Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-29, 07:10   #1
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

V75 4/10 Hagmyren


Jag citerar mod från en äldre trådstart.


"Vill ni posta vad ni spelat eller kuponger där ni helt saknar motivering så gör ni det i en separat kupongtråd.

Vill ni kommentera era beslut i kupongen så gör ni det i den här tråden.

Inlägg såsom "snygg spelat" "ÖRJAAN DIN SOPAAAA" hör inte hemma här. Då dessa fyller ingen funktion. Däremot inlägg där ni kan vidareutveckla det hela såsom, "Örjan din sopa, hur kunde du släppa förbi ettan i upploppet?" kan skrivas här.
Vill ni gratulera någon så kan detta göras när alla lopp redan har gått. Inte mitt i.

Inlägg såsom "Jag spikar Digital Frame" hör inte hemma här. Då detta fyller ingen funktion heller. Däremot "Jag spikar Digital Frame då jag tror att hästen kommer speeda förbi övriga på upploppet." kan skrivas här. Skillnaden är den att ni motiverar era spelbeslut och kommentarer.

Inlägg där ni presenterar ett systemförslag och efterfrågar andras åsikter kan också skrivas här.

Vill ni tacka någon för ett givande inlägg så använder ni er utav Ge Sharp$ knappen och belönar användaren med Sharp$ istället för ett tack-inlägg som inte ger något tillbaka.

Jag hoppas dessa riktlinjer kan få tråden att bli mer åt kvalitet hållet och mindre åt kvantitet hållet. Sharps är trots allt ett forum där det ska diskuteras, inte spy galla.


Lycka till "

Det jag undrar är, kommer shaq lyckas snuva Beer Summit på ledningen? Gör han det kan han lyckas. Annars tror jag det behövs något mer lopp innan formen sitter där. Dock gick han 10-tid i comebacken för ett tag sedan.
Vad tror ni om Octupus i första?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 17:49   #2
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

v75-1
4 Octopus har ingen vacker rad på sistone, men lär sannolikt sitta i ledningen efter en bit. Svårslagen från spets. Spikalternativ. 1 Namale Kronos kommer från seger och stall Marcus Lindgren har toppform. Tidig på kupongen. Bedövaren i loppet hittar jag i 8 Dance Photo (US).

v75-2
Öppet lopp.
Försöker stänga på fem hästar. 1 Rainlake Lady spurtade bra senast i lärlingsloppet och har nu fått ett bra läge. Får ej glömmas vid gardering. 8 Running Girl är en bra häst och kan nu sitta i vinnarhålet d v s om ovannämnd får ledningen. 14 Eleanor Rigby har varit ett litet stallskrik på sistone. Kan slå till nu istället. Se upp! 15 Nikita Broline gjorde det bra senast på v75 Solänget. Kan få en pangstart på tilläggsvolten via sitt springspår. 3 Cash´Em Online vann senast. Repris?

v75-3
Hugget som stucket vem som tar ledningen mellan 3 Beer Summit och 4 Shaq is Back. Tar med båda oavsett. Fördel 3 Beer Summit i spetskampen och den våglige chansspikar. 6 Chelsea Boko är en kanonhäst och är säkert med och gör upp om detta. Plus med loppet i kroppen. 7 Reven d´Amour är ojämn, men matchar det här gänget alla dagar i veckan. Fredrik B. Larsson har inte kört hästen sedan 8 december 2013....

v75-4
4 Lalle Young gick bra över aktuell distans (2640) näst senast. Tipsetta! 1 Beppe Am har ett bra läge. Långt framme. 6 Dreams Burn Down är klart bäst med barfotabalans. Kolla gärna innan start. 9 Zlicemenice slog min tipsetta på Solvalla senast och kan göra dt igen.

v75-5
12 Art Kjarvald* (NO) gick barfota ffg senast vid vinsten. Ny kusk i Ove A. Lindqvist nu. Låser dock loppet med 6 Mino, som kan bli svårfångad därframme.

v75-6
3 B.B.S Florino var nära hålla undan från spets senast. Streckas. 2 U.Bergs Otto struken senast med två raka segrar dessförinnan. Fidus. 10 Diego M. Boko står på tur för vinst. 12 Bartender In verkar vara av rätt sort och kan svepa allt trots spåret.

v75-7
Många som kan vinna. Tar en rövare och chansspikar Stefan Hultmans häst, även om stallformen är diffus. Hästen har gått bra på slutet och mött tuffa konkurrenter.

Systemförslag

V75-1: 1.4.8
V75-2: 1.3.8.14.15
V75-3: 3.4.6.7
V75-4: 1.4.6.9
V75-5: 6.12
V75-6: 2.3.10.12
V75-7: 2 Quality Questioned

1920 rader / 10 pers
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+10), boozty (+5), monimaker1 (+1)

Senast redigerad av spalato den 2014-09-29 klockan 17:59.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 08:37   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
v75-1
4 Octopus har ingen vacker rad på sistone, men lär sannolikt sitta i ledningen efter en bit. Svårslagen från spets. Spikalternativ. 1 Namale Kronos kommer från seger och stall Marcus Lindgren har toppform. Tidig på kupongen. Bedövaren i loppet hittar jag i 8 Dance Photo (US).

v75-2
Öppet lopp.
Försöker stänga på fem hästar. 1 Rainlake Lady spurtade bra senast i lärlingsloppet och har nu fått ett bra läge. Får ej glömmas vid gardering. 8 Running Girl är en bra häst och kan nu sitta i vinnarhålet d v s om ovannämnd får ledningen. 14 Eleanor Rigby har varit ett litet stallskrik på sistone. Kan slå till nu istället. Se upp! 15 Nikita Broline gjorde det bra senast på v75 Solänget. Kan få en pangstart på tilläggsvolten via sitt springspår. 3 Cash´Em Online vann senast. Repris?

v75-3
Hugget som stucket vem som tar ledningen mellan 3 Beer Summit och 4 Shaq is Back. Tar med båda oavsett. Fördel 3 Beer Summit i spetskampen och den våglige chansspikar. 6 Chelsea Boko är en kanonhäst och är säkert med och gör upp om detta. Plus med loppet i kroppen. 7 Reven d´Amour är ojämn, men matchar det här gänget alla dagar i veckan. Fredrik B. Larsson har inte kört hästen sedan 8 december 2013....

v75-4
4 Lalle Young gick bra över aktuell distans (2640) näst senast. Tipsetta! 1 Beppe Am har ett bra läge. Långt framme. 6 Dreams Burn Down är klart bäst med barfotabalans. Kolla gärna innan start. 9 Zlicemenice slog min tipsetta på Solvalla senast och kan göra dt igen.

v75-5
12 Art Kjarvald* (NO) gick barfota ffg senast vid vinsten. Ny kusk i Ove A. Lindqvist nu. Låser dock loppet med 6 Mino, som kan bli svårfångad därframme.

v75-6
3 B.B.S Florino var nära hålla undan från spets senast. Streckas. 2 U.Bergs Otto struken senast med två raka segrar dessförinnan. Fidus. 10 Diego M. Boko står på tur för vinst. 12 Bartender In verkar vara av rätt sort och kan svepa allt trots spåret.

v75-7
Många som kan vinna. Tar en rövare och chansspikar Stefan Hultmans häst, även om stallformen är diffus. Hästen har gått bra på slutet och mött tuffa konkurrenter.

Systemförslag

V75-1: 1.4.8
V75-2: 1.3.8.14.15
V75-3: 3.4.6.7
V75-4: 1.4.6.9
V75-5: 6.12
V75-6: 2.3.10.12
V75-7: 2 Quality Questioned

1920 rader / 10 pers
Nån speciell anledning till att du inte har med QUICK ON THE DRAW på fem hästar?
Hur tror du sista loppet blir kört? Jag har svårt att se QUALITY QUESTIONED snuva PEDRO BI på ledningen.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 10:30   #4
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Nån speciell anledning till att du inte har med QUICK ON THE DRAW på fem hästar?
Hur tror du sista loppet blir kört? Jag har svårt att se QUALITY QUESTIONED snuva PEDRO BI på ledningen.
Pedro Bi är klart bäst på kort distans, men sätter ändå frågetecken för moralen, även om dt är lättare emot denna gången. Valde att chansa bort favoriten Quick On the Draw. Ulf kör visserligen Berghs hästar bra och dt gäller att pricka springspåret perfekt.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 13:30   #5
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+250), AbbeAce (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 16:47   #6
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!
Inte om man skall tror Jens sjöden.. Men jag misstänker att det statistiska underlaget är lite klent för att ge en fair bild.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 17:52   #7
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!
Klent underlag för statistik, men under 2013 så vann ingen 1640A från spår 1 och 2. Spår 11 var det mest vinstrika på 2140A, på Hagmyren alltså. Spetshästar måste ju oavsett gynnas av ett kort upplopp, speciellt på 1640...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 22:54   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Chelsea Boko ser allt bättre ut. Nurmos' stall är åter i ordning. Måste streckas.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 22:27   #9
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Marcus Lindgren drar upp två hästar - Namale Kronos och Beppe Am (avd 4) från Halmstad. Namale skrällde senast på Solänget och visade att han tål resa. Båda har fått spår 1 och måste streckas.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 01:01   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 1060

Lemon Dra
Stats: 1569 - 4934 - 219
ROI: 110.71%
Vinstprocent: 24.13%

Standard

Förde statistik förra året på alla lopp som kördes på Hagmyren och Bollnäs var vinnarna satt i loppet, tyckte nämligen att det såg ut att vara lättare att vinna bakifrån på Hagmyren än på Bollnäs trots att Bs har ett upplopp på 207 meter och Hagmyren bara har 161 meter långt upplopp, här är resultatet.

Hagmyren Bollnäs

Spets 39% Spets 38%
Dödens 22% Dödens 16%
V-H 4% V-H 11%
2-3ut 18% 2-3ut 17%
4ut+ 11% 4ut 10%
3in+ 6% 3in+ 8%
satori är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 16:02   #11
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Djävla fittinternet! Skrev ett långt inlägg om statistik och diverse och så försvann skiten när internet lade enr en minut...

Jaja, kom fram till att alla lopp måste sättas in i sin egen kontext. Trav är trav, hehe. och att alla lopp är olika, därav kan man endast använda statistika som ett stöd, inte som en sanning...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 17:14   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Statistik fungerar ju så fint att om man väljer data själv kan man få ett utslag som stödjer sin egen teori. Jag säger inte att just Jens gör så men vissa saker man läser kan man ta med en nypa salt. Underlaget för att kunna få en bra normalfördelning lär behöva vara ganska stort inom just trav.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 17:32   #13
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Statistik fungerar ju så fint att om man väljer data själv kan man få ett utslag som stödjer sin egen teori. Jag säger inte att just Jens gör så men vissa saker man läser kan man ta med en nypa salt. Underlaget för att kunna få en bra normalfördelning lär behöva vara ganska stort inom just trav.

Och inte ens då kan man "lita" helt på denna då det finns så oerhört många fler parametrar att ta hänsyn till än ex. i en fotbollsmatch...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 17:41   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Ja såklart. Om det var samma hästar och kuskar i alla lopp som mötte varandra från olika spår och olika distanser så kunde man fram ett någorlunda tillförlitligt statistiskt underlag efter några hundra lopp, men nu pratar vi ju om helt olika individer.
Att spela på ren statistik på hästar är att spela i ren blindo. Agdas telefonnummer vinner också ibland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5), Fulsprit (+5)

Senast redigerad av draken den 2014-10-02 klockan 17:42.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:29   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Spårstatistik känns som man kan lita på? Snittvinster(till exempel max en fav och en skräll för att komma upp i x pengar) känns som det borde vara ett bra hjälpmedel. I fallet jag pratar om så sägs det att hagmyren har en omgång per år och de flesta lopp har segrare från bakspår. Har man tjugo år av statistik så innebär det tjugo lopp. En så liten datamängd kan ju inte på något sätt ge en indikation om hur det egentligen är?
Nu menar jag snarare att man kan använda spårstatistik för att "vikta" vinstchansen än att utgå ifrån att ALLA hästar som startar från spår x har y procent chans att vinna.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td