![]() |
SS, Snoken, Spelvärde, Travronden, TT, Ögat, Sydsvenskan, Stora Vinster
3 spik 4.5.6.10 3.5 2.3.5.7.9 1.7.10 1.4.6.9.12 4.6.7.11.12 |
Imorgon ryggar jag dig voltis du e på g
|
Vem ska slå Harry H i guld?
Lopp i kroppen där han kördes medvetet lugnt, avslutade dock starkt via OS. Nu piper han till spets, får bestämma en bit och rinner undan till slut. Allt är dessutom bra med halsen efter en koll idag. Enkelt. |
har kikat i arkiven och kollat igenom bestform..
avd1. Calvin borell har bara sig själv att tävla emot, såg smällfin ut på ny balans senast och det blir samma nu. Toppchans! avd2. Draget gynnas mest av distansen och Knud låter uppåt med sin adept. 20% är bra. Rattigan försökte trycka sig till spets senast men det blev för tufft och galoppen kom som ett brev på posten, upphämtningen var dock mycket bra. avd3. kan vara spets och slut, Harry H har aldrig missat ledningen med öppet spår de gånger man tryckt av honom. Lopp i kroppen nu och mycket möjligt att man laddar för spets sedan skall han slåss... avd4. Lärlingslopp är alltid luriga... Frank har inte vunnit v75 på år och dagar, dags att bryta trenden? nja några rejält bortglömda sticker ut, JETHRO TUL är roliga draget har lyft sig efter sitt uppehåll och visat prov på fin inställning. avd5. La Princess är helt tappad på spelet men faktum är att hon har varit riktigt bra de fyra senaste starterna och det sprudlar av form, nu kanske hon är bäst när hon är med där framme men klaffar det bara någorlunda från läget tror jag hon kan blåsa ner dem till slut. Hippie gillas och hon verkar vara av rätt sort. Min Finish blir intressant med vänsterhänte Björn i sulkyn. Staro Hollywood gillade jag intrycket på vid segern senast, kan bli dito igen trots tuffare emot.. avd6. Dante boko hade jag som andra reserv senast och det var sånär nära att han tog hem det. Hemmabana nu och det tror jag bara är positivt kan laddas från start och kan vara den som leder loppet, hela vägen nu? October var rejäl för Peter senast och kommer vara ännu bättre nu. Prince di poggio är streckvärd på ynka 8%, Även Falcon H ser allt bättre ut i sin nya regi. avd7. Shadow är kanske bäst men bakspår på jägers är jobbigt. Maffioso Face blir en tuff nöt att knäcka om han hittar till front. Pearberry övertygade vid vinsten och höll bra senast, på gång! 1%. Remote Control sprang runt i 15 tempo efter galoppen, Bergh låter nöjd och tror det är av rätt sort. (tok-skräll) Vi kör några och hoppas på rens.. |
Citat:
|
RANK SYDSVENSKAN
3.7.4.1.11.6.2.5.12.8.9 5.10.4.1.6.12.11.9.8.2.7.3 5.1.11.3.6.9.8.4.7.2.10 2.3.9.7.12.5.6.1.4.10.11.8 1.10.7.4.8.6.15.13.5.2.3.11.12.14 9.4.12.10.7.6.2.5.1.3.8 11.7.4.6.2.5.12.9.10.3.8 |
Min snabba analys av morgondagen.....
Avd 1 Här går jag på att de hittat nyckeln till Calvin och att han ser ut som sist. Då är han ensam på plan ! Tror man annat så lär man gadda på en del, men 7 Super Streamline borde vara förstahäst emot. Avd 2 Här säger jag schaas på favoriten, som jag dock trodde skulle va större favorit ! Kommer inte till spets och är sårbar. 10-4-5-6 blir det nog som åker med. Avd 3 Tror nog att Harry tar sig till spets om Peter trycker av och kanske blir så att man måste gå på den som spik, men är tveksam till att det är det optimala loppet för harry. Är kluven som sagt.... Avd 4 Jag säger syn på favoriten då jag tycker inte att den mött så här bra motstånd förut. Stormvarnar för 6 Young Farmer som har sett riktigt bra ut på slutet och kan vara en kul chansspik för den som vågar. Plockar man med fler så är nr 9 Dencos lika given tvåa på ranken. Avd 5 Verkar lite osäkert på Takters hur den skal klara starten, gör den det så borde den ha hygglig chans att vinna. Många där bakom som kan vinna. Knarkdraget 12 Flashmans Jenka :-), om man har ambitioner att bli ensam imorrn... Avd 6 Här tror jag att det kommer att gå prestige i det hela, Adrian kommer att köra allt va det går för att hålla ut October som de hade i stallet förut. Kan Adrian hålla ut Sirocco Sisa så kommer inte October vinna. Många roliga här som kan vinna :-) Falcon Håleryd till 9% som det vart mycket snack om på slutet och gick kanon efter galopp. Youana som har en bra slutrökare till 3% år riktigt kul ! Sirocco lär åxå få ett bra lopp till roliga 2%, Avd 7 Visst är Reijos bra, men helt galet att den ska vara favorit till 39% från spår 11 ! Adrian lär ladda vad som går då det är hans chans att vinna loppet. Trust launcher tar väl spets initialt och sen är väl frågan vem som är först framme av Conrad och Adrian. Släpper Peter ? Tja, den har ju inte rosat marknaden på slutet så borde släppa, men.... Har Adrian toksvarat loppet före så är det nog inte skrivet i sten att han släpper till Adrian. Detta bäddar väl kanske för favoriten, men Jansson var ju optimistisk på sin så det är ju inte helt otrolig... Lite konspirationsteorier kanske, min mina små funderingar. Bara att kommentera ! |
Mina miljondrag imorgon
Avd 2. 11. Da Vinci Boko med i tuffa gäng varje vecka kanske får loppet bakom Rattigan? Tilltalande % Avd 3. Tror Harry kör en SOS dock har betalat för Gisela Ås så många gånger så imorgon fortsätter jag, börjar bli en dyr häst men Björn upp för ffg får bli min förhoppning till extra snurr på hästen. Dessvärre ska den gå med skor runtom enligt Reijo Fyller på med några fler hästar här då jag redan betalar för Gisela. Freeman, Overtaker, DTT & Knows Nothing Falcon Håleryd avd 6 & Remote Control avd 7 roliga bakspårshästar på spetsbanan, Hur många gånger är det som favoriten floppar på V75 och sedan vinner 1-2 veckor efteråt? Knows Nothing hamnar under samma kategori dock mer påpassad på spelet. Lycka till imorgon gott folk! |
Det helstängda huvudlaget gör Calvin fokuserad och han kommer inte att galoppera i morgon med det på (Kan faktiskt inte förstå varför det tog sån tid för Connie att utrusta honom med det). Han kommer att köras till ledningen sen är loppet över. Ingen idé att krångla till det, bara 6 lopp att lösa, och knappt det...
|
Citat:
|
Citat:
För hästens del är det fortfarande upp till bevis, att den kan sköta sig och går att lita på. Förra ggn var Reijos guldhäst lika mycket utropad stenklar överallt ifrån, fast den hade upp till bevis. Då handlade det om att visa upp ork och distansduglighet. Föll som en klubbad fura! Det är någonting som inte lär drabba Calvin dock...:smoke: |
Voltstart - är du samme man som driver sajten med ditt nick ?
|
Citat:
|
Frank Nilsson rattar morgondagens i särklass största klaring!
Dreams Take Time nästan lika klar! Vare sig Lugauer eller Lövgren borde i sig aldrig stå i mer än 20% på V75! Gardering i första GIVEN t.ex! För att inte tala om Knud Mönster.... 21% från bakspår på V75! Det är humor det! Folk är fan i mig fulla! Hur är det med folkhälsan? |
Varulv - det närmar sig den tid på natten, då du hugger som bäst!
Calvin köper vi som en spik. Men mitt system kräver ytterligare en spik. Funderar på Rattigan. Dencos Nemo Kilab. Jocke Lövgren är mycket positiv till Hippie - medan Björnkollen och kollektivet tror på Staro Hollywood. Tacksam om du har någon idé att delge innan nattens halsbett.:sweatdrop: |
Citat:
|
Citat:
Det är en trivsam hobby. Jag uppskattar när olika nick här på forumet ger kommentarer/motiveringar till sina tips. Gärna runt en häst de tycker är trolig och en annan som kan anses rolig, både till motivering och %/odds.:) Sådär, nu fick jag dra en lans runt det oxå! _________ ...snackar om klubbad fura här ovanför. Tänkte skriva klubbad XXX, men det låg för nära ordet häst för att det skulle kännas trivsamt. Hmm...föll ihop som en sänkt fura, tror jag vore bättre uttryckt! _________ Jag suktar efter hjälp kring kompletterande spik. "Spikkungen" Gidde_Palema kanske kan bidra med någonting som tilltalar mig? Dax för en rolig därifrån oxå, känner jag! _________ Goop sa i Björnkollen att ryktet gick om att October Kronos ej kan gå med optimal balans. Tur, då slipper jag spika en häst jag knappt tror på...:whoco5:(Vilken miss att ens tänka tanken att vandra den vägen!) _________ Raffe, min kontraindikator, har spik på Calvin och Harry...vete f-n om jag kan gå på Harry då?:ful: |
Citat:
Jag klistrar in mitt inlägg ovan så har du svar på alla dina frågor.... Frank Nilsson rattar morgondagens i särklass största klaring! Dreams Take Time nästan lika klar! Vare sig Lugauer eller Lövgren borde i sig aldrig stå i mer än 20% på V75! Gardering i första GIVEN t.ex! För att inte tala om Knud Mönster.... 21% från bakspår på V75! Det är humor det! Folk är fan i mig fulla! Hur är det med folkhälsan? |
Voltstart!!
En både rolig och trolig och omgångens mest streckvärda häst är i avdelning 6.... 10 Prince Di Poggio - 8% Toppform innan Frankrikeresan där han direkt pissade på grodlåren så dom blev besvärade! Nu hemma en sväng och tränaren meddelar "stenklart" och jag tror honom! Vilken häst i det här gänget hade vunnit på Vincennes? 8%!!! TRAMS!! PS. Funderar du ens på att SPIKA Harry!!? Det hade jag inte ens kunnat drömma om! Dreams Take Time behöver bara hitta ut så är det årets klaraste första veckan i januari!! I nuvarande form är det en annan sort! Ser ni inte det?? Inte helt främmande för att den till och med kan svara upp spets! |
Längesen man varit såhär taggad, hur ska jag inte kunna få 7 rätt imorgon?
|
Doob folk behöver inte vara fulla bara för alla inte tycker och tänker som dig :)
|
Voltstart!!
En annan nästa lika rolig är 6 Hertig Shim i sista! 6%!! Vilken jävla värmning sist och absolut TOPPFORM! Intrycket var grymt! Fältet kommer se ut som ett jävla dragspel på Midsommar i Vansbro och stall Pajas (Kålgjini) spränger ljudvallen som vanligt och Uhrberg gottar sig i draget! Behöver bara hålla Pearls Fortune ifrån sig för Lugauer hamnar i tredjespår och blir hängande från fjärde den clownen! |
Citat:
Har du nån lågprocentare att bju på? Alltid skoj läsa om sånt. Fast det får bli i morgon för min del, då jag stänger ned för nu. Uhrberg sågar Candy Stores chanser helt i sin krönika. Intressant teori! Den är för vek... Jansson lyfte inte upp Jethro Tull i snacket runt avdelning IV i vass eller kass, men nästan samtliga andra Bergh-hästar. Hmm... Lycka till med alla spel!:cheers: |
Citat:
I avd 6 så kan man kanske försöka låsa på October K och Falcon H. Kan inte tänka mig att Dante håller upp. I min "bok" så sitter October tidigt i ledningen och därifrån ska han slås. |
Citat:
Jag menar vad ser dom som jag inte ser och jag är både "frisk" och nykter... :whistling: |
Citat:
|
Undrar hur många segrar Ulf Ohlsson plockar imorgon.
|
Citat:
Jag fattar inte.:sweatdrop: |
Bästa under 10% tycker jag är (nyktert tillstånd):
Da Vinci Boko 8% Prince Di Poggio 8% Hertig Shim 6% |
Näää! Bingen nu! Sov gott på er!
|
Finns bara en som kan vinna Avd 6... Men två med chans!
|
Citat:
Lågprocentare: Se inlägg ovan :yes: |
Citat:
Det är mycket den grå massan inte vet om Björn... :smoke: Nu! Sov gott! |
Detta skrek jag ut i Onsdags. Att det finns två hästar bättre än övriga i Avd 6: Jag tycker dem två är Västerboooo & Falcon.
|
Citat:
Form, skalle och bra insatser på rad!:claps: Princen plaska runt i Paris senast, bara att glömma!:yes: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Omgångens bästa spik är Candy Store:
-Tar spets lätt -Körs i spets -BG=respekt från övriga -Jämnt lopp bakom Överlägset sämsta favoriten är Shadow Woodland: -Bakfull kusk (11 raka torsk idag) -Bakspår på sprint -Halvdåligt inne på pengar -Osäkert om han ens är bästa hästen i loppet |
Citat:
Jag gillar när man hittar egna udda mönster att lira efter, som t ex under Dream of Goal-eran, där det bara var att mjölka kollektivet på pengar genom att spela tvärt emot vad som sades i intervjuer innan (V75-)loppet. Det kan ju helt enkelt vara så att stallet tolkar hästens signaler helt fel fast de inte märker det själva. Eller så finns det andra, mer spännande och konspiratoriska anledningar ;) |