![]() |
Barfotaförbud idag enligt Fernlund på twitter. Då blir det helt nya förutsättningar och mycket knepigt för de flesta på förhand mest troliga vinnarna är riktiga barfotahästar och det kommer bara bli en gissning hur dom kommer påverkas av att inte kunna tävla med optimal balans. Mycket mycket värre för spelarna än barfotaförbudet i Gävle i tisdags.
Inga spel för mig i alla fall därmed. |
Vilken jäkla dag, kanonfina finallopp, sedan Chelsea-West Ham, DIF- ifk knätofs, mm mm.
Idag blir det bild i alla skärmar. Montdore är ju sjukligt överspelad, 65% är ju löjligt, har startat 4 ggr på Valla och inte vunnit. Kan vinna, men wtf??? Kanske chansspik på Red Team Rex till 13%, har dålig koll på den, men Westergård har oftast fina hästar, intressant med Takter. Har varit spelad mellan 15-22 alla lopp, inte många som får så mycket spel. Ett sto och en 3-åring klara favoriter i det loppet. Kan vara läge att gå emot. |
Barfotaförbud gäller idag!
http://www.solvalla.se/trav-nyheter/...4138&sprakid=1 3a på bollen, jösses |
Senaste finalomgången: 6 av vinnarna barfota runt om och den sjunde barfota bak.
Om jag räknar rätt ska hela 51 hästar på V75an idag tävla med icke optimal balans. Därmed har denna härliga omgång förvandlats till julens överlägset största Lotto. |
Tycker detta med att i god tid innan start förbjuda barfota är mycket bra! Nu har man kan man verkligen bygga system utan att behöva chansa här och där...
|
Citat:
|
Citat:
|
nån som har koll hur red team rex brukar gå på hovarna barfota eller ej?
|
Sista avdelning blev just vidöppen…Alla de vassa är ju klasser bättre barfota…nu vettifan om de är så överlägsna.Dock blev detta ju kanon ROYAL FIGHTHER STENKLAR...
|
då tar man bort nahar eller? vinner frozen ?
|
Citat:
|
Citat:
En sådan som Montdore var ju närmast usel med skor näst senast så den kommer garanterat att vara sämre, men i t ex avd 7 är ju alla hästarna som på förhand kunde vinna barfotahästar och vilken av dom som påverkas mest negativt av skor blir ju en ren och skär gissningslek. Samma i flera andra lopp. |
Citat:
|
Det kan svida rätt bra när man avstår efter att ha analyserat och det visar sig vara rätt oavsett info.Min dumstrut slog i solen och brann upp härom dagen
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ärligt talat tycker jag det är fantastiskt, de som har läst på måste ju ha en avsevärd fördel mot Gerda och Harry |
Citat:
Frozen blir infrusen. Loppet vinns av Lover Face. |
Citat:
Själv ser jag det tvärtom jämfört med dej, det är nu kunskapen/pluggandet sätts på prov. |
Citat:
Det är väl snarare dumstrut på om man då spelar ändå utan att egentligen ha en aning om hur minusbalansen kommer påverka så många av hästarna. Men skit är det när det var dagens lopp man lagt tiden på senaste veckan. Så sent som igår var ju prognosen att banan skulle tillåta valfri balans. |
7% Narold Vox, går nästan alltid med skor, har en tung spurt.
8% Indigious med Erik, bästa hästen, många volter, några galopper och långsamt första varv så är dom ikapp direkt och får draghjälp sista 700. Klart! |
Citat:
|
Citat:
Raffinos gynnas rejält av skotvånget också. |
Veijos och Untersteiners hästar är väl de första att plocka bort.
De som har störst barfotaförvandling. och Mellby Brunello då |
Citat:
Jag har iaf haft två "system" i huvudet hela tiden. Denna enorma fördel mot Harry Boy och resten är jag oerhört tacksam för. Vi tänkande tippare gillar edgen det ger när man får tänka till extra! |
AVD4 ser rätt svårt ut. Löser det med spik på 3 Merlin, så får det bära eller brista. Efter tre raka 2or så står han på tur för vinst.
|
Gjorde ett litet system redan i fredags med tanke på barfotaförbud:
Datum: Fredag 2014-12-26 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 68 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Your Highness (11, 9) 2 1, 2, 3, 4 (9, 6) 3 2, 7, 8 (4, 3) 4 1, 2, 3, 8, 10, 11 (6, 5) 5 7, 10, 13, 14, 15 (2, 6) 6 8 Royal Fighter (3, 9) 7 4 Coldtown (1, 10) Vadet gäller startnummer 360 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 180,00 kr |
Frågade i en annan tråd, men gör det här också; Någon med Stora vinsters hela analysfil?
|
Det är finaler och mest rutinerade hästar med. Många har sprungit med alla möjliga balanser tidigare. Inte säkert att det har så stor betydelse för så många om det behövs skor eller inte men vissa har det stor betydelse för. Montdore blir ju garderad nu på de flesta kuponger som lämnas in.
|
Någon som har koll på hur de 2 norska hästarna gått i de senaste starterna? skor eller ngn form av barfota?
|
Är det inte lika bra att förbjuda skor helt och hållet november-mars så slipper dom tramsa. Minus någon månad i södra Sverige? Det skulle hästar, banor och spelare tjäna på.
|
Citat:
|
Citat:
|
Digital ink borde vara stenklar, alltid gått med skor bak, alla konkurrenter har gjort sina bästa lopp barfota!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Överlägset vanligaste frågan i atg live idag:
Hur kommer din häst/hästar påverkas av att gå med skor ? Svaren "Det ska inte ha någon större betydelse" "Eftersom det blir lika för alla ska det inte behöva betyda något" "Det kommer ge sig när loppet går, jag vet faktiskt inte" "Det är inte bra alls" Känslan är att tränarna nog kommer säga att det kommer ha mindre betydelse än vad det verkligen kommer att ha,. Sen vet nog många av dom lika lite som alla andra vilken betydelse det kommer att få. |
Nån som sett tt tips
|