Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Dubbel Jackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23023-v86-dubbel-jackpott/)

trance_error 2015-02-09 15:19

V86 Dubbel Jackpott

Känns som det är endast 7 lopp att lösa denna onsdag, Livacious Lindy ska ha bra chans att leda runt om.

Om_sommaren 2015-02-09 15:36

Casper downhill känns som en kall favorit. Gilmore sitter ju i spets där!

LeBanner 2015-02-09 17:18

Avd 7: Lucky Sec håller ut övriga och släpper till Tripolini i andraskedet. Dessa 2 gör upp om det, ellet kan Rapide du Pommeau utmana? 4% på Lucky Sec är ju klart intressant med tanke på open stretch. Fin vid dödensvinsten senast.

Voltstart 2015-02-09 17:39

Känsla av att emeffeff får revansch med "sin" 3 Tripolini V.P.!
Är ju med där framme direkt den här gången.
I sista tycker jag att 4 Lina Liv och 6 Solöns Rangel kan vara trevliga fiduser. Min tanke är att nån av dem hamnar långt fram i rygg, på speed är de vassa vid överpace.:KO:

6 Kay Adams till 2% i ett dåligt lopp. Värd vara mer spelad, då ingen här verkar vilja vinna. Sågen på 4 Love You Silvio i samma race. Är såpass blöt att den aldrig ska streckas i grunden. 12 Sebastian Sund slipper väl övermakten denna gången och står på tur för vinst. 11 Explosive Dust hör väl hemma här tillsammans med 2 Love Ain´t Easy som besitter fart? 2,6,11,12 känns billigt, men heltäckande.

Lite tipstankar efter snabbtitt. Upp till bevis för Jeppe efter allt skryt om Tripolini.:yes:

capone 2015-02-09 19:03

Är inte Sebastian Sund en bra spik

capone 2015-02-09 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 405948)
Känns som det är endast 7 lopp att lösa denna onsdag, Livacious Lindy ska ha bra chans att leda runt om.

Barfota fram på Quiteanotherstory då måste den med på Lappen

trance_error 2015-02-09 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 405988)
Barfota fram på Quiteanotherstory då måste den med på Lappen

Ja om du tror att den får lucka så ta me den.

Jarmop 2015-02-10 07:38

Jag har svårt att se Livacious Lindy torska loppet...såg ruskigt bra ut senast också samt att distansen är ++....ser ingen anledning att analysera vidare i detta lopp, omgångens bästa spik!

Shooter 2015-02-10 20:04

Fleetfoot Hanover tror jag mycket på i morgon.

Stekel 2015-02-10 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 405959)
Avd 7: Lucky Sec håller ut övriga och släpper till Tripolini i andraskedet. Dessa 2 gör upp om det, ellet kan Rapide du Pommeau utmana? 4% på Lucky Sec är ju klart intressant med tanke på open stretch. Fin vid dödensvinsten senast.

Ja vid första anblick är det en dunderbra outsiderspik! Det är hårt emot nu, men tittar man på kuskpluset och vilket facit den har felfritt ska det vara klart om den behagar gå felfritt. Innerspåret är inte bra för felfri avgång, men går den iväg och fixar ledning eller rygg ledaren vinner den. 20% skulle jag taxera det hela till. Extra plus för felfri avgång att Magnus kört den en gång och vunnit, mindre risk för nervgalopp.

Ska man gardera MÅSTE man ta med Bazir Dimanche, har läge och kunnande och blir duktigt bortglömd! Det måste väl vara Dyhrberg som håller spelet nere där. Att den är mindre spelad än fattige Lasken Palema från bakspår är en svårlöst gåta...

Om_sommaren 2015-02-10 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 406247)
Ja vid första anblick är det en dunderbra outsiderspik! Det är hårt emot nu, men tittar man på kuskpluset och vilket facit den har felfritt ska det vara klart om den behagar gå felfritt. Innerspåret är inte bra för felfri avgång, men går den iväg och fixar ledning eller rygg ledaren vinner den. 20% skulle jag taxera det hela till. Extra plus för felfri avgång att Magnus kört den en gång och vunnit, mindre risk för nervgalopp.

Ska man gardera MÅSTE man ta med Bazir Dimanche, har läge och kunnande och blir duktigt bortglömd! Det måste väl vara Dyhrberg som håller spelet nere där. Att den är mindre spelad än fattige Lasken Palema från bakspår är en svårlöst gåta...

20% är väl lite högt taxerat på en häst som galoppera i stort sett varje start, dessutom frpn knepigt spår1. Sen verkar ju dansken va nåt extra. han va ruggigt bra sist.

Stekel 2015-02-10 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 406298)
20% är väl lite högt taxerat på en häst som galoppera i stort sett varje start, dessutom frpn knepigt spår1. Sen verkar ju dansken va nåt extra. han va ruggigt bra sist.

Nja i stort sett varje start stämmer inte riktigt, det är mer 50/50 över tid. Sen kan man debattera om det är större eller mindre risk än så för stunden. Han verkar inte ogilla innerspåret så farligt och kusken är bättre än vad han haft nästan någon gång tidigare. Jag tror det är mindre än 50% risk imorrn och att han som sagt har bra chans om felfri från de positioner som är troliga att han får.

Manprinsen 2015-02-10 22:18

Avd 1: Alla
Avd 2: Alla
Avd 3: 6,11,4,1,5
Avd 4: 12,5,10
Avd 5: Champ Walk In
Avd 6: 12,2,4,11
Avd 7: Tripolini V.P
Avd 8: Livacious Lindy

Lär inte bli nån större utdelning heller...

Voltstart 2015-02-11 00:34

Det slog inga gnistor om 1 Champ Walk In till slut efter smörresa i rygg senast. Fanns det verkligen nåt sparat?
Där vill jag höra en positiv intervju innan tanken om spik på en 48%:are känns aktuell.
Är det här i avdelning V, som grunden till hyfsad utdelning går att hitta?

Både 3 Oldwildwest och 11 Look At My Face är modeller jag gillar och gärna önskat se hos topptränare. De verkar ha utveckling i sig! Saknar både tävlingsfokus och ork i nuvarande regi?
_________

12 Venkatesh är ju dessutom lätt sinnesförvirrad, avd IV.
58% och hoppet om att sänka två av dagens mest spelade känns fullt realistiskt för tillfället!:claps:

Om_sommaren 2015-02-11 07:12

Tror inte goop kan hålla upp spets. Släpper old wild west till dansken så kan det bli tredje in. Venkatesh såg lugnare ut sist men är som ett draperi att luta sig mot. Mercury broline sitter i spets o bör ja bra chans

capone 2015-02-11 08:37

Tidig rad jobbar hela dagen

1. 2,3,6
2. 2,3,4,7
3. 1,3,6,11
4. 4,5,8,10,12
5. 1
6. 2,4,5,11,12
7. 3
8. 1,9

Lycka till alla idag:innocent:

karpafan 2015-02-11 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 406102)
Jag har svårt att se Livacious Lindy torska loppet...såg ruskigt bra ut senast också samt att distansen är ++....ser ingen anledning att analysera vidare i detta lopp, omgångens bästa spik!

Är den snabb ut? nån som vet?

Om_sommaren 2015-02-11 09:20

Javisst. Tar normalt ledningen här, blir sen svårslagen

karpafan 2015-02-11 09:29

Startat 4 ggr från spår 1 innan med 0 vinster! är den så snabb att den enkelt tar spets vinner den säkert!

barbis 2015-02-11 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 406353)
Venkatesh såg lugnare ut sist men är som ett draperi att luta sig mot

Årets bästa kommentar! :thumbup::thumbup:

robfri 2015-02-11 10:22

Normalt sett vinner väl Venkatesh, men ska man gardera tycker jag Anastacia Trot är given, äntligen bra läge. 4,5,12 är nog loppet heltäckt.

Helge 2015-02-11 10:25

http://piclair.com/data/59604.jpg

/Ronden

bergomiotmail 2015-02-11 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 406353)
Tror inte goop kan hålla upp spets. Släpper old wild west till dansken så kan det bli tredje in. Venkatesh såg lugnare ut sist men är som ett draperi att luta sig mot. Mercury broline sitter i spets o bör ja bra chans

Ska hända något med dansken om den ska missa spets från toppspår!!

Voltstart 2015-02-11 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 406367)
Normalt sett vinner väl Venkatesh, men ska man gardera tycker jag Anastacia Trot är given, äntligen bra läge. 4,5,12 är nog loppet heltäckt.

Det finns inget normalt med den hästen! Storfavorit ifrån spår 12? Förvisso ska hästen köras på chans och lång väntan, men ändå.(Förbrukar all energi annars...)

Det är ett dåligt spel även om det går in, ungefär som att spika en galopplysten kuse. Sådana favoriter spikar man aldrig på en seriös kupong! Det är mitt starkaste råd jag har att ge runt travspel.

Fast med chansupplägg, gå för det! Trav är svårt!:cheers:

Avdelning II är ett sådant lopp där jag har absolut ingen känsla alls. Lägga tid i arkivet orkar jag inte heller då jag ej spelar för tillfället. Jag kan mer om hästarna efter loppet?

Någon som känner typ: "Dessa två gör upp!"?:popcorn:

trance_error 2015-02-11 11:21

Melander har ju 4 hästar i loppet, man vet aldrig vad karln hittar på.

muumiin 2015-02-11 11:51

Melander stall är på uppgång. streckar alla hans i 4 varav jag spelar 10.12 som A med hans andra 3 som B bakom

Om_sommaren 2015-02-11 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av bergomiotmail (Inlägg 406372)
Ska hända något med dansken om den ska missa spets från toppspår!!

Kan inte tänka mig att den tar en längd på old wild west sida vid sida. Om bägge laddar fullt. Men Uhrberg kanske släpper då det är åby

bergomiotmail 2015-02-11 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 406389)
Kan inte tänka mig att den tar en längd på old wild west sida vid sida. Om bägge laddar fullt. Men Uhrberg kanske släpper då det är åby

Om Old wild laddas för fullt så är det stor galopprisk. 4 an till spets enkelt enligt mig. :)

softpojk 2015-02-11 13:30

Undrar om det är kul moraliskt med fyra hästar i ett och samma lopp.

Liljendahl 2015-02-11 13:56

random shot dagens bästa spik! överkapacitet och möter ett gäng trötta jävlar. ska ba vinna om hästen är någorlunda i ordning. lopp i kroppen nu också! jobba örjan

uLFStR491 2015-02-11 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 406411)
Undrar om det är kul moraliskt med fyra hästar i ett och samma lopp.

? Du menar att Melander ska avstå att anmäla sina hästar pga att han får med flera hästar i samma lopp?

LeBanner 2015-02-11 14:03

Avd 4: Jag är inne på att H.R Online är allra kvickast ut. Laddar man med 8 Elit Sund kan den vara först framme för att överta och då är den intressant. Den gör alltid sina bästa lopp på vintern och i ledningen blir den inte helt lätt att plocka ner. 5% är iallafall inte i överkant.

Värst emot tror jag Mercury är. Den har lite chans på att vara före Elit Sund i startrusningen och då är det stor fördel för den. Venkatesh är väl bästa hästen, men den går ju inte gå på med tanke på läget och hästens schizofreni. Talk the talk har jag jagat ett tag, men är redo att ge upp den nu då den inte har visat något särskilt på slutet.

olle 2015-02-11 14:07

Dubbel Jackpot. Då är väl robotarna i USA redan igång för att blåsa de vanliga spelarna här hemma på pengarna igen som det brukar vara dessa omgångar.

softpojk 2015-02-11 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 406420)
Dubbel Jackpot. Då är väl robotarna i USA redan igång för att blåsa de vanliga spelarna här hemma på pengarna igen som det brukar vara dessa omgångar.

Så det är deras fel att du inte får 8 rätt? Eller får du 8 rätt och gnäller på låg utdelning?

Bara nyfiken.

barkman 2015-02-11 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 406420)

De måste ju faktiskt sätta 8 rätt för att "blåsa" de andra. Annars bidrar de till potten... Om jag sätter en mångbong, blåser jag de andra då, eller tippade jag bra?

olle 2015-02-11 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 406421)
Så det är deras fel att du inte får 8 rätt? Eller får du 8 rätt och gnäller på låg utdelning?

Bara nyfiken.

Jag har aldrig spelat V86. Det är inte deras fel att man inte får 8 rätt, men för dom som får det när robotarna är igång som i lördags och alla mångbongar i USA som tog hem storvinster så blir ju de vanliga spelare som också lyckas få alla rätt drabbade i form av drastiskt mycket lägre utdelning än vad det skulle blivit annars.

Om det är så som många hävdar att utlandsbolagen i ett svenskt poolspel med 35 procents spelavdrag spelar in per pengar än vad dom satsar så är det ju de vanliga svenska spelarna som betalar kalaset. För atg går med vinst oavsett var vinstpengarna hamnar.

softpojk 2015-02-11 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 406424)
Jag har aldrig spelat V86. Det är inte deras fel att man inte får 8 rätt, men för dom som får det när robotarna är igång som i lördags och alla mångbongar i USA som tog hem storvinster så blir ju de vanliga spelare som också lyckas få alla rätt drabbade i form av drastiskt mycket lägre utdelning än vad det skulle blivit annars.

Om det är så som många hävdar att utlandsbolagen i ett svenskt poolspel med 35 procents spelavdrag spelar in per pengar än vad dom satsar så är det ju de vanliga svenska spelarna som betalar kalaset. För atg går med vinst oavsett var vinstpengarna hamnar.

Jag går också med vinst när jag vinner.

LeBanner 2015-02-11 14:37

Trodde jag klickade på V86-tråden, men det var tydligen robotspels-tråden jag klickade på...

olle 2015-02-11 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 406427)
Trodde jag klickade på V86-tråden, men det var tydligen robotspels-tråden jag klickade på...

Dom har extra stort samband när det finns stora jackpotpengar i allarättspoolen.

Jarmop 2015-02-11 14:52

Både Nybrik och Fernlund är verkligen blåögda om dom tror att Monfalcone ska runda hela fältet från det absolut sämsta spåret man kan ha på Åby om man går på statistik underlag, dessutom med en sopa i jollen så får man vara nöjd om man glider in på en plats. Nej, detta vinner Dawning Dream som gick som ett skott senast, och då med skor på...lär vara ännu vassare ikväll och man får hoppas det blir bfro.