![]() |
Citat:
PS Själv fick jag 31 kronor på V75. Båda spikarna sprack.DS |
Citat:
|
Pinsammast var ändå Micke Nybrink som höll knäpp tyst trots att hans spik B.B.S.FLORINO vägrade gå ut i andraspår 1500 kvar. Och sen hade det varit lugna gatan fram till täten.
Orsaken till det stavas givetvis Jenny Björk. Fanns säkert många osande SMS som också ignorerades av samma orsak. :whoco5: :thumbdown: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så du baissar att bakspår på en bana med kort upplopp är negativt? Fortsätt gärna med denna inställning så blir det mer pengar över för oss riktiga spelare - de som vet att statistik bara är ett stöd, inte en sanning som "GrönaMamban" tycker, hehe (se, inget mellanrum). Men, lille du, du vet väl att statistik icke bygger på en omgång, eller hur? Varje omgång och lopp är unika... Nedan får du en liten hint om varför utfallet blev som det blev igår: V75 1: Fick loppet kört i halsen och hamnade andra, tredje ytter, i hårt tempo och behövde bara köra rakt fram, hela loppet - dyngröta med löpningsförloppet och gjorde bara sin plikt... V75 2: Uranium kördes till ledningen av vaken kusk. Slog inga gnistor om denne heller och hade troligtvis inte vunnit utan KH manöver... V75 3: Spets och slut och gjorde sin plikt efter ett lopp i skittempo! Kortlopp och de framskjutna placeringarna till framspåren - enbart två av dessa men det hade kvittat om det vorit tio från bakspår, de hade ändå inte hunnit fram med detta tempo... V75 4: Fick ett drömlopp bakom bästa hästen och för övrigt min spik, behövde inte göra mer än att följa med i ryggar ända fram tills upploppet och där avgöra på speed - bästa hästen vann inte och ännu ett lopp där bakspårshästen/vinnaren hade tur med löpningsförloppet. V75 5: Art Kjavald, utgång för mig, överlägset bästa hästen och vann lätt! Klassblandningar gör att bakspårets/tillägget betydelse minskar... V75 6: Willmore Trot vann ytterligare ett överpaceat lopp. V75 7: Kortlopp och framspåren på alla framskjutna placeringar... Kortloppen vanns från framspår och medel och långa distanser, där lyckades kusar från bakspår vinna, tack vare ovan nämnda... I dubbelklasslopp är det inte konstigt att bakspårshästar eller rättare sagt tilläggshästar vinner då dessa oftast är bättre... Summa summarum: Jag har fortfarande rätt och du har naturligtvis fel, som vanligt, kan jag tillägga... :popcorn: |
Citat:
|
Citat:
Bemöt istället mig med fakta då - var har jag fel? Bara för att jag påpekade att bakspårshästarna, pga. kort upplopp skulle få svårt, så förtar ju denna omgång inte denna sanning... Hade du inget mer substantiellt att komma med så kan du gå och kissa och sedan lägga dig... Nolla! |
"Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!" -Fulsprit
"Så var det dags för Hagmyrens årliga V75-omgång! Jämna år brukar den avgöras i oktober, som nu. På sidan 268 finns banspecifik statistik för Hagmyren. Där ser man ett intressant mönster: I oktoberomgångarna vinns bara 32% av loppen från spets, medan 29% av vinnarna kommer bakifrån. Det kan jämföras med noteringen för våromgångarna, där 68% av loppen vinns från ledningen, och bara 7% bakifrån!" -Jens Sjödén Resultat: 12 10 4 11 12 11 2 Det finns liksom inte mycket mer att säga. Fakta är fakta. Du var helt fel ute. Om du inte förstår det är det väldigt lätt att förstå varför. "SD har större stöd bland lågutbildade" http://www.vk.se/1207712/sd-har-stor...d-lagutbildade |
Har svårt att se att det ska vara månaden som avgör om det korta upploppet har betydelse eller inte för framspår..
Beror nog mera på vilka hästar som har haft fram ,bakspår och hur loppen har körts. Tyder mer på att det har körts allt för få lopp för att det ska räknas som tillförlitlig statistik överhuvud taget |
Såg en intervju med Eklöf angående Hagmyren, han ansåg att det korta upploppet hade mindre betydelse eftersom att banan hade sveriges bästa kurvor så de hästar som kom ute i 3-4e spår fick med sig så pass hög fart att dom inte var missgynnad på samma sätt som på andra banor med korta upplopp.
Den går att ser här: http://www.allehanda.se/sport/trav/e...va-outsiders-2 |
Rätt komiskt att kritken mot fulsprit grundar sig på vad han röstar :claps:
Mycket genialiskt må jag säga. |