Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 4/10 Hagmyren (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21742-v75-4-10-hagmyren/)

Milsson 2014-10-02 22:29

Spårstatistik känns som man kan lita på? Snittvinster(till exempel max en fav och en skräll för att komma upp i x pengar) känns som det borde vara ett bra hjälpmedel. I fallet jag pratar om så sägs det att hagmyren har en omgång per år och de flesta lopp har segrare från bakspår. Har man tjugo år av statistik så innebär det tjugo lopp. En så liten datamängd kan ju inte på något sätt ge en indikation om hur det egentligen är?
Nu menar jag snarare att man kan använda spårstatistik för att "vikta" vinstchansen än att utgå ifrån att ALLA hästar som startar från spår x har y procent chans att vinna.

rickyfashion 2014-10-02 22:41

är inget snack om att beer summit tar spets och borde rimligen köras där, vinner han inte detta guldförsök gör han det "aldrig mer", optimal distans, de enda 2 hårda emot borde ha lite avsaknad av lopp.

Om_sommaren 2014-10-02 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av rickyfashion (Inlägg 374982)
är inget snack om att beer summit tar spets och borde rimligen köras där, vinner han inte detta guldförsök gör han det "aldrig mer", optimal distans, de enda 2 hårda emot borde ha lite avsaknad av lopp.

Chelsea boko såg faktiskt riktigt fin ut i comebacken sist och det kan räcka redan nu då beer summit är lite blöt i slutet enligt min mening. Shaq is back vinner inte från dödens, så två hästar känns som helgarderat. men ska man välja en så blir det svårt

alle 2014-10-03 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 374816)
V75-1

Marcus Lindgren drar upp två hästar - Namale Kronos och Beppe Am (avd 4) från Halmstad. Namale skrällde senast på Solänget och visade att han tål resa. Båda har fått spår 1 och måste streckas.

Jag är inte helt säker, men jag tror Namale Kronos har stannat kvar i norrland efter senaste starten. Dom åkte upp med sikte på detta loppet med "råkade" vinna förra också!
Jag är 89% säker på att det är så! :)

monimaker1 2014-10-03 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 374989)
Chelsea boko såg faktiskt riktigt fin ut i comebacken sist och det kan räcka redan nu då beer summit är lite blöt i slutet enligt min mening. Shaq is back vinner inte från dödens, så två hästar känns som helgarderat. men ska man välja en så blir det svårt

Jag tycker också att Beer Summit ger ett intryck att vara lite blöt, men min fråga är hur faan Chelsea Boko ska kunna vinna mot 3,4 i detta kortlopp?:no::evilgrin39:?
Ser man till strecken är väl Beer Summit mycket mer intressant....

Om_sommaren 2014-10-03 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 374998)
Jag tycker också att Beer Summit ger ett intryck att vara lite blöt, men min fråga är hur faan Chelsea Boko ska kunna vinna mot 3,4 i detta kortlopp?:no::evilgrin39:?
Ser man till strecken är väl Beer Summit mycket mer intressant....

Hur? Han dimper ner i andra ytter och spurtar ner dom över upploppet.

mijo14 2014-10-03 10:22

1 4 6 12 (har svårt att se någon utanför dessa i vinnarcirkeln)
10 (när 7an hoppat bort sig är Uranium ensam på plan..t.o.m Walmann optimistisk)
4 (BS lyser inte av form släpper efter några hundra CB avslutar bra men hinner inte fram)
1 2 4 7 9 11 12
12 15 (6 Mino svag sist och inte direkt lättare nu...återstår två)
1 4 11
1 2 9 12 (Roger N revanchsugen som fan efter sitt "felval" sist...kan vara överlägsen här)

672 genomtänkta rader!

Lycka till....

putte64 2014-10-03 10:33

Pedro Bi är storfavorit i morgon, men 2,4,6 är också snabba ut, och 4,6 aviserar full laddning.
Då tycker jag Pedro Bi är sårbar, trots att den också är snabb ut.

rawr 2014-10-03 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 375026)
Pedro Bi är storfavorit i morgon, men 2,4,6 är också snabba ut, och 4,6 aviserar full laddning.
Då tycker jag Pedro Bi är sårbar, trots att den också är snabb ut.

Inte blir man mer klok av kusk valet. Pedro körs ju oftast av Ulf Ohlsson. Nu sitter han bakom Nurmos 8:a. Även Jorma är med i loppet och kör åt en amatör.
Slutsats: Bortlovad och bortgift???:no:

rawr 2014-10-03 12:59

Uffe hade lovat köra New Approach. Därmed rockaden.

Spik nr 2. Efter körning

mijo14 2014-10-03 13:24

pratade med Haugstad som trodde han skulle vinna ÄVEN om 7 Quick ON The Draw mot förmodan skulle trampa iväg...Spik!

Om_sommaren 2014-10-03 13:57

jätteminus med linderoth istället för uffe på pedro bi från ett knepigt innerspår. helt ointressant som storfavorit i sista

sigh 2014-10-03 14:08

Fel tråd...
F ö så vinner väl Raz Mackenzie imorgon om kusken vill..