Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jackpot Kalmar (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23013-v75-jackpot-kalmar/)

Moozart1337 2015-02-13 23:58

Har inte läst igenom alla sidor men kastar in min fråga. I fjärde avdelningen stoloppet, tränaren av Googla (Och även Optimal Photo) Åker alltså från Bollnäs till Kalmar med sina hästar? Det är ju en liten nätt tripp på dryga 70 mil för att starta tre hästar. Lär väl inte ha kört dit utan att ha chans med åtminstone någon av kusarna?

Emeffeff 2015-02-14 00:07

Jag bjuder på tre spelvärda till morgondagens omgång:

11 Staro Hollywood har vunnit mot hårdare motstånd än favoriten på imponerande sätt och är förstahäst kapacitetsmässigt. Två strykningar invändigt innebär rygg på favoriten inledningsvis och att Johnny snabbt kan hamna i främre träffen. Oavsett om det blir rygg på Redéns eller dödens så är det bra vinstchans. Bortglömd!

2 Flash Oak är en grundkapabel häst för klassen och inte sämre än någon annan i loppet som jag ser det. Vann för tre starter sedan mot Veijos nye finne, Callum, och höll godkänt från dödens på V75 näst senast. Spelvärd till 5 %!

12 Tärnan är en häst som många säkert inte har särskilt bra koll på. Hon tränades tidigare i regi Flemming Jensen och har gått många bra lopp i Danmark. Senast galopperade hon i debuten för Stenströmer när kusken styrde ut för attack. Såg ut som det fanns mycket sparat och det var säkert en framskjuten placering som rök. Imorgon blir det förmodligen optimal balans, till skillnad från senast (Stenströmer sade att det kändes som en barfotahäst då), och det ska bli intressant att se vad hästen kan i avslutningen om den håller sig på benen den här gången. Omgångens drag!

Kocken14 2015-02-14 09:07

Liten analys
Avd 1-
Ett utav de sämsta silverförsöken på länge, tycker det ser ut som en bunt icke vinnare, hemmalaget brukar av tradition vinna på Kalmar , kanske att Persson satt Caliber TT 3% i topptrim att Jonny Takter är ju ett plus , bara han sätter sig i andra spår från start så kan han säkert få andra ytter.
Således rankar jag 9-5-8-3

Avd 2- Il Sånna 9% , galopperade sist segern som rök ? sämst tvåa ialla fall, märkligt bortglömd idag. Tror eller hoppas att Jorma försöker svara om han tar ledningen, klar andrahäst 11 Staro Hollywood 17% som lyser av form.
Ranken ser ut så här 1-11-2-3

Avd 3 - Kanske är lite fel ute men har aldrig sett nån riktig vinnarhäst i Dreams Take Time, Skall Mongomery Hill 9% gå barfota så tror jag att han är huvudet högre än de han möter idag, frågan är hur Redéns hästar är på formkurvan, en svårlöst gulddivision i mina ögon.
Rank 7-10-5-1

Avd 4 -Här kan vi få dagens snabbaste öppning, 3 Vinceres scis vin, 4 Digital photo och även 1 Folli är alla snabba ut och kommer köra för bästa positionerna, loppet kommer 9 Wingait Ida 4% (hallå är folk fulla....) få kört för att vinna och mitt i banan så tar Stefan Persson årets första V75 seger (kan bli en dubbel idag), 10 Network Broline (spik sist) men även att den blev störd så såg den inte riktigt bra ut.
Rank 9-5-2-1

Avd 5 -Stolopp spetshästen brukar hålla väldigt länge och här är jag inne på att chansspika nr 1 Googla 4% som jag tror sitter i spets och sedan med ett jämnt 16 tempo kan hålla undan för tilläggshästarna , motbuden är i första hand Tvings divigaflinga och Felicia V.E
Rank 1-13-11-9

Avd 6 - Dagens två hästars lås 9 Roxy Hill 8% (barfota)och 12 Rina Chen hai 3%(storform) med bra fart och veckans sämsta favorit i Geisha Sund så ligger loppet öppet för dessa två.
Ranken blir så här 9-12-2-7

Avd 7 - Super photo genic och Zonguldak är båda lite streckade ,men tycker att de står för klassen i detta långlopp, brukar spelas hårt men är helt bortglömda idag. Tidiga på min lapp.
Rankar så här 7-3-9-11

Som ni ser så har jag lyft fram många lågprocentare och hoppas på hög utdelning
i eftermiddag,

DavidP 2015-02-14 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 407210)
Liten analys
Avd 1-
Ett utav de sämsta silverförsöken på länge, tycker det ser ut som en bunt icke vinnare, hemmalaget brukar av tradition vinna på Kalmar , kanske att Persson satt Caliber TT 3% i topptrim att Jonny Takter är ju ett plus , bara han sätter sig i andra spår från start så kan han säkert få andra ytter.

Avd 2- Il Sånna 9% , galopperade sist segern som rök ? sämst tvåa ialla fall, märkligt bortglömd idag. Tror eller hoppas att Jorma försöker svara om han tar ledningen, klar andrahäst 11 Staro Hollywood 17% som lyser av form.

Avd 3 - Kanske är lite fel ute men har aldrig sett nån riktig vinnarhäst i Dreams Take Time, Skall Mongomery Hill 9% gå barfota så tror jag att han är huvudet högre än de han möter idag, frågan är hur Redéns hästar är på formkurvan, en svårlöst gulddivision i mina ögon.
Rank 7-10-5-1

Avd 4 -Här kan vi få dagens snabbaste öppning, 3 Vinceres scis vin, 4 Digital photo och även 1 Folli är alla snabba ut och kommer köra för bästa positionerna, loppet kommer 9 Wingait Ida 4% (hallå är folk fulla....) få kört för att vinna och mitt i banan så tar Stefan Persson årets första V75 seger (kan bli en dubbel idag), 10 Network Broline (spik sist) men även att den blev störd så såg den inte riktigt bra ut.
Rank 9-5-2-1

Avd 5 -Stolopp spetshästen brukar hålla väldigt länge och här är jag inne på att chansspika nr 1 Googla 4% som jag tror sitter i spets och sedan med ett jämnt 16 tempo kan hålla undan för tilläggshästarna , motbuden är i första hand Tvings divigaflinga och Felicia V.E
Rank 1-13-11-9

Avd 6 - Dagens två hästars lås 9 Roxy Hill 8% (barfota)och 12 Rina Chen hai 3%(storform) med bra fart och veckans sämsta favorit i Geisha Sund så ligger loppet öppet för dessa två.

Avd 7 - Super photo genic och Zonguldak är båda lite streckade ,men tycker att de står för klassen i detta långlopp, brukar spelas hårt men är helt bortglömda idag. Tidiga på min lapp.
Rankar så här 7-3-9-11

i eftermiddag,

Är du full redan? Loppets enda sto har bättre rekordtid på lång med galopp inräknat än de du lyftet fram som klassen i gänget i sista:idiot:

putte64 2015-02-14 09:26

Oavsett hur det går så tänker du rätt.
Finns tveksamheter hos favoriterna så är det bara att leta upp alla motbud och strecka samtliga.

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 407210)
Liten analys
Avd 1-

Rank 7-10-5-1

Rank 9-5-2-1

Rank 1-13-11-9

Rankar så här 7-3-9-11

i eftermiddag,

putte64 2015-02-14 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av DavidP (Inlägg 407211)
Är du full redan? Loppets enda sto har bättre rekordtid på lång med galopp inräknat än de du lyftet fram som klassen i gänget i sista:idiot:

Alla vet hur sjukt bra dernier kan vara, men amatörtränad nu.
Bakom känns det vidöppet.
Motbudet enligt alla är en snigel ut och blir hängande.

Helge 2015-02-14 09:40

http://piclair.com/data/f4oqs.jpg

BroderH 2015-02-14 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 407213)
Alla vet hur sjukt bra dernier kan vara, men amatörtränad nu.
Bakom känns det vidöppet.
Motbudet enligt alla är en snigel ut och blir hängande.

dernier har bara bytt tränare på papperet, inte i verkligheten.

Om_sommaren 2015-02-14 09:48

Det mesta brukar gå fel när fredrik persson ska göra taktiska bedömningar i loppen, men han sitter nog bakom bästa hästen i loppet (britt palema) o den är sjukt lågt streckad. Kan va läge att ta en rövare o spika i en knepig omgång.

Om_sommaren 2015-02-14 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 407216)

Jodå även i verkligheten. Veijo sköter inte träningen längre enligt honom själv.

putte64 2015-02-14 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 407216)

Såvitt jag vet är Veijo inte inblandad i träningen numera.
Å andra sidan kanske de följer hans koncept ?

putte64 2015-02-14 09:53

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 407217)
Det mesta brukar gå fel när fredrik persson ska göra taktiska bedömningar i loppen, men han sitter nog bakom bästa hästen i loppet (britt palema) o den är sjukt lågt streckad. Kan va läge att ta en rövare o spika i en knepig omgång.

Spikar man inte någon annan ska den streckas

Helge 2015-02-14 10:05

Kuskändring på Jormas uppsittningar idag, lämnat återbud. Någon som vet varför?

elwiz 2015-02-14 10:16

Tänk om peter u kunde sitta upp på Il Sånna :-)

Painkiller 2015-02-14 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 407223)

Han er vel syck, men det vel vel knappest blive sämre med hans øjeblikkelige form.

Helge 2015-02-14 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av Painkiller (Inlägg 407226)
Han er vel syck, men det vel vel knappest blive sämre med hans øjeblikkelige form.

Erik blev frisk, Jorma blev sjuk (hoppas inget allvarligt).

Skulle vilja ha som med hästarna på ST, strykningsorsak, feber, hälta mm ;)

Painkiller 2015-02-14 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 407228)
Erik blev frisk, Jorma blev sjuk (hoppas inget allvarligt).

Skulle vilja ha som med hästarna på ST, strykningsorsak, feber, hälta mm ;)

:clap::cheers::clap:

Tirich 2015-02-14 10:34

Jorma fortfarande uppsatt på Il Sånna ser det ut som.

CamillaS 2015-02-14 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 407223)

Jag bara gissar nu men han var bara uppsatt på 3 inom V75 och ingen uppsittning alls i kringloppen...
Jag tror att han inte ansåg att det var lönsamt att åka till Kalmar för 3 styrningar...

Men som sagt, jag bara gissar nu...

SO 2015-02-14 10:45

Så var det färdigknåpat med bolaget. Det ska bli 2600 rader

Hittat tre avdelningar där det blir U-häst

avd 2 11 Staro Hollowood
garderingar 1 Il Sånna, 2 Flex lane och 3 Darious Boko

avd 4 1 Folli
garderingar 2 Flash oak 3 Vincere scis win 4 Digital Photo 5 Lizette Sisu
9 Wingait Ida 10 Network Broline och 11 Under sund

avd 7 11 Dernier Viking
garderingar 2 Send in the Clowns 3 zonguldak 5 Asterix Hornline 7 Super Photogenic
och 9 Listas rafiki

Minst 2 avd de 3 U hästarna ska vinna- Kan kanske bli lite knepigt?

oggeb 2015-02-14 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av Apetass (Inlägg 407163)
Varför är Arn Hammering så lite spelad? Vinner ju som en galning från alla spår och på alla distanser?

Ja, på Gotland och vad är det för motstånd där ute? Som du kan se så har han startat V75 fem gånger med raden 0-0-0-0-2. Dessutom har han tjänat minst pengar i fältet. Finns väl ingenting som talar för att han ska vinna idag.

Manprinsen 2015-02-14 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 407233)
Så var det färdigknåpat med bolaget. Det ska bli 2600 rader

Hittat tre avdelningar där det blir U-häst

avd 2 11 Staro Hollowood
garderingar 1 Il Sånna, 2 Flex lane och 3 Darious Boko

avd 4 1 Folli
garderingar 2 Flash oak 3 Vincere scis win 4 Digital Photo 5 Lizette Sisu
9 Wingait Ida 10 Network Broline och 11 Under sund

avd 7 11 Dernier Viking
garderingar 2 Send in the Clowns 3 zonguldak 5 Asterix Hornline 7 Super Photogenic
och 9 Listas rafiki

Minst 2 avd de 3 U hästarna ska vinna- Kan kanske bli lite knepigt?

Känns ganska sårbart med 2 av 3 bakspårshästar? Ska du inte spika någon idag?

Gus 2015-02-14 10:56

Söderqvist blev det på Il Sånna.
Bra spetskusk.

Icewinner 2015-02-14 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 407235)

Det hade ju varit sämre om de hade framspår (läs spår 8)?

Staros spår har ju blivit mer eller mindre bästa tänkbara, hade ju aldrig kunnat spetsa här oavsett framspår och nu står hon klar i 2:a spår. Spår 2 hade väl givetvis varit bättre men annars är detta finemang ju.

Dernier Viking är ju inte heller precis missgynnad av att inte starta i framspår, det är ju en riktigt starkhäst.

Sen kan jag hålla med om att 2 av 3 kan bli hårt men allt är ju hårt.

Rankar båda först i loppen iaf!

mackpeter 2015-02-14 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 407220)

Helt rätt Putte. Veijo kör inte ens fort veckan före start. Risk att hästarna nu i amatörträning återgår till tidigare form och resultat.

Helge 2015-02-14 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av CamillaS (Inlägg 407232)
Jag bara gissar nu men han var bara uppsatt på 3 inom V75 och ingen uppsittning alls i kringloppen...
Jag tror att han inte ansåg att det var lönsamt att åka till Kalmar för 3 styrningar...

Men som sagt, jag bara gissar nu...

Å min gissning är, giltig anledning till frånvaron. Jorma är mannen som ställer upp för alla tränare, stora som små. Tror han åkt om så bara en uppsittning han lovat.

Voltstart 2015-02-14 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 407220)

...å lill-svanen och Glenn H kör efter Åkes koncept i stort, högst troligt.
Ibland blir det inte riktigt lika bra ändå?

Hursomhelst är det väl denna dagen det är upp-till-bevis för Admir och övrig personal?
Dagens spelvärde lägger jag på 9 L'Hertier till 8%, ett måstestreck! Barfotagynnad riktigt bra häst med stark avslutning att tillgå.
Nu snackar jag V4, förstås. :KO:

(V75? Fina lopp, men saknar känsla för omgången. Mycket beroende på att Veijos lånestyrningar känns omöjliga att tro någonting om för dagen.)

Manprinsen 2015-02-14 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 407237)
Det hade ju varit sämre om de hade framspår (läs spår 8)?

Staros spår har ju blivit mer eller mindre bästa tänkbara, hade ju aldrig kunnat spetsa här oavsett framspår och nu står hon klar i 2:a spår. Spår 2 hade väl givetvis varit bättre men annars är detta finemang ju.

Dernier Viking är ju inte heller precis missgynnad av att inte starta i framspår, det är ju en riktigt starkhäst.

Sen kan jag hålla med om att 2 av 3 kan bli hårt men allt är ju hårt.

Rankar båda först i loppen iaf!

Jag rankar nog Darius Boko före Staro Hollywood, bättre spår dessutom. Men det är hugget som stucket, kraftigt kuskplus på den sistnämnda i alla fall.

Kittlande tanke att Takter faktiskt har segerchans i samtliga avd 1-5 :popcorn:

SO 2015-02-14 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 407235)

Långt upplopp på Kalmar. men en får ju spricka!!

Jo valde mellan guld och avd 6 och det blev spik på Dreams Take Time och

därigenom kunde jag gardera upp Geisha Sund med 4 Lovely Buv som en av betaltjänsterna ansåg vara dagens bästa spik

Systemet är inte inlämnat än och det som jag nu grubblar över är att det kanske blev för mycket johnny takter

Men V75 är ju världens svåraste spel

Icewinner 2015-02-14 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 407242)
Jag rankar nog Darius Boko före Staro Hollywood, bättre spår dessutom. Men det är hugget som stucket, kraftigt kuskplus på den sistnämnda i alla fall.

Kittlande tanke att Takter faktiskt har segerchans i samtliga avd 1-5 :popcorn:

Jo Darius är bra och även om jag gillar Réden som tusan tror jag det är han som kommer ge loppet till Staro ;) Sånt ska man ju inte förlita sig på, men nja hugget som stucket. I mina ögon är Staro bättre (trots bakspår)

Djingis 2015-02-14 11:28

Tycker att Zonguldak är väldigt spelvärd idag

Voltstart 2015-02-14 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 407243)
Långt upplopp på Kalmar. men en får ju spricka!!

Jo valde mellan guld och avd 6 och det blev spik på Dreams Take Time och

därigenom kunde jag gardera upp Geisha Sund med 4 Lovely Buv som en av betaltjänsterna ansåg vara dagens bästa spik

Systemet är inte inlämnat än och det som jag nu grubblar över är att det kanske blev för mycket johnny takter

Men V75 är ju världens svåraste spel

Långt upplopp måste vara en klar fördel för starkt avslutande 8 Naglo' Del Nord i inledningen. Veijo säger att det är helt annat tryck i hästen numera. Det känns ju som ett klartecken, eller? Känns onödig att åka på iallafall.:)

magohl 2015-02-14 11:31

Putte vilka är bästa spikarna!��

Bridgeman 2015-02-14 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 407230)
Jorma fortfarande uppsatt på Il Sånna ser det ut som.

Citat:

Ursprungligen postat av magohl (Inlägg 407248)
Putte vilka är bästa spikarna!��

beror på vad du ska ha spikarna till.:lol: Två tum fyra?:clap:

Steffe1988 2015-02-14 11:47

Ett plats spel som jag ej kan släppa pga oddset =). ¨

COME AND WISH Odds: 10 Finns flera bra idag med

RINA CHEN HAI

SEND IN THE CLOWNS

KAMANDA

DAYDREAM RAPIDA

NAGLO' DEL NORD

Helge 2015-02-14 11:49

http://piclair.com/data/o3rfs.jpg

Klanke 2015-02-14 11:52

Dernier Viking har varit ifrån ett tag, men ska ändå ses med goda möjligheter. Den långa distansen är bara en fördel och så fort tillfälle ges kan vi vänta oss ett avancemang via spåren. Tror att han krossar allt innan det är slut... Omgångens mest spelvärda spik!

Dragen:

Det är K.H.K. Boko gick näst senast ett starkt slutvarv fram till en snygg seger. Då som nu sitter Johnny Takter i sulkyn och kommer man bara någorlunda vettigt på det fram tills spurten dras upp är det en bra chans.

Kimono Pearl Står perfekt inne i loppet och kommer denna gång att kunna gå optimalt balanserad.

Montgomery Hill gör det bra varje gång och verkar hålla sin fina form, han ska ses som ett av flera tänkbara segerbud.

Dammsugaren:

No Gelt Face har hittat flera växlar sedan ankomsten till Lugauer, men han står aningen hårt inne.

magohl 2015-02-14 11:54

Tja hade tänkt snickra ihop ett bra system:rolleyes:! Tänkte först spika Erik o veijo i de två sista men börjat vackla nu:cry:

Moozart1337 2015-02-14 11:58

Har lite dålig koll hur Veijo brukar bedöma sina hästar. Men under intervjun igår i V65 direkt verkade han verkligen positiv på Naglo del nord, är detta standard för Veijo eller kan man lita på att hästen verkligen kändes så bra som han gav intryck för?

marko67 2015-02-14 12:03

Tycker Alfas Farao i V75 4 måste med på kupongen, stark till slut..:KO: