![]() |
Citat:
|
Så då var det packat och klart för ikväll, om inget oförutsett händer så blir det den här jag lämnar i morgon. Ser ut att bli fint väder också (risk för regn på söndag däremot) då är det roligare att stå där ute och skrika sig blå i jakten på miljonerna. Skrällarna är väl Goop i tredje, unge Uhrberg i femte och Piccolit i 7:e. Uhrberg hade ju en bra kväll på Jägers i dag, fredag. Lycka till!
1,2,5 R4,11 10 R1,2 2,5,8 R1,4 4,6 R3,10 4,6,14,15 R3,9 1,2,4,12 R9,3 2,10 R3,11 288:00 |
Omgångens uppenbara falskskyltning av tipstjänsterna: Standout rankad etta överallt...
...hästen som vinner promenader på Bollnäs och tappar till Claes Boko från ledning ska klå flertalet som är elit eller snäppet under. Med Ludde i loppet på spår 5 som aviserar offensiv styrning? Finns ju inte en snöbolls chans...Mosaiken vinner loppet även om han inte är toppad bara på talang, läge och respekt. Det är väl bara Ohlsson och Bergh som möjligen skulle vara dumma nog att ställa till det. Men Bergh verkar ha Kadetten nära hjärtat, offrade den inte en meter på Bollnäs i 150k-loppet Standout "gick" hem och lär då inte göra det här heller. Skulle vara Ohlsson då... Oliver Kronos tacksam favorit också. Visst är han bra, men ska stå på benen och klara spår medans flertalet dugliga konkurrenter kommer få mycket bättre resa. Har klättrat flera klasser på några starter. Segern på Jägers säger ju inte mycket, från spets vinner man lopp och bakifrån är det än värre. Mitt system om inget ser annorlunda ut imorrn bitti: 1,2,3,4,5,9,11 1,2,6,9,10 1,2,5 4,5 3,6 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12 5 Krav: Calvin Borel/Jontte Boy 2156 rader Men Calvin Borel som du kör utgång på har samma förutsättningar som Oliver kanske någon tycker då. Ja, men i en lägre och ojämnare klass. Helt andra förutsättningar. Lycka till allesammans! RIP V7 :sad44: |
Fattar inte heller hur man kan tro på Standout
|
Citat:
|
många av pojkarna på speltjänsterna är unga killar i 40-års åldern, det tog faktiskt för mig en bit längre ådersmässigt, innan jag insåg realiteter i sammanhanget, men faktum är att jag först i 50-års åldern lärde mig att "ställa mig utanför hysterin" o sakligt analysera saker o ting...hade jag haft min visdom tidigare, så skulle mitt spelande givit ett ännu bättre resultat...för tveklöst var det enklare att göra pengar förr...;)
|
Vågar man spika Perfect Power (V75-1), Calvin Borel (V75-2), Jontte Boy (V75-3) och Rare Wise As (V75-5) och då kunna helgardera alla övriga lopp?
Tror nämligen stenhårt på alla fyra. Men fyra spikar känns samtidigt väldigt chansartat på något vis. Hur skulle ni gjort? |
Citat:
|
Citat:
|
Märkligt att spika en så jävla vek häst som Standout!?! Kommer troligtvis inte ens att kunna hålla ledningen mot 1och 4. Skulle den få spets så kommer ju lutfi fram tidigt.
|
Citat:
|
Citat:
Jag tycker inte alls det är en så konstig spik. Men jag håller med om att det finns bättre spikar, Money lloyd i avd 4 är en... |
Citat:
|
Jägersro omg. 46
Lördag 2014-09-06 2014-09-06 09:29 Hästar Res 1 2, 4, 11 2 10 Calvin Borel 3 2, 5 4 3, 8, 10, 11 5 6 Rare Wise As* (IT) 6 1, 4, 9, 12 7 2, 5 192 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 96,00 kr 050C 2BD9 1219 xxxx |
bara tid för snabb liten dd idag - spelar 2-8-12 mot ohlssons i andra
|
Är inne på att perfect power kommer få loppet, hård körning initialt och sedan hårt tempo hela vägen av Adrian. Bergh kommer försöka svara ut honom, kan inte riktigt bedöma om han lyckas eller ej!
Sedan glider PU med hela vägen och spurtar förbi en tapper aristocat boko! |
Dagens dd dunder
8-2 500kr💰💰💰💰💰 |
Citat:
|
Lite nyans i galenskapen här!
För det första! Det är Derbyhelg för bövelen! Banan lär vara självspringande och Jägers är känt för "nedförsbacke" och klister i spåren. Helgen kommer massproducera nästagångare som spränger ljudvallen i spåren utan att nå fram! Spika för fan inte från bakspår även om jag tror favoriten i andra bara kör fram och vinner från dödens! Dock känns det totalt okunnigt och oseriöst med allt gap om Carelin! Herregud vilken epidemi. Både betaltjänster och kreti och pleti! Carelin är chanslös från läget och klart överskattad här. Haugstad är heller inget plus! Vidare sågas både Stand Out och Kadett CD som ovilliga löss? Standout är bra! Tar spets och KAN inte springa snabbare än 08 sista 500! Hästen blir bara bättre i hårt tempo så att Ludde kolar är bara plus! Kadetten kan svepa till spets/rygg ledaren och få smörloppet! Bergh kan och vet vad han gör och besitter ren taktisk kapacitet i överflöd i förhållande till många andra kuskar i loppet. Tänk till nu gott folk! |
Kanonhelg för travälskare! I morgon vinner Archangel Am! Carelin tycker jag ska med vid gardering, men svårt spår på Jägerso. Standout kan man chansspika, men jag gör nog inte det då jag har andra idéer, utan vill gardera. Kanske (troligen) släpper han när Ludde trycker till med bästa hästen. Kadetten är ett garderingsbud.
|
Amiral d'inverne måste väl vara dagens bästa drag, får ju ett fint lopp, kanske ledningen tom
Såg verkligen formstark ut i lördags som fastlåst. Var ju bländade fin vid segern i Halmstad. Och plus på att Bergh kör Jag spikar. |
Så här blev mitt bolagssystem idag:
1) 2,3,4,5,9,11 (Untersteiner låter positiv till båda sina) 2) 10 (efter ett år vinner äntligen Conrad V75. Rätt distans - Calvin såg ut som en rund miljon i derbykvalet) 3) 1,2,5 (spikar inte 3-årslopp. 5 sannolikt bäst. 1 bevisat bra - ojämn kusk. 2 mycket bättre än ni tror.) 4) 1,2,3,4,5,10,11 (garderingslopp) 5) 6 (bästa hästen. Hade inte råd att ta med 3 och 15.) 6) 1,2,3,4,9,12 (12 mitt drag) 7) 2,3,5,11 (skrällar i guld på sistone. Borde haft med 6 och 10 för att känna mih säker). Kostar 1512:-. Lycka till med era kuponger idag!:popcorn: |
Citat:
|
Citat:
|
Några sista ord om Carelin från mig före dagens tävlingar.
Carelin var hårt betrodd av spelarna i derbykvalet eftersom Walmann själv ansåg honom vara en av hans bästa chanser att kvala in. I startmomentet forcerade kusken från sjundespåret. Det gick för fort och strax efter högg han i galopp. Walmann var rejält besviken efteråt. Idag har han bakspår längst ut. Det är för denna häst en fördel. Distansen är rätt. Han är femtestreckad till 8 %. Värd att ta med enligt min mening. Vad gäller Standout kan det vara spets och slut. Bra spår. Rätt distans. Jag har lirat rak DD 12-2 till 50 ggr. |
Citat:
|
Mitt System för dagen:
1/ 2-11-4-5-1-9 2/ 10-1-2-6 3/ 5-4-2-8 4/ 2 Money Lloyd 5/ 6-9-15-8 6/ 9-1-2-4-8-6-12-10 7/ 2-11-5 963kr 2-4 FETA |
Kan någon förklara hur firma Kolgjini ska förlora avd 1 och avd 7?
Spets och slut i båda. Adrian säger precis att senast man tog av October Kronos skorna så flöt travet perfekt, här sitter hästen i spets och ska slås på en riktigt fin bana. Hur ofta förlorar en favorit i spets på en fin bana och optimal balans? Mosaique Face då? Bästa spåret, kusk/tränare har deklarerat körning så varför skulle Standout svara Sveriges offensivaste kusk, som troligtvis även är före Standout i mål i scenariot från dödens (efter tryck hela vägen)? Ulf Ohlson liftar med till andraplatsen i rygg. Enda motståndarna som jag ser det är 10 och 11 men hur ofta vinns gulddivisioner från bakspår på 1640a när favoriten sitter där framme? Dagens minst spelade favorit och dagens tredje minsta spelade favorit infriar och vi får råd att försöka fälla övriga med ABC-systemet. |
Citat:
October ser ut som en kamel i värmningen... |
Citat:
Haha nej såg inte bra ut men bfro idag |
miljonraden
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-09-06 Bana: Jägersro T Spelform: V75, omg. 46 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3, 4, 5, 11 (6, 9) 2 10 Calvin Borel (1, 2) 3 5 Jontte Boy* (4, 10) 4 1, 3, 4, 9, 10 (5, 6) 5 3, 6, 9 (15) 6 1, 2, 3, 4, 9, 12 (8) 7 2, 3, 5 (11, 6) Caliber TT/Amiral D´inverne Två härliga smygare...och så pangar det det med luckan Hallas Judex vinner från spets eller så vinner Devs D´amerique, fattar noll. Spelad till 1% på v75 Registrerat spel Datum: Lördag 2014-09-06 Bana: Jägersro Tr, omg. 37 Lopp: 8 Spelform: Tvilling Hästar: 9 Devs d'Amerique U-hästar: 3 Hallas Judex Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr |
October betalar man inte för i September. . Vinglar troligen omkring ute i spåren innan han hittar någon vettig position om han inte hittar stilen. Nej den favven köps inte. Kan givetvis vinna på kapacitet men givet att försöka fälla.
|
Citat:
Tro mig, jag vill fälla med 2,5,11 men man ska låta huvudet och inte magkänslan tippa oftast. |
Citat:
Tror iofs på Perfect Power som outsider på fin form om favoriten sviker. Tror inte Standout skulle släppa på kort om han spetsar men tror inte han spetsar. Kan tänka mig att Democrat spetsar och isåfall är det väl troligt han släpper till Mosaique Face. Därmed är vägen jämnad särskilt som Mosaique är anmäld barfota runt om. Skulle det (mot förmodan) bli körning finns två oerhört vassa spurtare i Mr Picolit o Magic Tonight som skulle kunna vinna trots normalt iskalla spår, åtminstone den senare är en gudabenådad travare. |
Citat:
|
Att October bara är bäst är nog ingen tvekan och vinner troligen om han hittar stilen. Men hoppas kan man alltid att det tar lite tid innan han travar in sig och då kan det bli jobbigt för honom. Jag chanslåser på 5 och 11 och kör en tvilling på dessa då jag hoppas att det blir lite drag i loppet och October hamnar på vingel.
Annars hade jag nog också spikat October. |
Citat:
Spik på Jontte Boy, Rare Wise As och Trust Launcher. Tror helt enkelt P.U leder runt om i 6:e och det är den känslan jag haft hela veckan. Visst Oliver Kronos säkert bästa hästen men kommer bli galopp idag också hoppas jag och Trust Launcher i ledningen blir inte lätt att plocka ner heller, Registrerat spel Datum: Lördag 2014-09-06 Bana: Jägersro Tr Spelform: V75, omg. 46 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3, 4, 5, 11 (7) 2 2, 6, 9, 10 (1) 3 5 Jontte Boy* (1) 4 1, 4, 10 (3) 5 6 Rare Wise As* (3) 6 2 Trust Launcher (9) 7 2, 3, 5, 6, 10, 11 (8) Vadet gäller startnummer 432 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 216,00 kr Kvittonummer: |
Perfect power och Jonte fick bli spikarna...
|
Första loppet är otroligt öppet, nu bara hoppas att Kronos felar eller Adrian kör bort skiten då man sitter med tokgarderat.
|
https://i.imgur.com/hEoaj5e.jpg
Minst 50k i beräknad utdelning samt Max 2 A-hästar (favoriter): Calvin Borel / Jontte Boy / Rare Wise As / Oliver Kronos Max 2 C-hästar: (2) Bubba Degato / Tony Boy / Light Brodde / Lookahere (3) Expo Express / Winston Sisa / Saphie Bi (4) Chose One / Money Lloyd (5) Reve d´Amour / Bethel Hanover Tankar: Bubba Degato bara 3 år, får tufft så bara några få rader. Hallas Judex snabb ut, Erik A i sulkyn och öppet lopp. Bethel Hanover, läs Jens Sjödens analys. |