![]() |
Här på Tobago har dom en goat racing stadium. Tror ni de kör V75? Isf har ni några sköna fiduser?
|
Behöver lösningen på Lopp 3. Är inne på att spika 1:an Dreams Take Time, men är osäker på om den klarar av att hålla spets från innerspår. Hur är det med startsnabbheten på dom övriga?
|
Citat:
|
Jägersro och jag är inte kompisar direkt men ger det en chans. Kostade ett par hundra k senast då jag inte lämnade in just för att det var Jägers och att utdelningen brukar bli siså där och travet brukar va skittråkigt med spets och slut överallt. Men men.
Calvin Borel spikar alla så vill man ha utdelning satsar man på att fälla men det kan också vara att försvaga sitt system och sitta svagare senare när alla med spik sitter bättre garderad . Saknas ju inte motstånd. Quick Fix tar spets och kör så länge lampan lyser. Super Streamline är kapabel men travar som en kratta. Silver Annie har haft lite häxlägen på slutet och inte vart så bra men folk verkar redan ha glömt vad hon kan. Kamanda bör också streckas om man garderar.2,3,4,6,7 Andra tror jag att Rattigan är vinnaren. Var mycket bra efter galopp och tufft upplägg senast på V75. Tror att han är hårdast.Spring Over och Candy Store blir betrodda men jag tror att det är lite distansminus där så jag sätter upp 2 andra som bättre motbud. Mockingbird som senast var bra och framför allt New revolution som är stark och rejäl och nu får Uhrberg i sulkyn.1,6,10 tredje loppet kan vara öppet men kan lika gärna vara spets och slut för Harry. Plånboken får avgöra hur jag gör.5,1,11,6,3 fjärde har vi lärlingar. Favoriten har ordinarie kusk och tar spets. Borde vara en bra spik men då det är lärlingar finns det ofta någon lallare som kör som ett arsel och det blir ordentlig fart på tillställningen så jag väljer att gardera. Förstahäst blir Denco som är kapabel och kan profitera på högt tempo. Uhrbergs häst har bra form och jag gillar O J Andersson. Tror att man kan klara sig på de 3,5,6,9 5e tycker jag ser bäddat ut för spets och slut på ettan men om man vill gardera så 1,10,15,8,5,7 tror jag att man kan klara sig på. 6e ser ut som Oktober fram och baklänges trots att det är Januari. dante kanske körs i spets igen. Höll enormt senast men står hårt inne.9,10 räknas givetvis också om man garderar. Sista loppet har de bästa hästarna bakspår men inte lätt att vinna därifrån på Jägers. Mafioso kan möjligen trycka sig till spets och då går det fort och bakspårshästarna kommer in i matchen. Trust Launcher är på g. Hertig Shim var riktig t fin senast. Loppets jättesusare är Remote Control. Lycka till! |
Super Streamline satt fast senast, men har tidigare vunnit på 13.7 från dödens.
Calvin Borel har galopperat i 53% av sina starter !!! |
....
|
Adrian ska köra i spets med Dante.
|
Bästa spikarna som jag ser det är Dreams Take Time, Quantum Outlook och Trust Launcher. Procenten på Trust Launcher är helt underbara just nu. Garantispets och kort distans. Enda orosmolnet är om Adrian har tänkt köra skiten ur Maffioson?
|
Jag blev störd av hustrun under intervjun med Johnny Takter i atg.se för en stund sedan. Vad sa Johnny om morgondagen?
|
Tycker Hippie känns riktigt intressant i avd 5. Verkar trivas bra utan dojorna på och Joakim är en vettig kusk. Första gången i volten är klart ett litet frågetecken, men jag funderar på att syna och göra detta till en spik. Någon som sitter med lite mer vettig info?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Är väl det som bäddar för någon annan . Kan gå riktigt fort första 500
|
Citat:
|
Citat:
Knappast troligt att peter kan försvara innerspår. |
Någon som har Travrondens och Snokens tipsettor?
|
Citat:
De senaste två starterna från innerspår har inte Trust Launcher haft en suck att hålla upp ledningen. Däremot höll han knappt ledningen mot Remember my Name i det där finalloppet där bara de två möttes i finalen. Maffioso Face hade däremot inte en chans mot Remember my name i ett annat lopp i höstas. Tycker ingen är solklar som ledare i det här loppet då även Elmer Gold och Perl's Fortune, och i viss mån Västerbo Paymyday öppnar skapligt. Jag tror på Adrian, men solfjäderseffekten kanske gör att Unter håller ledningen trots allt. |
Quantum Outlook har bara mött skit, och är omgångens mest överstreckade häst.
|
Harry Haythrow leder guld från start till mål, eller?
|
Citat:
|
V75-7
Om en kusk, som heter Kolgjini, vill ha ledningen, så kör han dit. Kosta vad det kosta vill. Peter Untersteiner vill ha kvar sina hästägare och svarar inte i en vansinnesöppning. Med ett sådant lopp kör de loppet i halsen på favoriten 11 Shadow Woodland. Vi som hade tvättat öronen hörde, att Torbjörn Jansson i atg.se i så fall tackar och vinner med 2 %-aren 12 Remote Control. |
Det är inte Peter som sitter i spets när Adrian kommer.
Citat:
|
Citat:
|
Vill nån ha spelvärde hojta till, har kuponger kvar ja måste använda
|
Citat:
|
En skolös Mockingbird Face går nog 15 i morgon. Baron Max är en snigel från start så Tobbe kanske kommer loss direkt. Favoriten får dödens.
|
Citat:
|
Håller mig till mina tidiga spikar. Harry och Staro.
|
Citat:
Lugauers i I:a har ju, som du redan påtalat, stora inslag utav galopp. Jag tänker köra lås på Quantum och Denco, känns troligt. Calvin ska jag gardera rejält då Adrian lär gasa för S&S. Silver Annie med barfota igen och amatörkusk: Lär inte få några "onödiga streck" på sig. Det kan nog gynna mig är tanken.:evilgrin39: |
Adrian har sagt att han gärna kör i rygg på Calvin.
Citat:
|
Tycker inte att den är okörd, utan det bara ser ut så då alla andra är skitdåliga.
Goop lyckades inte få den att gå under 15, det tycker jag säger allt om hästens kapacitet. DNK tycker jag är bättre, och det finns flera till som jag rankar högre än Quantum Outlook. Citat:
|
Citat:
snackade precis med jansson på fb och han skrev att hans Bästa chans, Remote Control i morron! |
Citat:
Du vet om att jag gillar Annie. En häst som avslutade under 08 sista 700m för tre starter sedan. Den har TT inte med på 8 häst om jag läser rätt i annan tråd. De försöker framstå som seriösa...:no: 4% spelad, sluttid 13,2 nämnda start, full sula över mål och på väg slå klorna på Rolex som räddas av mållinjen... Calvin: 64%, överdrivet galopplysten och sluttid på 13,3 senast... Hur kan de ta betalt för en sådan "icke-gardering"? :omfg: _______________ Jag tror på spets och slut på Harry! Spik! (Tyvärr ska väl nån Ludde-häst idiotköras? Annars lär ingen motståndare försöka nåt förrän in på upploppet. Känns som ett bra BET, även på en Harry som kan sakna start i kroppen.) Spik nr 2 vet jag inte än...Rattigan faller bort då Liza står i ynka 2%! Jag har funderingar på att lösa ett annars svårt lopp med October, S&S. Kommentar, Putte64? |
Citat:
DNK körs bfro. Lärlingen kör lika bra som Veijo. Låses till 9 % just nu med favoriten. Thomas Uhrberg låter positiv på 6 Young Farmer. Någon som vet om den måste streckas? |
Citat:
Calvin är mycket, mycket stabilare med ändringarna. Släpps till ledningen omedelbart och sen är loppet slut. Harry har bra chans ja, plockar ledningen och sen ska Untersteiner bara hålla fast Johnny tillräckligt länge så att han ändå hinner undan för 3, 6, 11. Rattigan kommer jag nog spika, mycket bra uppgift här. |
Måste och måste....
Young Farmer är given på min kupong i alla fall. Citat:
|
Citat:
På slutet: Galenpanna flera starter i rad, sedan fin i kval och i ett lopp på ny utrustning. Jag spikar aldrig galopplystna rackare, som är storfavoriter. I övrigt är jag ganska flexibel och övertalningsbar. Rattigan som spik, ligger i så fall bättre till. Min första tanke nämligen. När jag ändå garderar en storfavorit och har under 5% på en häst av Annies spurtkaliber, så åker den med. För alla som undrar vad jag snackar om, så är det bara att kolla i arkivet på loppen där Rolex vann och där Denco blir avslagen tvåa. Det räcker för mig. Så fort vägrar jag att glömma:) |
Citat:
|
Calvinspik är väl något att ta ställning till efter värmningarna i morgon? Har för mig att den brukar hålla på och dumma sig redan i värmning om den är på "det humöret"?
|