![]() |
V75 Jackpot Kalmar
Lite dåligt insatt då jag knappt följt travet alls sedan jul men en snabbkoll på vad som är anmält.
Troligen valfri balans då Kalmars bana ska vara i kanonskick och då det inte verkar vara några större orosmoln vad gäller vädret i veckan. Klass 2: Ser öppet och spelvänligt ut och helt ok för att vara vid den här tiden på året. Krävdes höga startpoäng för att komma med. Klass 1: Ser också rätt öppet ut när man ser vad som är anmält. Kanske lite lättare efter spårlottningen. Folli, Kamada och Network Broline sticker ut vad gäller startpoäng. Brons: Barfota och lång distans och Dernier Viking känns mycket het. Asterix Hornline kanske främsta motbudet och barfota runt om på den igen efter några starter med ej optimal balans vore ett klart plus. Silver: Ingen höjdare. Dags för October Kronos ? Fick fint lopp i går och möter mycket sämre motstånd på lördag. Redens kanske värst emot. Ska bli intressant den dagen han plockar av skorna ffg på sin. Guld: Inte helt ointressant även om det är en del chanslösa med. Snackisen blir kanske Riff Kronos comeback och gulddebut. Hetast är nog annars Dreams Take Time och Montgomery Hill. Stolopp 1 (50-450 tkr): Ser rätt öppet ut. Ser att J Takter ska sättas upp på Det är KHK Boko och det känns intressant. Stolopp 2 (300-850 tkr): Ser också rätt öppet ut. Rina Chen Hai ? Men ger inga 22 ggr nu väl. Intressant även här med Takter på Fredrik Perssons fina Britt Palema. Sammanfattningsvis en rätt trevlig omgång för att vara februari och det blir spelhysteri igen när en massa pengar från femmorna igår flyttas till sjuorna på lördag. |
Trevligt att se dig i V75 trådarna igen Olle.
Min syn efter en snabb koll: Avd1: Tveksam form på Västerbo. October Kronos gick ok igår,vinner nog från spets, men klart sårbar i dödens. Naglo' del Nord är verkligen en annan häst bfr och kan skrälla om han kommer till från spår 8a. Avd2: Spets och slut om Darius Boko travar, men känns som 50/50. Versailles farlig om Darius galopperar. Avd3: Dreams Take Time spets och slut!? Riff Kronos är väl klart bästa hästen, men årsdebut, gulddebut samt bakspår är tre minusfaktorer. Avd4: Network Brolin såg grym ut mellan galopperna på Axvalla och detta kan vara en chansspik. Avd5: Det är K.H.K. trodde jag mycket på senast och gjorde det helt ok. Sämre läge nu, men också sämre hästar emot. Avd6: Geisha Sund härdad nu på V75 och håller hon formen uppe kan det vara vinnaren. Avd7: Dernier Viking krossar dessa, men måste då gå bfr och trava. Öppet bakom. |
Avd1: Aristocat Boko, endelig bra spor, ukørt i lørdag.
En chansspik Avd4: Network Broline bliver min anden spik. Ryg på start hurtig hest, kanske 2-3 udv, så det slut. Avd6: Geisha Sund, gik i mål med kræfter sparet lørdag, nu med proff kusk igen, tror det en spik, men jeg er jo dansk, håber i kan forstå hvad jeg skriver, Roxy Hill en god hest som kan vinde, dog som bedst, en 4 plads i 4 starter i v75, den anden danske hest Rina Chen Hai, igen med uhrberg, tror jeg ikke på denne gang, spor 12 og for vel ikke samme drømme lopp. Avd7: ligner et to hästars lopp, Asterix Hornline eller Dernier Viking, jeg spikar altid to hästars lopp, idag mandag kl. 02.13 tror jeg mest på Dernier Viking. Godnat til alle og ha en bra Mandag |
Il sånna runt om
|
Staro Hollywood tycker jag känns klart intressant. Borde egentligen redan passerat denna klassen men blev ju diskad på 100k för trängning som 1a med snabb avslutning från vinnarhålet. Hamnar hon bara vettigt på det och det Blir lite körning där framme avslutar hon bra. Är väl ingen som gått hennes tider (har ej infon nu på mobilen) på full distans heller för den delen?
|
v75-1: Hade jag litat på Redéns stall och kuskform hade jag spikat Västerbo Highflyer från bästa spåret. Nu blir det nog gardering med October Kronos och Naglo del Nord
v75-2: Helgardering, vem som helst kan vinna. Versailles med Uhrberg känns intressant. v75-3: Spik på Dreams take Time, spets och slut. v75-4: Lizette Sisu, Network Broline och Kamanda gör upp om detta. v75-5: Felicia VE och Det är KHK Boko känns intressantast här, dock dåliga spår. Här finns nog skrällpotential, helgardering? v75-6: Hemmaseger för Persson? Annars Geisha Sund och Roxy Hill. Rina chen hai luring återigen? v75-7: Untersteiner rinner undan med Asterix? Dernier Viking kan tugga ner alla på ren styrka om barfota och felfri. |
V75-1
Helt inne på att 4 What Love Can do vinner detta. Dags nu !Hyllas i TT:s podcast dessutom. Värst emot är väl 1 Lord Rocket , som var Spelvärdes drag förra starten. V75-2 3 Darius Boko är säkert med i segerstriden felfri, men min tipsetta i loppet är 4 No Gelt Face, som gjorde ett topplopp senast. Från spets blir den svårslagen. När två träter är 5 Versailles intressant liksom 11 Staro Hollywood. Thomas Uhrberg har två segrar med Stenströmers häst sedan tidigare. V75-3 10 Riff Kronos är en undantagshäst. Är ändå inne på att gardera honom. Främst med mitt skrällbud i 4 Johnny Be Kemp, som nu körs av Erik Adielsson. Plus ! Tar säkert hand om spets och därifrån ska ekipaget slås ! Givna på kupongen är 1 Obi-Wan , 5 Dreams Take Time och 7 Montgomery Hill. V75-4 5 Lizette Sisu fick en hård öppning senast, men visade prov på hårdhet när man ändå lyckades avgöra. Ute på ännu bättre distans nu. Spikalternativ.3 Winceres Win är inte så tokig och kan leda länge. Hela vägen? 9 Wingait Ida fick äntligen vinna senast. Barfota runt om var segerreceptet. Får ej nonchaleras. Plugga på ! V75-5 13 Felicia V.E. avslutade strålande senast. I striden 14 HK Boko blev ett stallskrik senast. Takter upp nu gör den segeraktuell. 8 Take Tanic är dock loppets drag! Får ej glömmas! V75-6 4 Lovely Buv fick en bra genomkörare senast. Chansspik? 8 Britt Palema är kapabel. Långt framme trots risigt startspår. 12 Rina Chen Hai är säkert ingen bluffhäst, men får svårare upprepa bedriften från senast. Given på kupongen dock 11 Queen Koea har sett fin ut och är loppets bedövare! V75-7 11 Dernier Viking har styrkan att lägga alla på rygg. Beroende av barfota-körning. 7 Super Photogenic är kapabel och blir säkert bortglömd nu. Dt tackar vi för. 2 Send in the Clowns värmde bra senast och är säkert med och gör upp om dt hela liksom 5 Asterix Hornline. 3 Zonguldak kan bättre än senast och får gälla som en outsider. |
Citat:
|
Det är dags för Aristocat Boko på lördag.. Inte omöjligt att Reijo rycker skorna, då är det game set over!
|
Har gluttat igenom avd 1-4. Fått ihop en del hästar vilket är ovanligt. Brukar inte kunna få ihop något system förrän 14.25 lördag och knappt då... Tycker nedanstående verkar intressanta av olika orsaker - t ex hög startpoäng, hög segerprocent, bra kusk, bra tränare, bra tider osv.
Avd 1, silver. 7 October Kronos/PU. 3 Västerbo Highflyer, Daniel Redén, fast känner mig liter tveksam där. 8 Naglo del Nord med Veijo. Avd 2 klass II. 9 Filippa Hall med PU. 7 Chipen Bay Petter Karlsson/Hans Karlsson. En liten skräll? 3 Darius Boko, Redén igen. 10 Usain Colt, Tobbe Jansson/Ola Samuelsson Avd 3, guld. 5 Dreams Take Time Takter/Lars Inge Nilsson. 10 Riff Kronos/Veijo. Jösses vilka startpoäng, 18 326! Hur kan det komma sig att jag inte känner igen hästen??? Spelar inte så ofta förstås och läser inte så mkt om trav heller men ändå. 7 Montgomery Hill Haugstad/Flemming Jensen. Tror egentligen inte så mkt på denna man får se längre fram. Gäller alla hästarna förstås. Avd 4 klass I. Har bara kommit fram till en häst än så länge. 1 Folli Johnny Takter/Fredrik Persson. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du kan ju inte anv Giant Diablo som jämförelse.. blir ju väldigt snett.. Ang Zoccer Wadd: Hon var allt annat än blöt...... |
Citat:
|
Håller med Varulv. What Love Can Do är något av en icke vinnare. Att en icke vinnare som inte vinner i brons ska gå ut och vinna i silver ser jag som mycket långsökt. Men visst resa 3e in och lucka på upploppet är det inte omöjligt då det är tveksam form och dåliga lägen på de bästa hästarna....
|
Nu har jag synat Geisha Sund rejält i sömmarna och enligt mig är det en usel favorit.
För fyra starter sen var man i Örebro på en stenhård bana och barfotaförbud gällde. Då gjorde hästen ett bra lopp och såg ut att gå mot vinsten när man blev störd på upploppet och tappade fart till en tredjeplacering. För tre starter sen vann man överlägset mot dåligt motstånd. Även då var det barfotaförbud. För två starter sen vann man på bra sätt från tillägg, men det var många galopper och man fick en bra position direkt helt gratis. Även då var det barfotaförbud. Förra starten hade man bakspår på tillägg, men även då var det mängder med galopper och man fick en riktigt bra start och hamnade direkt i 4:e invändigt. Sen körde man bara rakt fram till upploppet där luckan uppenbarade sig i ett splittrat fält. Trots ett extremt vilsamt lopp kunde man inte spurta förbi en sån som Loke Chibaba och inte heller hålla undan för Cherie Sund som gick största delen av loppet i andra- och tredjespår. Man borde ha kunnat avsluta mycket bättre för att få ett plusbetyg. Man var faktiskt bara före 4 av de felfria hästarna i mål. I den senaste starten var det valfri balans som gällde och det är det som är hela poängen med mitt inlägg här. Geisha Sund tar sina flesta segrar på vintern med skor på hovarna. 6 av 9 segrar är med skor runt om. Bara 1 seger är tagen bfro. Den tar nog sina segrar mest pga att de andra hästarna missgynnas mer av banor som kräver skor än vad Geisha gör. Nu är det plusgrader i Kalmar och barfotakörning ska inte vara några problem. Då tror jag att någon annan är snabbare än Geisha helt enkelt. Ytterligare minus: 75 mils resa Ej startsnabb Ingen bra rekordtid på distansen 26% galopp i autostart Nej, usch och fy säger jag bara... Det rensar bra bakom Geisha och andrahandaren är jag inte heller imponerad av. Jag tar nog 10 streck här och hoppas på Jackie Bowler som är totalt borttappad av de tidiga spelarna. Zackrisson har garanterat siktat på det här loppet på hemmaplan. |
En annan dålig favorit måste väl Felicia V.E vara? Den galopperar ju i stort sett varje gång i volt... Den kan även ställa till det för Det är KHK Boko som trots det är mitt förstastreck.
Måstestrecket i det loppet är väl Take Tanic? 2% i nuläget smakar mumma. Var det ingen som såg spurten sist eller är folk fulla? |
Vågar man ta bort Västerbo Highflyer? Förtjänar inte ett streck i nuläget, enligt mig. Men om den helt plötsligt skulle vara i form är det ju en spik...
|
Är 1640 ett minus för Network Broline?
|
Gjort en start på distansen13/12 Mantorp:
TEMPO 500, 14,2 (I Love Champagne), 1000, 14,9 (d:o), sista 1000, 13,0, 500, 13,1. NETWORK BROLINE lämnade andrapar utvändigt 750 meter från mål. Kom fort fram till ledaren och avgjorde lätt över upploppet. I LOVE CHAMPAGNE snabbstartade till ledningen. Blev utmanad sista halvvarvet och kunde inte värja sig på upploppet. 2,5 längd. |
Vore intressant att få höra dagsstatus och form på Zonguldak. Spåret och streckprocenten känns väldigt lockande. Hästen är ju väldigt kapabel då den är i form!
|
Citat:
|
Citat:
TILLÄGG: dessutom har hon rygg på fältets två startsnabbaste. Kan lösa sig fint, även om det alltid är knepigt att spekulera om var man hamnar från bakspår. |
Kolla in denna tweet av @putte64: https://twitter.com/putte64/status/566046574380208128
|
Kolla in denna tweet av @putte64: https://twitter.com/putte64/status/566051537495937025
|
Djali boko. Skyhög kapacitet. Startsnabb när han går iväg. Intressant från fint läge
|
Roxy Hill just nu 8%, är det ett skämt? Man tackar :hattenav:
|
Citat:
Kanske hela omgångens mest streckvärda häst. Men det blir nog tyvärr det dubbla :cry: |
Sågning av hårt spelade hästar.
Riff Kronos har inte startat på två och halv månad. Han kommer inte att gå ut från bakspår och bara vinna i guld. Lizette Sisu har inte visat något som gör att han räcker i detta lopp. Labrusca Sand har inte alls imponerat på mig. Får vara nöjd om hon ta peng. Geisha Sund är långsam ut och inte travsäker när det är lite snabbare bana. Jag tycker att hon är alldeles för stor favorit. Asterix Hornline är långsam ut men har bra löpskalle. Jag tycker inte att han ska vara favorit i detta lopp. |
Citat:
|
Erik Adielsson skrev på twitter för någon timme sedan att han ligger hemma sjuk i feber och att det är 50/50 om han kör i Kalmar i morgon. Håll koll.
|
|
Avd 4, Folli, hårt spelad, knappt startad? Ärligt talat så vet jag noll om denna häst, någon som har koll?
|
Citat:
|
Citat:
De kan ju ändra sig |
Citat:
Glöm inte denna nu! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Då ryker man själv medans värdet inte ökar så mycket :clap: Men, nej jag förstår vad du menar :) |