![]() |
Citat:
|
Hittar inga säkra spikar idag...
|
Citat:
|
Vi som var vakna vid vargtimmen i natt fick två skarpa halsbet(t) av Varulv.
V75-1: 3 Calvin Borel V75-2: 10 Rattigan Jag spikar båda. |
Valfri balans beslutat på Jägersro nu.
|
Är det nån Harry haythrow nånsin spårat runt om på medeldistans? Jag kan inte minnas när i alla fall. Känns som det kan skrälla rejält i guld om takter bli instängd
|
Citat:
|
Jag ska ge dig ett exempel.
Säg att du gjort ett litet reducerat system, som efter reducering har gett dig 40 enkelrader där den häst du vill sätta faktor på finns på 10 av de 40 enkelraderna. Kostnad 20 kr. Sätt nu faktor 10 på den hästen, och du har 30 + 100 enkelrader = 65 kr. Du har alltså bara lämnat in fler kuponger där just den hästen är med, hade du lämnat in alla rader 10 ggr hade det kostat 200 kr. Och du får förstås 10 V7or om du har alla rätt och "faktor-hästen" vinner. Citat:
|
Peter U har anmält October kronors med skor bak. Vad jag kan se har hästen aldrig gått med just den balansen. Spännande att se vad det blir av detta.
|
Nu ströks Silver Annie.
Å ffg ¢¢ anmält på Jethro Tull. |
Citat:
|
Citat:
Sassafras samt La Prinsess sedan tidigare. Gynnas av 2 strykningar i spår 8 & 9 |
12 Remote Control nu barfota.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
str, ej tävl.mässig |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Förlåt. |
Citat:
OnT: Dante Boko i avd.6 får 9/10 på en vinnarskala av Adrian, så med andra ord bästa chansen! Hur löser ni avdelning 2? Räcker det med 4,5,10 eller måste jag kasta dit några fler? |
Citat:
|
jethro tull skulle berg ändra ngt annat också,sa inte vad !!
|
Jag måste ändra spiken i första (Calvin Borel) mot Elegance Brodde. Alla varningsklockor ringer hos mig.
|
3
1,4,5,10 1,5,6,11 2,3,5,6,9 10 1,4,6,7,9,10,12 2,4,6,7,11,12 Utgång på Dencos och just nu Prince di, är dock tveksam på princen och sugen på att byta till utgång på Hertig Shim som verkar gå BFRO och gillade intrycket senast! Hade tänkt spika Harry men tycker inte han övertygade tillräckligt sannast för att få agera spik. Tror dessutom att de inte är redo att köra max med honom. Även om Peter eventuellt tänker ladda enligt honom själv. Spikar Calvin Borel och Hippie som var grym senast! Missade 250k på att jag velade mellan Hippie och Sheer Bliss(spik på denna tyvärr) när dessa startade på V86. Positivt med två hästar strukna för Hippie dessutom! |
Citat:
Kan visserligen hända 2640a men vafan, måste ju gå på magkänsla.. |
Citat:
|
Så här blev mitt bolagssystem
1) 3 (Överlägsen kapacitet med rätt balans. Har dock felat 9 av 15 starter. Kusken vann ett V75 lopp förra året. Statistiken emot. Kapaciteten för) 2) 10 (Bästa hästen - sämsta kusken) 3) 1,5,6,11 (5 Harry tar ledningen. 6 Overtaker bfro vinner. 1 och 11 måste med) 4) 2,3,5,6,7,9 (Här ligger en "gravad hund". 3 favorit som ska fällas. 9 bästa hästen med bättre kusk än folk tror. 6 hyllas av tränaren. Ta många) 5) 1,5,10 (Man kan gå kort med 1 och 10. 5 är stark och Stolt vann ett lärlingslopp med en av mina häster för 25 år sedan) 6) 1,4,7,9,10,12 (Favoriten 4 såg knackig ut i målgången senast vid vinst. 1 skulle gett mig mycket pengar vid vinst senast - leder länge. 7 startar på Vincennes nästa gång - får ett snällt lopp. 10 obegripligt lågt streckad. 12 vinner nog) 7) 2,4,5,6,7,10,12 (Ojojoj streckade fel 10 istället för 11 - men inlämnat!) Kostar 1512:-. Hoppas någon på forumet tar hem en rejäl del av kakan!:thumbup: |
Citat:
|
Citat:
|
Ju mer jag kollar kollar på sista loppet, desto mer feeling för Remote Control, har alltid gillat den hästen, andra i regi Bergh, första bf på mycket länge, van hårda gäng, kan bli bra rygg sista 500. Spår 12 är anus, men kan gå. 4% måste vara ett jättefynd!
|
Citat:
|
Citat:
|
preston savage är ju andre påtagligt uppåt på. given på kupongen på spetsbanan jägers. felfritt här så är det bra chans på spets. därifrån kan det bära långt
|
Citat:
|
|
Tack för den...
Har haft känsla för att den hästen hela veckan ,10 Prince Di Poggio,blir spik nu efter den intervjuen:claps:
|
Citat:
|
Harry H 7procent segrar 2140 på 57starter??
|
Mitt Jokersystem idag:
1: 3 CALVIN BOREL (4-2) 2: B= 1,10 (4-5) 3: B= 1,5 C= 11 4: 9 DENCOS NEMO KILAB (3-2) 5: A= 15 B= 1,7,10,13 C= 3,5 6: A= 10 B= 1,4,6,9,12 C= 2,7 7: A= 7 B= 2,4,6,11,12 C= 3,5,8,9,10 (ALLA) .................................................. .................................................. .................. A= 1-2 C= 0-2 .................................................. .................................................. .................. 3696 Rader reducerat med 70% till 561:- .................................................. .................................................. .................. DD 10,12 12 x 100:- .................................................. .................................................. .................. Lycka till alla Sharpsare & nu skall jag snart på FBK-Brynäs :-) |
Lite tankar:
1. Här är väl allt redan sagt. Felfri & frisk vinner såklart Calvin. Blir 2 system som vanligt och spik på ena och utgång på andra- mot många men i första hand Kamanda som har var riktigt fin och kommer få ett bra lopp härifrån, och nu äntligen en vettig kusk upp, klar andrahäst, kanske till och med ensam B-häst. 2. Rattigan skriker alla om, kommer vara stor spik på många stora system idag och därmed lägre spelvärde såklart. MEN bra vinstchans trots kusken. BG från tät med vettig häst är alltid intressant, men det är ändå en kolgjini häst vilket innebär stor galopprisk alltsom oftast. Roliga skrällen måste ändå vara PU med Da vinci som åter går barfota och kanske kan rygga Mönster in till upploppets början?! 7% 3. Har varit inne hela veckan på att Harry är omgångens bästa spik. Borde ta sig förbi Takter från start och sen sak takter hitta luckan medan rijos behöver väl tempo för att växla ner en Harry med lopp i kroppen och från spets, 4. Fantastiskt trevligt lopp med många nya ändringar på hästar. Segermaskinen Quantum Outlook är stor favorit efter att ha tagit fina segrar mest varje gång, men dessa lopp har varit överpacade och idag är det tuffare emot och favoriten synas. I första hand med Veijos som var ruggig senast. Men första barfota runt om på både 5 67 är såklart intressant! 5. Här blir omgångens dyraste lopp för mig, då jag i stort sett kommer heltäcka. 1 & 10 är väl bäst kanske, men ettan är osäker ut och Lövgrens är första ngnsin i svensk voltstart... Här kan vad som helst hända! 6. 1,2,9,10,12 i nuläget, hade gärna haft fler men dessa i första hand iaf. Falcon tycker jag verkar ruskigt bra för klassen (trots att han är ny i den) Går bra med alla balanser som det verkar och blir lättad gentemot senast då den återigen var toppfin! Klart rolig till låga%! Likaså Princen som är segervan och kommer från lopp på Vincennes... Oktober ratar jag totalt. Kan ju inte vinna igen med det travet, som dessutom ska hålla ytterligare i 500 meter gentemot senast. Och skor... 7. Trots korta häcken och Jägers så tror jag Remote Control ryggar Shadow in på upploppet och vi får se Berghs förvandling denna gången istället, nu barfota! Körning i detta loppet känns givet. Med en optimistisk Adriani loppet samt att övriga fältet tror på chans så måste det bara bli så... Omgångens roligaste skräll.... I ett toköppet lopp |