Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Axevalla 2015-01-31 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22850-v75-axevalla-2015-01-31-a/)

Emeffeff 2015-01-31 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403376)
Jag gillar inte kuskar som underpresterar med bra material. Han har säkert rutin och kunnande men när man börjar vara uppe i 40+ uppsittningar på v75 utan en enda seger så ringer varningsklockorna hos mig. Lär väl knappast vara första lärlingsloppet han kör på v75 denna gång? Med tanke på vem som är hans arbetsgivare så lär det knappast ha varit fel hästar alla dessa 40+ gånger?

Ja då vill det till att nån sätter sig i dödens och kör mot Mercan. Ser du någon i detta sällskap som har häst med kapacitet och form att göra det? Det gör inte jag i alla fall. Erik lyckas säkert undvika dödens eftersom han är en skicklig kusk, men jag tror inte det hjälper om ingen sätter tempo på tillställningen.

Jag vet inte vilka 40+ starter det är du refererar till men Frank Nilsson vinner mycket travlopp. Klart att alla bildar sin egen uppfattning om kuskar, och jag säger inte att han är en toppkusk på något sätt, men i ett lärlingslopp med ett gäng okända kuskar är han ett kuskplus i min bok iallafall.

Det kan nog bli Food Money som sätter tempo på tillställningen av egen maskin. Johnny Takter kommer högst troligt försöka svara upp ledningen med tanke på att han kör en betrodd häst (och att det är Johnny förstås), Food Money tar sig förbi men risk för att den blir het och drar iväg. Oavsett är det en tveksam favorit i gulddivisionen, kan räcka om den får fuska bort loppet helt men andra hästar har visat mer.

Mrmatteoo 2015-01-31 10:34

Nån som bor i närheten av Skara och vet hur vädret ser ut? Lutar det år brodd ?

softpojk 2015-01-31 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 403399)
Jag vet inte vilka 40+ starter det är du refererar till men Frank Nilsson vinner mycket travlopp. Klart att alla bildar sin egen uppfattning om kuskar, och jag säger inte att han är en toppkusk på något sätt, men i ett lärlingslopp med ett gäng okända kuskar är han ett kuskplus i min bok iallafall.

Det kan nog bli Food Money som sätter tempo på tillställningen av egen maskin. Johnny Takter kommer högst troligt försöka svara upp ledningen med tanke på att han kör en betrodd häst (och att det är Johnny förstås), Food Money tar sig förbi men risk för att den blir het och drar iväg. Oavsett är det en tveksam favorit i gulddivisionen, kan räcka om den får fuska bort loppet helt men andra hästar har visat mer.

Frank Nilsson har inte vunnit ett enda V75 lopp sen 2011. På 40 Försök. V75 är där eliten samlas. Tycker det räcker så.

Dodo 2015-01-31 10:42

Även om Frank inte vunnit många segrar så är han en av de bästa lärlingskuskarna. Även proffs som Örjan K, Björn G, Erik A och Jonny T m.fl kommer in i en period då de inte vinner. Det kallas i folkmun formsvacka. Den varar ett tag men plötsligt börjar man vinna igen. Bara för att man är i en formsvacka betyder inte det att man är dålig som kusk. Samma sak gäller Frank N. Han är bra !

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 403376)
Jag gillar inte kuskar som underpresterar med bra material. Han har säkert rutin och kunnande men när man börjar vara uppe i 40+ uppsittningar på v75 utan en enda seger så ringer varningsklockorna hos mig. Lär väl knappast vara första lärlingsloppet han kör på v75 denna gång? Med tanke på vem som är hans arbetsgivare så lär det knappast ha varit fel hästar alla dessa 40+ gånger?

Ja då vill det till att nån sätter sig i dödens och kör mot Mercan. Ser du någon i detta sällskap som har häst med kapacitet och form att göra det? Det gör inte jag i alla fall. Erik lyckas säkert undvika dödens eftersom han är en skicklig kusk, men jag tror inte det hjälper om ingen sätter tempo på tillställningen.

softpojk 2015-01-31 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 403404)
Även om Frank inte vunnit många segrar så är han en av de bästa lärlingskuskarna. Även proffs som Örjan K, Björn G, Erik A och Jonny T m.fl kommer in i en period då de inte vinner. Det kallas i folkmun formsvacka. Den varar ett tag men plötsligt börjar man vinna igen. Bara för att man är i en formsvacka betyder inte det att man är dålig som kusk. Samma sak gäller Frank N. Han är bra !

Måste ha en jävla formsvacka då, då han inte vunnit V75 sen 2011. Fem år... :lol::lol::lol: Men en icke vinnare skyller ju alltid ifrån sig på något. finns inga ursäkter, bara vinst som räknas. Punkt.

Major 2015-01-31 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 403400)
Nån som bor i närheten av Skara och vet hur vädret ser ut? Lutar det år brodd ?

Sökte på nätet efter en webcam i Skara men nej på det, förr i tiden ringde man till en lokal bensinmack och ställde frågan om dagsfärskt väder.:)

Oblix 2015-01-31 10:54

Verkar som det blir valfri balans idag :)

Helge 2015-01-31 10:54

Trillade av stolen... Valfri balans idag!

Oblix 2015-01-31 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 403411)

Det hjälpte att den var ute hela natten för att få till en fin bana :)

Voltstart 2015-01-31 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 403408)
Sökte på nätet efter en webcam i Skara men nej på det, förr i tiden ringde man till en lokal bensinmack och ställde frågan om dagsfärskt väder.:)

Testa "Bertcam"...har jag sett på TV!

Voltstart 2015-01-31 10:57

Citat:

Listas Rafiki blir A-häst och Bear Dancer spik! Snacka om nya förutsättningar!!!:evilgrin39:

Grant 2015-01-31 10:59

Ja, fortsatt stor skandal...

Citat:

Ja, fortsatt stor skandal, sorgligt.

Givetvis är det rätta ett permanent barfotaförbud. Beslutet borde gälla
till 2020 då man diskuterar det nästa gång.

Mvh Ulf-Eddie

softpojk 2015-01-31 11:00

https://www.google.se/webhp?sourceid...ra%20just%20nu

En halv sekund tog det att kolla vädret.

softpojk 2015-01-31 11:02

Om nu folk väljer att gå barfota vilket inte ens är säkert, är ju Listas Rafiki livsfarlig i Avd 1.

Voltstart 2015-01-31 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 403415)
Ja, fortsatt stor skandal, sorgligt.

Givetvis är det rätta ett permanent barfotaförbud. Beslutet borde gälla
till 2020 då man diskuterar det nästa gång.

Mvh Ulf-Eddie

Ingen skandal alls. Hästägarna måste jubla, vilket känns som det väsentliga. Deras hästar ges chansen i större utsträckning under större del av året när förutsättningarna är de rätta.

Att vara spelare innebär att vara på alerten och rätta sig efter vad som händer efterhand. Väderomslag har alltid varit en del av spelet, så jag fattar inte var skandalen dykt upp ifrån? Är så trött på gnällande spelare. Ibland skiter det sig även under loppen, vad gör då lite sent beslut kring banans beskaffenhet?:sleep:

mackpeter 2015-01-31 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 403416)
https://www.google.se/webhp?sourceid...ra%20just%20nu

En halv sekund tog det att kolla vädret.

Det vet vi väl att vädret är 0 grader, molnigt, i princip ingen nederbörd och blåser 5 m/sek från nord/nordost.
Men det intressanta är om skor och ev brodd. Kan någon svara i Skara?

softpojk 2015-01-31 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 403422)
Det vet vi väl att vädret är 0 grader, molnigt, i princip ingen nederbörd och blåser 5 m/sek från nord/nordost.
Men det intressanta är om skor och ev brodd. Kan någon svara i Skara?

Nej det visste du nog inte, valfribalans. Sen får du väl vänta vad varje enskild tränare väljer för sin häst.

Raketforskning deluxe.

Men Sven Svensson i skara vet nog vad alla tränare väljer eller hur?

spikpaddy 2015-01-31 11:11

NU blev det ju helt plötsligt intressant!

zondaplayer 2015-01-31 11:21

Säger bara VERSAILLES med BG mot spets !!!! 3% bara lira ;)

Lillis 2015-01-31 11:24

OJ, nu blev det helt andra förutsättningar. Gäller att inte missa någon kuse som man gömt långt ner på jokern nu.

whaton 2015-01-31 11:24

detta skappar bara förvirring för spelarna och blir inte förvånnad om dom helt plötligt gör en 360 och så helt plötsligt går banveterinären in och säger skotvång skidor och kälke på :cry:

Lillis 2015-01-31 11:26

Asterix Hornline och Network Broline, det låset borde räcka långt i andra

pesven 2015-01-31 11:26

Wilda Tigern Jack

WTJ tycker jag är omgångens bästa spik.
Plusfaktorerna är dom rätta,
-Barfota fram
-Kusk i form
-Kan få överta spets, då det inte finns några "monster innanför"
-Västa hotet på förhand (Raggamuffin) hamnar mitt i fältet, antigen köra sista 700-800 metrarna i tredjespår eller välja dödens.
-Odin Töll är klar för finalerna nästa helg, tror de inte tok kör denna gång, utan hoppas på en bra rygg sista varvet.
-Hästen klarar även att göra mycket av arbetet själv.

Kan vara så enkelt som spets och slut till härliga 19%

Lillis 2015-01-31 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 403434)
detta skappar bara förvirring för spelarna och blir inte förvånnad om dom helt plötligt gör en 360 och så helt plötsligt går banveterinären in och säger skotvång skidor och kälke på :cry:

Banvet. är ju med i den grupp som beslutar om balans, är ju den som har veto. Skulle han ändra sig efter 90 inuter så kan vi ju lika gärna lägga ner. Kommer inte att hända.

Lillis 2015-01-31 11:29

Undrar hur lång tid det tar innan Per Nordström aviserar Bf Ro, jänkarvagn och ska köras i spets på stackars Denim Boko.

Ärkepajasen #1

Liljendahl 2015-01-31 11:37

Monster drive! Om barfota fram. Flyger sista 300m på långa upploppet. Hoppas Johnny takter häxar o svarar food money. Då vrålar vi in monstret! KÖÖÖR

Grant 2015-01-31 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 403421)
Ingen skandal alls. Hästägarna måste jubla, vilket känns som det väsentliga. Deras hästar ges chansen i större utsträckning under större del av året när förutsättningarna är de rätta.

Att vara spelare innebär att vara på alerten och rätta sig efter vad som händer efterhand. Väderomslag har alltid varit en del av spelet, så jag fattar inte var skandalen dykt upp ifrån? Är så trött på gnällande spelare. Ibland skiter det sig även under loppen, vad gör då lite sent beslut kring banans beskaffenhet?:sleep:

Skandalen är blödande hovar, hästar som plågas.

Alla går med skor alltid, det ger rättvisa förutsättningar i alla led, för alla.

Mvh Ulf-Eddie

whaton 2015-01-31 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 403437)
Banvet. är ju med i den grupp som beslutar om balans, är ju den som har veto. Skulle han ändra sig efter 90 inuter så kan vi ju lika gärna lägga ner. Kommer inte att hända.

nej givetvis kommer det inte hända. men jag som spelare har räknat med skotvång och gillar när det är såna förhållande för som vi sett så har utdelningen var bra sista tiden pågrund av såna här förhållande.

Azider 2015-01-31 11:43

V75 Axevalla 2015-01-31

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 403414)
Listas Rafiki blir A-häst och Bear Dancer spik! Snacka om nya förutsättningar!!!:evilgrin39:

Bear Dancer klar för final till nästa helg, men aviserat bfro.

Edit: ändrat till skor fram.

robfri 2015-01-31 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 403444)
Skandalen är blödande hovar, hästar som plågas.

Alla går med skor alltid, det ger rättvisa förutsättningar i alla led, för alla.

Mvh Ulf-Eddie

& så lever vi på 2000-talet....

Om_sommaren 2015-01-31 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Liljendahl (Inlägg 403441)
Monster drive! Om barfota fram. Flyger sista 300m på långa upploppet. Hoppas Johnny takter häxar o svarar food money. Då vrålar vi in monstret! KÖÖÖR

gör han inte det så är väl loppet över. JAg är inne på att takter kör i rygg på food money. Kan således spika food money då jag inte tror det finns häst i fältet till att pressa upp tempot.

Uffe kör väl knappast Love lini 3% i ledning i sista? JOhan untersteiner bör vara först fram o få överta. spik nr 2

Voltstart 2015-01-31 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 403447)

Med det vill du har sagt?

Ska själv iväg nu, så det lär dröja innan jag läser vad du svarar! Lycka till med spelen.:)

Grant 2015-01-31 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 403447)

Det kanske finns olika sorters skor?

Även om vi lever...

Mvh Ulf-Eddie

pesven 2015-01-31 11:49

Food Money

Vem ska kunna slå denna häst om den körs på följande sätt, ledningen efter 200-300 meter, första varvet på en 13 tid och avslutar sista 1000 på en 11 tid. Kommer i mål på en 12 tid.

Spik nr 2 är hittad.

Björnland 2015-01-31 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av pesven (Inlägg 403452)
Vem ska kunna slå denna häst om den körs på följande sätt, ledningen efter 200-300 meter, första varvet på en 13 tid och avslutar sista 1000 på en 11 tid. Kommer i mål på en 12 tid.

Spik nr 2 är hittad.

Japp Asterix borde bli svårslagen. :cheers:

mackpeter 2015-01-31 11:53

V75-1 vinner 2. 4 är favorit (Björn spikar sig själv) men den har inte övertygat på mig. Förstår inte stimmet på 5 - som tom Anders ligger lågt på.
V75-2 vinner 10, som Ulf S säger är stallets bästa chans. 4 tar ledningen. 5 är medel från start och alldeles för stor favo.
V75-3 tror jag 4 vinner. Har mött värre motstånd och får elitkusk i jollen.
V75-4 vinner dagens ankare 5 (trots att han inte var 100 i travet senast på upploppet). 11 blir tvåa.
V75-5 vinner Johan Untersteiner med sin debutant 8.
V75-6 leder startsnabbe 2 med Johnny från start till mål. Spik.
V75-7 tror jag inte favoriten 2 vinner. Litar heller inte på kusken till bästa hästen 11.

Så här blev mitt bolagssystem. Det kontstruerades innan jag visste om valfri balans. Men i grunden står jag fast.

1) 2,4,9,10,11 (5-1)
2) 4,5,9,10,11 (2-1)
3) 2,3,4,9 (7-10)
4) 5 (11-6)
5) 3,8,11,13,15 (6-4)
6) 2 (4-8)
7) 2,3,7,9,11,12 (1-10)

Kostar 1500:-. Lycka till att ta en stor del av jackpotten. Det gäller att ha 7 rätt!

softpojk 2015-01-31 11:54

Många som spekulerar här. Roligt! Sånt är kul. Men man ska nog avvakta med utspel tills man hört intervjuer och hundraprocent rätt balans.

Mvh Softpojk.

softpojk 2015-01-31 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Björne (Inlägg 403453)
Japp Asterix borde bli svårslagen. :cheers:

Svårslagen? Kanske. Men Frank har inte vunnit V75 sedan 2011. Så jag är tveksam till svårslagen. Ett ekipage innehåller häst och kusk. inte bara häst.

Mvh Softpojk.

mikaels 2015-01-31 11:57

Food Money 4,50 på bet365, för den som tror på den...verkar ju bli optimal balans dessutom...

Kyodai 2015-01-31 11:57

Alltså - jag är imponerad över hur mycket tankar och analyser det finns här om dagens V75:a!! Nu är det ju många som skriver -- men det är ju faktiskt ett rent hästjobb (he he)
att så fördjupa sig i loppen, hästarna, möjliga löpförlopp, banunderlag, stats, och alla
twitter, facebook, social media + gå genom alla kusar i lopparkiv.

Alltså - mer än vanligt heltidskneg helt klart. Själv är man ju lite dojig efter en veckas
jobb - vill mest slappa lite - träna nå och sen ta't lugnt. Då orkar man inte med så mycket
huvudbry på helgen,,,

Därför ett stort tack till er som har tid, energi, intresse och kunnande -- och som
dessutom delar med er här på forumet! Helt ovärdeligt faktiskt -- och med den basen
kan ju även en amatör som jag sno ihop nåt kul spel ;)