Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22508-v75-jaegersro/)

spalato 2015-01-02 19:07

SS, Snoken, Spelvärde, Travronden, TT, Ögat, Sydsvenskan, Stora Vinster

3 spik
4.5.6.10
3.5
2.3.5.7.9
1.7.10
1.4.6.9.12
4.6.7.11.12

softpojk 2015-01-02 19:22

Imorgon ryggar jag dig voltis du e på g

stiggi 2015-01-02 20:43

Vem ska slå Harry H i guld?
Lopp i kroppen där han kördes medvetet lugnt, avslutade dock starkt via OS.
Nu piper han till spets, får bestämma en bit och rinner undan till slut.
Allt är dessutom bra med halsen efter en koll idag.
Enkelt.

Klanke 2015-01-02 21:29

har kikat i arkiven och kollat igenom bestform..

avd1.
Calvin borell har bara sig själv att tävla emot, såg smällfin ut på ny balans senast och det blir samma nu. Toppchans!

avd2.
Draget gynnas mest av distansen och Knud låter uppåt med sin adept. 20% är bra. Rattigan försökte trycka sig till spets senast men det blev för tufft och galoppen kom som ett brev på posten, upphämtningen var dock mycket bra.

avd3.
kan vara spets och slut, Harry H har aldrig missat ledningen med öppet spår de gånger man tryckt av honom. Lopp i kroppen nu och mycket möjligt att man laddar för spets sedan skall han slåss...

avd4.
Lärlingslopp är alltid luriga... Frank har inte vunnit v75 på år och dagar, dags att bryta trenden? nja några rejält bortglömda sticker ut, JETHRO TUL är roliga draget har lyft sig efter sitt uppehåll och visat prov på fin inställning.

avd5.
La Princess är helt tappad på spelet men faktum är att hon har varit riktigt bra de fyra senaste starterna och det sprudlar av form, nu kanske hon är bäst när hon är med där framme men klaffar det bara någorlunda från läget tror jag hon kan blåsa ner dem till slut. Hippie gillas och hon verkar vara av rätt sort. Min Finish blir intressant med vänsterhänte Björn i sulkyn. Staro Hollywood gillade jag intrycket på vid segern senast, kan bli dito igen trots tuffare emot..

avd6.
Dante boko hade jag som andra reserv senast och det var sånär nära att han tog hem det. Hemmabana nu och det tror jag bara är positivt kan laddas från start och kan vara den som leder loppet, hela vägen nu? October var rejäl för Peter senast och kommer vara ännu bättre nu. Prince di poggio är streckvärd på ynka 8%, Även Falcon H ser allt bättre ut i sin nya regi.

avd7.
Shadow är kanske bäst men bakspår på jägers är jobbigt. Maffioso Face blir en tuff nöt att knäcka om han hittar till front. Pearberry övertygade vid vinsten och höll bra senast, på gång! 1%. Remote Control sprang runt i 15 tempo efter galoppen, Bergh låter nöjd och tror det är av rätt sort. (tok-skräll) Vi kör några och hoppas på rens..

DavidP 2015-01-02 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 395461)
Calvin, favorithäst för mig långt innan Derbykvalen, i vilka jag hade den streckad.

På slutet: Galenpanna flera starter i rad, sedan fin i kval och i ett lopp på ny utrustning.

Jag spikar aldrig galopplystna rackare, som är storfavoriter. I övrigt är jag ganska flexibel och övertalningsbar. Rattigan som spik, ligger i så fall bättre till. Min första tanke nämligen.

När jag ändå garderar en storfavorit och har under 5% på en häst av Annies spurtkaliber, så åker den med. För alla som undrar vad jag snackar om, så är det bara att kolla i arkivet på loppen där Rolex vann och där Denco blir avslagen tvåa. Det räcker för mig. Så fort vägrar jag att glömma:)

Rolig häst det där är en åsna fram till man rycker tussarna då blir hon en oljad blixt. Hade nog vunnit fler lopp om de dragit tussarna tidigare några gånger. Kolla alla hennes lopp riktigt roligt att se så skum häst:lol:

spalato 2015-01-02 23:22

RANK SYDSVENSKAN

3.7.4.1.11.6.2.5.12.8.9
5.10.4.1.6.12.11.9.8.2.7.3
5.1.11.3.6.9.8.4.7.2.10
2.3.9.7.12.5.6.1.4.10.11.8
1.10.7.4.8.6.15.13.5.2.3.11.12.14
9.4.12.10.7.6.2.5.1.3.8
11.7.4.6.2.5.12.9.10.3.8

peozz 2015-01-02 23:37

Min snabba analys av morgondagen.....

Avd 1
Här går jag på att de hittat nyckeln till Calvin och att han ser ut som sist. Då är han ensam på plan ! Tror man annat så lär man gadda på en del, men 7 Super Streamline borde vara förstahäst emot.

Avd 2
Här säger jag schaas på favoriten, som jag dock trodde skulle va större favorit ! Kommer inte till spets och är sårbar. 10-4-5-6 blir det nog som åker med.

Avd 3
Tror nog att Harry tar sig till spets om Peter trycker av och kanske blir så att man måste gå på den som spik, men är tveksam till att det är det optimala loppet för harry. Är kluven som sagt....

Avd 4
Jag säger syn på favoriten då jag tycker inte att den mött så här bra motstånd förut. Stormvarnar för 6 Young Farmer som har sett riktigt bra ut på slutet och kan vara en kul chansspik för den som vågar. Plockar man med fler så är nr 9 Dencos lika given tvåa på ranken.

Avd 5
Verkar lite osäkert på Takters hur den skal klara starten, gör den det så borde den ha hygglig chans att vinna. Många där bakom som kan vinna. Knarkdraget 12 Flashmans Jenka :-), om man har ambitioner att bli ensam imorrn...

Avd 6
Här tror jag att det kommer att gå prestige i det hela, Adrian kommer att köra allt va det går för att hålla ut October som de hade i stallet förut. Kan Adrian hålla ut Sirocco Sisa så kommer inte October vinna. Många roliga här som kan vinna :-)
Falcon Håleryd till 9% som det vart mycket snack om på slutet och gick kanon efter galopp. Youana som har en bra slutrökare till 3% år riktigt kul ! Sirocco lär åxå få ett bra lopp till roliga 2%,

Avd 7
Visst är Reijos bra, men helt galet att den ska vara favorit till 39% från spår 11 !
Adrian lär ladda vad som går då det är hans chans att vinna loppet. Trust launcher tar väl spets initialt och sen är väl frågan vem som är först framme av Conrad och Adrian. Släpper Peter ? Tja, den har ju inte rosat marknaden på slutet så borde släppa, men....
Har Adrian toksvarat loppet före så är det nog inte skrivet i sten att han släpper till Adrian. Detta bäddar väl kanske för favoriten, men Jansson var ju optimistisk på sin så det är ju inte helt otrolig...

Lite konspirationsteorier kanske, min mina små funderingar. Bara att kommentera !

Groknak 2015-01-02 23:48

Mina miljondrag imorgon
Avd 2. 11. Da Vinci Boko med i tuffa gäng varje vecka kanske får loppet bakom Rattigan? Tilltalande %

Avd 3. Tror Harry kör en SOS dock har betalat för Gisela Ås så många gånger så imorgon fortsätter jag, börjar bli en dyr häst men Björn upp för ffg får bli min förhoppning till extra snurr på hästen.
Dessvärre ska den gå med skor runtom enligt Reijo
Fyller på med några fler hästar här då jag redan betalar för Gisela.
Freeman, Overtaker, DTT & Knows Nothing

Falcon Håleryd avd 6 & Remote Control avd 7 roliga bakspårshästar på spetsbanan, Hur många gånger är det som favoriten floppar på V75 och sedan vinner 1-2 veckor efteråt? Knows Nothing hamnar under samma kategori dock mer påpassad på spelet.

Lycka till imorgon gott folk!

varulv 2015-01-02 23:55

Det helstängda huvudlaget gör Calvin fokuserad och han kommer inte att galoppera i morgon med det på (Kan faktiskt inte förstå varför det tog sån tid för Connie att utrusta honom med det). Han kommer att köras till ledningen sen är loppet över. Ingen idé att krångla till det, bara 6 lopp att lösa, och knappt det...

dado 2015-01-03 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 395614)
Det helstängda huvudlaget gör Calvin fokuserad och han kommer inte att galoppera i morgon med det på (Kan faktiskt inte förstå varför det tog sån tid för Connie att utrusta honom med det). Han kommer att köras till ledningen sen är loppet över. Ingen idé att krångla till det, bara 6 lopp att lösa, och knappt det...

varulv vad tror du om lopp 5 och 6 ???? om man ska ta 3-4 hästar vilka skulle du ta....tacksam..eller ska man bara spika 1 i lopp 5 ???:)

Voltstart 2015-01-03 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 395614)

Du har inget mer revolutionerande att komma med än att TRYCKA PÅ att omgångens megalampa fått ny utrustning, vilket är allmänt känt?

För hästens del är det fortfarande upp till bevis, att den kan sköta sig och går att lita på.

Förra ggn var Reijos guldhäst lika mycket utropad stenklar överallt ifrån, fast den hade upp till bevis. Då handlade det om att visa upp ork och distansduglighet.

Föll som en klubbad fura! Det är någonting som inte lär drabba Calvin dock...:smoke:

Gus 2015-01-03 00:24

Voltstart - är du samme man som driver sajten med ditt nick ?

varulv 2015-01-03 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 395618)
Du har inget mer revolutionerande att komma med än att TRYCKA PÅ att omgångens megalampa fått ny utrustning, vilket är allmänt känt?

För hästens del är det fortfarande upp till bevis, att den kan sköta sig och går att lita på.

Förra ggn var Reijos guldhäst lika mycket utropad stenklar överallt ifrån, fast den hade upp till bevis. Då handlade det om att visa upp ork och distansduglighet.

Föll som en klubbad fura! Det är någonting som inte lär drabba Calvin dock...:smoke:

Nopp inget mer revolutionerande, överlåter det till dig. :innocent: "Tryckte" på utrustningen mest för att alla kanske inte hade koll på det. Jag hoppas ALLA värderar hans "osäkerhet" på samma sätt som du gör imorgon. :clap:

doob 2015-01-03 01:00

Frank Nilsson rattar morgondagens i särklass största klaring!

Dreams Take Time nästan lika klar!

Vare sig Lugauer eller Lövgren borde i sig aldrig stå i mer än 20% på V75! Gardering i första GIVEN t.ex!

För att inte tala om Knud Mönster.... 21% från bakspår på V75! Det är humor det!

Folk är fan i mig fulla! Hur är det med folkhälsan?

mackpeter 2015-01-03 01:01

Varulv - det närmar sig den tid på natten, då du hugger som bäst!
Calvin köper vi som en spik.
Men mitt system kräver ytterligare en spik.
Funderar på Rattigan.
Dencos Nemo Kilab.
Jocke Lövgren är mycket positiv till Hippie - medan Björnkollen och kollektivet tror på Staro Hollywood.

Tacksam om du har någon idé att delge innan nattens halsbett.:sweatdrop:

DavidP 2015-01-03 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 395618)

Kan väl knappast räknas som "ny" utrustning då de bara satt på käk och annat huvudlag för han varit öm för det innan och nu har han stabiliserats. Håller med varulv här det är nog spel mot ett mål

Voltstart 2015-01-03 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Gus (Inlägg 395619)
Voltstart - är du samme man som driver sajten med ditt nick ?

Nä. Jag är en "helt vanlig travintresserad" som inte känner några tränare, saknar kontakter inom sporten helt, men gillar att titta på och analysera trav.

Det är en trivsam hobby.

Jag uppskattar när olika nick här på forumet ger kommentarer/motiveringar till sina tips. Gärna runt en häst de tycker är trolig och en annan som kan anses rolig, både till motivering och %/odds.:)

Sådär, nu fick jag dra en lans runt det oxå!
_________

...snackar om klubbad fura här ovanför. Tänkte skriva klubbad XXX, men det låg för nära ordet häst för att det skulle kännas trivsamt. Hmm...föll ihop som en sänkt fura, tror jag vore bättre uttryckt!

_________

Jag suktar efter hjälp kring kompletterande spik. "Spikkungen" Gidde_Palema kanske kan bidra med någonting som tilltalar mig? Dax för en rolig därifrån oxå, känner jag!

_________

Goop sa i Björnkollen att ryktet gick om att October Kronos ej kan gå med optimal balans. Tur, då slipper jag spika en häst jag knappt tror på...:whoco5:(Vilken miss att ens tänka tanken att vandra den vägen!)

_________

Raffe, min kontraindikator, har spik på Calvin och Harry...vete f-n om jag kan gå på Harry då?:ful:

doob 2015-01-03 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 395622)
Funderar på Rattigan.
Dencos Nemo Kilab.
Jocke Lövgren är mycket positiv till Hippie - medan Björnkollen och kollektivet tror på Staro Hollywood.

Jag klistrar in mitt inlägg ovan så har du svar på alla dina frågor....

Frank Nilsson rattar morgondagens i särklass största klaring!

Dreams Take Time nästan lika klar!

Vare sig Lugauer eller Lövgren borde i sig aldrig stå i mer än 20% på V75! Gardering i första GIVEN t.ex!

För att inte tala om Knud Mönster.... 21% från bakspår på V75! Det är humor det!

Folk är fan i mig fulla! Hur är det med folkhälsan?

doob 2015-01-03 01:10

Voltstart!!

En både rolig och trolig och omgångens mest streckvärda häst är i avdelning 6....

10 Prince Di Poggio - 8%

Toppform innan Frankrikeresan där han direkt pissade på grodlåren så dom blev besvärade! Nu hemma en sväng och tränaren meddelar "stenklart" och jag tror honom!

Vilken häst i det här gänget hade vunnit på Vincennes?

8%!!! TRAMS!!

PS. Funderar du ens på att SPIKA Harry!!? Det hade jag inte ens kunnat drömma om!
Dreams Take Time behöver bara hitta ut så är det årets klaraste första veckan i januari!! I nuvarande form är det en annan sort! Ser ni inte det?? Inte helt främmande för att den till och med kan svara upp spets!

softpojk 2015-01-03 01:16

Längesen man varit såhär taggad, hur ska jag inte kunna få 7 rätt imorgon?

sirlarsson 2015-01-03 01:16

Doob folk behöver inte vara fulla bara för alla inte tycker och tänker som dig :)

doob 2015-01-03 01:19

Voltstart!!

En annan nästa lika rolig är 6 Hertig Shim i sista! 6%!!

Vilken jävla värmning sist och absolut TOPPFORM! Intrycket var grymt!
Fältet kommer se ut som ett jävla dragspel på Midsommar i Vansbro och stall Pajas (Kålgjini) spränger ljudvallen som vanligt och Uhrberg gottar sig i draget! Behöver bara hålla Pearls Fortune ifrån sig för Lugauer hamnar i tredjespår och blir hängande från fjärde den clownen!

Voltstart 2015-01-03 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av DavidP (Inlägg 395623)
Kan väl knappast räknas som "ny" utrustning då de bara satt på käk och annat huvudlag för han varit öm för det innan och nu har han stabiliserats. Håller med varulv här det är nog spel mot ett mål

Jo, men likväl ett ofantligt uselt spel till den procenten. Fast de kan ju sitta de med.;)

Har du nån lågprocentare att bju på? Alltid skoj läsa om sånt. Fast det får bli i morgon för min del, då jag stänger ned för nu.

Uhrberg sågar Candy Stores chanser helt i sin krönika. Intressant teori! Den är för vek...
Jansson lyfte inte upp Jethro Tull i snacket runt avdelning IV i vass eller kass, men nästan samtliga andra Bergh-hästar. Hmm...

Lycka till med alla spel!:cheers:

varulv 2015-01-03 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 395616)
varulv vad tror du om lopp 5 och 6 ???? om man ska ta 3-4 hästar vilka skulle du ta....tacksam..eller ska man bara spika 1 i lopp 5 ???:)

Spika 1:an i avd 5 skulle jag inte göra. Det måste vara en av dom "sämsta" favoriterna i morgon. På 3-4st skulle jag helt klart chansa bort henne. En riktig käftsmäll kan Baroness Boko vara, gick ok efter galopp i V75 sist, var inte alls så långt efter Alvena Take It i mål. Springspår och startsnabb, kan hamna bra på det direkt.

I avd 6 så kan man kanske försöka låsa på October K och Falcon H. Kan inte tänka mig att Dante håller upp. I min "bok" så sitter October tidigt i ledningen och därifrån ska han slås.

doob 2015-01-03 01:20

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 395628)
Doob folk behöver inte vara fulla bara för alla inte tycker och tänker som dig :)

Det är min enda slutsats och förklaring bortsett från masspsykos när jag studerar strecklistan... ;)
Jag menar vad ser dom som jag inte ser och jag är både "frisk" och nykter... :whistling:

softpojk 2015-01-03 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 395628)

Haha Anton :lol:

softpojk 2015-01-03 01:27

Undrar hur många segrar Ulf Ohlsson plockar imorgon.

mackpeter 2015-01-03 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 395626)
Voltstart!!

En både rolig och trolig och omgångens mest streckvärda häst är i avdelning 6....

10 Prince Di Poggio - 8%

Toppform innan Frankrikeresan där han direkt pissade på grodlåren så dom blev besvärade! Nu hemma en sväng och tränaren meddelar "stenklart" och jag tror honom!

Vilken häst i det här gänget hade vunnit på Vincennes?

8%!!! TRAMS!!

!

Jag har funderat en del över Prince Di Poggio. Hästen har körts de senaste fyra starterna av Björn på Valla, Jägers och Vincennes. Har vunnit två. Men i Björnkollen streckar han åtta (varav en är struken). Inte ett ord om denna häst, som han om någon känner som löphäst. Mörkar han eller.......
Jag fattar inte.:sweatdrop:

sirlarsson 2015-01-03 01:27

Bästa under 10% tycker jag är (nyktert tillstånd):

Da Vinci Boko 8%
Prince Di Poggio 8%
Hertig Shim 6%

doob 2015-01-03 01:28

Näää! Bingen nu! Sov gott på er!

softpojk 2015-01-03 01:28

Finns bara en som kan vinna Avd 6... Men två med chans!

varulv 2015-01-03 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 395630)
Jo, men likväl ett ofantligt uselt spel till den procenten. Fast de kan ju sitta de med.;)

Har du nån lågprocentare att bju på? Alltid skoj läsa om sånt. Fast det får bli i morgon för min del, då jag stänger ned för nu.

Uhrberg sågar Candy Stores chanser helt i sin krönika. Intressant teori! Den är för vek...
Jansson lyfte inte upp Jethro Tull i snacket runt avdelning IV i vass eller kass, men nästan samtliga andra Bergh-hästar. Hmm...

Lycka till med alla spel!:cheers:

Ofantligt uselt kan jag inte hålla med om. Beror ju helt på vilken % du sälv värderar hans vinstchans till. Jag tycker han bör ha ca 70%. Alltså är han just nu något understreckad i mina ögon (lär dock bli neutral).

Lågprocentare: Se inlägg ovan

:yes:

doob 2015-01-03 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 395635)
Jag har funderat en del över Prince Di Poggio. Hästen har körts de senaste fyra starterna av Björn på Valla, Jägers och Vincennes. Har vunnit två. Men i Björnkollen streckar han åtta (varav en är struken). Inte ett ord om denna häst, som han om någon känner som löphäst. Mörkar han eller.......

Det är ett gott tecken! Björn brukar mörka stenklara i Björnkollen men det är få som tror det om Björn!

Det är mycket den grå massan inte vet om Björn... :smoke:

Nu! Sov gott!

softpojk 2015-01-03 01:31

Detta skrek jag ut i Onsdags. Att det finns två hästar bättre än övriga i Avd 6: Jag tycker dem två är Västerboooo & Falcon.

Voltstart 2015-01-03 01:31

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 395636)
Bästa under 10% tycker jag är (nyktert tillstånd):

Da Vinci Boko 8%
Prince Di Poggio 8%
Hertig Shim 6%

Ett j-kligt nyktert inlägg, Larsson!

Form, skalle och bra insatser på rad!:claps:

Princen plaska runt i Paris senast, bara att glömma!:yes:

sirlarsson 2015-01-03 01:34

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 395642)
Ett j-kligt nyktert inlägg, Larsson!

Form, skalle och bra insatser på rad!:claps:

Princen plaska runt i Paris senast, bara att glömma!:yes:

1 och 5e plats i Frankrike var väl inte så illa pinkat? Hästen går alltid hela vägen sådana hästar kommer med på mitt system med garanti på under 10%.

varulv 2015-01-03 01:44

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 395622)
Funderar på Rattigan.
Dencos Nemo Kilab.

hahaha.. Rattigan tycker jag borde ha en rysligt fin chans! Hade spikat Merlin den dagen då Knud överföll honom, gick ju rysligt bra efter galoppen! Grym senast också. Går han felfritt, så är det nog spel mot ett mål.

sirlarsson 2015-01-03 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 395644)
hahaha.. Rattigan tycker jag borde ha en rysligt fin chans! Hade spikat Merlin den dagen då Knud överföll honom, gick ju rysligt bra efter galoppen! Grym senast också. Går han felfritt, så är det nog spel mot ett mål.

Kusken verkar helt bakom flötet dock, hästen är ju smällfin annars.

Stekel 2015-01-03 01:47

Omgångens bästa spik är Candy Store:
-Tar spets lätt
-Körs i spets
-BG=respekt från övriga
-Jämnt lopp bakom

Överlägset sämsta favoriten är Shadow Woodland:
-Bakfull kusk (11 raka torsk idag)
-Bakspår på sprint
-Halvdåligt inne på pengar
-Osäkert om han ens är bästa hästen i loppet

Shizznit 2015-01-03 01:47

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 395635)

Jag tar alltid med hästar han "glömmer" nämna (fast han kör dem eller på annat sätt borde ha koll på eller ha kollat upp dem) i björnkollen. Efter att för något år sedan ha blivit rejält förbannad på honom som tippare i just dessa situationer så bestämde jag mig för att istället alltid ta med dessa pållar. Jag tror det är värt det, eftersom de (ur selektivt minne) ofta lätt ger dryga 10x på vinnarspelet iaf.
Jag gillar när man hittar egna udda mönster att lira efter, som t ex under Dream of Goal-eran, där det bara var att mjölka kollektivet på pengar genom att spela tvärt emot vad som sades i intervjuer innan (V75-)loppet. Det kan ju helt enkelt vara så att stallet tolkar hästens signaler helt fel fast de inte märker det själva. Eller så finns det andra, mer spännande och konspiratoriska anledningar ;)