Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 4/10 Hagmyren (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21742-v75-4-10-hagmyren/)

putte64 2014-10-04 00:15

Självklart, 08 som sämst.
Sedan kan allt hända.
QQ och SH mina första hästar...

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 375181)
Saxo H var mycket bra i V75 på Åby i april på denna distans. Sämre från loppet Berth Johanssons Memorial, då han mötte bl a Beer Summit, QPQ. Ser ut att komma i allt bättre form sedan augusti. Rolig 7-procentare.

Värsta överfallet på Pedro Bi kommer väl från Saved From Above.

putte64 2014-10-04 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 375180)
Jenny A Björks seger% känns allt annat än upphetsande :p

Ja, men gör den om förra loppet vinner den oavsett kusk.
Om hon inte blir överfallen för att hon aldrig kör på V7.
Den risken är stor för alla orutinerade.

putte64 2014-10-04 00:39

Drar in en åsikt, så får vi se hur det går...

Pedro Bi
- Snabb ut, bara send in the clowns kom förbi senast från spår1
- Tog över spets, gick 12.1 i maxprestation
- 12 är vad vi kan räkna med från spets
- Tror egentligen den är bäst med smygare, men det blir inte så...???

Quality Questioned
- Snabb ut, tror inte den tar sig förbi, men ...
- 11.1/500, spets efter 600m
- Håller Ok som 2a på 13.2/2140
- Bra sprinter, inte borta med tur, kan 11 med ryggresa

Romeo Amok
- Medel till Ok ut
- Rätt bra, men för liten här, eller ...?
- Bra senast !!!

Saved From Above
- Snabb ut, tror inte den tar sig förbi, men ...
- Bra, kan 12, susare

Solöns Rangel
- Snabb ut, kommer inte förbi
- Kan 12.5, jätte susare ?

Mellby Toker
- Ok ut
- Kan 12.5, räcker inte här

New Approach
- Ok ut
- Har fin form, ospeedig men håller farten
- 08 öppning och tur så ...

Saxo Holmsminde
- Tveksamt om den kan hålla ryggen ???
- 4e ut, 800m först i 3e när PB torskade mot Clownen
- På linje med PB i mål
- Med överpace och rygg smäller det !!!

Matrix Revolution
- Bra, nyttig, men fel lutning på resultaten

Buy The Law
- Rätt bra, kanonform. Jämn med RM, men läget !!!
- Har inte tiderna på kort !!!

Raz Mackenzie
- Kanonhäst
- Kör de som dårar där fram blir den farlig, om kusken gör något bra

Slutsats: PB är för stor favorit, 2 och 4, (6) kan öppna.
Blir det överpace kan allt hända, då många är bra till slut och PB
inte är någon tiger från spets när det gått fort.
SH med rätt ryggar och överpace !!!

Stekel 2014-10-04 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 375184)
Ja, men gör den om förra loppet vinner den oavsett kusk.
Om hon inte blir överfallen för att hon aldrig kör på V7.
Den risken är stor för alla orutinerade.

You said it! Skulle högeligen förvåna mig om kuskarna på 4,5,6 låter Jenny få ledningen i lugn och ro, speciellt som de kör lånehästar för amatörer som de nog inte är sådär jättenoga med att behålla som kunder (ingen större risk för preparéstyrning där direkt). Dessutom är det halvoffensiva kuskar det handlar om, möjligen med undantag för Jakobsson som är ganska sansad och inte så ofta laddar ihjäl sig från bricka 6-8. Ett skitlopp är det ju men Florino måste vara en av de mest överstreckade jag sett i år. Några andra som ser helt galna ut i en omgång med många sådana:

-7,8,10 i silver. Riktiga långkörare på V7 som oftast levererar habila insatser. I en medioker omgivning borde de ha bra mycket bättre chans till seger än vad de är spelade till. Måste vara kollektivets minne att första loppet alltid är lätt...

-Beer Summit bara tredjehandare!!?? Hur ofta ger Ohlsson bort ledningen frivilligt? Att han gjorde det senast talar ju mer för att han kommer köra nu i min bok. Speciellt som det är kort distans. Speciellt som det är ganska mediokert motstånd. Chelsea Boko som andrahandare säger ju lite om hur dåligt det här guldloppet är, antingen vinner Beer Summit från spets (50% sannolikhet), eller så vinner Shaq Is Back från spets/dödens (20%/20%), eller så vinner någon annan (10%).

-Minns inte senast jag såg ett så dåligt klass 2-försök heller. Noterar att Zeb Lie Star har alla faktorer som leder till spelvärde; underskattad kusk, underskattad tränare, underskattat spår. Lägg till det där med det sällsynt usla motståndet så är 2% ett svårfunnet fynd!

-Hallsta är mätt och börjar bli duktigt på retur båda med ålder och pga säsongen. Blir repris av Årjängsloppet det här, eller så drar Mino på där framme och blir svårfångad. Spelarna tror det blir så enkelt att norsken tar det igen, men jag är inne på att Mino blir svårfångad på en bra bana! Finns ju en hel del streckvärda i loppet i övrigt, men inte tillräckligt så jag betalar inte för mer än 2 här.

-Underskattning av spåret igen i sjätte avdelningen, speciellt som killen bakom är en av de offensivaste vi har från start och kör amatörtränat som sagt. Ska Lars D Karlsson vinna på V75 det här decenniet är det väl i det här loppet, men att han ska vara mer spelad än Daniel Olsson på bättre läge är bara tjänstefel av kollektivet...

-Pedro Bi måste vara en av de sämre storfavoriterna man sett. Och det är väl främst avsaknaden av namnkunnigt motstånd som ger det stora favoritskapet får man tro. Läget är det allra mest överskattade (risk för fast/galopp/passiv styrning), tredjeplatsen senast var inget annat än pliktskyldigt efter den resan mot det motståndet och inget ont om Linderoth som jag egentligen tycker är en underskattad kusk, men han är inte jättevan vid att axla favoritskap på V75 direkt. Solöns Rangel från perfekt femtespår har en total segerprocent på 12, men 60% senaste fem starterna. Allt taget på denna distans. Snabb ut vid laddning och även speedig. Säger inte att den vinner, risken är att den bara inte räcker till trots att motståndet är klent, men förutsättningarna kan knappast bli mer idealiska än så här. Ett ytterligare plus är att Sören är relativt offensiv av sig, så hyfsad chans till ledning eller rygg ledaren bör det vara.

Lycka till imorrn allihopa!

overpace 2014-10-04 02:01

Favoritsågningarna har förvisso kostat en del i år, men nu får det fan vara nog! Inte den här också! Håller helt med Jens Sjöden denna gång. Och Stekel.

Pedro Bi måste vara det oärligaste över ett upplopp som travet kan uppbringa för tillfället. I varje fall i högre klasser. Ändå har han vunnit 8 av 21, så grundkapaciteten måste vara skyhög. Men vad spelar det för roll när..., så här notade jag 29 augusti (för tre starter sedan): "med 1000, 4espår 600, tokbroms s sväng, tvärade för drivning, vägrade vinna, usch!, vinner aldrig V7, 12,5/700". Och nu kommer den ut som veckans största favorit!

Så här notade jag Romeo Amok efter senaste starten: "loss 400 m positiv spurt, 10/400, hög kapacitet, skräller nästa".

Årets bästa spel var alltså klart och så fick man se kusken. Vad är detta? Jag har ingen koll alls på PM Andersson, men tittar man bakåt på hästens historia så visar det sig att det var han som körde när hästen var bra som treåring. Vann bland annat försök till E3 från spets.

Det vore rätt typiskt och rätt festligt om jag fick in denna efter att ha beslutat lägga ner satsningen på trav fr o m denna vecka.:)

Varningen utfärdad!

MickeBadkarstrav 2014-10-04 06:30

Badkarstrav Rank och Formkurvor

http://badkarstrav.se/hagmyren/avd14.jpg
http://badkarstrav.se/hagmyren/avd57.jpg

Kurvorna visar kilometertider omräknade till vad dom skulle motsvara i detta lopp. Bra form har hästar med kurva nere till vänster, dvs bra tid senaste loppen. Stjärna indikerar vinst i loppet, punkternas storlek visar storlek på första pris i loppet.
Lycka Till !
Micke

korpo 2014-10-04 06:36

Citat:

Ursprungligen postat av MickeBadkarstrav (Inlägg 375196)

Kurvorna visar kilometertider omräknade till vad dom skulle motsvara i detta lopp. Bra form har hästar med kurva nere till vänster, dvs bra tid senaste loppen. Stjärna indikerar vinst i loppet, punkternas storlek visar storlek på första pris i loppet.
Lycka Till !
Micke

Ha ha. Kurt Olsson hade känt sig stolt om han hade sett detta:lol::lol:

Rickart 2014-10-04 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av MickeBadkarstrav (Inlägg 375196)

Lycka Till !
Micke

Jag vet att du verkligen försöker och du har byggt ett i tanken intressant verktyg, men det där är så sjukt oöverskådligt, finns det inget bättre sätt att göra det på? Ett tydligare?
Mvh

putte64 2014-10-04 08:21

Vaknade till trumpetmusik utanför fönstret.
Måste vara ett tecken på att jag sätter 7an idag :p

hugotheboss 2014-10-04 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375200)
Jag vet att du verkligen försöker och du har byggt ett i tanken intressant verktyg, men det där är så sjukt oöverskådligt, finns det inget bättre sätt att göra det på? Ett tydligare?
Mvh

Är det inte så enkelt att man bara kan läsa rankingen? Hästarnas namn står väl i ngn slags rankordning? Stjärnfallet bredvid fattar jag nada av, men hästnamn förstår jag... :no:

Keke 2014-10-04 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 374652)
Chelsea Boko ser allt bättre ut. Nurmos' stall är åter i ordning. Måste streckas.

Jag hoppas och tror att Beer Summit får svar av Shaq is Back i starten. Snabb öppning, 8,7?, gynnar den barfota Chelsea Boko som tassar i andra utv. Min första spik, jepp jepp. :hattenav::hattenav:

MickeBadkarstrav 2014-10-04 09:47

Målfoto Hagmyren Avdelning1

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 375200)
Mvh

Håller med. det är inte så överskådligt för den oinvigde. I verktyget finns det flera varianter tex målfoto;
http://badkarstrav.se/hagmyren/malfotoavd1.jpg

Hur gillar du det?

MVH

Micke

MickeBadkarstrav 2014-10-04 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 375209)
Är det inte så enkelt att man bara kan läsa rankingen? Hästarnas namn står väl i ngn slags rankordning? Stjärnfallet bredvid fattar jag nada av, men hästnamn förstår jag... :no:

Jo, så enkelt är det ibland, m.h.a. ranking tillsammans med "stjärnfall", målfoto och lite läsande på blogger mm. har man lite bättre chanser än genomsnittsspelaren och det är ju det man stävar efter. Oddsen sätts ju av snittet på spelet.

doob 2014-10-04 09:57

Dagens mest spelvärda spik är B.W Gulliver till 7%!

Eklöf upp och gårdagen ger honom boost och vingar! Hästen flög lågt sist och visade speed den aldrig varit närheten av innan. Ofattbart bortglömd och skönt uträknad och klar!

Varsågoda!

alle 2014-10-04 10:02

- Nu har Knifetown Action fått ett för honom klart bättre utgångsläge. Skulle han nå ledningen, vilket han bör kunna, tror jag att Ville kör där. Han gör nog ett bra lopp, men vinner inte så ofta. Skor runt om, meddelar Stig H på sin hemsida.

Isf blir det ingen spets för jorma och då öppnar det upp loppet mer, kan octopus vinna från dödens?