![]() |
Citat:
Tjänar han lite pengar (ca 7000) i detta lopp eller i finalen så kommer han inte vara kvar i Klass 1 längre. |
AVD 2
Efter en mer noggrann titt i arkivet står jag fast vid att 3 Vincere Scis Win spetsar. 4 Quantum Sailor är väl den som främst utmanar, men sida vid sida ska det inte gå. 5 Asterix Hornline kan inte öppna alls. 6, 7 och 8 har ganska bra fart om man laddar, men ska inte kunna komma före 3 i första skedet. 3 Vincere i spets efter 100 m alltså, men man är nog mest intresserade av att släppa. Vill väl helst ha rygg på favoriten men man lär nog få en allvarlig fråga innan favoriten ens har börjat lämna sin köposition och 2 Sander Esterel ligger nog bäst till för att vara först framme för att överta. Det är ingen blixt de första stegen, men den får upp bra fart efter 40-50 m och därmed känns spår 2 passande just i detta lopp. Sitter Sander Esterel i spets och samtidigt plockar fram toppformen från förra året vinner den nog, men det är just formen som är frågetecknet här. Red Team Rex trodde jag skulle bli favorit här och gör den om den mäktiga långspurten från Klass 2-finalen så blir det tufft för de övriga. Favorit blir istället Asterix Hornline men det finns lite frågetecken för den. Galopplysten till att börja med och den passar nog dessutom bäst på 2640. Och skulle det bli skotvång känns den iskall. 9 Det är K.H.K Boko har bra startrygg och hygglig statistik från bakspår och kan vara en rolig vinnare. 10 Network Broline är kanske en bättre häst, men känns mer missgynnad av bakspår. 7 Fuzz har bra kapacitet som räcker men frågan är var den hamnar i starten. Summa summarum: Jag vet inte vem som vinner, men hoppas på Vincere från rygg ledaren. Lärlingslopp blir ju som bekant ofta häftigt körda och luckan bör kunna uppenbara sig nån gång. Plockar även med 12 C.C Neo på lappen. Märkligt lite spelad i nuläget... Rikast i fältet och slog en så pass bra häst som Jarl af Solnäs i senaste starten på 14,2 över 2140. Kan jämföras med Red Teams segertid på 14,6. Sen är det ju faktiskt även så att spår 12 segrar i 18% av fallen när det gäller den här lopptypen. |
Jaccaroo - är det någon som har koll på den? Är den överskattad eller rent utav underskattad gentemot Fossens Bonus? Resultatraden ser fin ut, men jag har aldrig sett den och har inte heller tillgång till Norska lopparkivet...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hehe... my bad! Har haft för vana att klicka på respektive lopp för att se resultat och först där valt "Se video". Har helt missat "play-knappen" till höger! :whoco5:
Inser att jag framstår som en total idiot, men det bjuder jag på. :innocent: |
|
Citat:
|
Varför pratas det så lite om Monster Drive i guldloppet inte helt omöjligt att han blir spik för mig, borde ju slå det här gänget
|
Citat:
|
Citat:
Varit borta ett halvt år. Gjorde comeback på sin favoritdistans från spår 5 den 15/1 på Bergsåker. Fick stryk bl a av gamlingen Clear Sign. Nu startar han från full distans, dåligt spår och motståndare i full form.:no: |
Citat:
Bara vunnit 2 av 45 på V75.. :no: :thumbdown: |
Vad säger ni om Love Palemas chanser med Erik i sulkyn? 74% är ju en monstrus hög procent på en häst som bara mött skit och gör V75 debut?
Hur har Love palema sett ut i sina senaste lopp? Mvh |
Gjort en djupdyk i arkivet denna vecka då det är jackpott och jag tänkt vara på plats på Lördag.
V75:1 / Ser tunt ut. 2 Super Photogenic klar om den travar, men galopprisk och 4 Rocket Zet klar andrahandare. Skulle det mot förmodan bli lite körning och 10 Send in the Clowns får draghjälp i 3e spår in till upploppet kan den vinna på speed. V75:2/ 5 Asterix Hornline står bra inne i loppet. Skor är ett frågetecken dock. 9 Det är K.H.K.Boko såg grym ut senast och Uffe är minst sagt uppåt på 10 Network Broline. 11 Red Team Rex klart överspelad då han går upp rejält i klass, men kan givetvis vinna om han blir framdragen. V75:3/ 3 Food Money kan vinna i spets, men klart överstreckad. 4 Montgomery Hill går bra mest hela tiden och borde verkligen vuxit in i klassen nu. Klart enklare emot denna gång. Flemming verkar uppåt på 9 Obi Wan och låter som han tror mer på denna. 10 Goldomaster ska normalt sett va chanslös i guld, men avsluta vasst senast och kan vara en storskräll om han får lucka på upploppet. V75:4/ 5 Fossens Bonus verkar vara en enorm häst. Vart finns botten här? Ska normalt sett vara överlägsen. Svanstedt super uppåt på 7 Mr Crazed och tror på spets och slut. V75:5/ Tycker 11 Roxy Hill ser formlös ut och bör vara en svag favorit. Första häst 13 Bethel Hanover, men behöver få ett ok lopp. Gardera på.... V75:6/ 2 Henke Diablo bör ha bra chans på spets och slut. Tänkbar spik. V75:7/ 2 Raggamuffin ser ut att vara en allround häst som kan vandra uppåt i klasserna. Bra chans felfri. Ser helt överkomligt ut och kan nog glömma miljoner denna gång. Faller Fossens Bonus, så kan det säkert ge över 100 000kr ändå. |
1%:arna haglar tätt denna veckan så frågan är ju bara vilket/vilka lopp på lördag som man enbart ska satsa på att det skräller.
|
Citat:
9 Max Not Sand i avdelning IV. Barfotahäst högst troligt, men spurtstark och kanske är det så att vid rätt form kvittar det om dojjor eller ej? 1 Simb Ruby i guld. Har plattat till samma sorts motstånd förr med rätt lopp och i form. 7 Saxo Holmsminde i inledningen. En grundkapabel rackare. Vid tokkörning och gynnsam löpning? Nu var jag tokig nog och plockade ut 1% jag gillar mycket i grunden!:cheers: |
Det hänger ju lite på hur Förutsättningarna blir på lördag..skor eller inte. Beroende på vilket lopp det blir som jag ska leta 1 %are i :)
|
Sjukt hur Fossens bonus kan va spelad till 74%.......:drunk:
|
Tror Fossens kan få det tufft på lördag. Love Palma känns klart intressant, och Stenströmer är väldigt uppåt på Versailles. Den sistnämnda verkar dock inte gå med skor...
Denim Boko känns intressant i avd 6, även om kusken inte är något att hålla i handen. Lord Rocket åker nog med på kupongen i silver om det blir körning. Love Lini och Journey känns tidiga i sista! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fossens Bonus blir släppt till spets och då måste den vara sjuk för att förlora. Denim Boko är överspelad på sina 2%. Kolla senaste starten så får du se... 40 m efter Henke Diablo i mål trots att man fick spets ganska billigt och körde f500 på 13,0. Kan visserligen få ett fint lopp tredje invändigt nu, men den är för dålig för att vinna ändå. Väljer man att svara med den i spets kommer man inte ens i mål. |
Boogie Man verkar vara rätt kvick i starten och väljer Odin Töll att rygga den kan man vara före Raggamuffin redan efter 100 meter. Odin Töll har dessutom 2-0 i inbördes möten (Ragga hoppade på upploppet ena gången, men den såg slagen ut). Blir det skotvång är även det en fördel för Odin Töll som alltid går med dojor.
|
Hur skall odin Töll köras? Sist så hade den likvärdigt läge men man backade bak och lade sig sist i fältet.
|
Citat:
|
Saxat från banans hemsida:
"Det har snöat lite inatt. Banan är uppharvad och ser bra ut. Det förväntas komma mer snö under fredag eftermiddag/kväll och under lördag förmiddag. Troligen behövs hakar bak." |
Helsicke, Furyk struken :-(
Trodde den skulle ha en skaplig chans med jänkarvagnen denna gång. Bättre spår nu för Wilda Tigern Jack och troligt att han får överta spets efter ett tag |
Citat:
|
Björn Goop magsjuk igår (torsdag).:cry: Undrar om han hinner bli frisk till lördag?
|
Citat:
Han tror att Fossens blir oslagbar om inget går snett... |
Omgångens största favorit, spår 5/1640A, motståndarna har respekt för Jakobssons häst. Kan inte tänka mig annat än att Sjödén (för dem som är intresserade) kommer att gå i taket över alla plusfaktorer.:)
Hur som helst, visst ligger det ett värde att gå emot och försöka fälla denna favorit men jag tror att det blir svårt. Källna Orlando är inne på att svara upp spets och bara släppa till F.B. You To Lucious kommer laddas iväg för spets och utifrån kommer Svanstedt komma flygandes med Mr Crazed. Även kretsarna runt Versailles (även om Uffe ligger lite lägre nu) och Love Palema har uttryckt intresse av att prova framåt. Poängen jag vill göra är att det verkar inte helt otroligt att övriga kommer att köra det här loppet i halsen på Fossens Bonus. |
Citat:
|
Någon som vet vem spelvärde spikar i första ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Monster Drive till 13% kan de vara nått?
|
Citat:
Rocket Z ska väll ner till Frankrike efter denna? |