Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 4/10 Hagmyren (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21742-v75-4-10-hagmyren/)

Om_sommaren 2014-10-03 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 375076)
Fel tråd...
F ö så vinner väl Raz Macenzie imorgon om kusken vill..

kort distans är inte raz likör. blir nog svårt att runda dem från spår 12. dessutom ska roger göra det. kan inte tänka mig att det går

sigh 2014-10-03 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 375079)
kort distans är inte raz likör. blir nog svårt att runda dem från spår 12. dessutom ska roger göra det. kan inte tänka mig att det går

Gör han en rejäl forsering så går det. Men kusken är ju ett jävla minus.

Cleon_9 2014-10-03 14:27

V75-2:
Magnus Jakobsson kör i flytet och har en intressant uppsittning i Conrads Elsa (7% just nu) som vunnit på V75 förut. Hovarna är nu bra igen och det blir barfota runt om. Formen sitter där och kan vi hoppas på rygg på Uranium sista 800 och sedan styr Magnus in till seger med en halv längst ute vid korvkiosken :D

alle 2014-10-03 15:06

Matrix Revolution känns väldigt bortglömd imon, slog pedro bi regelrätt för 3 starter sen, där han fick en sämre löpning medans pedro bi blev fint framdragen i tredjespår. Senast blev han för laddad vid bilen så bakspåret passar perfekt. Har en bra startrygg och kommer hamna fint på det direkt.

elwiz 2014-10-03 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 374997)
Jag är inte helt säker, men jag tror Namale Kronos har stannat kvar i norrland efter senaste starten. Dom åkte upp med sikte på detta loppet med "råkade" vinna förra också!
Jag är 89% säker på att det är så! :)

Du kan vara 100% säker, Marcus skrev på twitter den 19/9 att de lämnade av Namal hos Wikströms för en 2veckors turne där uppe :-)

draken 2014-10-03 17:34

Testar en liten Fredagsgenomgång av favoriter och egna funderingar.

I första loppet ser vi Octopus som favorit.En halvdålig häst som i bland sprattlar till med en spetsseger. Kan mycket väl bli så över Hagmyrens korta upplopp men jag tror inte att den vinner den här gången heller.Time Machine är utan tvekan fältets bästa häst men har också det sämsta tänkbara läget. Namale lär bli över från start men visade senast att han har snuskform och blir givetvis farlig om han hittar ut. Caramella kan väldigt mycket och visade rätt bra form senast mot billigt gäng. Bör stå mellan dessa tycker jag.

I andra ser vi Quick On the Draw som favve. Inte så konstigt efter uppvisningen på Bs. Men nu är det voltstart och ett hårdare motstånd. Går hon felfritt så kan det vara spets och slut men det finns betydligt hårdare hästar på bakspår. Uranium är min etta i loppet.
Bakom dessa är det vidöppet. Tror en favorittvilling ligger ganska nära till hands. Själv kommer jag dock nästan helgardera.

Shaq som jättelampa med lopp i kroppen borde inte vara fel men risken är uppenbar att han får vandra utanpå Beer summit och då är han inte så klar längre tror inte jag. Nja, nog läge att gardera.

fjärde är jämnt streckat och tämligen ointressant. Rensar knappt vem som än vinner. Här har alla många streck. Måste jag välja en så blir det Javier Palema.

Kallisar . Huuu. Ryser i hela kroppen. Tveksamt om Hallsta har kvar moralen att runda ett helt fält. Kanske inte fel att spika favoriten här som verkligen övertygat men Mino från spets kanske kan streta emot.

i 6e har vi en notorisk ickevinnare som favorit. Kommer troligen ta spets och har väldigt bra form men hur är det med moralen och fightingfacet. Kommer troligen få en rejäl testning om spets av Super zantos. Borde öppna upp loppet. Skulle tro att 1,10,11 kan få loppet men nästan så jag hoppas att favoriten vinner.Känns som den är värd det.

Har vurmat lite för Pedro och streckade den mot jättemotståndet senast men vissnade redan 200 kvar senast. Nja. Känns inte helt som att formtoppen sitter kvar. Men nog håller han spets,även om det kanske kostar. Måste nog göra ett Magiccarpetride för att vinna. Undrar om han har bollar för det. Nej just det ;).

LeBanner 2014-10-03 18:19

Qvintette gynnas av strykningen och får nog en fin resa. Väl bortglömd.

lejjan 2014-10-03 19:53

Hur ser det ut på hagmyren är spår 1 likt spår 1 på örebro? brukar va väldigt svårt att hålla upp då? angående pedro bi i sista, luktar väl stormvarning på saxo holmsminde.

Järbo Harry känns intressant imorn om norsken inte är överlägsen.

Skulle bli halvstängt på super zantos i 6e lär bli lite körning mot florino, varning på eklas superior och diego m boko.

Eleanor rigby och qvintette Nikita broline Uranium känns farliga imorn.

Gus 2014-10-03 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 374997)
Jag är inte helt säker, men jag tror Namale Kronos har stannat kvar i norrland efter senaste starten. Dom åkte upp med sikte på detta loppet med "råkade" vinna förra också!
Jag är 89% säker på att det är så! :)

Jag täcker upp de resterande 11 procenten.
Namalen har varit på älgjakt samt plockat hjortron.:whistling:
Även fått tulla lite på pluntan med vargtass - dock måttligt
och inget av betydelse för denna start enligt trovärdig källa.

Om_sommaren 2014-10-03 20:28

v75 1 får jag inget grepp om. finns minus på de flesta betrodda. Letar långt ut i kanten och hittar nimbus huckstable som tränarn tror på platschans med och är nära toppform. hästen har gått bra på slutet i skymundan och har bra kapacitet när den är på topp. med klaff här och de betrodda kommer bort lite så kan den hitta dit!

Melander 2014-10-03 22:15

Någon som vet om Ivar lagt ner sina tips,hittar dom inte:cry:

putte64 2014-10-03 23:30

Saxo Holmsminde tycker jag är omgångens roligaste drag. Bättre än Pedro Bi, som kan bli överfallen. 08 öppning och SH är stenklar !!!

monimaker1 2014-10-03 23:57

Jenny A Björks seger% känns allt annat än upphetsande :p

mackpeter 2014-10-04 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 375178)
Saxo Holmsminde tycker jag är omgångens roligaste drag. Bättre än Pedro Bi, som kan bli överfallen. 08 öppning och SH är stenklar !!!

Saxo H var mycket bra i V75 på Åby i april på denna distans. Sämre från loppet Berth Johanssons Memorial, då han mötte bl a Beer Summit, QPQ. Ser ut att komma i allt bättre form sedan augusti. Rolig 7-procentare.

Värsta överfallet på Pedro Bi kommer väl från Saved From Above.