sig till, strecklista fanns ju inte heller.

Likväl spelade man då också, det var väl lika spännande som nu när man tog kupongen och väntade in sändningen i tipsextra.

Klart man måste täppa till skevheter, ganska uppenbart att många konton bara spelar när det är jackpot, ATG gav helt enkelt för bra förutsättningar.

men för mig kan man ta bort jackpot helt, dela ut pengarna bland de som gör insatserna i omgången

jeeboy 2014-08-15 18:13

Har mailat, ringt och skrivit på deras FB om detta idiotiska beslut att ta bort V7 och V8. Kan vi inte gemensamt skapa något som vi kan lämna in till ATG där vi kan visa vårat missnöje?

Wagner 2014-08-15 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 364464)
Tillbaka till ursprunget

ja ja
det gick det också, kanske var det tom mer jämlikt, vissa hade kanske lite stallinfo men ingen kunde se värmning och banunderlaget fick man gissa sig till, strecklista fanns ju inte heller.

Likväl spelade man då också, det var väl lika spännande som nu när man tog kupongen och väntade in sändningen i tipsextra.

Klart man måste täppa till skevheter, ganska uppenbart att många konton bara spelar när det är jackpot, ATG gav helt enkelt för bra förutsättningar.

men för mig kan man ta bort jackpot helt, dela ut pengarna bland de som gör insatserna i omgången

Det var tider det. Först skulle raden jobbas in och sen fick man hoppas att ingen supit bort postsäcken på vägen. Man fick verkligen valuta (spänning) för pengarna. Det var som ett litet kinderägg. :popcorn:

Helge 2014-08-15 18:32

Majoriteten bör jubla.

http://www.farjestadstravet.se/blog/...enfunderar/254

Wagner 2014-08-15 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 364475)

Majoriteten förstår inte ens vad det handlar om.
https://www.sharps.se/forums/364468-post172.html

Strappa71 2014-08-15 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 364475)

Fällgren har oftast koll. Men när man läser honom ska man betänka att han inte ansåg att en eventuell rakeback var orättvis heller.

Här klankar han ner på Rickard Hansson för att inte ha koll på att pottstorlekarna ökar. Självklart blir de effekter som Hansson hänvisar till inte lika stora när man räknar med att V7-spelarna verkligen lägger till mer pengar i 1-2-felspotterna. Men likväl så talar vi här om VINNANDE SPELARE som spelar stora system. De kommer helt garanterat att ta mer hur 6+5-rättspotterna än vad de bidrar mer. Dessa vinster går naturligtvis inte att jämföra med hur mycket extra de vinner från 7rättspotterna mha x2.5-spel. Men likafullt så är det småspelarna som oftast inte får mer än 6 eller 5 rätt som kommer att få lägre vinster med den här förändringen.

Omsättningen kommer nästan helt säkert att sjunka den med. Exakt hur mycket är något vi får se framöver.

olle 2014-08-15 19:21

Jag gav inte Helge Sharps för att Fällgren nödvändigtvis har rätt utan för att han, jag menar hon, postade länken. Jag älskar att läsa bloggar som handlar om travpolitik (oavsett om man håller med eller inte). Har inte kollat hans blogg på ett tag.

robust 2014-08-15 19:38

Det här ska jag fira med Champagne, sen ska jag skita i o spela på V75 den här helgen. Hoppar även över vecka 34 och 35. Därefter ska jag börja bygga upp min förmögenhet på riktigt, nu när vi spelar på samma villkor.

tomtom2 2014-08-15 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 364464)
Tillbaka till ursprunget

ja ja

Tro mig eller ej, men det fanns faktiskt en strecklista på Text-TV, där visades streckprocent och oddsen, det var knepigt att hinna skriva av den innan jag fattade att man kunde stoppa sidrullningen på text-TV haha

Du har helt rätt, givetvis ska vinsterna fördelas bland dom som har satsat sina pengar i omgången, inte föras vidare till några snyltande spelare som bara går in med stora system när det är jackpot. Skrota allt vad jackpot heter, 20 mille i sjurättspotten som är det normala räcker bra. När det gäller V64 har ju jackpottarna blivit ett rent skämt, tror inte det är många som bryr sig det minsta om det längre, är ju JP i stort sett varannan dag, löjligt.....

tomtom2 2014-08-15 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av jeeboy (Inlägg 364470)
Har mailat, ringt och skrivit på deras FB om detta idiotiska beslut att ta bort V7 och V8. Kan vi inte gemensamt skapa något som vi kan lämna in till ATG där vi kan visa vårat missnöje?

Och vad får dig att tro att alla här tycker det är ett dåligt beslut?

Fulsprit 2014-08-15 22:25

Det största problemet är att ATG sitter ensamma på tronen och har ensamrätt på riksspelen... Släpp dessa fritt och ta rejält betalt för licenserna för att få spela på fler bolag, så skall ni se att svensk travsport för en gång skull blir vinnare i längden...

Att ATG skulle ha svensk travsport i åtanke när de gör sina rockader är ju bara rent bullshit! Svensk travsport, jämfört med andra länder frodas, och har det otroligt bra... Jämför bara hur mycket länder såsom Finland, Norge, USA, Italien, Danmark sliter för att få det att gå ihop - i Sverige så blomstrar travsporten, trots vikande publiksiffror och ATGs inkompetens...

Självklart skall vi ändå inte vara nöjda med detta, ATG behöver få in nytänkare i sin ledning och sina led! Anställ några erkänt duktiga gamblers som vet vad vi spelare vill ha och hur vi fungerar vid varje idiotförändring!

Att ta in företagsledare och folk som inte har en anknytning till spel är bara att skjuta sig själv i fötterna, ansiktet, kuken och hela djävla bettingkroppen! Nej, fram för mer ödmjuka och insatt personer i ledande ställningar , eller hyr in några som konsulter, i minsta fall...

Det är alldeles för mycket jasägare, ryggdunkare och "politiskt" tillsatta lallare som nu sköter ATG. Att sedan våra "kära" politiker inte har en susning om vad det är som gäller för att få spelet att återigen skjuta i höjden är bara för sorgligt.

Det är ju bara att jämföra, kanske litet haltande, med försäljningen utav AB Vin och Sprit. En kassako av otroliga mått och som såldes för skitpriset 55 miljarder... En summa de nu redan inkasserat i ren vinst om de behållit det... Våra politiker har ingen susning om vad som är EV+, de går efter gröna siffror vid årets bokslut enkom för att bli återvalda - litet som med ATG... Kortsiktigt tänkande är förödande för svensk travsport - inte att man kan spela för V7 och/eller V8 - dessa lallare är vad som får omsättningen och därtill vinsten att sjunka...

I motsats till "spritbolaget" så skulle det vara en välgärning för svenska travsport att "sälja" ut sin verksamhet på licensbasis... Det skulle komma alla till gagn - spelare, uppfödare, tränare, kuskar, skötare och alla som jobbar inom travsporten... Att inte ATG och regeringen inser detta gör ju dessa enbart till hycklare när de säger att de har spelarkåren och svensk travsport i stort, i åtanke när de gör sina katastrofala omdaningar...

Nej, släpp på ATGs monopol och sänk spelskatten och var inte så djävla prestigefyllda - först då kan vi se att sporten och spelet i stort återigen kommer blomstra!

Spel på virtuella hästar, hahahahah, vem fasiken kom på detta nys?!

Usch!

Trinity 2014-08-15 23:35

Behöver ej citera dig Fulsprit, Då det bara tar upp onödig plats..
Tycker du har helt rätt och är då lite av en ryggdunkare som då är på din sida, Skriver så, Då jag kan tänka för egen del..

Allt handlar om pengar och så länge de styrande får in pengar, Tänker ju nu på staten.
Och de har inget intresse för Travet..

Din fråga Fulsprit, Vem som kom på virtuella hästar...
Bara en egen liten gissning (tror ej att det är så), Då de hade virtuella hästtävlingar på Svenskaspels Casino.
Provade det i Malmö, Var då ett mekaniskt bord som man satsade pengar på V eller P.

Att bara spela för spelandes skull, Kommer ej att fungera...

Då får man bättre odds på Rouletten, Spelade själv där rött eller svart, Udda eller jämt.
Och har alltid gått plus..

/ Lägger bara till, Att det räcker med en omgång som går fel, Så är alla de andra dagars vinst bortspolad..

Trinity 2014-08-15 23:48

Hoppas ni fick ihop vad jag menade, Kan missuppfattas..
Tänkte bara helt oddsmässigt...

Och Svenskaspel kan numera ha en lägre skatt, Än Atg..

Minns att jag gick över i slutet på 80-talet, Från Svenskaspel till Atg.
Då den ena tog över 60% i skatt och den andre under 40%..

Har spelat på hästar sedan 1981, Så om Svenskaspel ej kan tänka om..
Då tänker jag om och spelar där oddsen är bäst.