Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 4/10 Hagmyren (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21742-v75-4-10-hagmyren/)

Fulsprit 2014-10-05 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375471)
"Observera noga att Hagmyrens upplopp endast mäter 161 meter... Bakspårshästarna missgynnas kraftigt!" -Fulsprit

"Så var det dags för Hagmyrens årliga V75-omgång! Jämna år brukar den avgöras i oktober, som nu. På sidan 268 finns banspecifik statistik för Hagmyren. Där ser man ett intressant mönster: I oktoberomgångarna vinns bara 32% av loppen från spets, medan 29% av vinnarna kommer bakifrån. Det kan jämföras med noteringen för våromgångarna, där 68% av loppen vinns från ledningen, och bara 7% bakifrån!" -Jens Sjödén

Resultat:

12
10
4
11
12
11
2

Det finns liksom inte mycket mer att säga. Fakta är fakta. Du var helt fel ute. Om du inte förstår det är det väldigt lätt att förstå varför.

"SD har större stöd bland lågutbildade"
http://www.vk.se/1207712/sd-har-stor...d-lagutbildade

Precis som draken nämner så finns det säkerligen brister i denna statistik - visa gärna upp hur många lopp han byggt sitt underlag på, så kan vi sedan snacka. det finns så mycket som sedan skall placeras in i de olika startspåren, strtsnabb häst? Galopplysten i volt/auto? Tung/lätt bana? Hur ser innerspåret ut, kontra de yttre? Vilken häst går på vilket underlag? Finns det hästar/kuskar som kan/är villiga att sätt upp tempot? Går hästen bakifrån eller bara i spets? Speedig/stark häst? Rutinerad proffskusk eller amatör bakom hästen? Startar favoriterna från fram- eller bakspår?Osv. osv. osv...

Men att korta upplopp på sikt genererar fler spetsvinnare och eller vinnare från de främre leden, är jag helt övertygad om - sedan kommer det komma omgångar när det bara kommer vinna bakspårhästar tom på Arvika och Åmåls travbanor, men dessa ggr är undantagen som bekräftar regeln...

Så fram med din/Jens "fakta" nu - får vi se om du som är så välutbildad och smart vet vad ett väl underbyggt, statistiskt underlag är...?!

Var sedan inte så bitter att SD totalägde sillmjölkarna i MP! Nästan dubbelt så stora, eller hur var det nu? Mohaahahahahah!!!

Rickart 2014-10-05 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 375477)
Rätt komiskt att kritken mot fulsprit grundar sig på vad han röstar :claps:

Mycket genialiskt må jag säga.

Haha, va? Vem har gjort det?

Fulsprit 2014-10-05 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 375476)
Såg en intervju med Eklöf angående Hagmyren, han ansåg att det korta upploppet hade mindre betydelse eftersom att banan hade sveriges bästa kurvor så de hästar som kom ute i 3-4e spår fick med sig så pass hög fart att dom inte var missgynnad på samma sätt som på andra banor med korta upplopp.

Den går att ser här: http://www.allehanda.se/sport/trav/e...va-outsiders-2

Så är det säkerligen - han borde ju veta... Sedan är det ju så som jag predikat många gånger förr; blir ett lopp kört i 07-tempo så ökar ju chansen/risken förr skräll från de bakre regionerna, om inte storfavoriten sitter där förstås. Så ni ser, det går inte bara att stirra sig blind på spåren - det finns alltid en historia bakom varje travlopp.

Men att det principiellt är så att ju kortare upplopp desto färre bakspårhästar som vinner - det är jag helt övertygad om.

Tror att om man kollar finalomgångarna på V75 och enbart tog statistiken där ifrån - då skulle vi verkligen se att det jag säger stämmer - för där är loppen/hästarna/kuskarna så jämna så att det faktiskt i mångt och mycket blir positionerna som är avgörande...

Men, bara för att jag påstår detta så är jag inte dumdryg nog att säga att det alltid är så - sitter storfavoriterna på bakspår, ien omgång, ja då ökar ju chansen för att det blir som det blev igår - enkel matematik. Sitter alla storfavoriter på framspår, ja hur tror ni det blir då?

Rickart 2014-10-05 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 375479)
Precis som draken nämner så finns det säkerligen brister i denna statistik - visa gärna upp hur många lopp han byggt sitt underlag på, så kan vi sedan snacka. det finns så mycket som sedan skall placeras in i de olika startspåren, strtsnabb häst? Galopplysten i volt/auto? Tung/lätt bana? Hur ser innerspåret ut, kontra de yttre? Vilken häst går på vilket underlag? Finns det hästar/kuskar som kan/är villiga att sätt upp tempot? Går hästen bakifrån eller bara i spets? Speedig/stark häst? Rutinerad proffskusk eller amatör bakom hästen? Startar favoriterna från fram- eller bakspår?Osv. osv. osv...

Men att korta upplopp på sikt genererar fler spetsvinnare och eller vinnare från de främre leden, är jag helt övertygad om - sedan kommer det komma omgångar när det bara kommer vinna bakspårhästar tom på Arvika och Åmåls travbanor, men dessa ggr är undantagen som bekräftar regeln...

Så fram med din/Jens "fakta" nu - får vi se om du som är så välutbildad och smart vet vad ett väl underbyggt, statistiskt underlag är...?!

Var sedan inte så bitter att SD totalägde sillmjölkarna i MP! Nästan dubbelt så stora, eller hur var det nu? Mohaahahahahah!!!

Låt mig först säga att jag inte bygger några av mina system baserade på enbart statistik. Jag tar det Jens skriver med en enorm nypa salt, men ganska ofta är han tendenser på spåren.
Självklart kan du bryta ner statistik i evighet, till den punkten då man kan förklara att all statistik rörande allt är meningslös.
Jag väljer dock att lyssna på Jens, som iaf har något underlag för sina teorier, än en ohövlig, skrikig SD:are (statistiskt bevisade som lågutbildade och då i mina ögon okapabla till komplicerade tankegångar).
Bot kom ju med en helt rimlig förklaring till varför Jens ologiska statistik kanske stämmer.
Men faktum är ju att i denna diskuterade omgång så skrek du ut att bakspåren var kraftigt missgynnade medans Jens sa tvärtom. Vad byggde du dina förutsägelser på egentligen?

Jaja, SD fick 13% av rösterna, väldigt illa, men ALLA andra partier är ju rörande överens om att isolera galenskapen, skicka idioterna på sanatorium, man kan inte hjälpa att man drabbats av pest.

Sett på facebook:
"SD 13%
MP 6%
SD inga i regeringen
MP 6 i regeringen
jag trodde vi levde i en democrati"

Hihi, så himla talande för alla sverigedemokrater.

Rickart 2014-10-05 19:36

Tilläggas kan ju göras att V4 på Hagmyren vanns av 50% bakspårshästar trots att dessa var i klar minioritet mot framspårshästarna.

sskssk 2014-10-05 19:38

Du tycker inte det är talande att du drar in SD i debatten om Hagmyrens upplopp?

:claps:

Fulsprit 2014-10-05 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375485)
Låt mig först säga att jag inte bygger några av mina system baserade på enbart statistik. Jag tar det Jens skriver med en enorm nypa salt, men ganska ofta är han tendenser på spåren.
Självklart kan du bryta ner statistik i evighet, till den punkten då man kan förklara att all statistik rörande allt är meningslös.
Jag väljer dock att lyssna på Jens, som iaf har något underlag för sina teorier, än en ohövlig, skrikig SD:are (statistiskt bevisade som lågutbildade och då i mina ögon okapabla till komplicerade tankegångar).
Bot kom ju med en helt rimlig förklaring till varför Jens ologiska statistik kanske stämmer.
Men faktum är ju att i denna diskuterade omgång så skrek du ut att bakspåren var kraftigt missgynnade medans Jens sa tvärtom. Vad byggde du dina förutsägelser på egentligen?

Jaja, SD fick 13% av rösterna, väldigt illa, men ALLA andra partier är ju rörande överens om att isolera galenskapen, skicka idioterna på sanatorium, man kan inte hjälpa att man drabbats av pest.

Sett på facebook:
"SD 13%
MP 6%
SD inga i regeringen
MP 6 i regeringen
jag trodde vi levde i en democrati"

Hihi, så himla talande för alla sverigedemokrater.

Du har absolut INGENTING att komma med, så varför du är med i denna diskussion ter sig helt ofattbart...

Otroligt hur "kränkt" du måste känna dig eftersom du inte kan lämna valet bakom dig...

Rickart 2014-10-05 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 375487)
Du tycker inte det är talande att du drar in SD i debatten om Hagmyrens upplopp?

:claps:

Kritiken mot fulsprit grundar sig inte i på vad han röstar, utan på vad Jens skrev, vad Bosse Eklöf sa om banan och vad som i verkligheten hände.

Sen tycker jag det är roligt att retas med fulsprit, han blir jätteilsk när jag säger att SD:are är outbildade och slötänkande, för jag tror han känner sig träffad där inne i lilla hjärtat. Jag vet att fulsprit har ett lika högt mänskligt värde som du och jag och jag hoppas att han trots mina hårda ord känner det. Fred och kärlek!

sskssk 2014-10-05 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375490)
Kritiken mot fulsprit grundar sig inte i på vad han röstar, utan på vad Jens skrev, vad Bosse Eklöf sa om banan och vad som i verkligheten hände.

Sen tycker jag det är roligt att retas med fulsprit, han blir jätteilsk när jag säger att SD:are är outbildade och slötänkande, för jag tror han känner sig träffad där inne i lilla hjärtat. Jag vet att fulsprit har ett lika högt mänskligt värde som du och jag och jag hoppas att han trots mina hårda ord känner det. Fred och kärlek!

Men kritiken från dig kom väl inte fören efter alla sju lopp var körda?

Och du har rätt, SD är störst i åldrarna 18-23 så vi är rätt så lågutbildade.

Själv är jag dock allt för gammal och kan inte gömma mig i den statistiken, så även där prickade du in en lågutbildad och slötänkt.

draken 2014-10-05 20:19

Logik på hög nivå. . 13 % av Sveriges röstande befolkning är outbildad och slötänkt men såklart så ska vi öppna portar för obegränsat med Somaliska analfabeter som berikar samhället.

Fulsprit 2014-10-05 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375490)

Och som sagt; kom med påståenden eller idéer INNAN loppen gått nästa gång - efteråt kan alla spela kung...

Jag avslutar denna konversation med Rickart genom att säga att han är en av dem som jag inte ens skulle pissa på om han så stod i lågor...

Brinn, bara brinn, hehe...

Rickart 2014-10-05 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 375492)
Men kritiken från dig kom väl inte fören efter alla sju lopp var körda?

Och du har rätt, SD är störst i åldrarna 18-23 så vi är rätt så lågutbildade.

Själv är jag dock allt för gammal och kan inte gömma mig i den statistiken, så även där prickade du in en lågutbildad och slötänkt.

Min kritik kom först efter att fulsprit försökte bortförklara sitt klavertramp.

Medelåldern för ett SD-väljare är 47.9. Känns som dom haft mer än gott om tid att förbli outbildade på.

Rickart 2014-10-05 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 375495)
Och som sagt; kom med påståenden eller idéer INNAN loppen gått nästa gång - efteråt kan alla spela kung...

Jag avslutar denna konversation med Rickart genom att säga att han är en av dem som jag inte ens skulle pissa på om han så stod i lågor...

Brinn, bara brinn, hehe...

Om du skulle pissa på mig skulle jag klubba ner dig med ett järnrör!

boozty 2014-10-05 20:47

Detta är travsnack..håll er till det tack!

sskssk 2014-10-05 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375496)
Min kritik kom först efter att fulsprit försökte bortförklara sitt klavertramp.

Medelåldern för ett SD-väljare är 47.9. Känns som dom haft mer än gott om tid att förbli outbildade på.

Ja medelåldern är det ja.

Om du nu skall anklaga motståndarsidan för att vara lågutbildad och slötänkt så skall du nog inte dra upp medelåldern när man kommer fram till i vilken åldersgrupp partier har sin största del av väljarna. ;)